معرفی دستگاه ردیاب خودرو و مزایای آن

معرفی دستگاه ردیاب خودرو  و مزایای آن

تعریف ردیاب خودرو:

ردیاب خودرو بهترین و ایمن ترین وسیله برای ردیابی خودرو می باشد. این وسیله اندازه ای کوچک در حد یک موبایل دارد و در ابعاد مختلفی ساخته می شود که با نصب سیمکارت درون آن راه اندازی می شود. با نصب ردیاب درون خودرو خود می توانید در هر زمان ومکان جغرافیایی که هستید از محل دقیق خودرو خود باخبر شده و آن را روشن یا خاموش نمایید.

مزایای نصب دستگاه ردیاب خودرو:

  1. بهترین کاربرد این ردیاب ها کمک به پیدا کردن ماشین به سرقت رفته است.
  2. آگاهی از مکان دقیق خودرو در هر زمان و مکان
  3. آگاهی از مسیر حرکت ماشین و ردیابی آن
  4. امکان اطلاع یافتن از چگونگی استفاده کارمندان از خودرو شرکت و ساعت های کاری
  5. قابلیت روشن و خاموش کردن ماشین و باز و بسته نمودن درهای خودرور حتی از راه دور
  6. اعلام سرعت مجاز به راننده در جاده های مختلف (در صورتی که راننده بیش از سرعت مجار براند پیامک هشدار به وی ارسال می شود).
  7. اعلام محدوده جغرافیایی مجاز به راننده (در صورت خروج از محدوده مجاز پیامک هشدار برای راننده ارسال می شود).
  8. تمامی مسیرهای پیموده شده به شکل سالانه با توجه به تاریخ و زمان ثبت می شود.
  9. امکان مشاهده کیلومترهای پیموه شده در یک زمان خاص
  10. امکان مشاهده کل ساعات روشن بودن ماشین و رانندگی در طول روز

معرفی دستگاه ردیاب خودرو و مزایای آن

دستگاه ردیاب را می توان روی انواع وسیله نقلیه سبک و سنگین، داخلی، خارجی و حتی دوچرخه و موتور نیز نصب کرد و در این مورد هیچ محدودیتی وجود ندارد.

دستگاه ردیاب خودرو بیشتر در داخل در، سقف یا درون داشبورد ماشین نصب می شود. اما معمولا مکان ثابتی ندارد و می توانید با تغییر دادن مکانش، آن را از دسترس سارقین دور نگه دارید. در کل دستگاه ردیاب را باید در جایی از ماشین جاساز کرد که قابل دسترس نباشد و در آن جا سیمکشی برق خودرو نیز وجود داشته باشد.

چگونگی نصب ردیاب خودرو

شیوه های نصب مختلفی برای ردیاب های متفاوت وجود دارد. به طور کلی هر چه ردیاب پیشرفته تر باشد نصب آن پیچیده تر می شود. ردیاب های ساده برای نصب تنها به اتصال سیم مثبت و منفی به برق خودرو نیاز است.

در کنار ردیابی که تهیه می کنید یک نقشه نصب نیز وجود دارد. اگر در این مورد حرفه ای هستید می توانید خودتان اقدام به نصب ردیاب در خودروکنید اما در صورتی که با برق خودرو آشنایی ندارید بهتر است این کار را به افراد حرفه ای و متخصص این کار بسپرید. سیستم ردیاب شبیه به دزدگیر است و نصب و جاسازی آن برای یک فرد حرفه ای بیش از نیم ساعت طول نمی کشد.

به طور کلی ردیاب های خودرو از طریق جی پی اس و سیمکارت کار می کنند. جی پی اس برای بدست آوردن موقعیت جغرافیایی دقیق خودرو است و سیمکارت امکان مشاهده این مختصات جغرافیایی را برای صاحب خودرو فراهم می کند. ردیابی خودرو از طریق ارسال پیامک به سیمکارت صورت می گیرد.

معرفی دستگاه ردیاب خودرو  و مزایای آن

سیمکارت دستگاه ردیاب خودرو:

از تمامی سیمکارت های موجود یعنی همراه اول، ایرانسل، تالیا و … می توانید برای دستگاه ردیاب خودرو استفاده کنید. با توجه به آنتن دهی و اینترنت بهتر یکی از این اپراتور ها  سیمکارت مورد نظر را انتخاب و تهیه کنید.

میزان شارژ مصرفی ماهانه سیمکارت

این مساله به نوع تنظیمات شما بر میگردد. می توانید هر زمان که بخواهید این سیمکارت را آنلاین یا آفلاین کنید. اگر می خواهید بیشتر اوقات دستگاه را در حالت آنلاین نگه دارید بهتر است طرح های اینترنتی مقرون بصرفه اپراتور سیمکارتتان را فعال کنید.

بازه های زمانی ثبت موقعیت خودرو در سامانه ردیابی را خودتان تنظیم می کنید. هر چه بازه های زمانی طولانی تر باشد هزینه اینترنت مصرفی کاهش می یابد. برای مثال می توانید ردیاب ماشین خود را با بازه های یک ساعته تنظیم کنید. هزینه اینترنت و شارژ سیمکارت دستگاه ردیاب خودرو به طور میانگین هزار تا سه هزار تومان متغیر است.

معرفی دستگاه ردیاب خودرو  و مزایای آن

قابلیت های دیگر دستگاه ردیاب خودرو

علاوه بر امکانات مختلفی که درمورد ردیاب های خودرو قبلا ذکر شد، این دستگاه قابلیت های جالب دیگری نیاز دارد.

  • شنود: بعضی از دستگاه های ردیاب دارای یک میکروفن داخلی یا خارجی هستند که امکان شنیدن صدای داخل کابین را برای شما فراهم می کند.
  • امکان باز و بسته کردن در خودرو از راه دور توسط موبایل
  • روشن و خاموش کردن خودرو از راه دور توسط موبایل

دستگاه ردیاب خودرو در حالات مختلف مانند باز و بسته شدن درهای خودرو، روشن و خاموش شدن، حرکت، تصادف، جدا شدن ردیاب از ماشین، سرعت غیر مجاز، کاهش باتری اضطراری ردیاب و .. به شما پیامک هشدار ارسال خواهد کرد.

 

معرفی دستگاه ردیاب خودرو و مزایای آن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *