نکات تعویض قفل منزل

قفل ها در تامین امنیت مکان های مختلف نقش اساسی ایفا می کنند و با کمک آن ها می توان ورود و خروج افراد را کنترل نمود. در مواقعی نیاز است که تعویض قفل برای حفظ بیشتر حریم شخصی افراد انجام گیرد. قفل ها در بخش های داخلی و خارجی ساختمان ها دارای مدل ها و امکانات مختلفی می باشند و انتخاب درست یک قفل می تواند باعث شود که از وارد شدن سارقان به ساختمان جلوگیری شود. در تعویض قفل منزل نکاتی زیادی وجود دارد که اول از همه شناخت انواع قفل ها و درب ها می باشد.

 قفل درب ها در مدل های مختلف مانند درب معمولی و درب ضد سرقت با یکدیگر متفاوت می باشد. قفل ها در درب های ضد سرقت زبانه های زیادی دارند و با چرخیدن کلید زبانه های بیشتری داخل چارچوب درب قرار می گیرد. مسلماً هر چقدر تعداد این زبانه ها بیشتر باشد امنیت بیشتری را خواهد داشت. ‌نمی توان انتظار داشت تنها با قرار دادن یک قفل درب ضد سرقت بر روی یک درب معمولی امنیت آن به صورت کامل تامین شود زیرا امنیت فقط در قفل نیست و شامل لولا، روکش، چارچوب هم می باشد.

مدل های زیادی برای قفل ها وجود دارد که با توجه به فضایی که قرار است در آن تعبیه گردد متفاوت می باشد. قفل ها دارای مدل های ایرانی، چینی و ترک می باشند که با توجه به استاندارد های صورت گرفته در آن مدل های ترک آن کیفیت بالاتری دارند.

تعویض قفل درب ورودی و توجه به نکات مهم آن

ممکن است پیش بیاد که قفل منزل شما قدیمی شده باشد و یا کلید در داخل آن نچرخد و نیاز باشد تا تعویض قفل انجام گیرد. ما در بازار دارای انواع قفل مکانیکی و هوشمند می باشیم و در زمان تعویض قفل نیاز است که به یکسری از نکات توجه نمایید تا امنیت شما بیشتر تامین شود.

  1. خرید قفل متناسب با درب ورودی

در ابتدا باید تعیین کنید که قفل انتخابی شما باید جهت استفاده از درب های ورودی ساختمان ایجاد شده باشد. قفل هایی که برای درب های داخلی تولید شده باشند امنیت کافی را ندارند و نمی توان به آن اطمینان نمود. چند نمونه از قفل های درب ورودی مانند قفل های دیجیتال، قفل اثر انگشتی، قفل کارتی، قفل کلیدی و… می باشد.

  1. تعیین مقدار استفاده افراد منزل از قفل

یکی از نکاتی که باید در تعویض قفل منزل به آن توجه کنید این است که قفلی را انتخاب نمایید که با توجه به رفت و آمد و تعداد نفرات منزل یا محل کارتان بتواند دوام خوبی داشته باشد. قفل های بی کیفیت با چند سال استفاده فرسوده شده و از بین می روند. پس انتخاب یک قفل با کیفیت بالا  که در برابر ضربه مقاومت داشته باشد و دارای جنس بدنه عالی باشد مهم است.

در سال های اخیر با توجه به پیشرفت های تکنولوژی قفل های متنوعی به بازار آمده است که با هم متفاوت می باشند. دو قفل بلوتوثی و وای فای دار یک نمونه از این قفل های الکترونیکی می باشد که با هم تفاوت هایی دارند. ممکن است از لحاظ ظاهری این دو قفل مشابه هم باشند ولی تفاوت آن ها زیاد است. مدل وای فای دار می تواند از مسافت های دور هم کنترل شوند ولی در مدل بلوتوثی نیاز به فاصله نزدیک می باشد.

می توانید مقاله زیر را هم مطالعه نمایید:

انواع قفل درب ضد سرقت

  1. تعویض قفل و تعیین ضرورت انجام آن

ممکن است در تعویض قفل منزل نیاز نباشد قفل به صورت کامل عوض شود و با تعمیر یا تعویض یک قطعه از آن مشکل برطرف گردد. در صورتی که نیاز است در منزل یا محل کارتان کلید را عوض کنید تا در دسترس افراد نباشد می توانید مغزی قفل را عوض نمایید. در مواقعی که نیاز نیست قفل به صورت کلی تعویض گردد می توانید مغزی آن را عوض نمایید. در زمانی هم که قفل نیاز به تعمیر داشته باشد می توانید از یک کلید سازی معتبر کمک بخواهید تا با تعمیر آن قفل مشکل شما را برطرف نمایند.

  1. کمک از یک متخصص با تجربه

ممکن است شما بتوانید تعویض قفل منزل را انجام نمایید ولی در برخی از شرایط ممکن است با این کار به کل قفل یا جای قفل ضربه بزنید پس بهتر است که از یک فرد متخصص و با تجربه استفاده نمایید. کلیدسازان به خوبی قفل ها را شناخته و به راحتی مشکلات آن ها را برطرف می نمایند.

روش تعمیر قفل درب ها

در صورتی که قفل دچار مشکل هم نشده باشد می توانید به تعویض قفل در هر چند سال اقدام نمایید. زیرا باز کردن قفل های قدیمی برای سارقان راحت تر شده است و می توان به راحتی آن ها را باز نمایند. استفاده از تکنولوژی جدید می تواند این کار را برای سارقین سخت تر نماید. پس در صورت تعویض قفل می توانید از متخصصان این کار مشورت بگیرید تا با شناخت بیشتری از یک قفل ایمن استفاده نمایید.

دقت کنید در زمان تعویض قفل آسیبی به بخش های دیگر وارد نکنید. باید در ابتدا قفل را خارج کنید و پیچ را از بخش شب بند باز نمایید و بعد پوکی را همراه با کاسه رزت خارج کنید. بعد از خروج رزت به مغزی قفل می رسید و با باز کردن پیچ هایی که بر روی قفل می باشد می توانید مغزی را بیرون بیاورید. پس از خروج قفل می توانید با کمک پیچ بند یراق را رگلاژ نمایید و پس از آن قفل جدید بگذارید.

نتیجه گیری :

قیمت قفل های درب با توجه به ساختار قفل و جنس و پیچیدگی آن متفاوت است. هر چقدر قفل ساختار پیچیده تری داشته باشد قیمت بالاتری را دارد. قفل ها از قیمت های 50 هزار تومان شروع می شوند و با قیمت های بالای یک میلیون به فروش می رسند که با توجه به ساخت هر کشور متفاوت است. پس پیشنهاد می شود با توجه به اطلاعاتی که کلیدسازان دارند از یک کلیدسازی شبانه روزی معتبر کمک بخواهید.

نکات تعویض قفل منزل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *