مزایا و معایب پنجره های دو جداره

امروزه به دلیل افزایش آلودگی های صوتی و زیستی و اهمیت صرفه جویی در منابع انرژی تجدید ناپذیر همچون گاز استفاده از شیشه های دو جداره به عنوان عایق حرارتی، صوتی اهمیت خاصی پیدا کرده است. در سال های اخیر شیشه های دو جداره به گزینه اول برای نصب در پنجره های کوچک و بزرگ خانه های نوساز تبدیل شده اند.

🔵مزایای پنجره های دو جداره

🔹ایمنی بسیار بالا

پنجره های دو جداره UPVC ایمنی بسیار بالایی دارند. یکی از دلایل ایمن بودن پنجره های دوجداره UPVC گالوانیزه بودن پروفیل های پنجره است. این مساله موجب می شود که پنجره های دو جداره در برابر تغییر حالت استحکام بالایی پیدا کنند.

🔹کاهش آلودگی صوتی

یکی از بهترین مزیت های پنجره های دو جداره عایق صوت بودن آنها است. پنجره های دو جداره به دلیل وجود مواد PVC عایق صوت می باشند. هر چه ضخامت پنجره های دو جداره بیشتر باشد صدای کمتری از آن عبور می کند.

🔹زیبایی

پنجره های دو جداره علاوه بر مزیت های مهمی که دارند زیبایی ساختمان ها را نیز چندین برابر می کنند. به کارگیری شیشه های رنگی در پنجره های دو جداره UPVC مناظری چشم نواز خلق می کند.

🔹پیشگیری از نفوذ گرد و غبار و آب

پنجره های دو جداره UPVC به دلیل داشتن چند نوار آبندی بین شیشه و قسمت بازشو به خوبی از ورود آلودگی ها، گرد و غبار و آب به درون خانه ها جلوگیری می کند.

⬅️همچنین می توان پنجره های دو جداره را به گونه ای ساخت که قفل های متعددی روی آن تعبیه شود که این مساله هم موجب جذب ماندن دو بخش ثابت و باز شو پنجره شده و هم استحکام آن را بالا می برد.

🔵معایب پنجره های دوجداره

اگر در پنجره های دو جداره، پروفیل با کیفیتی تعبیه نشده باشد باعث شکنندگی آن شده و پس از گذشت مدتی رنگ آن زرد می شود. همچنین در صورتی که پروفیل پنجره دو جداره گالوانیزه نباشد ممکن است پس از نصب باعث کج شدن و تغییر فرم پنجره شود.

⬅️برای شستن پنجره های دوجداره بهتر است از موادی مانند وایتکس خودداری نمایید زیرا ممکن است در اثر ریختن روی پروفیل پنجره های دو جداره، واکنش های شیمیایی خطرناکی رخ دهد. از نصب پنجره های دو جداره دست دوم خودداری نمایید. اگر در جغرافیای خیلی سرد یا خیلی گرم هستید بهتر است پروفیل های بسیار مقاوم را در پنجره های دو جداره تعبیه کنید.

مزایا و معایب پنجره های دو جداره

1 دیدگاه در “مزایا و معایب پنجره های دو جداره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *