مهمترین بخش های خانه برای نصب دوربین مداربسته

انتخاب محلی مناسب برای نصب دوربین مداربسته، می تواند تاثیر زیادی در افزایش میدان دید و کارایی این ابزار امنیتی ارزشمند داشته باشد. افراد کم تجربه و تازه کار می توانند دوربین های مداربسته را در نقاط مختلفی از خانه نصب کنند اما نصب دوربین در برخی از نقاط خاص تنها کار نصاب حرفه ای و باتجربه است. برای نصب دوربین مداربسته در بهترین نقاط ساختمان باید نکاتی خاص را مدنظر قرار دهید که در ادامه با آن آشنا خواهید شد.

⚪️ورودی اصلی

معمولا سارقان حرفه ای برای ورود به خانه پیش از هر چیز درهای جلویی و پشتی را چک میکنند زیرا ممکن است صاحبخانه در را قفل نکرده باشد یا کلید را زیر گلدان دم درب یا زیر پادری مخفی کرده باشد.

سارقین برای اینکه متوجه بشوند خانه خالی است یا نه معمولا در خانه را می زنند. همچنین با این کار از بودن یا نبودن سگ در خانه مطمئن می شوند. طبق آمار تقریبا نیمی از سارقین پیش از وارد شدن به خانه این روش ها را امتحان می کنند.

⚪️درب ورودی

درب ورودی خانه یکی از مهمترین بخش های خانه برای نصب دروبین های مداربسته بیرونی است. دوربین مداربسته ای که در این نقطه نصب می شود باید عایق بوده و قابلیت دید در شب مجهز به نور مادون قرمز را داشته باشد تا در تاریکی شب نیز قابلیت ضبط تصاویر را داشته باشد. وقتی دوربین مداربسته در درب ورودی نصب باشد از بیرون خانه کاملا قابل رویت بوده و همین مساله یک عامل بازدارنده برای ورود سارقین به خانه است.

با نصب یک دوربین مداربسته متصل به وای فای در قسمت بالایی ورودی خانه می توان به راحتی تمام بخش های بیرونی و اطراف خانه را پوشش دهد. دوربین را در محلی نصب کنید که غیرقابل دسترس باشد اما این ارتفاع به گونه ای باشد که محیط بیرون را به خوبی پوشش دهد.

توصیه می شود دوربین مداربسته بیرونی را به گونه ای نصب کنید که مستقیما نور خورشید در آن نتابد. نور مستقیم خورشید میزان دید دوربین را کاهش می دهد و این مساله در زمان طلوع و غروب خورشید که زاویه تابش کمتر است، بیشتر می شود.

⚪️درب جلویی و پشتی خانه

معمولا برای درهای جلویی و پشتی خانه، دوربین های مداربسته داخلی نصب می کنند. دوربین های مدار بسته را می توانید از داخل خانه مثلا از کتابخانه ها و قفسه ها و یا بعضی از میز و کمدها به سمت در پشتی و ورودی نصب کنید. این نحوه نصب کمک می کند که چهره هر فردی که به خانه وارد می شود به راحتی قابل شناسایی باشد.

بهتر است ارتفاع دوربین به گونه ای تنظیم شود که چهره افرادی که وارد می شوند قابل شناسایی باشد زیرا نصب دوربین در ارتفاع خیلی بالای در ورودی یا راهروها امکان تشخیص چهره افراد را بسیار کم می کند.

⚪️پنجره های طبقه اول

بعد از در ورودی و در پشتی، پنجره ها بیشترین نقاط آسیب پذیر خانه هستند. بسیاری از سارقین در صورت قفل بودن در پشتی و جلویی سعی می کنند از طریق پنجره های طبقه اول(همکف) وارد خانه شوند. توصیه می شود یک دوربین مدار بسته روی میز مقابل پنجره نصب کنید تا تصاویر قابل شناسایی از چهره مزاحمان و سارقین برای شما ارسال کند

دوربین را به گونه ای تنظیم کنید که زاویه آن مستقیما مقابل پنجره نباشد. اگر زاویه دوربین دقیقا مقابل پنجره باشد تصویری که ضبط می شود ضد نور بوده و تشخیص چهره سارقین تقریبا غیر ممکن می شود.

⚪️شاهراه، راهروهای اصلی

یکی دیگر از بخش های خانه که نصب دوربین مداربسته در آن ضروری است بخش راهروهای اصلی و راهروهای منتهی به اتاق خواب ها است. معمولا افراد با ارزشترین و گران ترین وسایل خود را در اتاق خواب خود نگه می دارند و سارقین نیز به خوبی به این مساله واقفند.

البته لزومی ندارد در همه راهروهای یک خانه بزرگ دوربین های مداربسته نصب کنید. اگر می خواهید تنها یک راهرو را برای نصب دروبین مداربسته انتخاب کنید بهترین گزینه راهرو اصلی خانه است. راهروی اصلی معمولا در نزدیکی تالار ورودی، نزدیک پله ها و یا اتاق پذیرایی قرار دارد و نصب دوربین در اینجا بسیاری از بخش های مهم خانه را پوشش می دهد.  در این منطقه زاویه دوربین را به گونه ای تنظیم کنید که چهره فرد سارق هنگام ورودش قابل دیدن باشد.

⚪️پارکینگ و گاراژ

پارکینگ و گاراژ بخش های بسیار مهم خانه هستند و از آنجایی که اغلب اوقات خالی هستند یکی از نقاط ضعف خانه به حساب می آیند. نصب دوربین در این بخش از خانه نیز بسیار ضروری است. شما می توانید دوربین مدابسته را در یکی از قفسه های موجود در پارکینگ یا گاراژ نصب کنید.

پارکینگ و گاراژ اغلب اوقات تاریک و بدون نور هستند. لذا توصیه می شود دوربین مداربسته در این ناحیه به گونه ای تنظیم شود که زاویه آن رو به در پارکنیگ باشد

⚪️حیاط جلویی

نصب دوربین مدار بسته در حیاط جلویی نیز تاثیر زیادی در افزایش امنیت و پیشگیری از سرقت خانه دارد زیرا دوربینی که در این مکان نصب می شود از بیرون قابل رویت است و سارقین به محض دیدن دوربین نصب شده به احتمال زیاد نظر خود را تغییر می دهند و وارد خانه نخواهند شد.

اگر حیاط خیلی بزرگ باشد دوربین مدار بسته از بیرون قابل رویت نیست. پس توصیه می کنیم برای خانه های بزرگ چند دوربین در نقاط مختلف حیاط جلویی نصب کنید تا تمام ورودی های منتهی به کوچه را پوشش دهند.

توصیه می کنیم از قرار دادن دوربین های مداربسته در نقاط بیجا و پر رفت و آمد مانند پیاده روها و کوچه ها خودداری کنید.

⚪️حیاط پشتی

حیاط پشتی یا حیات خلوت به دلیل وجود راههای مختلف مانند راه های آبی، باغچه، پارک و کوچه یکی از بخش هایی است که فرار از آن آسان بوده و سارقین معمولا آن را برای ورود و خروج به منازل انتخاب می کنند. از طرفی معمولا کودکان زمان زیادی را در حیاط خلوت مشغول بازی هستند و والدین مایلند از امنیت فرزندان خود اطمینان حاصل کنند. لذا تامین امنیت این بخش از خانه بسیار مهم است بنابراین توصیه می کنیم در حیاط خلوت نیز یک دوربین مداربسته نصب کنید. البته برای حیاط خلوت های بزرگ نصب چند دوربین مداربسته بهتر است. نقطه ورودی حیات خلوت برای نصب دوربین مدار بسته مکان مناسبی است.

⚪️اتاق خواب ها و اتاق کار

اتاق کار و اتاق خواب های ما معمولا پر از وسایل دوست داشتنی هستند که به هیچ وجه دلمان نمی خواهد آن ها را گم کنیم. از طرفی بسیاری از افراد گاوصندوق های خود را در اتاق خواب یا اتاق کار خود نگه می دارند، بنابراین نصب دوبین مداربسته در این اتاق ها نیز امری ضروری است. سارقین معمولا در اتاق خواب ها وقت بیشتری را برای پیداکردن اشیاء با ارزش می گذارند و به همین دلیل امکان ثبت چهره و شناسایی آن ها توسط دوربین نصب شده در اتاق ها بیشتر از دوربین های نصب شده در راهروها یا در ورودی است.

نصب دوربین های داخلی با قابلیت انتقال صدای دو طرفه در خانه موجب می شود که شما بتوانید از راه دور با سارقین صحبت کرده و به آن ها هشدار دهید که پلیس در راه است و آن ها باید اشیاء دزدیده شده را رها کنند.

⚪️نکات مهم برای نصب دوربین

بار دیگر مهمترین نقاطی که سارقین معمولا از طریق آن ها وارد خانه می شوند را ذکر می کنیم. نصب دوربین های مدار بسته داخلی و خارجی در این نقاط می تواند امنیت خانه را ارتقاء بخشیده و احتمال سرقت را بسیار کاهش دهد.

  1. ورودی اصلی
  2. در ورودی
  3. در جلویی و در پشتی
  4. پنجره های طبقه همکف
  5. راهروهای اصلی منتهی به اتاق خواب ها
  6. پارکینگ و گاراژ
  7. حیاط پشتی
  8. اتاق خواب و اتاق کار
  • دوربین های دید در شب در خارج از خانه قابلیت تشخیص حرارت را ندارند. برای خرید دوربین های مداربسته مناسب داخلی و خارجی حتما از افراد حرفه ای و شرکت های معتبر در این زمینه کمک بگیرید.
  • دوربین های مداربسته را در ارتفاعات بالا نصب نکنید مخصوصا در راهروها و ورودی ها
  • دوربین های مداربسته را در زاویه ای تنظیم کنید که در معرض نور مستقیم خورشید نباشند و یا نور از پشت به آن نتابد مخصوصا در هنگام طلوع و غروب آفتاب
  • بهتر است برای خانه های با حیاط خلوت بزرگ چند دوربین مداربسته در زوایای مختلف نصب کنید.
مهمترین بخش های خانه برای نصب دوربین مداربسته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *