نحوه باز کردن قفل کمد فایل اداری

به دلیل ازدیاد پرونده های دانشجویان و همچنین مردم تمامی دانشگاه ها و ادارات به کمد فایل اداری مجهز هستند. کمد فایل اداری یک محل امن برای تمامی پرونده های دانشجویان، ارباب رجوع است که در صورت نیاز همیشه در دسترس خواهد بود و عملا مانع از درهم ریختگی تمامی فایل های اداری خواهد شد. تا اینجای کار با اهمیت وجود کمد فایل اداری پی بردید حال برخی اوقات ممکن است به دلیل حواس پرتی یا مشکلاتی این چنینی کلید قفل کمد اداری را گم کرده باشید در این مواقع کاملا اضطراب و دلهره شما را فرا خواهد گرفت. در صورت گم شدن کلید کمد فایل اداری نگران نباشید اگر سنجاق کاغذی یا ناخن گیر دارید به راحتی امکان باز کردن قفل کمد فایل اداری وجود دارد و ما قصد داریم تا نحوه باز کردن قفل کمد فایل اداری را توضیح دهیم.

می توانید مقاله مرتبط زیر هم مطالعه نمایید:

معرفی قفل الکترونیکی کمد

توجه داشته باشید که در صورتی که به فایل ها و پرونده های داخل کمد اداری به شدت نیاز دارید و فرصت یادگیری این مقاله را ندارید سریعا با کلیدسازی شبانه روزی تهران کلید با شماره تلفن مندرج در سایت تماس بگیرید تا در کمترین زمان ممکن به آدرس شما بیایند و قفل کمد فایل اداری را باز کنند.

ساختار قفل کمد فایل اداری چگونه است؟

به طور کلی اگر به خواهیم به شما بگوییم نحوه باز کردن قفل کمد فایل اداری چطور می باشد می توانیم بگوییم که تمامی قفل ها دارای یک ساختار داخلی مشابه هستند و دارای مغزی قفل یا همان توپی قفل هستند که متشکل از پین های ریزی است که با قرار دادن کلید داخل قفل امکان باز شدن آن وجود دارد. قفل کمد فایل اداری به نسبت تمامی قفل های مکانیکی ساده تر است و متشکل از یک زبانه و سیلندر داخلی است که جنس آن برنج یا سرب است.

انواع قفل کمدی ساده و الکترونیکی وجود دارد

اکثر کمدهای دیواری و فایل های اداری متشکل از قفل کمدی ساده هستند در صورتی که امروزه تمامی کمد های استخرها متشکل از قفل کمدی برقی یا الکترونیکی است که با مچ بند قابل باز و بستن هستند و امنیت استخرها با چنین قفل هایی بالا رفته است.

راهکارهایی برای باز کردن قفل کمد

تمامی افراد چه در خانه و چه در محل کار برای نگهداری وسایل شخصی، اسناد و مدارک خود از کمد استفاده می کنند و معمولا عادت به قفل کردن دائمی آن دارند. اگرچه به نظر می آید که قفل های کمد معمولی و ساده هستند ولی به اندازه دیگر قفل ها ایمن بوده و محکم هستند. اگر به هر دلیلی کلید کمد خود را گم کرده اید، در این مقاله به شما ترفندهایی آموزش می دهیم که شانس خود را برای باز کردن کمد و رسیدن به مدارک مهم خود امتحان کنید. هر یک از راهکارهایی که معرفی می شوند نیازمند صرف وقت، دقت و حوصله هستند که شما باید با مطالعه تمامی راهکارها یکی از روش ها را با توجه به جنس کم، هرز نبودن قفل و سهولت انجام آن انتخاب کنید.

نحوه باز کردن قفل فایل با سنجاق کاغذی

سنجاق کاغذی یکی از ابزارهایی است که اکثر کلیدسازان با استفاده از آن و وارد کردن داخل مغزی قفل و بالا پایین کردن پین های داخل قفل در کمتر از چند دقیقه قفل را باز می کنند. حتما یک سنجاق کاغذی را تهیه کنید و آنرا مشابه تصویر زیر در بیاورید و مراحل زیر را پیش ببرید.

  1. سنجاق کاغذ را داخل قفل کنید و یک بار به سمت چپ و یک بار به سمت راست بچرخانید.
  2. بار دیگر کافیست موافق با عقربه های ساعت سنجاق را بچرخانید و آنرا در بیاورید.
  3. با این حرکات می توانید به راحتی قفل کمد فایل را باز کنید.

ویدیوی نحوه باز کردن قفل کمد اداری

نحوه باز کردن قفل کمد اداری با ناخن گیر

بله درست می بینید امکان باز کردن قفل کمد اداری با ناخن گیر وجود دارد. کمتر خانمی را خواهید دید که ناخن گیر به همراه نداشته باشد، تازه امروزه ممکن است اقایون هم ناخن گیر داشته باشند و حداقل داخل اتاق کار خود یک عدد ناخن گیر داشته باشند. با این ابزار ساده به راحتی امکان باز کردن قفل کمد اداری وجود دارد کافیه مراحل زیر را با دقت انجام دهید. نحوه باز کردن قفل کمد فایل اداری به شرح زیر می باشد:

  1. یک بار ناخن گیر را به سمت موافق عقربه های ساعت بچرخانید.
  2. با چند بار بالا پایین کردن آن به راحتی قفل کمد باز می شود.

باز کردن قفل کمد با چاقو

یکی از ابزارهای ابتدایی که می توان به راحتی پیدا کرد چاقو است. برای انجام این روش ابتدا چاقو را وارد مغزی قفل کرده و سپس آن را در جهت عقربه های ساعت و مخالف آن بچرخانید؛ با این کار قفل سست شده و باز می شود. این روش نیاز به صبر، دقت و حوصله دارد تا آسیبی به شما وارد نشود و تیزی چاقو دست شما را زخم نکند.

بازکردن قفل کمد با کلید یدکی

کمدها و کابینت ها همراه با کلید اصلی یک کلید یدکی نیز دارند که در چنین مواردی بسیار به کار می آیند. حتی اگر کلید یدکی کمد خود را پیدا نکردید کلیدهای کمدها و کابینت های دیگر را امتحان کنید، زیرا گاهی اوقات مغزی قفل ها شبیه به هم هستند و قفل را باز می کنند. اگر کلید یدکی را پیدا نکردید به سراغ سایر روش ها بروید.

باز کردن قفل کمد با مته برقی

اگر نیاز به دسترسی سریع به محتویات داخل کمد دارید و یا وسایل درون آن با ارزش هستند، این روش را به شما توصیه می کنیم. در این روش شما به سرعت به محتویات کمد خود دسترسی پیدا می کنید ولی قفل کمد از بین رفته و باید قفل جدید برای آن تهیه کنید. برای این روش مته را به صورت عمودی روی مغزی قفل گذاشته و فشار دهید. دستگیره با ضرباتی که به آن وارد شده می شکند و قفل آزاد شده و باز می شود.

کمک گرفتن از کلید ساز

اگر با روش های بالا موفق به باز کردن قفل کمد نشدید، از یک کلیدساز حرفه ای و با تجربه کمک بگیرید. این روش آسان ترین و سریع ترین روش بوده که بدون آسیب زدن به قفل شما را به محتویات کمدتان می رساند.

نتیجه گیری :

با توجه به اینکه با دو ابزار ساده چون سنجاق کاغذی و ناخن گیر امکان باز کردن قفل اداری وجود دارد این نشانه ضعف چنین قفل های کمدی است بنابراین بهتر است دست به کار شوید و قفل کمد الکترونیکی را روی این فایل های اداری نصب کنید. کافیه همین الان با تهران کلید تماس بگیرید تا علاوه بر استعلام قیمت و هزینه نصب قفل کمد برقی سریعا کلیدساز خود را اعزام کند.

نحوه باز کردن قفل کمد فایل اداری
خلاصه مطلب
نحوه باز کردن قفل کمد فایل اداری
نام مقاله
نحوه باز کردن قفل کمد فایل اداری
توضیحات
برخی اوقات شما با گم کردن کلید قفل دچار سردرگمی شوید به خصوص اینکه داخل این کمد فایلها و پرونده های دانشجویان باشد. می توانید با خواندن این مقاله با نحوه باز کردن قفل کمد فایل اداری با استفاده از سنجاق کاغذی و ناخن گیر آشنا شوید.

11 دیدگاه در “نحوه باز کردن قفل کمد فایل اداری

  • بهمن 28, 1399 at 5:33 ب.ظ
    Permalink

    من یک دانش اموزم
    من نمیتوانم درکمد خودم راباز کنم
    کتاب هایم درکمدم است
    لطفا بگید

    پاسخ
    • فروردین 17, 1400 at 10:51 ق.ظ
      Permalink

      سلام دوست گرامی
      می توانید با کلیدسازی تهران کلید در تهران تماس حاصل فرمایید.

      پاسخ
  • فروردین 12, 1400 at 12:07 ب.ظ
    Permalink

    من به هر دو روش امتحان کردم ، هر کاری کردم نشد

    پاسخ
    • فروردین 17, 1400 at 10:51 ق.ظ
      Permalink

      سلام دوست گرامی
      می توانید با کلیدسازی تهران کلید در تهران تماس حاصل فرمایید.

      پاسخ
  • خرداد 22, 1400 at 10:13 ب.ظ
    Permalink

    عالی بود با ناخن گیر جواب داد
    دمتون گرم

    پاسخ
  • اردیبهشت 4, 1401 at 2:52 ب.ظ
    Permalink

    عالی .چند ماه بود کلید کمد لباسا گم شده بود با ناخنگیر باز کردم.مرسییییبببب

    پاسخ
  • اردیبهشت 18, 1401 at 11:40 ق.ظ
    Permalink

    ایول
    همین اموروز بعد از یک ماه با ناخن گیر که در شکل آمده بعد از چند بار امتحان کردن باز شد

    پاسخ
  • اردیبهشت 20, 1401 at 0:12 ق.ظ
    Permalink

    سلام هزاران بار تشکر از شما.کلید کمدمو گم کرده بود خیلی ناراحت و سردر گم بودم تا اینجا خوندم چیکار کنم اتفاقا قفل کمدمم قدیمی و جنس خوب بود گفتم باز نمیشه.دیشب کلی ور رفتم با قفل به روش شما با ناخن گیر شوهرم‌میخندید میگفت عمرا نمیشه.نشد که نشد نا امید شدم.صبح پاشدم به خودم گفتم من میتونم.انقدر تلاش کردم تا یهو دیدم عه باز شد.ذوق کردم باورم‌ نمیشد.زنگ زدم همسرم گفتم دیدی شد😄🥰خیلی ممنونم خیلی خوشحالم

    پاسخ
  • خرداد 20, 1401 at 7:25 ب.ظ
    Permalink

    با استفاده از ناخن گیر باز شد
    ممنون از اموزش خوبتون

    پاسخ
  • شهریور 3, 1401 at 7:36 ب.ظ
    Permalink

    باسلام من کلید کمدرادارم باکلید نمیتونم بازکنم

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *