نحوه نصب قفل درب چوبی

درب هر اتاقی نیاز به نصب قفل دارد تا به راحتی بتوانید درب را اتاق را در هر زمانی قفل کنید. برای نصب قفل درب چوبی نیاز به ابزار آلات است و شما بایید حتما قلم چکش مخصوص برای تراشیدن محل نصب قفل داشته باشید و با دریل سوراخ های قفل را باز کنید. توجه داشته باشید که این مقاله صرفا یک مقاله آموزشی است و تنها اگر تخصص لازم و کافی دارید این کار انجام دهید در غیر اینصورت با یک کلید ساز تماس بگیرید.

برای باز کردن و نصب انواع قفل درب چوبی تنها کافیست با شماره تلفن تهران کلید ۰۹۱۲۲۳۴۲۶۹۶ تماس بگیرید تا کلید ساز را بفرستد.

آموزش تصویری نصب قفل درب چوبی

اندازه گیری و تعیین محل دقیق نصب قفل چوبی

باید در مرحله اول بدانید که محل استاندارد هر قفل چوبی باید یک متر از زمین فاصله داشت باشید. سپس با قرار دادن قفل درب چوبی با مداد محل را مطابق تصویر زیر تعیین کنید.

محکم کردن درب چوبی

قبل از اینکه محل دقیق قفل را بکنید حتما باید درب چوبی را محکم کنید. کافیست یک تیکه چوب زیر درب چوبی قرار دهید تا محکم بایستد.

محکم کردن درب چوبی

سوراخ کردن محل دقیق قفل چوبی با قلم چکش

مثل نجارها باید قلم چکش مخصوص برای کندن محل قفل داشته باشید. در قسمت زبانه درب چوبی باید محل نصب قفل را بکنید تا قفل را داخل درب چوبی قرار دهید.

سوراخ کردن محل مغزی قفل چوبی

هر قفل چوبی یک مغزی دارد شما با قرار دادن قفل داخل درب چوبی نیاز به سوراخ کردن درب چوبی برای تعیین  سوراخ مغزی قفل دارید تا بتوانید کلید را وارد مغزی کنید و با چرخاندن آن درب چوبی بسته یا باز شود.

  1. برای تعیین محل دقیق سوراخ کلید کافیست قفل را مطابق عکس روی درب چوبی قرار دهید.
  2. با دریل دو سوراخ را تعیین کنید و با قلم چکش اقدام به کندن سوراخ کلید قفل کنید.

نصب قفل چوبی داخل درب

قفل چوبی را داخل درب قرار دهید و سپس دو پیچ زبانه اصلی را با پیچ گوشتی برقی به درب وصل کنید تا محکم باشد.

نصب قفل چوبی داخل درب

تعیین محل قرار گرفتن زبانه قفل در چهار چوب درب

برای اینکه درب اتاق قفل شود مسلما باید با چرخاندن کلید حتما زبانه قفل داخل چهارچوب قرار گیرد. دقیقا محل را تعیین کنید و آنرا نصب کنید.

نصب قفل درب چوبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *