دسته‌ها
بلاگ

بهترین ایده های نورپردازی در خانه هوشمند

بهترین ایده های نورپردازی در خانه هوشمند

هوشمند سازی منازل یکی از مدرن ترین راهکارها برای داشتن زندگی بهتر و امنیت بیشتر است. فناوری هوشمند سازی خیلی زود به بخش های مختلف زندگی انسان مانند معماری و ساختمان سازی راه یافت.

سیستم های هوشمند سازی منازل شامل بخش های متنوعی می باشد که سیستم روشنایی و نورپردازی هوشمند یکی از جالب ترین بخش های این فناوری مدرن و کارآمد است. نورپردازی روشی آسان و کم هزینه برای زیباسازی منازل و ایجاد فضایی رمانتیک و خاص درون خانه یا در محوطه بیرونی آن است.

طراحان داخلی با نورپردازی دقیق و هوشمندانه می توانند فضایی زیبا در محیط داخلی ساختمان ها ایجاد کنند. نورها تاثیرات متفاوتی بر افراد می گذارند و در صورتی که به صورت خلاقانه طراحی شوند فضایی شادتر و صمیمی تر را برای مهمانان و ساکنین خانه می سازند.

بهترین ایده های نورپردازی در خانه هوشمند

نورپردازی هوشمند شامل قابلیت های متنوعی مانند LED هــا، لامپ هــا، چراغ هــای ســقفی، لوســترها، نورهــای موضعــی و … می باشد. با بکارگیری صحیح هر کدام از این ابزارها می توان حالت های مختلفی از نورپردازی را در یک خانه ایجاد کرد.

  • پذیرایی از دوستان

این ایده نورپردازی بر پایه افزایش شــدت نــور است. این نوع نورپردازی فضایی شادتر ایجاد کرده و تحرک و هوشیاری دوستان شما را برمی انگیزد. در این نوع نورپردازی نورهای شدیدتر را بر روی دیوارهــا و نقــاط مــورد توجــه تنظیم کنید زیرا افراد غالبا دوست ندارند نورهای شدید روی آن ها متمرکز باشد.

مثلا می توانید نورپردازی را به گونه ای انجام دهید که نورهای شدید بر روی اشیاء مثلا یــک اثــر هنــری یــا یــک المــان طراحــی جــذاب متمرکز باشد.

  • میز شام

یکی از ایده های جذاب در نورپردازی هوشمند خانه، نورپردای میز شام است. تمرکز نور بر روی میز شام و وسایل شیشه ای و فلزی روی آن انعکاس زیبایی ایجاد می کند که فضای بانشاط تری ایجاد می کند. همچنین می توان با استفاده از نور مسقتیم سایه ای روی دیوار ایجاد کرد که خود یکی از راهکارهای خلق خلاقیت بصری می باشد.

در این نوع نورپردازی معمولا استفاده از رنگ یکی از المان های اصلی است. مثلا می توانید از رنگ های گرم مانند قرمـز و نارنجی برای داشتن فضایی گرم و شاد استفاده کنید. وجود نور قرمز روی یک دیوار، تاثیر مضاعفی در ایجاد شور و هیجان دارد.

بهترین ایده های نورپردازی در خانه هوشمند

  • استفاده از رنگ های ملایم

تکنیک کاهــش ســطح روشــنایی کلی و استفاده از رنگ های ملایم یکی دیگر از ایده های زیبای نورپردازی های هوشمند خانه است. این نوع نورپردازی فضایی آرام و صمیمی در خانه ایجاد می کند. در این روش می توان نورهای موضعی را روی بخش های مختلف مانند میز غذاخوری یا دیوارها انداخت که فضایی جذاب خلق کرده و همه توجه ها را به خود جلب می کند.

برای ایجاد فضایی رمانیتک دو ترفند را به شما توصیه می کنیم: تاریک بودن بخش های بالایی دیوارها و مخفی کردن منابع نور که فضایی رمانیتک به میز شام شما خواهد داد.

  • نورپردازی اتاق خواب

شما هم احتمالا جزء افرادی هستید که در انتهای شب تمهیداتی برای داشتن یک خواب راحت اندیشیده اید. در این زمان شما از هوشیاری روزانه فاصله می گیرد و سعی می کنید با خواب راحت به آرامش برسید. نورپردازی هوشمند در این زمینه نیز به کمک شما می آید.

مثلا می توایند نورها را به گونه ای تنظیم کنید که در تختخوابتان مطالعه ای آرامش بخش پیش از خواب داشته باشید. برای این کار باید چراغ خواب را طوری تنظیم کنید که نور تنها به اندازه یک مطالعه آرامش بخش وجود داشته باشد. سایر بخش های اتاق خواب را تاریک بگذارید اما روشنایی کم به اندازه ای که بتوانید همه چیز را ببینید لازم است.

 

بهترین ایده های نورپردازی در خانه هوشمند

  • نورپردازی هنگام خواب

خیلی از افراد آخر شب گرسنه می شوند و مایلند پیش از خواب چند لقمه ای غذا بخورند. بهتر است نور ملایم شبانه ای برای آشپزخانه تنظیم شود تا مجبور به روشن شدن چراغ نشوید زیرا اگر یکباره وارد روشنایی شدید آشپزخانه شوید خواب شما دچار اختلال می شود.

از طرفی خاموشی کامل آشپزخانه نیز دردسرزا است. ممکن است در حین گشتن دنبال غذا سروصدا را ایجاد شود و بقیه ساکنین خانه را از خواب بیدار کند. بنابراین بهترین راهکار، تنظیم نور مناسب و بسیار کم در آشپزخانه است، در حدی که هر چه می خواهید راحت پیدا کنید و بدون برخورد به در و دیوار یا مبلمان به آشپزخانه بروید.

در نورپردازی هوشمند ردیاب های حرکتی در مسیر آشپزخانه تعبیه می شود که با حرکت شما یک به یک روشن خواهند شد و پس از گذر کردن شما، طبق فواصل زمانی مشخص یکی یکی خاموش می شوند.

بهترین ایده های نورپردازی در خانه هوشمند

  • استقبال از مهمانان

معمولا ورودی هر خانه تاثیر زیادی برای خوش آمد گویی به مهمانان دارد. با طراحی یک نورپردازی خوب می توان هم مهمانان را از نــور شــدید روز بــه نــور ملایــم محیــط داخلــی دعوت کرد و هم نقاط جذاب خانه را برجسته تر کرد.

ورودی خانه در طول روز نیز باید اندکی روشن باشد تا مهمانان از نور شدید روازنه به یکباره وارد تاریکی محیط داخلی خانه نشوند. از طرفی ورودی خانه در هنگام شب نیز نباید خیلــی روشــن باشــد تا هنگامی که مهمانان از تاریکی شب وارد خانه می شوند به یکباره با نور شدیدی مواجه نشوند.

نور و روشنایی یکی از المان های جذاب در معماری است و اغلب افراد خانه های روشن را به خانه های تاریک ترجیح می دهند. با استفاده از نورپردازی هوشمند می توان نور مستقیم را بر آثار هنری و اشیاء دکوری متمرکز کرد تا تاکید بیشتری بر زیبای آن ها ایجاد شود.

 مسیرهای اصلی موجود در خانه مانند مسیر منتهی به اتـاق نشـیمن یـا ناهارخـوری باید کاملا روشن شوند و در عوض مسیرهای دیگر کم نور باشند. با استفاده از نورپردازی هوشمند می توان زیبایی معماری خانه ها را دوچندان کرد. در نورپردازی هوشمند شما تنها با فشردن یک کلید نورپردازی ها زیبا و خیره کننده را در خانه خواهید داشت.

 

دسته‌ها
بلاگ

آشنایی با دوربین مدار بسته AHD

آشنایی با دوربین مدار بسته AHD

دوربین مدار بسته AHD (Analogue High Definition) یکی از جدیدترین انواع دوربین های مداربسته و سیستم های نظارت تصویری می باشند. این دوربین ها محصول ۲۰۱۵ بوده و در واقع نوعی از دوربین های مداربسته آنالوگ هستند که کیفیت تصویر آن ها HD است. در این مطلب شما را این دوربین های مداربسته و ویژگی های آن ها آن ها می کنیم.

دوربین مدار بسته AHD ساخت کشور کره بوده و نام شرکت سازنده آن کمپانی NextChip است. این دوربین ها برای انتقال تصاویر از کابل های BNC استفاده می کنند. این دوربین های مداربسته که از انواع دروبین های مداربسته آنالوگ هستند، جهت ثبت تصاویر از خطوط تلوزیونی (TVL) استفاده می کنند. کیفیت تصاویر دوربین های مداربسته AHD حداکثر  (960*576 پیکسل) است.

آشنایی با دوربین مدار بسته AHD

انواع جدیدتر این دوربین ها نیز به بازار آمده است که ضبط تصاویری با رزولوشن بالاتر را امکان پذیر کرده اند. دوربین های AHD معمولا تصاویری با کیفیت ۷۲۰p و ۱۰۸۰p تولید می کنند که به مراتب از تصاویر گرفته شده به وسیله دوربین های قدیمی آنالوگ با کیفیت تر است.

دوربین مدار بسته AHD تصاویر را به سرعت دریافت می کنند.

مقایسه دوربین مدار بسته AHD با دوربین های ۹۶۰H

شما می توانید به راحتی دوربین‌های مداربسته AHD را به صورت دستی از حالت HD به آنالوگ سوییچ کنید. همچنین می توانید این دوربین ها را را به DVR معمولی ۹۶۰H متصل کنید.

عملکرد دوربین مداربسته AHD

این دوربین ها تصاویر گرفته شده را بر مبنای سیستم های تلویزیونی دیجیتال (DTV) منتقل می کنند. در این فناوری اطلاعات و داده ها مانند دوربین های آنالوگ منتقل می شود اما کدگذاری آن ها متفاوت است. دوربین مداربسته AHD قابلیت انتقال اطلاعات با حجم بیشتر و در نتیجه گرفتن تصاویر با رزولشن بالاتر را دارد.

دوربین مداربسته AHD و دوربین های آنالوگ

پس از ساخت دوربین های مدار بسته تحت شبکه (IP) با رزولوشن بالای تصویر، این تصور بوجود آمد که دوربین های آنالوگ از رونق افتاده و از بازار کنار می روند اما برخلاف تصور، دوربین های آنالوگ همچنان محبویبت خود را حفظ کردند. دلیل عمده این مساله را می توان قیمت بالای دوربین های IP و نصب و راه اندازی پیچیده تر این دوربین ها دانست.

برای انتقال تصاویر دوربین های مدار بسته AHD می توان از همان کابل های معمول دوربین مدار بسته آنالوگ استفاده کرد. دوربین های AHD تنها کمی از دوربین های آنالوگ گران تر هستند و برد عملیاتی سیستم این دوربین ها بالا است. پیش بینی می شود در سالهای آینده نیز دوربین های AHD و آنالوگ محبوبیت خود راحفظ خواهند کرد.

آشنایی با دوربین مدار بسته AHD

کابل دوربین مداربسته AHD

انتقال تصاویر دوربین مدار بسته  AHDبه DVR اغلب به وسیله کابل های کواکسیال RG59 و RG6 صورت می گیرد. این کابل ها با وجود کیفیت پایینی دارند تصاویر گرفته شده توسط دروبین های AHD را با کیفیت بسیار بالایی منتقل می کنند. تصاویر دوربین های AHD را می توان با استفاده از این کابل ها تا ۵۰۰ متر انتقال داد.

دستگاه DVR مرتبط با دوربین مداربسته AHD

در دستگاه گیرنده دوربین های AHD از DVR های هیبریدی استفاده می شود.

دوربین مدار بسته AHD و TVI

دوربین های مدار بسته TVI (Transport Video Interface) نیز یکی انواع دوربین های مدار بسته آنالوگ است که تصاویری با کیفیت بالا را ضبط و ارسال می کند. این دوربین های مدرن نیز دارای رزولوشن بسیار بالاتری نسبت به دوربین های آنالوگ قدیمی هستند.

دروبین های مدار بسته AHD روشنایی و رنگ بهتری نسبت به دوربین های TVI دارند. همچنین دوربین های AHD زاویه دید بزرگتری نسبت به دوربین های مدار بسته TVI دارند. در واقع دوربین های TVI نسبت به دوربین های AHD فضای محدودتر و کمتری را پوشش می دهد.

 

 

دسته‌ها
بلاگ

شیر برقی و هوشمند گاز

شیر برقی و هوشمند گاز

هوشمند سازی خانه مزیت های زیادی دارد که مهمترین آن افزایش آسایش و ایمنی شما در خانه است. یکی از وسایل هوشمند ایمن شیرهای برقی گاز است که در ادامه با انواع این شیرهای برقی هوشمند آشنا خواهید شد.

  1. شیر برقی گاز با بازنشانی دستی

شیر برقی گاز با بازنشانی دستی (Manual Reset) درست پس از شیر اصلی درون واحد و قبل از اولین انشعاب گاز قرار گرفته است. این شیرهای برقی به دو نوع کلی بسته در حالت عادی و باز در حالت عادی تقسیم می شوند. شما می توانید این شیرهای برقی را با استفاده از یک گوشی هوشمند کنترل و مدیریت کنید. این شیرها پس از دریافت دستور الکتریکال باز یا بسته می شوند.

  1. شیر برقی باز در حالت عادی

این نوع شیرهای گاز به صورت عادی باز هستند اما در صورت دریافت دستور الکتریکال بسته می شوند. در این حالت بوبین این شیرها به صورت مغناطیسی درآمده و پس از آزاد شدن ضامن شیر مسیر گاز مسدود خواهد شد. در این حالت به به راحتی از انتشار گاز جلوگیری می شود. بویبن شیرهای گاز نیازی به برق ندارد و حتی در صورت قطعی برق نیز کار می کند.

پس از مسدود شدن شیرگاز شما می توانید تنها پس از حضور در محل مجددا شیر گاز را به صورت مکانیکی باز کنید و باز کردن شیر از راه دور امکان پذیر نیست. این مساله موجب ایمنی بیشتر شده و خطر امکان باز شدن شیر گاز بر اثر اشتباه کاربر را از بین می برد. شما تنها به وسیله یک تبلت یا موبایل می توایند گاز و شیرهای برقی آن را از راه دور کنترل کنید.

شیر برقی و هوشمند گاز

  1. شیر برقی ضد انفجار

شیر برقی ضد انفجار (Explosiou Proof) بر اساس مکانیسم سلونوئید کار می کند. این مکانسیم خارج از مسیر گاز است و نیاز به یک جریان ضعیف لحظه ای با ولتاژ ۱۲ ولت دارد. این شیرهای برقی گاز ایمنی بسیار بالایی دارند. 

نکات مهم در نصب شیر برقی ضد انفجار گاز:

  • این شیر را می توانید به شکل عمودی و افقی نصب کنید.
  • روی این شیرهای ضد انفجار فلشی مشاهده می کنید که جهت جریان گاز را نشان می دهد.
  • شیر را به گونه ای نصب کنید که جهت جریان گاز با جهت فلش روی شیر یکسان باشد.
  • بعضی از شیرهای برقی گاز مجهز به سنسور حساس به لرزه هستند که در هنگام زلزله مسیر گاز را مسدود می کنند. این شیرها باید در ابتدای مسیر لوله کشی گاز خانه هوشمند درست بعد از رگولاتور نصب شوند.

شیر برقی و هوشمند گاز

  1. شیرهای شات آف ( shut off)

این شیرهای برقی گاز همان شیرهای مجهز به سنسور حساس به لرزه هستند که در هنگام زلزله مسیر گاز را مسدود می کنند. شیرهای شات آف به محض شروع زلزله جریان گاز را قطع کرده و تنها به صورت مکانیکی و توسط شما مجددا باز خواهند شد. شیرهای شات اف مانع از انتشار گاز در هنگام زلزله و خفگی یا آتش سوزی ناشی از انتشار گاز می شوند.

این شیرهای گاز به دو دسته برقی و مکانیکی تقسیم می شوند. در کشورهای پیشرفته تمامی مشترکان گاز شهری ملزم به نصب این شیرها در مسیر جریان گاز خانه خود هستند. در ایران نیز بر اساس مبحث ۱۷ مقررات ملی ساختمان، بسیاری از ساختمان ها ملزم به نصب این شیرهای شات اف در مسیر گاز هستند.

 

دسته‌ها
بلاگ

بیمارستان هوشمند چیست؟

بیمارستان هوشمند چیست؟

بیمارستان هوشمند یا همان standford hospital smart device study cureus یکی از مدرن ترین دستاوردهای فناوری هوشمند سازی می باشد. بیمارستان های هوشمند مجهز به فناوری های دیجیتالی، گام مهمی برای رسیدن به بهترین روش های درمانی است.

بیمارستان های هوشمند دارای سیستم و ابزارهای دیجیتال مدرن جهت تشخیص بیماری ها و درمان آن ها هستند. در سال های اخیر هوشمند سازی بیمارستان ها به دلیل قابلیت های فراوانی که ایجاد می کند به شدت مورد استقبال کادر درمانی و بیماران قرار گرفته است.

هوشمند سازی بیمارستان ها آینده درخشان و امیدبخش در زمینه درمان بیماری های مختلف را نوید می دهد. فناوری هوشمند سازی بیمارستان ها شامل موارد بسیاری مانند خاموشی روشنایی، قطع سیستم های تهویه و اختلالات دمایی، قطع برق اضطراری و … می باشد.

بیمارستان هوشمند چیست؟

بیمارستان های هوشمند با استفاده از برنامه های هوشمند الکترونیکی، کنترلی، مخابراتی و نرم افزاری مختلف امکان ارتباط موثرتر بین بخش های مختلف بیمارستان و ارتباط بهتر بین کادر درمانی و بیماران را فراهم می کند. سامانه های هوشمند بیمارستانی به دو بخش کلی تقسیم می شوند:

  • سامانه های هوشمند بیمارستانی مرتبط با مدریت تاسیسات بیمارستانی
  • سامانه های هوشمند بیمارستانی مربوط به اطلاع رسانی در بخش های مختلف

بیمارستان هوشمند چیست؟

برخی مزایای هوشمند سازی بیمارستان ها:

  1. تسریع در زمان ارائه خدمات به بیماران
  2. افزایش سطح کیفی بیمارستان و ارائه خدمات بهتر به بیماران
  3. ثبت الکترونیکی و ایمن اطلاعات بیماران در مراکز داده بیمارستان
  4. کاهش هزینه بیمار و خدمات سانی ارزان تر
  5. استفاده بهینه از تمامی تجهیزات و منابع در دسترس بیمارستان
  6. بالارفتن ضریب ایمنی و امنیت بیمارستان ها
  7. استفاده بهینه از نیروهای انسانی در بیمارستان
  8. بهینه سازی مصرف انرژی
  9. ارتقاء دانش پرسنل بیمارستان
  10. کنترل بهتر عفونت و ارتقاء بهداشت عمومی بیمارستان جهت کاهش شیوع عفونت در بیمارستان
  11. به حداقل رساندن خطاهای انسانی
  12. و …

 

دسته‌ها
بلاگ

آشنایی با دوربین های آی پی تحت شبکه

متخصصین تهران کلید آماده کمک رسانی به تمام شهروندان تهرانی در تمام مناطق تهران می باشند. کافیست جهت باز نمودن، تعمیرات قفل درب های معمولی و ضد سرقت خود در هر زمان از شبانه روز و در هر منطقه از تهران با شماره تلفن ۰۹۱۲۲۳۴۲۶۹۶ (کلیک جهت تماس) تماس بگیرید و کارشناسان را در محل خود داشته باشید.

دوربین های آی پی تحت شبکه یکی از انواع جدید دوربین های مدار بسته هستند. در سال های اخیر این دوربین های دیجیتال محبوبیت خاصی پیدا کرده اند. دوربین های آی پی عملکردی متفاوت با دوربین های آنالوگ دارند به این صورت که برای ارسال داده های تصویر و صدا از امواج دیجیتال استفاده می کنند.

این دوربین ها را می توان با اتصال به شبکه کنترل و مرتبط نمود. دورببین های ای پی مانند یک ابزار در شبکه است که دارای یک شناسه شبکه ip بوده و بر ساس قالب الگویی شبکه به مرکز کنترل وصل می شود. دوربین های مداربسته ip به دلیل تحت شبکه بودن مزایای زیادی دارند.

⚪️مزایای دوربین های آی پی تحت شبکه:

  • 👈دوربین های تمام دیجیتال با کیفیت بسیار بالا
  • 👈اتصال به صورت بی سیم و با امنیت بالا
  • 👈حداقل کابل های ارتباطی
  • 👈قابلیت ارسال تصویر و صدا به صورت همزمان از طریق شبکه

⚪️معایب دوربین های آی پی تحت شبکه:

  • 👈گران تر از دوربین های آنالوگ
  • 👈محدودیت پهنای باند شبکه

دوربین های مدار بسته ای پی می توانند به راحتی به شبکه جهانی اینترنت وصل شوند. این دوربین ها از هم از طریق شبکه داخلی به شبکه اینترنت وصل می شوندو هم می توانند بدون نیاز به شبکه داخلی به اینترنت وصل شوند.

⬅️دوربین های مدار بسته ای پی برای ضبط تصاویر نیازی به dvr  ندارند و تنها با استفاده از یک دستگاه ارتباط شبکه قادر به ذخیره داده های دوربین ای پی می باشند. در واقع دوربین های ای پی به صورت ضبط شبکه ای کار می کنند. در این دوربین ها از دستگاه ضبط تصاویر دیحیتال nvr استفاده می شود.

⬅️دوربین های مدار بسته ای پی با حداقل کابل ارتباطی و با بالاترین کیفیت، تصاویر را برای مراکز نظارت و کنترل ارسال می کنند. امروزه مردم وسایل ارتباطی بی سیم را ترجیح می دهند و به همین دلیل تمام شرکت های ارتباطی جهان سعی در ساخت ابزارهای ارتباطی بی سیم دارند.

دوربین های مدار بسته ای پی استفاده از کابل های مختلف را به حداقل رسانده و در مواردی نیز به صفر رسانده اند که خود موجب کاهش هزینه ها نصب دوربین های مدار بسته خواهد شد. دوربین های مدار بسته ای پی تصاویر را به صورت کاملا امن منتقل کرده و برخلاف دوربین های آنالوگ امکان ربوده شدن تصاویر توسط دیگران را از بین می برند. برای ایجاد امنیت بالا می توان برای دوربین های ای پی تحت شبکه کد گذاری کرد.

⬅️از طرفی دوربین های ای پی و بیسیم صدا و تصویری به مراتب با کیفیت تر از دوربین های آنالوگ به مرکز نظارت ارسال می کنند و امکان تداخل و امواج نویز را نیز از بین می برند. فناوری دوربین های تحت شبکه ای همزمان با پیشرفت شبکه تغییر می کند و قابلیت های جدید شبکه را نیز بر این دوربین ها لحاظ می کند.

⬅️یکی از مزیت های مهم دوربین های ای پی استفاده از poe برای فرستادن برق در شبکه است. این دوربین ها تصاویر، صدا و برق را به وسیله یک  کابل شبکه ارسال می کنند.

خروج از نسخه موبایل