نکات مهم در هنگام استفاده از آیفون های تصویری

نکات مهم در هنگام استفاده از آیفون های تصویری

نکات مهم در هنگام استفاده از آیفون های تصویری

امروزه اغلب ساختمان های نوساز مجهز به آیفون های تصویری هستند اما با وجود نصب این آیفون ها و امنیت بالایی که برای ساختمان ایجاد میکنند اما باز هم باید نکات امنیتی را رعایت کنید. در ادامه شما را با مهمترین نکات امنیتی در هنگام استفاده از آیفون های تصویری آشنا می کنیم.

در صورت عدم رعایت نکات امنیتی، حتی با وجود نصب آیفون های تصویری باز هم خطر ورود افراد غیر مجاز و سرقت از واحد شما یا دیگر واحدهای ساختمان وجود خواهد داشت.

از باز کردن درب برای افراد غریبه خودداری کنید.

پیش از باز کردن درب حتما با فرد مراجعه کننده پشت آیفون صحبت کنید. اگر منتظر کسی هستید به محض شنیدن صدای زنگ درب را باز نکنید زیرا ممکن است مراجعه کننده فرد مورد نظر شما نباشد. این مساله مخصوصا در زمان مهمانی و آمد و رفت مهمان ها بیشتر دیده می شود. تنبلی نکنید و پیش از باز کردن درب حتما چند ثانیه با کسی که زنگ را زده صحبت کنید.

نکات مهم در هنگام استفاده از آیفون های تصویری

بهتر است شکاک باشید.

درب ساختمان را به راحتی برای افراد مختلف باز نکنید. ممکن است سارقین یا افراد غیرمجاز با بهانه های مختلف بخواهند شما را برای باز کردن درب قانع کنند. باری مثال ممکن است به بهانه اینکه همسایه درب را باز نمی کند از شما بخواهند که درب را برای آنها باز کنید و یا خود را همسایه جدید شما جا بزنند که کلیدهای خود را گم کرده و به کمک شما نیاز دارد. سارقین گاهی برای باز شدن درب، زنگ تمام واحدها را میزنند تا حداقل یکی از همسایه ها بی دقتی کرده و درب را باز کند. بنابراین برای باز کردن درب کمی شکاک بودن لازم است.

اگر ساختمان شما مجهز به آیفون تصویری باشد خطر ورود افراد غیر مجاز به آن بسیار کم است. با نصب این آیوفنها میتوان درب را برای دوستان، آشنایان، پست چی و یا پیک غذا باز کنید بدون اینکه نیاز باشد تا لابی یا دم در بروید. شما متوانید با رعایت نکات ایمنی درب ساختمان را از داخل آپاتمان خود باز کنید.

بهتر است نام خود را در کنار پنل آیفون ننویسید.

بسیاری از افراد برای راحتی دوستان و مهمانان خود نامشان را بر روی پنل آیفون مینویسند اما این کار از نظر امنیتی خطراتی در پی دارد. برای مثال اگر کسی شما را تعقیب کرده و قصد آسیب زدن به شما را داشته باشد با نگاه کردن به پنل آیفون به راحتی میتواند محل دقیق آپارتمان شما را پیدا کند.

آیفون خراب باید هر چه سریع تر تعمیر شود.

اگر آیفون تصویری واحد شما خراب شده باید هر چه سریع تر به مدیر ساختمان اطلاع دهید. در صورت مشاهده هر گونه خرابی در پنل آیفون نیز مساله را سریعا با مدیر ساختمان و دیگر ساکنین ساختمان در میان بگذارید تا حساسیت بیشتری در مورد رفت و آمدها داشته باشند.

اگر زنگ آیفون خراب شده و یا صدای افراد مراجعه کننده را نمی شوید باید هر چه سریعتر برای تعمیر آیفون تصویری واحدتان اقدام کنید. برای تعمیر آیفون تصویری خود حتما از یک تعمیرکار و متخصص نصب آیفون تصویری کمک ‌بگیرید.

نکات مهم در هنگام استفاده از آیفون های تصویری
کلیدواژه‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *