هوشمند سازی باشگاه ورزشی

باشگاههای ورزشی همانطور که از نامشان پیداست محلی اختصاصی برای انجام انواع ورزش ها هستند که بالطبع باید مجهز به انواع وسایل ورزشی نیز باشند. اگر قصد دارید که ورزش را جدی شروع کنید و در یک باشگاه ورزشی حرفه ای و مجهز ثبت نام کنید بهترین گزینه برای شما یک باشگاه ورزشی هوشمند است. اگر شما جزء آن دسته از افراد هستید که خیلی وقت یا حوصله باشگاه رفتن دارید میتوانید با تهیه تجهیزات لازم برای یک باشگاه هوشمند این فضا را در خانه خود نیز ایجاد کنید. فضای پارکینگ یا زیرزمین خانه برای این کار بسیار مناسب است. همچنین می توانید با نصب اپلیکیشن‌های مخصوص در امر ورزش و سلامتی کار خود را به صورت استاندارد و حرفه ای انجام دهید و به اندام ایده آل خود برسید.

🔶تجهیزات باشگاه هوشمند

منظور از باشگاه هوشمند ایجاد فضایی با تجهیزات ورزشی کامل و به روز است که با استفاده از فناوری هوشمند سازی قابل کنترل و بررسی باشند. شما می توانید در باشگاه های ورزشی هوشمند از لحظه لحظه تغییرات بدن خود و میزان پیشرفتتان مطلع شوید. در این باشگاه ها تجهیزات هوشمند مختلفی وجود دارد مانند مچ بندهای هوشمند که می توانند هر لحظه ضربان قلب شما را اندازه گیری کرده و  تمامی علائم حیاتی بدن شما را چک کنند. درباشگاه های هوشمند وزن شخص مرتبا اندازه گیری می شود و بیماری هایی مانند فشار خون و دیابت در اطلاعات شخصی بررسی و وارد می شود. تمامی دستگاه های یک باشگاه ورزشی هوشمند قابلیت اتصال به تلفن همراه شما را داشته و تمامی اطلاعات لازم را برای شما ارسال می کنند.

🔶معرفی مهمترین تجهیزات یک باشگاه ورزشی هوشمند

 اگر میخواهید یک باشگاه ورزشی هوشمند و کم هزینه برای خود ایجاد کنید به وسیایل هوشمند نیاز دارید. در ادامه شما را با این وسایل هوشمند و کاربرد هر یک آشنا می کنیم. با ما همراه باشید.

۱)قفل کمد الکترونیکی

در همه استخرها و باشگاههای ورزشی کمدهایی برای اعضای باشگاه در نظر گرفته می شود. در باشگاههای هوشمند این کمدها هوشمند هستند و در نتیجه امنیت بسیار بالایی برای وسایل اعضاء ایجاد می شود و انجام کارها را در باشگاه آسان تر می کند.

بدین منظور قفل های دیجیتال استخری یا قفل های باشگاهی بر روی این کمدها نصب می شود. قفل های هوشمندی که بر روی این کمدها نصب شده این امکان را برای شما ایجاد می کند که هر زمان که بخواهید با استفاده از تلفن همراه خود آن را باز و بسته نمایید. می توانید با بستن دستبند قفل بر روی دست بندتان در استخر و هر زمان که بخواهید حسابتان را شارژ کرده و خرید کنید.

۲)دستیار باشگاه

دستیار باشگاه یکی از جالب ترین وسایل هوشمند در باشگاههای ورزشی است. این وسیله مانند TAO عمل کرده و تمامی اطلاعات لازم از بدن شما را ثبت می کند. دستیار باشگاه با بررسی وضعیت بدنی بخش های ضعیف را شناسایی کرده و به ما می گوید روی کدام قسمت های بدن باید بیشتر کار کنیم.

دستیار باشگاه به صورت لحظه به لحظه وضعیت بدن را بررسی کرده و می تواند میزان پیشرفت بدن شما در ورزش را به شما گزارش دهد تا در صورت لزوم تغییرات لازم را در ورزش خود اعمال کنید. این دستگاه پیشرفته روزانه یک برنامه ورزشی نیز به شما پیشنهاد می دهد که مناسب با وضعیت بدن شما خواهد بود.

۳)دستگاه تنظیم هوا

این دستگاه هوشمند هوای موجود در فضای باشگاه را بررسی میکند و میزان رطوبت و اکسیژن موجود در آن را اندازه گیری می کند. این دستگاه بهترین شرایط محیطی را برای شما گزارش می دهد و در صورتی که فضا برای ورزش کردن مناسب نباشد به شما اخطار میدهد.

۴)دستگاه اندازه‌گیری علائم حیاتی

دستگاه اندازه گیری علائم حیاتی یکی دیگر از پرکاربردترین تجهیزات هوشمند در باشگاههای هوشمند است که میتواند علائم حیاتی بدن شما و تغییرات آن را در تمام طول مدت ورزش کردن به شما گزارش دهد. این دستگاه برای افرادی که مبتلا به فشار خون یا قند خون هستند بسیار مفید است و در صورت خارج شدن بدن فرد از حالت نرمال سریعا به وی اخطار می دهد.

افراد مبتلا به دیابت همچنین میتوانند با نصب برنامه هایی بر روی گوشی هوشند خود مرتبا از میزان قند خون خود مطلع شوند. این دستگاه ها به سنسورهایی مجهز هستند که در صورت نیاز بدن بیمار به انسولین به او اخطار میدهد.

۵)کالری شماری

یک ورزشکار همواره باید میزان کالری روزانه وارد شده به بدن خود را بداند تا بتواند با یک برنامه غذایی صحیح به وزن ایده آل خود برسد. عدم تغذیه صحیح، پرخوری و کم خوری هر کدام میتواند برای بدن مضر بوده و ورزشکار را از رسیدن به وزن ایده آل خود باز دارد. با نصب اپلیکیشن‌های کالری شمار بر روی گوشی هوشمندتان می توانید میزان کالری روزانه خود را به طور دقیق بدست آورید. تنها کافی است مواد غذایی موجود در غذایی را که در روز مصرف کرده اید به این اپلیکیشن وارد کنید تا میزان کالری که مصرف کرده اید را به شما گزارش دهد.

از دیگر قابلیت های این اپلیکشن اعلام میزان مجاز مصرف روزانه کالری برای شما و ارائه یک برنامه و رژیم غذایی مناسب برای شماست. یکی دیگر از جذاب ترین وسایل هوشمند برای کاهش وزن استفاده از چنگال و قاشق‌های هوشمند است. ان قاشق و چنگال ها کالری غذای دریافتی را شمرده و به شما می گویند که تا چه حد باید غذا بخورید. حتی اپلیکشن هایی وجود دارد که می تواند تازه بودن گوشت را تشخیص دهد و شما را برای دریافت مواد غذایی تازه تر و مفید یاری دهد.

۶)مربی در باشگاه‌های هوشمند

هوشمند سازی باشگاهها به مربی این امکان را میدهد که تمامی حرکات ورزشی شما را زیر نظر بگیرد.

تجربه نشان داده است که هر چه تعداد تجهیزات مدرن و هوشمند در یک باشگاه ورزشی زیادتر باشد مراجعه کنندگان و اعضای باشگاه رضایت بیشتری از ورزش خود داشته و قطعا تاثیر مهمی در جذب افراد بیشتر به باشگاه خواهد داشت. باشگاه های هوشمند این امکان را به شما میدهند که با sync  کردن  اطلاعات پروفایل شخصی خود بر روی هر دستگاه از میزان پیشرفت ورزش خود اطلاع کسب کنید.

هوشمند سازی باشگاه ورزشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *