دسته‌ها
بلاگ

تاریخچه دوربین مدار بسته

تاریخچه دوربین مدار بسته

اولین سیستم مداربسته جهان در سال ۱۹۴۲ میلادی توسط شرکت زیمنس آلمان ساخته شد.این دوربین با هدف مشاهده پرتاب موشک های v2 ساخته شد و توسط مهندسی آلمانی به نام “والتر بروچ” بر روی این سیتم نصب شد.

هفت سال بعد دوربین های مدار بسته در آمریکا ساخته شد و خیلی زود به شهرت رسید. اولین برند این محصول وریکون نام داشت. این دوربین ها در پایگاه های فضایی بزرگ با هدف فیلمبرداری و ضبط تصاویر مربوط به پرتاب موشک ها نصب شدند. دوربین های نصب شده در این پایگاه ها تصاویر با ارزشی همراه با صدا ارسال کردند.

دوربین های مداربسته نخستین بار در سال ۱۹۷۳ در آمریکا برای عموم مردم رونمایی شد. اولین دوربین مداربسته در میدان تایمز نیویورک نصب شد تا تصاویر جرایم رخ داده در این منطقه را مرتبا ضبط نماید. هفت سال بعد این دوربین های مداربسته به شکل گسترده و عمومی در بیشتر مراکز عمومی ایلات متحده به کار گرفته شدند.

نصب این دوربین های مداربسته کار پلیس ها را راحت تر کرد و با وجود آن ها دیگر نیازی به استفاده از نیروهای پلیس به شکل گسترده نبود. این دوربین ها به تدریج محبوبتر شدند و توسط شرکت های مختلف و مشاغل گوناگون بکار گرفته شدند.

تاریخچه دوربین مدار بسته

تا سال ۱۹۹۰ دوربین های مداربسته قابلیت حجم ذخیره محدودی داشتند اما در همین سال دوربین هایی با قابلیت ضبط بعد از شناسایی حرکت نیز ساخته شدند که بسیار کارآمدتر از دوربین های قبل بودند. تنها چند سال بعد بود که پلیس آمریکا بیشتر مناطق شهری و اماکن عمومی مثل مدارس و ساختمان ها را به دروبین های مداربسته مجهز کرد.

در دهه ۹۰ استفاده از دروبین های مداربسته و در انگلستان نیز متداول شد. اولین دوربین مدار بسته انگلستان در شهر نورفولک نصب شد. در همین دهه بیشتر کشورهای دنیا با این فناوری آشنا شدند و نصب دوربین های مداربسته روز به روز به محبوبیت بیشتری دست یافت.

 

دسته‌ها
بلاگ

سیستم روشنایی هوشمند

سیستم روشنایی هوشمند

یکی از جالب ترین بخش های هوشمند سازی منازل، امکان کنترل روشنایی ساختمان حتی از راه دور می باشد. در این روش با استفاده از سیستم bms (هوشمند سازی ساختمان) می توان روشنایی منازل و هر نوع ساختمانی را به صورت خودکار در داخل یا خارج از خانه کنترل کرد.

یکی از وسایل هوشمند جالب، لامپ های هوشمند هستند که در انواع متفاوتی در بازار عرضه می شوند. لامپ های هوشمند قابل تنظیم بوده و با توجه به زمانبندی تعریف شده روشن و خاموش می شوند. در این مقاله شما را با سیستم کنترل هوشمند روشنایی ساختمان آشنا می کنیم.

روش های سیستم کنترل هوشمند روشنایی ساختمان

  • کنترل روشنایی به صورت خودکار

 در این حالت می توان تمامی لامپ های خانه را به شکل هوشمند و بدون تماس فیزیکی خاموش و یا روشن کرد. از سیستم روشنایی هوشمند برای مکان هایی مانند راه پله ها که پر رفت و آمد هستند استفاده می شود. این مساله به مصرف بهینه انرژی نیز بسیار کمک می کند زیرا اگر لامپ ها تمام مدت روشن باشند موجب افزایش هزینه ها و اتلاف انرژی می گردد.

در سیستم روشنایی هوشمند می توان زمان بندی تنظیم نمود. این سیستم ها حساس به حرکت بوده و تنها طبقات on را روشن می کند.

سیستم روشنایی هوشمند

  • امکان کنترل هوشمند روشنایی به صورت جدا و متمرکز

در خانه های کلاسیک که لامپ های زیاد، لوستر، هالوژن، نور های مخفی و … وجود دارد، تعداد پریزها به مراتب از حانه های دیگر بیشتر است. این تعداد پریز زیاد موجب گیجی ساکنان خانواده در پیدا کردن پریز هر لامپ می شود.

از طرفی این مساله زیبایی دیوار را کم می کند. هنگام خروج از منزل هم مجبور به چک کردن و خاموش نمودن تمام پریزهای خانه هستید. با نصب و فغال سازی سیستم کنترل هوشمند روشنایی ساختمان، می توانید تنها با لمس پنل اصلی و یا از طریق موبایل یا تبلت خود تمامی لامپ ها را روشن یا خاموش نمایید. لامپ های هوشمند جدید تنها با حرکات و اشاره دست شما عکس العمل نشان می دهند.

سیستم روشنایی هوشمند

مزایای سیستم روشنایی هوشمند ساختمان

  • زیباتر کردن فضای خانه و عدم نیاز به نصب پریزهای فراوان
  • سرعت عملکرد بالا و مناسب برای همه حتی کودکان و سالمندان
  • امکان کنترل و دسترسی در هر زمان و هر مکان حتی از راه دور.
  • قابلیت کنترل به وسیله تعریف سناریوی خاص با زمانبندی تعیین شده (امکان تعریف سناریویی متفاوت برای هر بخش از خانه)
  • قابلیت کم و زیاد کردن روشنایی خانه
  • مصرف بهینه انرژی و کاهش هزینه ها

دسته‌ها
بلاگ

آسانسور هوشمند

آسانسور هوشمند

دستگاه آسانسور هوشمند بر اساس فناوری کارت ها و تگهای بدون تماس(RFID) طراحی شده و کاربرد آن محدودسازی دسترسی به آسانسوراست. دستگاه را باید در بخش پشتی پانل داخل کابین نصب کرد و زمان های مربوط به  کلیدهای مجاز و خروجی کارت کاید نیز باید تعریف شود.

حال اگر شخص کارت خود را نزدیک دستگاه آسانسور هوشمند بگیرد آسانسور به صورت اتوماتیک فرد را به طبقه تعریف شده می برد. دستگاه هوشمند سازی آسانسور معمولا به دو صورت ارائم می شود:

  • EAX-10 :

در این دستگاه هر کارت برای یک طبقه تعریف می شود. پس از اینکه فرد کارت را به دستگاه آسانسور نزدیک کرد آسانسور او را به طبقه تعریف شده می برد.

  • EAX-108:

در این نوع می توان یک کارت را برای بیش از یک طبقه تنظیم نمود. مثلا یک فرد می تواند برای کارت خود طبقات مختلف مثل ۱- و ۵ را تعریف کند. در این صورت پس از نزدیک کردن کارت به دستگاه هوشمند، شماره های طبقات ۱- و۱ و ۵ فعال میشوند که شخص می تواند طبقه مورد نظر خود را انتخاب نماید.

آسانسور هوشمند

ویژگی های این دستگاه:

  • امکان تعریف بیش از ۴۰۰ کارت مجاز
  • تعریف و حذف آسان کارت کلیدها تنها به وسیله یک کارت سرویس
  • امکان نصب دستگاه در داخل کابین آسانسور و پشت صفحه کلید
  • مناسب برای کارت های ۱۲۵kHz رایج در کشور ما
  • ولتاژ تغذیه این دستگاه حدودا ۱۸ تا ۳۰ ولت DC است.

دستگاه کنترل دسترسی (محدود سازی) آسانسور VAX-201

دستگاه آسانسور هوشمند بر اساس فناوری کارت ها و تگهای بدون تماس(RFID) طراحی شده و کاربرد آن محدودسازی دسترسی به آسانسور است. این دستگاه به دو شکل قابل استفاده است:

در روش اول کلید فراخوانی طبقات با EAX-101 جایگزین شده و در روش دوم EAX-101 پشت پانل نصب می گردد، بطوری که شکل ظاهر داخل کابین تغییر نمی کند و اتصال سیم مشترک پانل به تابلو فرمان را کنترل می کند. در نتیجه فقط افراد دارای کارت کلید مجاز امکان فراخوانی آسانسور یا انتخاب طبقه را خواهند داشت. همچنین در روش دوم این امکان وجود دارد که به کمک کارت سرویس حالت رله EAX-101 را همانند یک آلفا سوئیچ عوض کرد و بنابراین کنترل دسترسی را بدلخواه فعال و غیر فعال نمود.

آسانسور هوشمند

پانل لمسی داخل کابین آسانسور

این سیستم امکان مشاهده تمامی وظایف مربوط به کلیدهای طبقات و نمراتور موجود در پانلهای فعلی آسانسور را به شکل هوشمند و به وسیله نمایشگر و صفحه لمسی خود برای ساکنین ساختمان ممکن می سازد. در این حالت شخص تنها با دانستن شماره طبقه آن بخش یا آپارتمان می تواند به بخش یا آپارتمان مورد نظر دسترسی پیدا کند.

آسانسور هوشمند

روش های دسترسی به طبقه مورد نظر از طریق پانل آسانسور:

  1. در حالت اول، نمایشگر xPan طرح کلی کلید همه طبقات ساختمان را به شکل گرافیکی نشان می دهد. پس از اینکه فرد طرح کلید طبقه مورد نظر را لمس کند فرمان مربوط به تابلو فرمان آسانسور صادر خواهد شد.
  2. در این حالت، نمایشگر xPan فهرستی از ساکنین ساختمان یا نام واحدها را نشان می دهد. پس از لمس اسم فرد یا واحد مورد نظر فرمان حرکت به سمت خانه شخص یا واحد مورد نظر برای کابین صادر می شود.
  3. در این حالت با لمس صفحه کلید موجود روی LCD، می توان شماره طبقه مورد نظر را انتخاب کرد تا کابین فرد را به طبقه انتخاب شده ببرد.

در جالت دوم و سوم نیازی نیست که شماره طبقه مورد نظر خود را بدانید تنها کافی است نام واحد را بدانید و پس از انتخاب نام واحد، آسانسور شما را به طبقه ای که واحد در آن موجود است می برد.

همچنین می توان با استفاده از پانل لمسی xPan دسترسی به تمام یا برخی از طبقات را محدود کرد به این صورت که تنها اشخاص مورد نظر که قبلا کارت یا Tag بدون تماس شان در سیستم شده است اجازه دسترسی به این طبقات را داشته باشند. برای مثال در یک ساختمان پزشکی می توان ورود به بخش پارکینگ را تنها برای پزشکان محدود کرد.

برخی از این دستگاه ها نیز با وارد کردن رمز کار می کنند. در این حالت فرد پس از وارد کردن رمز طبقه مورد نظر باید کلید “ENTER” را لمس کند تا آسانسور او را به طبقه مورد نظر انتقال دهد.

آسانسور هوشمند

ویژگی های پانل لمسی داخل کابین آسانسور:

  • وجود صفحه کلید لمسی در یک صفحه LCD شش اینچی
  • نصب دستگاه سریع و آسان بوده و تمامی سیم کشی بین کلید ها حذف شده است.
  • قابلیت نصب در ابعاد بسیار کوچک درون پانل داخل کابین
  • قابلیت رفتن به واحد مورد نظر بدون دانستن شماره طبقه آن
  • قابلیت نمایش ساعت و تاریخ شمسی
  • صفح نمایش با دوام با نور زمینه آبی و روشنایی قابل تنظیم

 

دسته‌ها
بلاگ

بهترین روش ها برای حفظ امنیت محیط بسته

بهترین روش ها برای حفظ امنیت محیط بسته

امنیت محیط بسته مخصوصا در زمان های عدم حضور در خانه یا مسافرت اهمیت بسیار زیادی برای ساکنین خانه دارد. زمانی که شما محل کار خود را ترک می کنید دائما نگران این هستید که در غیاب شما آیا کارمندان وظایف خود را به درستی انجام می دهند یا نه؟ همچنین در زمان مسافرت، تعطیلات و حوادث طبیعی ممکن است سارقین به خانه یا شرکت شما وارد شده و آسیبی به ساختمان و دارایی ها شما وارد کنند.

این مساله در طول روز که خانه خالی از سکنه است نیز صدق می کند. وقتی خانه را ترک می کنیم مدام نگران امنیت آن هستیم. امروزه سیستم های امنیتی مدرن زیادی تولید شده که می توانند خطر سرقت و احتمال ورود به ساختمان را به طرز قابل توجهی کاهش دهند و حتی به صفر برسانند. نصب و استفاده از این فناوری های نوین غالبا هزینه بر بوده و مستلزم صرف زمان و مطالعه است.

یکی از بهترین وسایل امنیتی، دوربین های مداربسته خانگی یا محیط های بسته (Indoor Security Cameras) می باشند. دوربین های مداربسته داخلی هوشمند دارای تکنولوژی بی سیم بوده که قابل اتصال به شبکه اینترنت می باشند (Wirless Indoor Security Cameras). از این دوربین های مدرن و کار آمد می توان برای حفظ امنیت فضاهای خارجی و باز و یا محیط های داخلی استفاده کرد. در این مطلب شما ر ا با کارکرد این دوربین ها در فضای بسته آشنا می کنیم.

بهترین روش ها برای حفظ امنیت محیط بسته

با نصب سیستم امنیت محیط بسته می توان محیط را با سیستم مانیتوری کنترل نمود. این سیستم های پیشرفته تمامی تصاویر ضبط شده را به شکل داده های تصویری از طریق اینترنت برای شما ارسال می کنند و تمامی محدودیت های مکانی را از بین می برند.

دوربین های تحت شبکه بهترین انتخاب برای حفظ امنیت محیط های بسته مانند خانه، فروشگاه، محل کار، سالن های سرپوشیده، سالن های تولیدی و مدارس و … هستند. با نصب این دوربین ها در محیط های بسته، ترس از شناسایی و دستگیر شدن موجب می شود که در این مکان ها کمتر سرقت و اعمال خرابکارانه انجام شود.

در صورت انجام سرقت هم، دوربین های مدار بسته تمامی تصاویر را ضبط و ارسال می کنند که موجب تسریع در شناسایی فرد خرابکار و دستگیری آن می گردد. علاوه بر دوربین های مدار بسته، سیستم های امنیتی دیگر مانند سیستم های ضدسرقت، پلاک خوان، دزدگیر و … نیز امینت محیط های بسته را دو چندان کرده است.

بهترین روش ها برای حفظ امنیت محیط بسته

مزایای نصب سیستم های حفظ امنیت در محیط بسته:

  1. کاهش قابل توجه میل به سرقت با نصب دوربین های مدار بسته (به دلیل خاصیت بازدارندگی (Deterrent)).
  2. شناسایی ودستگیری سارقین با استافده از تصاویر ضبط شده با دوربین های مدار بسته تحت شبکه
  3. اعلام هشدار در صورت وقوع سرقت و ورود غیر مجاز به مکان سیستم های هوشمند
  4. اعلام هشدار به کاربر در صورت بروز آتش سوزی و …
  5. امکان شناسایی افراد و مشتری ها در اماکن و فروشگاه های بسته

معایب نصب سیستم های امنیتی محیط بسته:

  1. هزینه بر بودن (مخصوصا در صورت نصب سیستم های امنیتی پیشرفته تر)
  2. نیاز به شارژ شدن و امکانات ثبت تصاویر
  3. خطر هک شدن سیستم های امنیتی تحت شبکه
  4. و …

بهترین روش ها برای حفظ امنیت محیط بسته

پیش از خرید و اعمال سیستم های امنیت محیط بسته به چه نکاتی باید توجه کرد؟

  • توجه به میزان کیفیت رزولوشن دوربین (Quality Of Viewing Resolution):

بیشتر دوربین های داخلی دارای رزولوشن ۱۰۸۰ پیکسل هستند. می توانید از سنسورهایی با رزولوشن بالاتر استفاده کنید اما بیشتر اوقات همین مقدار رزولوشن هم کفایت می کند. رزولوشن بیشتر شناسایی چهره افراد را آسان تر می کند و تصاویری با وضوح بالاتر ذخیره می کند. در صورت نیاز دوربین هایی با رزولوشن بالاتر انتخاب کنید.

  • میدان دید دوربین (Field Of View)

میدان دید یکی از فاکتورهای مهم دوربین های مدار بسته است. زاویه دید لنزها برای دوربین های مختلف فرق دارد. معمولا محدوده میدان دید برای محیط های بسته حدودا ۱۰۰ درجه می باشد پس بهتر است عرض جغرافیایی مناسبی را هنگام نصب دوربین در نظر بگیرید. برای سالن های بزرگ و مکان های وسیع میدان دید وسیع تری لازم است و در غیر این صورت باید تعداد دوربین های بیشتری نصب شود.

  • دید در شب دوربین (Night Vision)

دوربین های مداربسته مادون قرمز (Infrared) غالبا برای فضای خارجی و باز نصب می شوند اما در صورت نیاز می توان آنها را در فضاهای بسته و تاریک نیز نصب کرد.

بهترین روش ها برای حفظ امنیت محیط بسته

  • صدا

می توایند با نصب میکروفون در دوربین و قرار دادن بلندگو (Speaker) برای انتقال صدا ارتباطی دوطرفه با افراد حاضر در مکان دوربین داشته باشید.

  • مکان مناسب برای نصب دوربین مداربسته

مکان مناسب برای نصب دوربین مداربسته به نوع دوربین و محدوده مورد نظر شخص وابسته است. دوربین های مدار بسته فضای داخلی را می توان در مکان های مختلفی نصب نمود.

  • تغییر مکان دوربین مدار بسته(Movement)

دوربین هایی با لنزهای متحرک گران تر از دوربین های مدار بسته معمولی هستند اما برای  بعضی از محدوده ها نصب آن ها لازم است. زیرا ممکن است برای بعضی مکان ها یک دوربین های مدار بسته ثابت کافی نباشد و مجبور به نصب چند دوربین شوید.

  • توانایی اتصال به اینترنت (Wi-Fi Capability)

یکی از جالب ترین ویژگی های دوربین مدار بسته توانایی اتصال به اینترنت بی سیم می باشد. سیستم های امنیت محیط بسته مزایای دیگری مانند زیبایی، نصب آسان، عدم ایجاد اختلال و قطعی کابل ها، امکان ارسال تصاویر در هر زمان و مکان، امکان مشاهده داده های ارسالی با گوشی های هوشمند و … نیز دارند.

بهترین روش ها برای حفظ امنیت محیط بسته

  • ظرفیت اتصال دوربین مدار بسته

دوربین های مدار بسته علاوه بر قابلیت اتصال به اینترنت، توانایی اتصال به بلوتوث را نیز دارند که بسیار حائز اهمیت است.  

  • امکان ذخیره سازی تصاویر

دوربین های مدار بسته با اتصال مانیتوری می توانند با توجه به حجم هارد، کل تصاویر قابل ذخیره سازی را ضبط کنند. همچنین امکان پاک سازی داده های قبلی و ثبت داده های جدید نیز وجود دارد.

  • توانایی تشخیص حرکت و شناسایی هوشمند

دوربین های امنیتی محیط بسته، مجهز به سیستم تشخیص حرکت نیز می باشند. در واقع این دوربین ها شما را از حرکات مشکوک باخبر می کنند. بعضی از این دوربین ها قابلیت شناسایی چهره و زوم خودکار بر روی فرد خاص در جمعیت موجود در میدان دید را نیز دارند.

دسته‌ها
بلاگ

معرفی دستگاه ردیاب خودرو و مزایای آن

معرفی دستگاه ردیاب خودرو  و مزایای آن

تعریف ردیاب خودرو:

ردیاب خودرو بهترین و ایمن ترین وسیله برای ردیابی خودرو می باشد. این وسیله اندازه ای کوچک در حد یک موبایل دارد و در ابعاد مختلفی ساخته می شود که با نصب سیمکارت درون آن راه اندازی می شود. با نصب ردیاب درون خودرو خود می توانید در هر زمان ومکان جغرافیایی که هستید از محل دقیق خودرو خود باخبر شده و آن را روشن یا خاموش نمایید.

مزایای نصب دستگاه ردیاب خودرو:

  1. بهترین کاربرد این ردیاب ها کمک به پیدا کردن ماشین به سرقت رفته است.
  2. آگاهی از مکان دقیق خودرو در هر زمان و مکان
  3. آگاهی از مسیر حرکت ماشین و ردیابی آن
  4. امکان اطلاع یافتن از چگونگی استفاده کارمندان از خودرو شرکت و ساعت های کاری
  5. قابلیت روشن و خاموش کردن ماشین و باز و بسته نمودن درهای خودرور حتی از راه دور
  6. اعلام سرعت مجاز به راننده در جاده های مختلف (در صورتی که راننده بیش از سرعت مجار براند پیامک هشدار به وی ارسال می شود).
  7. اعلام محدوده جغرافیایی مجاز به راننده (در صورت خروج از محدوده مجاز پیامک هشدار برای راننده ارسال می شود).
  8. تمامی مسیرهای پیموده شده به شکل سالانه با توجه به تاریخ و زمان ثبت می شود.
  9. امکان مشاهده کیلومترهای پیموه شده در یک زمان خاص
  10. امکان مشاهده کل ساعات روشن بودن ماشین و رانندگی در طول روز

معرفی دستگاه ردیاب خودرو و مزایای آن

دستگاه ردیاب را می توان روی انواع وسیله نقلیه سبک و سنگین، داخلی، خارجی و حتی دوچرخه و موتور نیز نصب کرد و در این مورد هیچ محدودیتی وجود ندارد.

دستگاه ردیاب خودرو بیشتر در داخل در، سقف یا درون داشبورد ماشین نصب می شود. اما معمولا مکان ثابتی ندارد و می توانید با تغییر دادن مکانش، آن را از دسترس سارقین دور نگه دارید. در کل دستگاه ردیاب را باید در جایی از ماشین جاساز کرد که قابل دسترس نباشد و در آن جا سیمکشی برق خودرو نیز وجود داشته باشد.

چگونگی نصب ردیاب خودرو

شیوه های نصب مختلفی برای ردیاب های متفاوت وجود دارد. به طور کلی هر چه ردیاب پیشرفته تر باشد نصب آن پیچیده تر می شود. ردیاب های ساده برای نصب تنها به اتصال سیم مثبت و منفی به برق خودرو نیاز است.

در کنار ردیابی که تهیه می کنید یک نقشه نصب نیز وجود دارد. اگر در این مورد حرفه ای هستید می توانید خودتان اقدام به نصب ردیاب در خودروکنید اما در صورتی که با برق خودرو آشنایی ندارید بهتر است این کار را به افراد حرفه ای و متخصص این کار بسپرید. سیستم ردیاب شبیه به دزدگیر است و نصب و جاسازی آن برای یک فرد حرفه ای بیش از نیم ساعت طول نمی کشد.

به طور کلی ردیاب های خودرو از طریق جی پی اس و سیمکارت کار می کنند. جی پی اس برای بدست آوردن موقعیت جغرافیایی دقیق خودرو است و سیمکارت امکان مشاهده این مختصات جغرافیایی را برای صاحب خودرو فراهم می کند. ردیابی خودرو از طریق ارسال پیامک به سیمکارت صورت می گیرد.

معرفی دستگاه ردیاب خودرو  و مزایای آن

سیمکارت دستگاه ردیاب خودرو:

از تمامی سیمکارت های موجود یعنی همراه اول، ایرانسل، تالیا و … می توانید برای دستگاه ردیاب خودرو استفاده کنید. با توجه به آنتن دهی و اینترنت بهتر یکی از این اپراتور ها  سیمکارت مورد نظر را انتخاب و تهیه کنید.

میزان شارژ مصرفی ماهانه سیمکارت

این مساله به نوع تنظیمات شما بر میگردد. می توانید هر زمان که بخواهید این سیمکارت را آنلاین یا آفلاین کنید. اگر می خواهید بیشتر اوقات دستگاه را در حالت آنلاین نگه دارید بهتر است طرح های اینترنتی مقرون بصرفه اپراتور سیمکارتتان را فعال کنید.

بازه های زمانی ثبت موقعیت خودرو در سامانه ردیابی را خودتان تنظیم می کنید. هر چه بازه های زمانی طولانی تر باشد هزینه اینترنت مصرفی کاهش می یابد. برای مثال می توانید ردیاب ماشین خود را با بازه های یک ساعته تنظیم کنید. هزینه اینترنت و شارژ سیمکارت دستگاه ردیاب خودرو به طور میانگین هزار تا سه هزار تومان متغیر است.

معرفی دستگاه ردیاب خودرو  و مزایای آن

قابلیت های دیگر دستگاه ردیاب خودرو

علاوه بر امکانات مختلفی که درمورد ردیاب های خودرو قبلا ذکر شد، این دستگاه قابلیت های جالب دیگری نیاز دارد.

  • شنود: بعضی از دستگاه های ردیاب دارای یک میکروفن داخلی یا خارجی هستند که امکان شنیدن صدای داخل کابین را برای شما فراهم می کند.
  • امکان باز و بسته کردن در خودرو از راه دور توسط موبایل
  • روشن و خاموش کردن خودرو از راه دور توسط موبایل

دستگاه ردیاب خودرو در حالات مختلف مانند باز و بسته شدن درهای خودرو، روشن و خاموش شدن، حرکت، تصادف، جدا شدن ردیاب از ماشین، سرعت غیر مجاز، کاهش باتری اضطراری ردیاب و .. به شما پیامک هشدار ارسال خواهد کرد.

 

دسته‌ها
بلاگ

آشنایی با دوربین مدار بسته خودرو

آشنایی با دوربین مدار بسته خودرو

امروزه هر خانواده ای حداقل یک خودرو دارد. اغلب خودروها گران قیمت هستند و ارزش مالی بالایی برای افراد دارند و به همین جهت حفظ امنیت و پیشگیری از سرقت آن ها یکی از مهمترین دغدغه های صاحبان خودروها است.

راهکارهای زیادی برای حفظ امنیت خودرو ها وجود دارد که برای پیشگیری از سرقت کافی نیستند. یکی از جدیدترین راهکارها برای حفظ امنیت خودروها نصب دوربین های مدار بسته است. این دوربین های نظارتی هم برای نظارت بر ساختمان ها و هم برای خودروها بسیار کارآمد هستند.

می توان این دوربین ها را برای خودروهای دیگر مانند اتوبوس ها، کامیون ها و … نیز نصب کرد. ماموران راهنمایی و راننگی و همچنین ماموران بیمه با توجه به تصاویر ضبط شده این دوربین های مدار بسته می توانند علت تصادف را کشف کرده و راننده های خطاکار را شناسایی کنند. همچنین این دوربین ها تصاویر با ارزشی از تعقیب و گریز را برای پلیس فراهم می کند.

آشنایی با دوربین مدار بسته خودرو

دوربین های مدار بسته در سال های اخیر کاربرد بسیاری پیدا کرده است. یکی از انواع مشهور دوربین های مدار بسته Dash Cam نام دارند که برای نصب بر روی خودرو به کار می روند.

نصب دوربین های مدار بسته خودرو در کشورهای زیادی رایج است. روسیه یکی از بیشترین آمار نصب این دوربین ها را دارد. در سال های اخیر نصب دوربین های مدار بسته خودرو در کشور انگلستان رشد بی نظیری داشته است به طوری که درصد فروش این دوربین ها به %۳۹۵ رسیده است. دوربین های مدار بسته خودرو در کشور چین نیز به درصد فروش بالایی رسیده اند. بیشتر فیلم هایی که از حوادث گرفته می شوند، توسط این دوربین های مدار بسته ضبط شده اند.

یکی از مزیت های مهم این دوربین ها قابلیت نصب آن ها بر روی همه خودرو ها است اگر خودرو خود را مرتبا در مکانی مشخص پارک می کنید نصب این دوربین ها امنیت خودرو شما را چند برابر خواهد کرد.

بهتر است دوربین های مدار بسته را در ۳ یا ۴ زاویه از خودور نصب کنید تا تصاویر را در تمام جهات ضبط کند. اما نصب دوربین در قسمت جلویی تنها تصاویر مربوط به جلو را ضبط می کند و در صورتی که سارق از قسمت عقب به خودرو آسیب برساند تشخیص چهره او ممکن نیست. این دوربین های مدار بسته باید کیفیت بالایی داشته باشند تا امکان تشخیص چهره نیز وجود داشته باشد.

دوربین های مدار بسته خودرو انواع متفاوتی دارند که یکی از بهترین های آن ها دوربین های مدار بسته HD می باشد. دوربین های HD با کیفیت تصویر ۷۲۰p ، ۱۰۸۰p و یا Full HD بهترین انتخاب برای خودرو می باشد زیرا به علت کیفیت بالا می توانند به به عنوان مدرک در اداره پلیس یا بیمه استفاده شوند.

آشنایی با دوربین مدار بسته خودرو

دوربین های مدار بسته را می توان به گونه ای نصب کرد که از دید سارقان مخفی بمانند. نصب دوربین مدار بسته نمی تواند از سرقت جلوگیری کند زیرا سارقین اغلب متوجه آن نمی شوند. دوربین های مدار بسته در نهایت می توانند به تشخیص چهره و هویت سارقین و خرابکاران کمک کند.

این تصاویر ضبط شده برای ارائه به شرکت های بیمه یک مدرک معتبر محسوب می شوند. در واقع تصاویر ضبط شده توسط Dash Cam مدرک خوبی برای گرفتن خسارت از شرکتهای بیمه هستند. گاهی وضوح تصویر پایین است اما پلیس می تواند با استفاده از این تصاویر فرد خطاکار را سریع تر شناسایی کند.

آشنایی با دوربین مدار بسته خودرو

جالب است بدانید دوربین های مدار بسته خودرو در شرایط مختلف محیطی عملکرد خود را حفظ می کنندو این دوربین ها حتی در دمای ۱۰- تا ۶۰ درجه سانتی گراد نیز کارایی دارند. در نتیجه این دوربین ها در همه مناطق جغرافیایی ایران کارآمد هستند.

این دوربین ها قابلیت ثبت تصاویر در هنگام شب نیز دارند. برای ثبت تصاویر در شب، نور LED مادون قرمز نیاز است و به همین دلیل شب ها از خودرور نور قرمز درخشانی منعکس می شود که این مساله موجب شناسایی دوربین توسط سارقین می شود.

 دوربین های جدیدتر حساسیت بالاتری داسند و قابلیت ضبط تصویر در شب بدون نور مادون قرمز را دارند. با نصب این دوربین ها سارقین هنگام شب متوجه وجود دوربین در ماشین نخواهند شد. برای ضبط تصاویر با کیفیت بالا در شب، باید نور کافی در خیابان وجود داشته باشد.

اگر در بیرون لامپLED  روشن است بهتر است به جز دوربین خودرو، دوربین مدار بسته خارجی دیگری نیز در ساختمان نیز نصب کنید. دوربین مدار بسته خودرو اغلب روی آینه خودرو نصب می شوند.

 

خروج از نسخه موبایل