دسته‌ها
بلاگ

استفاده از سنجاق کاغذ برای باز کردن قفل آویز

استفاده از سنجاق کاغذ برای باز کردن قفل آویز

وجود روش های متعدد برای باز کردن قفل درب خودرو باعث شده است که حال به مقالاتی بپردازیم که بهترین روش ها برای باز کردن قفل درب و قفل آویز می باشد به مانند استفاده از کارت اعتباری یا استفاده از قوطی نوشابه . اما در این مقاله قصد داریم روش استفاده از سنجاق کاغذ برای باز کردن قفل آویز را مرحله به مرحله به شما نشان دهیم تا هنگامی که پشت درب خانه خود گیر می کنید و نمی توانید  کلید قفل آویزی که به درب آهنی زده اید را پیدا کنید تنها با دو عدد سنجاق کاغذ، انبوردست آنرا به راحتی باز کنید.

مراحل دقیق باز کردن قفل با سنجاق کاغذ

در مرحله اول تنها سنجاق را با دست خود خم کنید و سپس با استفاده از انبوردست آنرا خم کنید.

در مرحله دوم تنها کافیست سنجاق خم شده را داخل مغزی قفل وارد کنید تا طرف پایین  سیلندر قفل قرار داده شود.

در مرحله سوم سنجاق را آنقدر بازی دهید و موافق عقربه های ساعت بچرخانید

مرحله چهارم زمانی است که سنجاق دیگر را وارد مغزی کنید و آنرا تا جایی حرکت دهید که تمامی پین ها ی مغزی قفل در یک راستا قرار گیرند سپس تمامی اینها در یک خط قرار می گیرند و با چرخاندن سنجاق کاغذی به راحتی قفل باز می شود.

در صورتی که دم دست شما سنجاق کاغذی و انبوردست وجود ندارد یا اینکه دچار مشکل شکستن کلید داخل قفل برای شما ایجاد شده است می توانید سریعا با کلید ساز سیار تهران کلید تماس بگیرید تا سریعا به محل کار یا خانه شما بیاید و قفل را باز کند.

منبع : wikihow

دسته‌ها
بلاگ

معرفی سیستم هوشمند آبیاری

معرفی سیستم هوشمند آبیاری

سیستم هوشمند آبیاری از طریق تنظیم برنامه هایی از پیش تعیین شده (تعریف شده به طور ثابت یا از طریق کاربر) گیاهان مختلف باغچه، گلخانه یا زمین های کشاورزی را آبیاری می کند. به وسیله این سیستم می توان هر گیاه را با توجه به نوع توپوگرافی زمین آن آبیاری کرد و همین مساله موجب استقبال بی نظیر از این سیستم های هوشمند آبیاری شده است.

برخی مزیت های سیستم هوشمند آبیاری:

  • صرفه جویی بالا در مصرف آب: با توجه به بحران کم آبی و خشکسالی های مکرر در کشور صرفه جویی در مصرف آب به یک امر ضروری تبدیل شده است. از طرفی حدودا ۸۰ درصد هدر رفت آب مربوط به بخش کشاورزی می باشد که این مساله اهمیت هوشمند سازی آبیاری در مزارع را نشان می دهد.
  • قابلیت انطباق این سیستم ها با توپوگرافی های مختلف زمین و آبیاری گیاهان متناسب با میزان و نوع نیاز آن ها
  • امکان نصب انواع پخش کننده های آب (سیستم قطره ای،بارانی و …)

برخی امکانات سیستم هوشمند آبیاری

  1. سناریوی مدیریت خودکار سیستم هوشمند آبیاری
  2. امکان سنجش رطوبت خاک و آبیاری در صورت نیاز
  3. قابلیت تنظیم دبی و فشار متناسب جریان آب در هر بخش
  4. تنظیم زمان بندی آبیاری در ساعات خنک تر برای صرفه جویی بیشتر آب
  5. امکان قطع و وصل خودکار آب با توجه به زمانبندی های تعیین شده

معرفی سیستم هوشمند آبیاری

بهتر است برای تنظیم بهتر آبیاری، ایستگاه های سیستم هوشمند آبیاری در چند بخش از زمین نصب کرد. می توان در زمین های بسیار بزرگ این سیستم های هوشمند آبیاری را از طریق وایرلس و ارتباط بیسیمی کنترل کرد. بدین وسیله می توان در هر زمان و مکانی و حتی از راه دور زمین مورد نظر را آبیاری کرد.

بسیاری از افراد در خانه خود گیاهان و گل ای باغچه ای یا آپارتمانی دارند که در هنگام مسافرت دغدغه آبیاری نشدن گیاهان خود را دارند که در نهایت باعث خشک شدن گل ها و گیاهان خواهد شد. سیستم هوشمند آبیاری این مشکلات را حل می کند و امکان آبیاری گیاهان را حتی در هنگام مسافرت و از راه دور فراهم می کند.

سیستم هوشمند آبیاری مجهز به ابزاری مانند سیستم آبیاری قطره‌ای، لوله آبیاری و اتصالات مورد نیاز می باشد. سیستم هوشمند آبیاری قابل تنظیم است و به صورت خودکار گیاهان را آبیاری می کند. در این سیستم شیر برقی و قطره چکان متناسب با گل‌های شما نیز در نظر گرفته شده است که هر گیاه را با توجه به نیازش آبیاری می نماید.

معرفی سیستم هوشمند آبیاری

این سیستم هوشمند قابلیت محاسبه دما، بارندگی، رطوبت، سرعت باد و تابش آفتاب را دارد که برای تعیین میزان آبیاری مورد نیاز بسیار مهم است. داده های دیگری مانند ویژگی های گیاه بذر کاری شده، ضریب حساسیت به به شوری و کم آبی، حساسیت گیاهان مختلف به کاتیون ها وآنیون ها، عمق خاک، بافت خاک،  شوری و سدیمی بودن خاک، شماره منحنی نفوذ و محل خروجی زه آب ها، ظرفیت نگهداری آب در خاک، نفوذپذیری و … نیز از طریق سیستم هوشمند آبیاری قابل محاسبه است.

برای اجرای سیستم هوشمند آبیاری محاسبات اصطکاک لوله و افت فشار در آب شهری نیز از اهمیت خاصی برخوردار است زیرا این سیستم به صورت خودکار حداقل فشار ممکن را دارد و در صورتی که آب شهری به فشار زیر ۱ بار برسد قادر به آبیاری نخواهد بود.

معرفی سیستم هوشمند آبیاری

سیستم هوشمند آبیاری برای فضای سبز

سیستم هوشمند آبیاری برای فضاهای سبز نیز بسیار کارآمد است. در ابتدا باید آزمایشاتی بر روی آب موجود انجام شود و داده هایی چون میزان دبی آب و فشار آب اندازه گیری شود. این اطلاعات برای تنظیم صحیح سیستم آبیاری هوشمند فضای سبز ضروری است.

علاوه بر آب موجود، عوامل دیگری چون نوع گیاهان فضای سبز نیز در تعیین نوع آبیاری مورد نیاز فضای سبز مهم است. در واقع نوع آبیاری هوشمند باید به گونه ای تنظیم شود که تمامی بخش های فضای سبز را آبیاری کند.

 

دسته‌ها
بلاگ

هزینه هوشمند سازی ساختمان

 

هزینه هوشمند سازی ساختمان

هوشمند سازی یکی از مدرن ترین و بهترین روش ها برای افزایش امنیت خانه و محل کار است. اگر شما هم می خواهید خانه یا دیگر املاک خود را مجهز به سیستمهای امنیتی و هوشمند نمایید قطعا هزینه هوشمند سازی یکی از سوالات مهم برای شما خواهد بود.

بدون شک هوشمند سازی ساختمان کاری پر هزینه است اما شما می توانید با توجه به نیازتان سیستم های هوشمندسازی با قیمت های متعادل تر را انتخاب کنید. برای سیستم های مختلف هوشمند سازی قیمت های متنوعی وجود دارد.

هوشمند سازی خانه مزیت های زیادی دارد که مهمترین آن افزایش آسایش و ایمنی شما در خانه است. با استفاده از هوشمند سازی خانه می توان بسیاری از کارها مانند روشن و خاموش کردن لامپ ها، تنظیم تهویه خانه، روشن کردن مایکروفر، خاموش کردن غذا، باز و بسته کردن پنجره ها، قابلیت پخش صدا و … را بدون زحمت، از راه دور و حتی در مسافرت در کمترین زمان ممکن انجام داد.

با استفاده از هوشمند سازی خانه می توان زمانبندی دلخواه و خودکار را برای بسیاری از وسایل تنظیم کرد. در این حالت می توانید بسیاری از کارها را بدون حضور فیزیکی انجام دهید و همه چیز را به وسایل هوشمند خانه خود بسپرید.

هزینه هوشمند سازی ساختمان

این قابلیت های جذاب باعث شده است که روزانه به علاقه مندان هوشمند سازی ساختمان افزوده شود. با وجود این کارایی های مهم و استثنایی هنوز بسیاری از خانه ها به سیستم های هوشمند مجهز نشده اند. علت اصلی این مساله گران بودن این تکنولوژی است.

 معمولا هر تکنولوژی در دوران اولیه ورود خود به بازار گران بوده و تنها قشر مرفه جامعه از آن بهره مند می شوند. خوشبختانه این روزها تکنولوژی هوشمند سازی ساختمان به قیمت های متعادل تری رسیده است به گونه ای که بسیاری از خانواده ها می توانند از مزیت های این تکنولوژی بهره مند شوند.

چگونگی تعیین هزینه هوشمند سازی ساختمان

مشخص کردن سطح هوشمندسازی مود نظر

اولین گام برای تعیین هزینه هوشمند سازی ساختمان مشخص کردن سطح هوشمند سازی مورد نظر است. شما می خواهید ساختمان خود را تا چه حد هوشمند نمایید؟ برای هوشمند سازی سه سطح پایه، سطح متوسط و سطح پیشرفته و سفارشی تعریف شده است.

شما می توانید هر کدام از این سه سطح را انتخاب کرده و به کارشناسان فروش اطلاع دهید تا برآوردی دقیق از محدوده قیمت هوشمند سازی ساختمان را به شما اعلام کنند.

هزینه هوشمند سازی ساختمان

برای هوشمند سازی روشنایی یک واحد آپارتمانی حدودا ۱۰۰ متر و دو خوابه در حد پایه هوشمند سازی کنید به تجهیزات زیر احتیاج خواهید داشت:

  • دستگاه سوئیچ کنترل روشنایی (۱ عدد)
  • دستگاه دیمر (۱ عدد)
  • پنل کنترل لمسی (۱ عدد)

برای هوشمند سازی ساختمان در سطح نرمال:

  • دستگاه سوئیچ کنترل روشنایی (۲ عدد)
  • دستگاه دیمر (۲ عدد)
  • کنترلر نورهای رنگی (۱ عدد)
  • کنترلر کولر (۱ عدد)
  • پنل کنترل مرکزی LCD (1 عدد)
  • پنل کنترل لمسی (۲ عدد)

برای هوشمند سازی ساختمان در سطح پیشرفته و سفارشی:

  • دستگاه سوئیچ کنترل روشنایی (۳ عدد)
  • دستگاه دیمر (۳ عدد)
  • دستگاه کنترلر نورهای رنگی (۲ عدد)
  • سوئیچ تاسیسات برای کنترل وسایلی مانند فن و هود آشپزخانه (۱ عدد)
  • فرستنده IR برای کنترل ریموت تلویزیون و سیستم های صوتی (۱ عدد)
  • کنترلر کولر (۱ عدد)
  • پنل کنترل مرکزی رنگی با قابلیت آلبوم دیجیتال، نمایش آب و هوا و پخش موزیک (۱ عدد)
  • پنل کنترل لمسی (۳ عدد)
  • مبدل شبکه
  • ریموت کنترل

پس از تعیین سطح هوشمند سازی مورد نظرتان، جمع هزینه ها توسط کارشناسان فروش به شما اعلام خواهد شد. هوشمندسازی در سطوح مختلف قیمت های متنوعی دارد که همه افراد با توجه به توانایی مالی خود می توانند از مزایای آن بهره مند شوند.

هزینه هوشمند سازی ساختمان

یکی از سوالات مهمی که وجود دارد این است که آیا هزینه هوشمندسازی خانه های قدیمی با هزینه ساختمان های نوساز متفاوت است؟

بله قیمت هوشمند سازی یک ساختمان قدیمی و بازسازی شده با یک ساختمان نوساز متفاوت است.  در واقع یک ساختمان قدیمی دارای سیم کشی های کهنه و قدیمی می باشد و به همین دلیل برای هوشمند سازی اینگونه ساختمان ها باید کارهای بازسازی و احیای سیم کشی انجام شود که این مساله موجب افزاش هزینه هوشمندسازی نسبت به ساختمان های نوساز می شود.

هزینه هوشمند سازی ساختمان

آیا متراژ ساختمان در افزایش هزینه هوشمند سازی ساختمان موثر است؟

بله. متراژ ساختمان یکی از عوامل موثر در برآورد هزینه هوشمند سازی ساختمان است. برای مثال هزینه هوشمند سازی یک آپارتمان ۲۵۰ متری سه خوابه بسیار بیشتر از هرینه هوشمندسازی یک آپارتمان ۷۰ متری یک خوابه است. در واقع برای یک ساختمان بزرگتر به تعداد تجهیزات هوشمند سازی بیشتری احتیاج است.

برای برآورد هزینه هوشمندسازی ساختمان میزان اعتبار برند ارائه دهنده و تولید کننده آن کالا یا خدمات نیز از اهمیت خاصی برخوردار است. هزینه هوشمندسازی یک ساختمان معمولا بر اساس متر مربع و یا به شکل بسته ای و پروژه ای محاسبه می شود. علاوه بر این میزان اعتبار شرکت خدمات دهنده نیز از دیگر عوامل موثر بر هزینه هوشمند سازی ساختمان است.

 

 

دسته‌ها
بلاگ

معرفی سیستم ضد حریق هوشمند

معرفی سیستم ضد حریق هوشمند

یکی از مهمترین بخش های هوشمند سازی منازل فعال نمودن سیستم اطفا حریق (Fire Alarm System) برای پیشگیری از آتش سوزی در ساختمان ها است. سیستم اطفا حریق هوشمند شامل پنل های استاندارد، انواع دتکتورها دودی و حرارتی و VOID نرخ افزایش حرارت بسته می باشد.

ساختمان هایی که به سیستم اطفا حریق هوشمند مجهز شده باشند در صورت وقوع آتش سوزی، ساکنین را از آن مطلع کرده تا هر چه زودتر اقدام به خاموش کردن آن نمایند. به کمک این سیتم های هوشمند ضد حریق می توان از آتش سوزی های بزرگ پیشگیری نمود.

در سیستم ضد حریق هوشمند دتکتورهای لیزری (Beam Detectors) وجود دارد که به صورت خودکار داده و پاور ارسال می کند. امکان پخش صداهای از پیش ضبط شده برای راهنمائی خروج ساکنین از طبقات به هنگام وقوع آتش سوزی در ساختمان از دیگر ویژگی های سیستم هوشمند ضدحریق است. می توان در مواقع عادی از این سیستم صوتی برای پیج کردن یا پخش موسیقی نیز استفاده کرد.

پنل های سیستمهای هوشمند ضد حریق، صفحه ال سی دی تاچ اسکرین دارند که امکان اتصال به سیستم مدیریت و بستر ایترنت را فراهم می کند. این اتصال اجرای OPC هوشمند ساختمان از طریق پروتکل سناریوهای حریق توسط سیستم مدیریت مرکزی را ممکن می سازد. از طرفی صفحه ال سی دی تاچ اسکرین با کمک سیستم های اکسس و دوربین مداربسته تصاویر محل بروز حریق را به نمایش می گذارد.

معرفی سیستم ضد حریق هوشمند

قابلیت کنترل آتش سوزی یکی دیگر از قابلیت های سیستم اطفاء حریق هوشمند می باشد. این سیستم می تواند سریعا اطلاعات مربوطه را به مرکز مانیتورینگ منتقل کند.

اجرای سیستم هوشمند ضد حریق برای ساختمان های بزرگ و پرجمعیت بسیار ضروری است زیرا سناریوهای عمومی حریق تعریف شده در سیستم امکان برنامه ریزی و کنترل حریق  را بسیار آسان می کند.

بهتر است پنل های سیستم هوشمند ضدحریق را در ورودی های تمامی طبقات فعال کنید تا امکان مشاهده و مکان یابی حریق امکان پذیر باشد. بخش موتور خانه یکی از مهمترین بخش های ساختمان است و به همین دلیل یک تکرارکنده حریق باید در آن تعبیه شود. این مساله موجب می شود پرسنل اپراتوری زودتر از وضعیت موتورخانه مطلع شوند و اقدامات لازم را انجام دهند.

معرفی سیستم ضد حریق هوشمند

سناریوهای عمومی سیستم ضد حریق هوشمند:

  1. امکان خاموش کردن هوا رسان طبقه ای که آتش سوزی در آن صورت گرفته است.
  2. مثبت کردن فشار هوارسان های طبقات دیگر
  3. اطلاع رسانی به آتش نشانی و پلیس از طریق ارسال پیامک کوتاه
  4. سناریوی روشن کردن فن های راه پله برای تخلیه سریع دود
  5. سناریویی برای قطع کردن برق طبقه محل آتش سوزی و قطع گاز کل ساختمان
  6. سناریوی انتقال آسانسور در طبقه همکف برای انتقال سریع تر مامورین آتش نشانی
  7. سناریویی برای بستن دریچه های دیگر طبقات جهت پیشگیری از ورود دود به آن ها
  8. ارسال و پخش پیام صوتی از پیش انتخاب شده برای شماره های ثبت شده در سیستم به صورت خودکار
  9. سناریویی برای بستن درب های دیگر طبقات تا افراد ساکن در طبقه درگیر در حریق سریعا از منطقه آتش سوزی دور شوند.

 معرفی سیستم ضد حریق هوشمند

سیستم ضد حریق هوشمند به صورت خودکار سیستم را عیب یابی می کند. این سیستم های هوشمند ضد حریق واکنش سریعی نسبت به کمترین حرارت از خود نشان می دهند. می توان این سیستم را به صورت مجزا برای شب یا روز برنامه ریزی کرد.

سیستم ضد حریق هوشمند توانایی اتصال ۱۲۷ وسیله در یک حلقه را دارد. می توان  سیستم را از طریق صفحه کلید برنامه ریزی و کنترل نمود. از طرفی می توان سیستم ضد حریق را به رایانه متصل نموده و به شکل نرم افزاری کنترل نمود.

این سیستم قادر به پشتیبانی از ۴ حلقه و ذخیره سازی ۵۰۰ آدرس دارد. حساسیت حسگرها بسیار بالا بوده و هشدار به شکل چند مرحله‌ای در قالب پیش هشدار و هشدار اصلی قابل برنامه ریزی است. سیستم ضد حریق هوشمند به صورت قابل توجهی هزینه های نگهداری، ‌بهره‌برداری و توسعه احتمالی ساختمان را کاهش می دهد.

می توان این سیستم را با استفاده از بردهای میانجی به سیستم‌های بدون سیم و دیگر سیستم های رایج مرتبط نمود. همچنین این سیستم قابلیت اتصال به به دیگر سیستم‌های امنیتی و حفاظتی ساختمان از طریق هماهنگی نرم افزاری را دارد. امکان چاپ گزارش هایی مثل هشدارها، عیوب، تنظیم‌ها و اطلاعات مربوطه به نگه داری و راهبری سیستم نیز از دیگر مزایای سیستم ضد حریق هوشمند است.

 

دسته‌ها
بلاگ

معرفی سیستم مدیریت ساختمان هوشمند یا BMS

معرفی سیستم مدیریت ساختمان هوشمند یا BMS

سیستم مدیریت ساختمان هوشمند یا همان BMS (Building Management System) سیستمی برای کنترل خودکار فعالیت ها و امور مربوط به ساختمان  است. این سیستم در صورت لزوم و تغییر شرایط محیطی به صورت خودکار عملکرد لازم را انجام می دهد.

سیستم BMS با توجه به نوع ساختمان (اداری، مسکونی، تجاری، بیمارستان ها و …) قابل برنامه ریزی است. این برنامه ریزی شامل کنترل سیستم روشنایی، پرده و پنجره اتاق، سیستم تهویه مطبوع، روشن و خاموش کردن سیستم های صوتی و تصویری، باز و بسته کردن درب و کنترل تردد درب ورودی و … می باشد.

ساختمان مجهز به BMS یا همان ساختمان هوشمند موجب افزایش ضریب امنیتی ساختمان شده و به ساکنین، آرامش خاطر بیشتری در هنگام مسافرت و خروج از خانه می دهد. از طرفی سیستم BMS در صرفه جویی انرژی نیز بسیار تاثیر گذار است.

در ساختمان های هوشمند محیطی پویا و قابل کنترل وجود دارد که در مجموع موجب افزایش راحتی ساکنین می شود.

معرفی برخی تجهیزات قابل کنترل توسط BMS

  1. کنترل سیستم روشنایی

سیستم BMS هوشمند روشنایی ساختمان، امکان روشن و خاموش نمودن روشنایی و یا حتی کنترل میزان روشنایی ساختمان را فراهم می کند. با استفاده از این سیستم می توان از فواصل دور و حتی در مسافرت روشنایی ساختمان را تنظیم کرد.

  1. سیستم هوشمند امنتی و کنترل ساختمان

این سیستم های هوشمند خفاظتی شامل مواردی مانند سیستم اعلام و اطفاء حریق هوشمند، دوربین های مداربسته، کنترل وردو و خروج افراد، سیستم اعلام آب گرفتگی و نشتی آب، سیستم حفاظت برق گرفتگی  و … می باشد.

  1. BMS در، پنجره، پرده و سایبان ساختمان

با هوشمند سازی ساختمان می توان حتی از راه دور وضعیت این بخش ها را مشاهده کرد و باز و بسته بودن آن ها را کنترل نمود. همچنین می توان حسگر اثر انگشت یا کارت مغناطیسی را برای این قسمت ها فعال نمود.

معرفی سیستم مدیریت ساختمان هوشمند یا BMS

  1. کنترل هوشمند تهویه، سرمایش و گرمایش خانه

یکی دیگر از مهمترین مزایای سیستم های هوشمند امکان کنترل سیستم سرمایشی و گرمایشی خانه است. با استفاده از سیستم هوشمند می توان هم تجهیزات مرکزی تهویه شامل چیلر، آبگرم، پمپ های سیستم، برج خنک کن و هم تجهیزات محلی شامل فن کوئلها، کولرهای پنجره ای و هواسازها را کنترل نمود. همچنین  BMSامکان کنترل هوشمند دمای اتاق ها، اعمال تغییرات لازم در صورت تغییر شرایط محیطی و همچنین خاموش کردن تجهیزات در صورت عدم حضور افراد را نیز فراهم می کند.

  1. کنترل هوشمند سیستم های صوتی و تصویری

با استفاده از هوشمند سازی منازل می توان یک آرشیو مرکزی صوتی را در خانه تعریف نمود. این آرشیو دارای حالت های مختلفی برای اجرا است و علاوه بر آن کنترل تجهیزات اداری نیز از این طریق ممکن است.

معرفی سیستم مدیریت ساختمان هوشمند یا BMS

  1. آیفون تصویری و سیستم هوشمند تردد مراجعه کنندگان

با استفاده از این سیستم هوشمند می توان تمامی وردود و خروج ها را به همراه تصویر ثبت نمود. این سیستم هم برای ادارات و هم برای منازل مسکونی مفید است. این سیستم ها زمان دقیق ورود و خروج افراد را نیز ثبت می کنند.

  1. سیستم کنترل هوشمند استخر، سونا و جکوزی

با استفاده از این سیستم های هوشمند می توان در زمان دلخواه و حتی از راه دور تمامی  تجهیزات مرتبط با استخر، سونا و جکوزی را روشن یا خاموش نمود. همچنین سیستم کنترل دما و دستگاه های های تصفیه نیز از این طریق قابل کنترل است.

  1. امکان کنترل هوشمند سیستم های ارتباطی مانند تلفن، پیامگیر و تلفن سانترال
  2. کنترل هوشمند وسایل الکتریکی ساختمان و اطلاع یافتن از وضعیت آن ها
  3. کنترل هوشمند سیستم آبیاری گیاهان موجود در حیاط و یا داخل ساختمان به صورت خودکار و برنامه ریزی شده

هوشمند سازی منازل با توجه به سطح هوشمند سازی مدنظرتان می تواند متفاوت باشد.

دسته‌ها
بلاگ

از کلیدهای قدیمی چه استفاده ای کنیم

از کلیدهای قدیمی چه استفاده ای کنیم

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و قفل های حسگر و دیجیتالی عمر قفل های سنتی رو به زوال است .

ما اگر کمی خلاقیت داشته باشید و جزو آدم هایی نباشیم که هر چیزی که دست شان می رسد را دور می ریزند حتی می توانیم از همین کلیدهای به ظاهر بی مصرف هم برای دکوراسیون خانه یا حتی درست کردن وسایل تزئینی زیبا استفاده کنیم .

اگر خلق یک کار هنری و زیبا را تا به حال با دستان خودتان امتحان نکرده اید یکی از بزرگ ترین لذت ها را تا به حال از دست داده اید . 

پس حتما یکبار هم شده امتحان کنید و یک وسیله زیبا را خودتان خلق کنید .

کلیدها تقریبا همه جا هستند و همه ما دسته ای از آنها را داریم.

احتمالا خیلی از این کلیدها متعلق به قفلهایی بودند که دیگر استفاده ای ندارند و یا شاید ما یادمان نمی آید که کدام قفل با آنها باز می شدند. پس با کلیدهای قدیمی خود چه کار کنیم؟

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید این کلیدها، می توانند کاربردهای بیشتری از آنچه برای آن ساخته شده اند،داشته باشند

 

از کلیدهای قدیمی چه استفاده ای کنیم

 

ساخت ابزار تزئینی خانه

شما میتوانید با استفاده از کمی خلاقیت و بهم متصل کردن کلید ها بر اساس یک الگو خاص ابزاری تزئیینی مثل کاسه ، جای شمع ، بطری فلزی و.. ایجاد کنید. برای اتصال کلیدها به هم از چسب های قوی ، لحیم یا جوش دادن استفاده نمایید.

سوزان بئاتریس یک هنرمند خلاق است که با استفاده از ساعت های قدیمی مجسمه های بسیا زیبا و پیچیده ای را ساخته است.

او این کار خود را برای حفظ محیط زیست انجام داده است.

همچنین یک هنرمند استرالیایی به نام مایکل با استفاده از کلیدها و سکه های بازیافتی مجسمه های زیبایی را خلق کرده است .

 او زمانی که در حال تمییز کردن اتاق خود بود این ایده به ذهن او رسید و به جای دور ریختن کلیدها و سکه های قدیمی آنها را به مجسمه های زیبایی تبدیل کرده است. 

نمونه هایی از خلاقیت هنرمندان که به محیط زیست نیز کمک کرده اند در اینجا امده است .

 

با استفاده از کلیدهای بازیافت می توان یک جاکلیدی زیبا درست کرد .

 

استفاده بعنوان ظرف میوه خوری

از کلیدهای قدیمی چه استفاده ای کنیم

 

دسته‌ها
بلاگ

مزایای هوشمند سازی خانه

مزایای هوشمند سازی خانه

مهمترین مزیت هوشمند سازی خانه افزایش آسایش و ایمنی شما در خانه است. با هوشمند سازی خانه می توان بسیاری از کارها مانند روشن و خاموش کردن لامپ ها، تنظیم تهویه، روشن کردن مایکروفر، خاموش کرن غذا و … را بدون زحمت و در کمترین زمان ممکن انجام داد.

با استفاده از هوشمند سازی خانه می توان زمانبندی دلخواه و خودکار را برای بسیاری از وسایل تنظیم کرد. در این حالت می توانید بسیاری از کارها را بدون حضور فیزیکی انجام دهید و همه چیز را به وسایل هوشمند خانه خود بسپرید.

یکی دیگر از مهمترین مزایای خانه های هوشمند، مصرف بهینه انرژی است.

برای مثال در خانه های هوشمند گرما و سرما به شکل خودکار تنظیم می شوند. وقتی که در مسافرت هستید و یا از خانه خارج می شوید ترموستات تنظیم دما در حالت دور تنظیم می شود. در واقع میزان مصرف وسایل سرمایشی و گرمایشی بسیار پایین می آید که در صرفه جویی مصرف انرژی بسیار موثر است. این سیستم خودکار در صورت حضور شما در خانه هوا را تنظیم خواهد کرد.

مزایای هوشمند سازی خانه

هوشمند سازی برای بسیاری از وسایل خانه قابل فعال شدن است و روز به روز بر وسعت این فناوری افزوده می شود. یکی از وسایل هوشمند جالب لامپ های هوشمند هستند که در انواع متفاوتی در بازار عرضه می شوند.

لامپ های هوشمند قابل تنظیم بوده و با توجه به زمانبندی تعریف شده روشن و خاموش می شوند. این تنظیم توسط شما قابل تغییر است. لامپ های هوشمند جدید تنها با حرکات و اشاره دست شما عکس العمل نشان می دهند. نکته جالب دیگر اینکه می توانید با استفاده از گوشی هوشمندتان و بدون نیاز به لمس کلید لامپ، آن را روشن یا خاموش کنید.

مزایای هوشمند سازی خانه

از وسایل مهم دیگر می توان به تلوزیون های هوشمند اشاره کرد. تلوزیون های هوشمند قابلیت اتصال به اینترنت و تماشای انواع ویدیو ها را دارند. شما می توانید با تلوزیون های هوشمندتان به اینترنت وصل شده و فیلم محبوبتان را دانلود کرده و سپس تماشا کنید. همچینن این تلوزیون ها قابلیت اتصال به شبکه های اجتماعی متنوع و انجام بازیهای کامپیوتری را نیز دارند.

از دیگر وسایل هوشمند خانگی می توان به اجاق گاز، یخچال فریزرها، سنسورهای حساس به دود، ترموستات ها و … اشاره نمود. این وسایل هوشمند را می توان از طریق تلفن یا گوشی هوشمند قفل کرد. این وسایل هوشمند اغلب دارای قفل های هوشمند بوده که به شما کمک می کند از راه دور و تنها با استفاده از گوشی هوشمندتان آن ها را کنترل کنید.

خروج از نسخه موبایل