دستگیره درب هوشمند

دستگیره درب هوشمند یکی از جدیدترین و محبوبترین محصولات هوشمند است که علاوه بر ایمنی بسیار بالا، راحتی و آسایش را نیز برای شما فراهم می کند. با نصب این دستگیره های هوشمند شما میتوانید وقتی بیرون از خانه هستید و یا حتی وقتی به مسافرت رفته اید کنترل درب خانه خود را در دست گرفته و هر زمان که بخواهید آن را باز و بسته کنید.  هوشمند سازی خانه بهترین و مطمئن ترین راه برای تامین امنیت خانه است و روز به روز به شهرت و محبوبیت این فناوری افزوده میشود. مزایای هوشمند سازی خانه را پیش از این به طور کامل بررسی کردیم. دستگیره هوشمند یکی از مهمترین محصولات فناوری هوشمند سازی است. این محصولات در ابتدا چندان شناخته شده و محبوب نبودند و بسیاری از افراد تنها از قفل های سنتی و قدیمی برای ایمنی سازی خانه و محل کسب و کار خود استفاده میکردند. اما امروزه در سراسر جهان این دستگیره ها، قفل های هوشمند و سایر ابزارهای امنیتی هوشمند به عنوان بهترین راهکار برای پیشگیری از سرقت و ورود غیر مجاز شناخته میشوند. در این مطلب قصد داریم درباره ویژگی ها و مزایای دستگیره هوشمند با شما صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

دستگیره درب هوشمند

🔵ویژگی های دستگیره درب هوشمند

دستگیره درب هوشمند ویژگی های منحصر به فرد و بسیار با ارزشی دارد و به شما این امکان را می دهد که از هر نقطه ای از جهان درب ورودی خانه یا محل کار خود را کنترل نمایید. با نصب این دسگیره ها شما میتوانید در هر لحظه و در هر مکان از وضعیت قفل و درب ورودی خانه خود مطلع باشید. از دیگر ویژگی های مهم این دستگیره ها عدم نیاز به کلید برای باز کردن درب می باشد. این دستگیره ها اغلب به صورت رمزی، اثر انگشتی و یا کارتی میباشند که ضریب ایمنی آنها را دو چندان کرده است.

🔵عملکرد دستگیره درب هوشمند

دستگیره درب هوشمند مانند تمام قفل های قدیمی و جدید با وارد نمودن ورودی صحیح توسط کاربر باز میشود اما در این نوع دستگیره ها برخلاف قفل های گذشته نیازی به استفاده از کلید نمیباشد. طرز کار این دستگیره ها بسیار پیچیده بوده که باز نمودن آن را توسط سارقین تقریبا غیر ممکن کرده است. معمولا این دستگیره ها با وارد نمودن رمز، کارت و یا اثر انگشت باز میشوند و همچنین میتوان از طریق ارتباط بی سیم قفل با فناوری های بلوتوثی و اینترنتی دستگیره را از راه دور کنترل نمود. این دستگیره ها بیشترین ایمنی و راحتی را برای کاربران خود فراهم کرده اند.

🔵باز کردن درب بدون نیاز به کلید

همانطور که گفتیم در دستگیره های هوشمند نیازی به استفاده از کلید نمی باشد. در این دستگیره ها اطلاعات به صورت کدهای رمزگذاری شده در حافظه قفل ذخیره می شوند و هر زمان که شما اطلاعات ورودی را به دستگیره درب وارد می کنید تشخیص هویت کاربر بر اساس اطلاعات وارد شده بررسی و تایید می شود.

دستگیره درب هوشمند

🔵ساختار دستگیره های هوشمند

دستگیره های هوشمنددارای دو بخش کلید سخت افزار و نرم افزار هستند. سخت افزار دستگیره هوشمند همان بخش فیزیکی دستگیره یعنی قسمت های بدنه داخلی، بدنه خارجی، قفل، کلید اضطراری، سنسور اثر انگشت و … میباشد و منظور از نرم افزار دستیگره هوشمند عملکرد ذخیره سازی و تجزیه و تحلیل اطلاعات ثبت شده و ورودی به قفل می باشد که به وسیله بردهای الکترونیکی انجام میشود. در صورتی که هر دو بخش به درستی و هماهنگ با هم کار کنند عملکرد قفل نیز هیچ مشکلی نخواهد داشت. اشکال در هر کدام از این بخش ها می تواند کارکرد کل مجموعه قفل را با مشکل مواجه کند.

🔵تفاوت قفل هوشمند و قفل مکانیکی

مهمترین تفاوت قفل هوشمند و قفل مکانیکی در عملکرد آنهاست. قفل های مکانیکی را تنها میتوان با کلید مخصوص آنها باز نمود اما قفل های هوشند را میتوان از طرق مختلف مانند بلوتوث یا حتی از مسیرهای بسیار دور باز و بسته نمود. در واقع قفل های مانیکی تنها سخت افزار هستند اما قفل های الکاتریکی شامل دو بخش سخت افزار و نرم افزار هستند. این قفل ها را میتوان به سیستم هوشمند خانه متصل کرده و در هر زمان و مکان کنترل نمود.

🔵چه قابلیت هایی میتوان به دستگیره هوشمند اضافه نمود؟

هنگام خرید قفل و دستگیره هوشمند میتوانید برخی قابلیت ها را نیز به آن بیفزایید. این کار کارایی امنیتی و فنی دستگیره های هوشمند را به طرز قابل توجهی افزایش می دهد. یکی از این قابلیت های انتخابی افزودن ریموت کنترل به سیستم قفل و دستگیره هوشمند است که امکان باز و بسته نمودن درب را از راه دور برای کاربر فراهم میکند. تهیه کلید اضطراری برای دستگیره هوشمند نیز برای مواقع خاصی مفید خواهد بود.

برخی از این دستگیره های هوشمند به صورت اتوماتیک قابلیت اتصال به کل سیستم هوشمند خانه را دارند اما برخی دیگر از این دستگیره های هوشمند تنها با افزودن کیت میتوانند به سیستم های هوشمند خانه وصل شوند. از دیگر قابلیت های افزودنی به دستگیره های هوشمند میتوان به خریداری کیت بلوتوث، Z-Wave یا ZigBee، ارتباط دهنده، VERA و … اشاره کرد.

دستگیره درب هوشمند

🔵دیگر مزایای دستگیره های هوشمند

در مورد مزایای مختلف دستگیره های هوشمند در بالا صحبت کردیم اما به طور کلی میتوان گفت دستگیره های هوشمند ورود به ساختمان را برای کاربر بسیار راحت تر کرده و از طرفی ضریب ایمنی ساختمان را بسیار بالا برده اند. دیگر مزایای دستگیره هوشمند عبارتند از: قابلیت کنترل از راه دور دستگیره درب هوشمند از طریق فناوری های بلوتوثی و اینترنتی، ساخت کلید دیجیتالی موقت برای یک دوره زمانی خاص، عدم نیاز به کلیدهای مکانیکی، کنترل تردد و ثبت ورود و خروج افراد و …

دستگیره درب هوشمند انتخابی بسیار ایمن و ایده آل برای کنترل درب ورودی خانه است که علاوه بر ایمنی ظاهری بسیار زیبا و ویژگی های فنی بسیار ارزشمندی نیز دارد. نصب این دستگیره ها راحتی و امنیت را برای شما چندین برابر کرده و تمامی نیازهای امنیتی را برای شما فراهم می کند. در صورتی که در دستگیره های منزل یا محل کار خود مشکلی پیدا کردید می توانید با تهران کلید تماس گرفته که در اسرع وقت با موتور در تهران مشکل شما را رفع نمایند.

همه چیز درباره دستگیره درب هوشمند

2 دیدگاه در “همه چیز درباره دستگیره درب هوشمند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *