نحوه باز کردن درب اتوماتیک بدون ریموت

امروزه از درب های اتوماتیک برای عبور مرور در بانک ها، فروشگاه های بزرگ و حتی مراکز فروش استفاده می شود. درب های اتوماتیک با استفاده از نیروی برق و موتور کار می کنند از این رو هنگام قطع برق دچار مشکل می شوند برای باز کردن درب اتوماتیک هنگام قطع برق می توانید از کلید خلاص کن استفاده کنید. درب های اتوماتیک باعث عبور و مرور راحت افراد در بانک ها، مراکز فروش و… شده اند اما با وجود ویژگی های آن ممکن است هنگام قطع برق دچار مشکل شوند که کافیست با کلید خلاص کن نسبت به باز و بستن درب ها اقدام کنید. در صورتی که درب اتوماتیک شما نیاز به تعمیرات داشت می توانید در هر زمان از شبانه روز و در هر منطقه از تهران با شماره تلفن با شماره☎️ ۰۹۱۲۲۳۴۲۶۹۶ (کلیک جهت تماس) تماس بگیرید و کارشناسان را در محل خود داشته باشید.

🔵نحوه کار کردن درب اتوماتیک

درب های اتوماتیک به مانند کرکره برقی با نیروی برق و موتور کار می کنند با این تفاوت که نحوه باز و بستن آنها متفاوت است. سنسورهای مادون قرمز تشخیص می دهد که افراد نزدیکی درب هستند و با ارسال سیگنال به باکس فرمان باز شدن درب ها را ارسال می کند. با دادن دستور باز شدن درب موتور روشن شده و تسمه حرکت می کند تا درب باز شود.

توجه داشته باشید که از عوامل باز و بسته نشدن درب پارکینگ می تواند خراب شدن سنسور های مادون قرمز باشد.

🔵نحوه باز کردن درب اتوماتیک هنگام قطع برق

بسیاری از مواقع ممکن است به دلیل مصرف زیاد برق منطقه با قطع شدن مکرر برق مواجه شوید در این مواقع برای کار کردن دستگاه های برقی بهتر است از برق اضطراری استفاده کنید. در هر صورت اگر برق اضطراری برای کار کردن درب اتوماتیک وجود ندارد برای باز کردن آن کافیست از کلید خلاص کن درب اتوماتیک استفاده کنید.

🔵کلید خلاص کن درب اتوماتیک

با قطع برق درب اتوماتیک کار نمی کند برای باز کردن درب اتوماتیک کافیست از کلید خلاص کن استفاده کنید.

🔵باز کردن درب اتوماتیک به روش دستی

در صورتی که شما کلید خلاص کن را فراموش کرده اید کافیست جعبه باکس موتور را باز کنید و محور گیربکس را خلاص کنید. با خلاص کردن محور گیربکس عملیات باز و بستن درب اتوماتیک انجام می شود.

🔵نحوه تنظیم تایمر درب اتوماتیک

زمان باز و بستن درب اتوماتیک چند ثانیه طول می کشد که به آن تایمر گفته می شود. برای تنظیم تایمر درب اتوماتیک به دو صورت انجام می شود.

🔵تنظیم تایمر از روش برد بصورت دستی

  1. 🔸کافیست برد را نگاه کنید و دکمه سمت چپ و پایین برد را برای چند ثانیه نگه دارید.
  2. 🔸پس از آن دکمه D از برد درب اتوماتیک را بزنید.
  3. 🔸با زدن دکمه D تایمر شروع به ثبت شدن می کند.
  4. 🔸شما برای سپری شدن زمان دلخواه باز و بستن درب اتوماتیک چند ثانیه بعد باز هم دکمه D را بزنید.

توجه داشته باشید که زمان بین اولین فشار دادن دکمه D و دومین فشار دادن دکمه تایمر بسته شدن درب اتوماتیک در نظر گرفته می شود.

🔵تنظیم تایمر درب اتوماتیک با دیپ سوئیچ

سه عدد سوئیچ روی برد وجود دارد که شامل موارد زیر است.

  1. 🔸فعال و غیر فعال کردن تایمر اتوماتیک
  2. 🔸چپ گرد و راست گرد موتور درب اتوماتیک
  3. 🔸برقراری ارتباط بین درب اتوماتیک و ریموت

برای فعال کردن تایمر کرکره برقی شما می بایست کلید از برد سوئیچ اتو کلوز یا auto close را بر روی وضعیت فعال on قرار دهید تا در زمان دلخواهی از درب اتوماتیک به پایین بیاید همچنین برای غیر فعال کردن این برنامه می توانید آن را روی وضعیت off قرار دهید.

🔵تنظیم زمان بسته شدن درب اتوماتیک

در صورت باز بودن درب اتوماتیک اگر دکمه ریموت را فشار می دهید و درب بسته نمی شود عوامل زیر را در نظر بگیرید.

  1. 🔸ایراد از فتوسل (چشم ایمنی)‌ درب اتوماتیک است
  2. 🔸ایراد در سیم‌کشی

حتما توجه داشته باشید که عواملی چون برگ کاغذ یا کاغذ مابین چشمی درب قرار نگرفته باشد. هنگام بررسی عوامل زیر شک نداشته باشید که عوامل زیر هم بسزا است.

  • 💠تنظیم دور موتور در سیستم درب اتوماتیک نقش بسزایی دارد.
  • 💠موتور در تمامی سیستم‌های درب اتوماتیک در هنگام کار باید به نرمی و آهستگی کار کند.

🔵کار کردن درب اتوماتیک با برق اضطراری

بهترین حالت برای کار کردن دستگاههای برقی هنگام قطع برق استفاده از برق اضطراری است. برق اضطراری درب اتوماتیک را UPS می نامند و هر کدام از آنها توان و ظرفیت های مختلفی دارند. برخی از آنها بین ۳ الی ۸ ساعت و برخی از دستگاه های برق اضطراری ۲۴ ساعت کار می کند. در صورتی که مقاله سودمند نبود می توانید به مقاله دیگر ما یعنی “۱۵ روش باز کردن درب خودرو و خانه” مراجعه نمایید.

نحوه باز کردن درب اتوماتیک بدون ریموت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *