نکاتی-برای-انتخاب-کلیدساز-و-تماس-با-کلیدسازی-

خرابی قفل و کلید و همچنین گم شدن کلید مساله ای است که برای همه ما می تواند پیش بیاید و اصلا بروز این مشکل را نباید از خود دور دانست. این مشکل می تواند در هر ساعتی از شبانه روز نیز برای ما پیش بیاید. به عنوان مثال اگر به میهمانی رفته و نیمه شب به منزل بازگردیم، ممکن است درب منزل متوجه شویم کلید ما گم شده است. در این هنگام به خدمات سریع کلید سازی شبانه روزی نیاز خواهیم داشت. مساله مهم در ارائه این گونه خدمات سرعت است. اما کلا برای انتخاب یک کلید ساز مطمئن، باید معیارهایی در نظر گرفته شود. در ادامه به نکاتی برای انتخاب کلیدساز و تماس با کلیدسازی معتبر اشاره خواهیم نمود.

متخصصین کلیدسازی شبانه روزی آماده کمک رسانی به تمام شهروندان تهرانی در تمام مناطق تهران می باشند. کافیست جهت باز نمودن، تعمیرات قفل درب های معمولی و ضد سرقت،خراب شدن درب اتوماتیک خود در هر زمان از شبانه روز و در هر منطقه از تهران با شماره تلفن های سایت تماس بگیرید و کارشناسان را در محل خود داشته باشید.

می توانید مقاله زیر را هم مطالعه کنید:

روش های در آوردن کلید گیر کرده در قفل

برای انتخاب کلید ساز چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟

فلزکاری و کپی کاری مهارت هایی است که باید فرد کلیدساز داشته باشد و با ورود قفل های دیجیتال به بازار این حرفه مهم تر از قبل شده است. برای انتخاب کلیدساز توجه به داشتن توانایی های زیر حائز اهمیت می باشد.

جالب است بدانید که حرفه کلیدسازی، مربوط به زندگی شهرنشینی صده های اخیر بشر نیست و حدود ۴۰۰۰ سال سابقه تاریخی دارد و یکی از قدیمی ترین مشاغل بشر به شمار می رود.

در گذشته های دور قفل های ضامن دار تنها وسیله مطمئن برای امنیت درب های ورودی به شمار می رفت. اما مرتب قفل ساز ها ابتکارهای جدیدی به خرج دادند و قفل ها بسیار پیشرفته تر شد.

در واقع کلید ساز، فردی است که مهارت های فلز کاری برای ساخت و کپی کاری کلید برای انواع قفل را دارا می باشد و در زمینه مشکلاتی که در زمینه قفل و کلید برای مردم به وجود می آید، خدمت رسانی می نماید.

معمولا این حرفه به صورت تجربی آموخته می شود و کسانی که زیر دست استادکاران ماهر کارآموزی می کنندبه مهارت می رسند. اما از طریق تحصیل در مراکز معتبر فنی حرفه ای و کسب مدرک نیز می توان این حرفه را آموخت.

یک کلیدساز باید دارای مهارت های متعددی باشد که از آن ها می توان به این موارد اشاره نمود: توانایی ساخت کلید یدک از روی کلید اصلی، توانایی پلیسه ‌گیری کلید‌های ساخته ‌شده، توانایی برش‌ کاری با اره‌ کمان اصلی، توانایی ساخت کلید برای انواع قفل، توانایی تعمیر انواع قفل، آشنایی با ماشین کلید ‌زن، آشنایی با کولیس و کار‌برد آن و همچنین آشنایی با قطعات الکترونیک و کلید‌های ریموت‌ دار.

  • داشتن مهارت و تجربه

مهارت کلیدساز از نکاتی است که باید به آن توجه ویژه ای داشت و حتی الامکان از افرادی که سابقه زیادی در زمینه کلیدسازی دارند کمک گرفت. انتخاب افراد بی تجربه وقت و هزینه شما را به هدر داده و سبب بروز خسارت می شوند.

  • پلیسه‌ گیری

پلیسه گیری به معنی حذف لبه های اضافه کلید است که باعث تطابق کلید اصلی با کلید ساخته شده می شود. این کار نیاز به مهارت بالایی دارد و نیز از اهمیت بسیاری در حرفه کلیدسازی برخوردار است. اگر کلید ساز مهارت کافی در زمینه پلیسه گیری نداشته باشد کلید در قفل می شکند.

  • مهارت در کار با اره کمانی

از اره کمانی برای برش کلید استفاده می شود که یکی از وسایل مهم در ساخت کلید به حساب آمده و بسیار ظریف و نازک است. عدم مهارت کلیدساز در کار با اره کمانی، سبب شکستن تیغه اره می شود.

  • آشنایی با قفل های دیجیتال

همانطور که گفته شد در سال های اخیر که قفل های دیجیتال روانه بازار شده اند، کلیدساز را با چالش های جدید روبرو کرده اند. بسیاری از درب ها مثل درب پارکینگ ها ریموتی و اتوماتیک هستند که نیاز به دانش کافی دارند. مهارت کلیدساز در کار با قطعات الکترونیکی و قفل های ریموتی فرایند تعمیر قفل را ساده تر کرده و در زمان شما صرفه جویی می شود.

  • توانایی کار با قفل درب خودرو

اگر به تعمیر قفل درب خودرو و صندوق عقب نیاز پیدا کردید و یا نیاز به ساخت کلید یدک داشتید این کار را باید به یک کلیدساز ماهر بسپارید. توانایی کار با قفل های درب خودرو نیز از مهارت های یک کلیدساز است.

مهم ترین وظایف کلیدساز چیست؟

  • به همراه داشتن ابزارهای کافی و مورد نیاز
  • مهارت در ساخت انواع کلید و تعمیر قفل ها
  • مهارت در تشخیص خرابی قفل ها
  • حضور سریع در محل و حتی در هنگام شب

سایر نکات قابل توجه در انتخاب کلید سازی

  • از افرادی که در کار با دستگاه کلیدسازی مهارت کافی دارند، کمک بگیرید.
  • به سراغ افرادی بروید که در زمینه قفل های پیشرفته و جدید دانش و مهارت لازم را دارند.
  • به این نکته توجه داشته باشید که اگر نیاز به ساخت چندین کلید داشته باشید، هزینه شما افزایش پیدا می کند.
  • اگر قفل شما پیچیده و پیشرفته باشد و کلیدساز زمان زیادی بر روی آن کار کند، هزینه بیشتری را باید پرداخت کنید.
  • اگر در شب نیاز به کلیدساز سیار پیدا کنید، هزینه آن نسبت به روز افزایش پیدا می کند.

نتیجه گیری

زمانی که کلید خود را گم می کنید و یا قفل های شما دچار خرابی می شوند، نیاز به کمک گرفتن از یک کلیدساز دارید. انتخاب کلیدسازی که مهارت های لازم را در زمینه کار با دستگاه کلیدسازی، پلیسه گیری، کار با اره کمانی و قفل های جدید داشته باشد، بسیار حائز اهمیت است. انتخاب کلید ساز غیرحرفه ای و بی تجربه موجب به هدر رفتن وقت و هزینه شما شده و خسارت های زیادی را به شما وارد می کند.

اما یک کلید ساز معتبر و مسئولیت پذیر معمولا باید همواره آماده خدمت رسانی باشد. مساله این است که این شغل نیز مانند شغل پزشکی است و ممکن است در ساعاتی از شب نیز برای مردم مشکل اورژانسی پیش بیاید. بسیاری از کلید سازان در نیمه شب به مردمی که پشت در منازل می مانند و به مشکل بر می خورند خدمت رسانی نمی کنند. اینجاست که وجود موسسات معتبری مانند تهران کلید که خدمات کلید سازی شبانه روزی در تهران را ارائه می کنند بیشتر ارزشمند به نظر می رسد. شما عزیزان نیز اگر نیمه شب یا در زمان هایی که شرایط جوی نا مناسب است یا فصول سرد سال همچین مشکلی برایتان پیش بیاید اهمیت سرعت در ارائه خدمات کلید سازی شبانه روزی را بهتر درک خواهید کرد. این گروه این است که در تمامی مناطق شهر تهران موتور سواران کلید ساز مستقر دارد که در هر زمانی که مشتری سفارش کار داشته باشد، نزدیک ترین کلید ساز موتور سوار به محل اعزام می شود

نکاتی برای انتخاب کلیدساز و تماس با کلیدسازی
خلاصه مطلب
نکاتی برای انتخاب کلیدساز و تماس با کلیدسازی
نام مقاله
نکاتی برای انتخاب کلیدساز و تماس با کلیدسازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *