خراب شدن آیفون های تصویری

خراب شدن آیفون های تصویری ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد اما به طور کلی اغلب خرابی های آیفون های تصویری ناشی از ۳ عامل نصب اشتباه و غیر استاندارد، کیفیت پایین آیفون تصویری نصب شده و یا عدم استفاده صحیح از مانیتور و پنل است. در این مطلب قصد داریم به طور دقیق دلایل خراب شدن آیفون تصویری را بررسی کنیم. با ماه همراه باشید.

آیفون های تصویری مانند تمام ابزارهای الکترونیکی ممکن است پس از مدتی نیاز به تعمیر سخت افزاری یا نرم افزاری پیدا کنند. اگر آیفون تصویری شما دچار مشکل شده بهتر است هر چه زودتر آن را سرویس کنید و با این کار می توانید تا چند سال با خیال راحت از آن استفاده کنید. با شناخت عوامل اصلی خراب شدن آیفون تصویری می توانید با پیشگیری از آنها عمر مفید آیفون تصویری خود را بهبود ببخشید.

خراب شدن آیفون های تصویری

🔵نصب اشتباه و غیر استاندارد آیفون تصویری

یکی از عوامل اصلی خراب شدن آیفون تصویری نصب غیر استاندارد آن است. یک نصاب تازه کار و غیر حرفه ای ممکن است آیفون تصویری را راه اندازی کند اما در نصب آن دچار اشتباهاتی شده باشد که پس از مدت کوتاهی موجب خراب شدن زود هنگام آیفون تصویری شود. این اشتباهات را در ادامه بررسی کرده ایم.

🔵اتصال سیم کشی ها به سوکت مانیتور و پنل آیفون ضعیف است:

سیم کشی ها در نقطه اتصال به پنل یا مانیتور باید به خوبی لحیم کاری شده و سپس با عایق حرارتی وارنیش عایق بندی شوند و در غیر این صورت عملکرد سیم ها ضعیف خواهد بود. برخی از نصاب های غیر حرفه ای ممکن است از چسب برق برای عایق کاری محل اتصال سیم به مانیتور از چسب برق استفاده کنند که این کار با گذر زمان موجب سولفاته شدن سیم ها شده و اتصال سیم ها به سوکت مانیتور را قطع میکند.

🔵نوسان دار بودن برق

اگر برقی که به تغذیه دستگاه و مانیتور متصل میشود دچار نوسان باشد به مرور به قطعات ورودی آیفون تصویری آسیب زده و موجب خراب شدن دستگاه میشود. این مساله ناشی از ضعیف بودن سیم کشی و نوسان دار بودن برق است.

🔵ضد آب نکردن پنل

پنل آیفون تصویری باید ضد آب شود تا در آب باران و برف در آن نفوذ نکند. اگر آب وارد پنل آیفون تصویری شود بدون شک موجب خرابی آن می شود و حتی ممکن است کل سیستم و قفل باز کن را نیز خراب کند. بنابراین در زمان نصب پنل باید حتما برای آن باران گیر نصب کنید تا رطوبت و آب در آن نفوذ نکند. برای عایق کاری پنل جلو درب آیفون میتوانید از چسب سیلیکون (آکواریوم ) استفاده کنید و حتما بر روی آن یکی از انواع باران گیر آیفون تصویری را نصب نمایید.

🔵تغذیه دستگاه اشتباه است!

اگر برای آیفون تصویری از یک تغذیه اشتباه یا ضعیف استفاده کنید خیلی زود سیستم مورد نظر دچار خرابی خواهد شد. منبع تغذیه برای همه آیفون های صوتی و تصویری یکسان نبوده و باید مطابق با استاندارد آن برق رسانی شود. یکی از نشانه های نامناسب بودن آمپر و تغذیه آیفون تصویری این است که وقتی درب را باز میکنید چند لحظه ای تصویر سیاه میشود. بنابراین در صورت مشاهده این مساله هر چه زودتر باید منبع تغذیه دستگاه را عوض کنید.

🔵نصب دستگاه در محل نامناسب

نصب هر کدام از قطعات دستگاه مانند مانیتور، پنل، قفل برقی و منبع تغذیه در مکان نامناسب میتواند تاثیر منفی بر عملکرد دستگاه بگذارد. بهتر است پنل آیفون را در محلی نصب کنید که حتی الامکان در معرض برف و باران نباشد و تا حد امکان دید کافی را به شما بدهد. یک نصاب حرفه ای بهترین محل را برای نصب پنل و مانیتور آیفون تصویری انتخاب میکند.

🔵نصب قفل برقی در مکان نامناسب و آسیب به آیفون تصویری

اگر قفل برقی ورودی را در محل نامناسب از درب نصب کنید و یا زنجیر آن زیادی سفت یا شل باشد نیز موجب عملکرد اشتباه سیستم میشود. برای درب های ورودی، قفل های برقی زبانه ای بهترین انتخاب هستند زیرا بسیار ایمن بوده و کار با آنها نیز راحت است. اگر سیم قفل برقی درب قطع شده و اتصالی کند ممکن است موجب سوختن فیوز ترانس تغذیه شود. در این حالت اگر فیوز اتصال کوتاه باشد ممکن است حتی سیستم آیفون تصویری نیز آسیب ببیند. قفل برقی نیز باید توسط یک نصاب حرفه ای نصب شود زیرا نصب اشتباه آن میتواند تاثیر منفی بر عملکرد آن داشته باشد.

🔵نصب نامناسب مانیتور آیفون تصویری

مانیتور آیفون تصویری را باید در مکانی مناسب نصب کرد. مانیتور را در مکانی نصب کنید که در معرض برخورد با افراد و اشیاء نباشد. مانیتور آیفون تصویری را در ارتفاع مناسب نصب کنید و آن را در مکانی قرار دهید که عرض کافی داشته باشد.

🔵نصب صحیح ترانس تغذیه

ترانس تغذیه را در مکانی نصب کنید که به پنل نزدیک باشد. این کار مانع از افت ولتاژ شده و در نتیجه آیفون به خوبی عمل میکند. ترانس باید از رطوبت و باران در امان باشد بنابراین باید آن را در مکانی مانند تابلو برق کنتور نصب کنید یا برای نصب آن از باکس های روکار استفاده نمایید.

🔵آیفون تصویری خود را از میان برندهای مشهور و باکیفیت انتخاب کنید

انواع مختلفی از آیفون های تصویری داخلی و خارجی در بازار ایران موجود است که برخی آنها اصل و برخی دیگر تقلبی و بی کیفیت هستند. برای خرید یک آیفون تصویری باکیفیت بالطبع باید پول بیشتری بدهید اما در عوض عمر مفید این آیفون ها بسیار بیشتر از آیفون های بی کیفیت و تقلبی است. یک آیفون تصویری برند و باکیفیت طراحی زیبایی داشته و قطعات آن باکیفیت است.

🔵استفاده بد از مانیتور و پنل

مانیتور و پنل مانند دیگر ابزارهای الکترونیکی به مراقبت و نگهداری احتیاج دارند بنابراین باید به طور صحیح از آنها استفاده کنید. اشتباهاتی چون کشیدن زیادی سیم های دسته گوشی، فشار دادن بیش از حد  شاستی آیفون، ریختن مایعات یا رنگ بر روی محفظه مانیتور، برخورد با پنل یا ال سی دی مانیتور و … همگی میتواند باعث آسیب های جدی به آیفون تصویری شود و در دراز مدت آن را خراب کند.

مهمترین عوامل خراب شدن آیفون های تصویری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *