نحوه باز کردن رمز مکانیک گاوصندوق

معمولاً هنگام خرید گاو صندوق، فروشنده توضیحات کاملی در مورد نحوه باز کردن گاو صندوق به شما می دهد اما از آنجایی که شما برای بار اول است که می خواهید درب گاو صندوق خود را باز کنید باید دقت لازم را داشته باشید. ابتدا باید نحوه کار با رمز گاو صندوق را یاد گرفته و پس از آن آموزش هایی در مورد نحوه تغییر رمز گاوصندوق را یاد بگیرید. در این مطلب نحوه باز کردن رمز مکانیک گاو صندوق را برای شما به تفضیل گرد آورده ایم. توصیه می کنیم پیش از باز کردن گاو صندوق خود برای اولین بار، این مطلب را به خوبی بخوانید.

می توانید مقاله مرتبط زیر را مطالعه نمایید:

نکات مهم هنگام خرید گاو صندوق

ابزار مورد نیاز برای باز کرن درب گاو صندوق و تغییر رمز آن

صفحه مدرج، شاخص عمود و شاخص مورب

صفحه مدرج: صفحه ای است که اعداد رمز بر روی آن درج شده و نقش اصلی را در باز کردن رمز مکانیکی گاو صندوق دارد.

 باز کردن رمز مکانیک گاوصندوق

شاخص عمود: تنها برای باز کردن درب گاوصندوق کاربرد دارد و برای تغییر رمز هیچ کاربردی ندارد.

باز کردن رمز مکانیک گاوصندوق

شاخص مورب: این شاخص تنها برای تغییر رمز استفاده شده و هیچ کاربردی در باز کردن درب گاو صندوق ندارد. نام دیگر این شاخص، شاخص تغییر رمز است.

 باز کردن رمز مکانیک گاوصندوق

مراحل باز کردن رمز تک رقمی مکانیک گاوصندوق

در اولین مرحله باز کردن گاو صندوق ابتدا باید عدد رمز تک رقمی درست در زیر شاخص عمود قرار گیرد. برای این کار باید صفحه مدرج را به سمت چپ چرخانده تا عدد رمز بر روی شاخص عمودی قرار گیرد. این عمل را چهار بار انجام دهید و در دفعه آخر عدد صفر بر روی شاخص عمودی قرار دهید. در هر مرحله چرخش صفحه مندرج را آنقدر به سمت چپ بچرخانید تا عدد صفر با شاخص عمود هم راستا شود. پس از چهار بار چرخش و قرار گرفتن عدد صفر روی شاخص عمودی، صفحه مدرج را به سمت راست آنقدر بچرخانید تا کاملاً بایستد. این چرخش حدودا نیم دور طول می کشد. حالا صفحه مندرج را با فشار بیشتری به سمت راست بچرخانید تا از توقف آن مطمئن شوید. نتیجه این کار آزاد شدن سیستم زبانه بندی است. حالا دستگیره را بچرخانید تا درب گاو صندوق به راحتی باز شود.

نحوه باز کردن درب گاوصندوق با رمز سه رقمی

برای باز کردن درب گاو صندوق باز کردن رمز مکانیک گاو صندوق سه رقمی باید صبورتر باشید. در این جا با حوصله و دقت بالا باید هر سه عدد رمز را یکی یکی وارد کنید.

رمز اول را وارد کن

در این روش به جزئی نگری بیشتری احتیاج است. ابتدا یک رمز سه رقمی فرضی برای گاو صندوق شما در نظر میگیرم: ۱۰-۲۰-۳۰

در مرحله اول باید صفحه مدرج به گونه ای چرخانده شود که صفر آن زیر زیر شاخص عمود قرار گیرد.

وارد کردن رمز گاو صندوق
در مرحله دوم باید همچنان صفحه مدرج را به سمت چپ چرخاند تا عدد اول رمز یعنی ۱ (۱۰) با شاخص عمود هم راستا شود. به طور کلی برای دادن رمز اول به گاو صندوق باید چهار بار عدد اول رمز (۱۰) را با شاخص عمود هم راستا کرد.

رمز دوم را وارد کن

در این بخش از کار باید ۳ بار رمز دوم با شاخص عمود هم راستا شود. نکته مهم در این قسمت این است که باید برخلاف بخش قبل، صفحه مدرج به سمت راست چرخانده شود.

باز کردن رمز گاو صندوق ونحوه باز کردن رمز مکانیک گاوصندوق
پس شما باید صفحه مدرج را آنقدر به سمت راست بچرخانید که عدد رمز دوم (۲۰) سه مرتبه با شاخص عمودی دقیقا هم راستا شود. در پایان این مرحله شما موفق شده اید رمز دوم را نیز وارد کنید.

رمز سوم را وارد کن

در این مرحله باز کردن رمز مکانیک گاو صندوق می خواهید رمز مکانیکی سوم (۳۰) را به گاو صندوق وارد کنید. این مرحله مشابه با مرحله اول است یعنی صفحه مدرج باید به سمت چپ چرخانده شود با این تفاوت که در این مرحله باید رمز سوم (عدد ۳۰) تنها ۲ مرتبه زیر شاخص عمود قرار گیرد. در این مرحله شما رمز سوم را نیز به سیستم وارد کرده اید.

نحوه باز کردن رمز مکانیک گاوصندوق
حالا صفحه مدرج را به سمت راست بچرخانید تا جایی که کاملاً متوقف شود. وقتی صفحه مدرج متوقف شد باز هم کمی به سمت راست فشار وارد کنید تا از ثابت شدن صفحه مدرج مطمئن شوید و سیستم زبانه بندی نیز آزاد شود.

فراموش کردن رمز گاوصندوق مکانیکی

صاحبان گاوصندوق ها ممکن است با مشکل فراموشی رمز گاوصندوق روبه رو شده باشند. ما در این مطلب راه حل برای زمانی که رمز گاو صندوق مکانیکی را فراموش کرده اید، شرح می دهیم.

جهت تغییر رمز گاو صندوق چند راه حل پیشنهاد می شود که شما می توانید هر کدام را برای بازگشایی درب گاوصندوق تست کنید. اگر نتوانستید به روش هایی که گفته می شود درب گاوصندوق را بازگشایی کنید می توانید از کلیدسازی شبانه روزی تهران کلید کمک بخواهید که انواع گاوصندوق هتلی، گاوصندوق اداری، خانگی یا شرکتی و هر نوع مدل گاوصندوق را می توانند بازگشایی کنند.

راه حل فراموش کردن رمز گاوصندوق مکانیکی

در صورتی که رمز گاوصندوق مکانیکی را فراموش کردید مطمئناً به این فکر می افتید که به هر قیمتی شده وسایل آن را به سرعت خارج کنید ولی نباید در این کار عجله کنید زیرا به گاوصندوق شما آسیب می رسد. شما می توانید به روش هایی رمز گاوصندوق مکانیکی خود را بازیابی کنید و بدون خسارت به گاو صندوق مشکل را برطرف نمایید.

برای اینکار شما نیاز به ابزارهای تخصصی دارید که قیمت بالایی هم دارند و نمایندگی های فروش گاوصندوق به آن ها دسترسی دارند و به شما کمک می کنند که بتوانید به مدارک خود دسترسی پیدا کنید. شما قبل از هر چیزی باید با ساختار قفل گاو صندوق و میزان شیارها و اهرم آن آشنا باشید. توجه به نکات زیر مهم می باشد:

  • نوع و مدل گاو صندوق

زمانی که شما رمز گاو صندوق خود را فراموش کرده باشید نوع و مدل گاوصندوق مهم است. در صورتی که گاوصندوق از برندی معتبر خریداری شده باشد می توانید از کارشناسان آن ها بخواهید که از برای بازیابی رمز آن اقدام نمایند.

  • پیدا کردن کلید مادر گاوصندوق

راه بعدی پیدا کردن کلید مادر گاوصندوق می باشد زیرا تمام گاوصندوق ها یک کلید مادر دارند که در زمان خرید به خریدار تحویل داده می شود.

  • حفظ رمز گاوصندوق توسط کارشناس

کارشناسان دارای ابزاری هستند که در صورتی که شما رمز گاوصندوق را فراموش کنید می توانند با حفظ رمز آن در زمان کوتاهی قفل گاوصندوق شما را باز کنند.

نتیجه گیری :

در پایان باز کردن رمز مکانیک گاو صندوق می توانید دستگیره را بچرخانید و از تماشای باز شدن درب گاو صندوق لذت ببرید. باز مهم تاکید می کنیم که برای یادگیری نحوه باز کردن رمز مکانیکی گاو صندوق باید صبر و حوصله به خرج بدهید تا به مرور در این کار حرفه ای شوید. در صورتی که نیاز به باز کردن درب گاو صندوق خود دارید می توانید در هر زمان از شبانه روز و در هر منطقه از تهران با شماره تلفن با شماره ۰۹۱۲۲۳۴۲۶۹۶ (کلیک جهت تماس) تماس بگیرید و کارشناسان را در محل خود داشته باشید.

نحوه باز کردن رمز مکانیک گاوصندوق

10 دیدگاه در “نحوه باز کردن رمز مکانیک گاوصندوق

  • مهر 22, 1398 at 9:37 ق.ظ
    Permalink

    سلام تشکر برای توضیح
    یک سوال داشتم که اول کلید را می اندازیم یا نه؟

    پاسخ
    • دی 23, 1399 at 8:42 ب.ظ
      Permalink

      با سلام لطفا با کارشناسان تهران کلید تماس بفرمایید

      پاسخ
    • خرداد 10, 1402 at 4:35 ب.ظ
      Permalink

      فراموش کردن رمز

      پاسخ
  • اسفند 24, 1401 at 7:41 ب.ظ
    Permalink

    سلام عزیز من گاوسنوق دارم دوطبقه فقط رمزش یادمه هست که به چه طریق با کنم رمز گاوسنوق من 63 چطور باز کنم یادم رفته

    پاسخ
  • فروردین 10, 1402 at 8:55 ق.ظ
    Permalink

    سلام وقت بخیر
    من با این روش قفل رو باز کردم زبانه آزاد شد ولی درب باز نمیشه علت چیه ؟

    پاسخ
  • فروردین 29, 1402 at 3:49 ب.ظ
    Permalink

    سلام گاو صندوق ماچرخش رمز مکانیک سفت میچرخد چه کار کنم

    پاسخ
  • خرداد 10, 1402 at 4:36 ب.ظ
    Permalink

    رمز را دارم ولی باز نمیشه لطفا راهنمایی بفرمایید

    پاسخ
  • شهریور 24, 1402 at 12:13 ب.ظ
    Permalink

    سلام ببخشید ی سوال اینکه زمانی ک هم رمز یک رقمی نداریم و هم سه رقمی باید چطوری درب گاوصندوق رو باز کنیم هزینه استا کار هم واسه کلید چند محوره بالاست باید چکار کنیم چطوری خودم درو باز کنم اینو بفرمایید لطفاممنونم

    پاسخ
  • شهریور 25, 1402 at 11:15 ب.ظ
    Permalink

    با سلام /من گاو صندوق کیمیا دارم / رمز آن را میدانم / رمز چهار رقمی دارد/ ولی فراموش کرده ام هر رمز را چند بار و به چخ جهتی بچرخانم

    پاسخ
  • شهریور 25, 1402 at 11:16 ب.ظ
    Permalink

    با سلام /من گاو صندوق کیمیا دارم / رمز آن را میدانم / رمز چهار رقمی دارد/ ولی فراموش کرده ام هر رمز را چند بار و به چخ جهتی بچرخانم

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *