معرفی دوربین های آنالوگ

معرفی دوربین های آنالوگ

دوربین های آنالوگ از انواع اولیه دوربین های مداربسته هستند که با استقاده از امواج آنالوگ، صدا و تصویر را دریافت و ارسال می کنند. در دوربین های مدابسته آنالوگ کابل های دورشته ای جداگانه تعبیه شده است که صدا و تصویر را از دوبین به مانیتور مورد نظر منتقل می کنند. یکی از این دو رشته برای از ایجاد نویز بر سیم اصلی جلوگیری می کند.

کابل به کار رفته در دروبین های آنالوگ بیشتر از نوع کابل کواکسیال rg59 است اما در صورت نیاز می توان از کابل های دیگر جهت برقراری ارتباط تصویری در آن ها استفاده کرد.

امواج آنالوگ در این دوربین ها در معرض نویز می باشند. متداول ترین نویزهایی که بر سر راه این امواج انالوگ قرار دارد نویزهای الکترومغناطیسی و نویز های ناشی از نوسانات برق است که بر کیفیت این دوربین ها تاثیر منفی می گذارند.

برای پیشگیری از ایجاد این نویزها از کابل ها و تجهیزات با کیفیت بالا استفاده می شود تا تصاویر باکیفیتی برای مانیتور ارسال شود.

این دوربین ها در ارسال تصاویر و صدا بصورت بی سیم ضعیف عمل می کنند و برای این کار مناسب نیستند. در این حالت ارسال تصاویر به صورت آنالوگ از طریق همان محدوده فرکانس امواج آنالوگ صورت می گیرد که موجب تاثیر بیشتر امواج نویز و تداخلی و در نتیجه کاهش کیفیت تصاویر می شود.

از طرفی استفاده از دوربین های مداربسته آنالوگ به صورت بی سیم مشاهده تصاویر را برای دیگر افراد مودجود در محدوده امکانپذیر می کند. بنابراین دوربین های مداربسته آنالوگ انتخاب خوبی جهت استفاده به صورت بی سیم نیستند.

برای ضبط تصاویر دوربین های آنالوگ به یک سیستم دیجیتال نیاز خواهید داشت و تصاویر آنالوگ گرفته شده به صورت دیجیتالی ضبط می شوند. سیستم دیجیتال معمول برای ضبط تصاویر دوربین های آنالوگ dvr نام دارد. این سیستم ها به صورت اختصاصی برای ضبط و کنترل تصاویر دوربین های مداربسته آنالوگ استفاده می شوند. با نصب دی وی آر ها کنترل و ارتباط دیجیتال با شبکه امکان پذیر می شود.

دوربین های آنالوگ ارزانتر از دوربین های دیجیتال بوده و به همین دلیل محبوبیت بالایی دارند. این دوربین ها رایج ترین دوربین های مدار بسته در ایران هستند. هر چند دوربین های دیجیتالی و ip قابلیت های بالایی دارند اما هنوز نتوانسته اند دروبین های آنالوگ را از بازار خارج کنند و دوربین های آنالوگ هنوز هم پرفروش ترین دوربین های مدار بسته موجود در بازار هستند.

 

 معرفی دوربین های آنالوگ

مزایای دوربین های آنالوگ

  • ارزان تر از دیگر دوربین های مدار بسته هستند.
  • دوربین های آنالوگ متنوعی در بازار ایران موجود است.
  • نصب آسان نسبت به دوربین های مدار بسته دیجیتال

 معرفی دوربین های آنالوگ    

معایب دوربین های آنالوگ

  • دوربین های آنالوگ کیفیت تصویر پایین تری نسبت به دوربین های دیجیتال دارند.
  • این دوربین ها بر اساس امواج آنالوگ کار می کنند و به همین دلیل امکان نویز پذیری آنها بالا است.
  • نیاز به صرف هزینه برای سیم کشی
  • با بی سیم کردن این دوربین ها از نظر امنیتی توصیه نمی شود و از طرفی کیفیت تصاویر کاهش می یابد.

معرفی دوربین های آنالوگ

در کشور ایران هنوز هم دوربین های مدار بسته آنالوگ پرطرفدارترین دوربین های مدار بسته هستند و در سطح وسیعی استفاده می شوند. شاید دلیل عمده این محبوبیت را بتوان عدم نیاز به کار با شبکه دانست. در ایران در بیشتر ادارات برنامه هایی برای آموزش کارمندان جهت آشنایی با نحوه نصب و راه اندازی دوربین های آنالوگ اجرا می شود که بیشتر به دلیل یادگیری آسان و عدم نیاز به کار با شبکه های پیجیده است.

به طور کلی در ایران دوربین های مدار بسته آنالوگ پرفروش تر از دیگر دوربین های مدار بسته مانند دوربین های ip و تحت شبکه می باشند و همین مساله موجب شده است وارد گنندگان دوربین های آنالوگ را نسبت به دوربین های بیشتر وارد کنند.

دوربین های آنالوگ نسبت به دوربین های دیجیتال ارزانتر هستند اما به دلیل نیاز به سیم کشی قیمت تمام شده آن تفاوت چندانی با دوربین های دیجیتالی نخواهد داشت. دوربین های آنالوگ هر کدام با یک سیم جداگانه به مرکز تنظیمات وصل می شوند که خود موجب افزایش هزینه های نصب می شود.

 

معرفی دوربین های آنالوگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *