قفل ریموت کنترلی شفتی

قفل ریموت کنترلی شفتی چیست؟

قفل ریموت کنترلی شفتی برخلاف قفل برقی مغزی، بدون نیاز به دستگیره و قفل مکانیکی بر روی درب نصب می شود و برای نصب روی درب های بدون دستگیره و قفل مکانیکی کاربرد دارد. یکی از ویژگی های منحصر به فرد این قفل ها قابلیت دریافت وضعیت باز و بسته بودن درب بر روی سیستم مانیتورینگ است. به دلیل این ویژگی منحصر به فرد این قفل ها قیمت بالاتری نسبت به سایر قفل ها دارند.

می توانید مقاله زیر را هم مطالعه نمایید:

قفل ریموت دار

از آنجایی که قفل برقی شفتی بدون نیاز به وجود دستگیره، روی انواع درب ها قابل نصب است برای نصب روی درب هایی همچون درب اتاق سرور، پارتیشن های ضد سرقت بانک ها اعم از استیل، چوبی یا mdf بسیار ایده آل می باشد به طوری که حتی برای درب هایی با ضخامت کم نیز به شکل روکار قابل نصب است.

اما تنها مشکلی که قفل برقی شفتی ایجاد می کند این است که به دلیل نصب روی درب های بدون دستگیره، در صورت بروز خرابی در قفل برقی شفتی به هر دلیلی و یا قطع برق، درب مورد نظر به دلیل نداشتن دستگیره قابل باز و بسته کردن نخواهد بود و اگر درب باز بود یا بسته بود به همان حالت خواهد ماند.

انواع قفل ریموت کنترلی شفتی

  1. Fail Safe: این نوع قفل ریموت کنترلی شفتی قابلیت خلاص شدن در هنگام قطعی برق دارد که باعث می شود که پس از قطع برق کسی در داخل ساختمان گیر نکند و به راحتی درب را با دست باز کرده و خارج شود.
  2. Fail Secure: این نوع قفل ریموت کنترلی شفتی بیشتر برای مکان های نگه داری اشیاء با ارزش و ورودی صندوق امانات بانک توصیه می شود که معمولا تردد شخص به این بخش ها بسیار پایین است. این قفل ها در صورت قطعی برق غیر قابل باز شدن هستند و برای ساختمان های شلوغ و پر رفت و آمد توصیه نمی شوند.
قفل ریموت کنترلی شفتی

نکات نصب قفل ریموت کنترلی شفتی

هنگام نصب این نمونه قفل، نصب یک دستگاه جک آرام بند نیز توصیه می شود تا از این طریق بتوان سیستم را به گونه ای تنظیم کرد که پس از ورود و خروج اشخاص به شکل اتوماتیک درب بسته و قفل شود.

در صورت تمایل مشتری می توان هنگام نصب این قفل ها گیرنده ریموت داخلی نیز بر روی آن ها نصب کرد.

همچنین این قفل ها امکان هماهنگی با نصب همزمان سیستم های همچون کارت خوان ، رمز ، اثر انگشت ، تشخیص چهره و … بر روی درب را نیز دارند.

نتیجه گیری :

همانطور که گفته شد برای نصب قفل برقی شفتی نیازی به قرار گیری دستگیره روی درب نیست که این مساله در عین حال که یک ویژگی مثبت است یک نقطه ضعف نیز به حساب می آید. در صورتی که با کلید یا انواع قفل خود مشکل پیدا کردید می توانید فوراً با تهران کلید تماس گرفته که در اسرع وقت با موتور در تهران به مکان شما رسیده و مشکل شما را رفع نمایند.

قفل ریموت کنترلی شفتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *