هوشمند سازی هتل ها

هوشمند سازی هتل ها

امروزه مسئله بهینه سازی مصرف انرژی به یکی از مهمترین مسائل در تمامی ساختمان های مسکونی، اداری، تجاری، بیمارستانها، هتل ها و … تبدیل شده است. با استفاده از هوشمند سازی منازل و اماکن مختلف می توان میزان مصرف انرژی را کاهش داد.

در واقع با استفاده از فعال کردن سناریوی هوشمند سازی می توان با توجه به نوع و کاربرد یک فضای خاص، شدت روشنایی را تعریف نموده و  تنها با فشردن یک کلید هوشمند، سناریوی آن را فعال نمود. هتل های مدرن با نصب سیستم های هوشمند نقش موثری در بهینه سازی مصرف انرژی ایفا می کنند.

سیستم های هوشمند هتلی مجهز به سناریوهای صبح بخیر و شب بخیر و خوش آمد گویی مهمانان می باشند. همچنین کنترل روشنایی در مناطق مختلف هتل و اتاق ها نیز فعال است. برای مثال در قسمت هایی مانند سرویس بهداشتی و حمام  سنسور حضور تعریف شده است تا تنها در صورت حضور شخص سیستم روشنایی این بخش ها فعال شود.

هوشمند سازی هتل ها

همچنین لامپ های راهرو و دیوارها و روشنایی بالای تخت ها نیز توسط همین سنسور کنترل می شود. سنسورهای Disturb (مزاحم نشوید) و Make Up Room (نظافت اتاق) نیز توسط همین کلید کنترل می شوند. پنل Don’t disturb به وسیله یک چراغ قرمز رنگی و پنل Make up Room به وسیله یک چراغ سبز رنگ مشخص شده است.

دستگاه Card Holder پس از ورود به اتاق و با استفاده از کارت کشیدن در درب ورودی فعال می شود. این دستگاه برای تامین روشنایی حداقلی و فعال نمودن سیستم سرمایشی و گرمایشی  به طور کامل، تعریف شده است.

این سیستم در مساله بهینه سازی مصرف انرژی نقش بسیار مهمی دارد. این سیستم ،سیستم های مصرف کننده انرژی را تنها در هنگام حضور مهمان فعال می کند و به محض خروج مهمان از اتاق تمامی این سیستم های مصرف کننده انرژی غیرفعال می شود.

هوشمند سازی هتل ها

هوشمند سازی هتل شامل تعریف سناریوهای دیگر مانند سناریوی پذیرایی، نمایش فیلم و اسلاید، برگزاری جلسات مختلف و … نیز می شود. امکان کنترل هوشمند نور، تهویه، کنار زدن پرده ها و … نیز از طریق ریموت کنترل میسر است.

با استفاده از این سیستم هوشمند می توان هنگام برگزاری جلسات روشنایی، صوت و وسایل صوتی و تصویری را کنترل کرده و به آسانی جلسه را برگزار نمود. این سیستم به گونه ای تعریف شده است که با توجه به کاربری فضا می توان سناریوهای لازم را اجرا نمود.

هوشمند سازی هتل ها علاوه بر ایجاد محیطی امن و راحت برای مهمانان، در کاهش هزینه ها و مصرف بهینه انرژی نیز بسیار مفید است.

 

هوشمند سازی هتل ها
کلیدواژه‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *