دسته‌ها
بلاگ قفل و کلید

عیب یابی سیستم قفل مرکزی خودرو

سیستم قفل مرکزی خودرو سیستمی است با قفل کردن درب راننده تمامی درب ها بسته می شود یا با باز کردن درب راننده تمامی درب خودرو باز می شود. این سیستم می تواند به دلیل خرابی یا نیم سوز بودن قطعاتی چون فیوز، سوکت یونیت، رله ها، خرابی کنترل ریموت ها یا پمپ ها باشد که باید عیب یابی سیستم قفل مرکزی خودرو صورت گیرد. در این مقاله به عیب یابی سیستم قفل مرکزی خودرو شامل کند شدن قفل، خرابی رله ها و باز نشدن قفل مرکزی با دستگیره داخلی و خارجی درب می پردازیم.

می توانید مقاله مرتبط زیر را هم مطالعه نمایید:

ریموت یدک

متخصصین کلیدسازی شبانه روزی آماده کمک رسانی به تمام شهروندان تهرانی در تمام مناطق تهران می باشند. کافیست جهت باز نمودن، تعمیرات قفل درب های معمولی و ضد سرقت، خراب شدن درب اتوماتیک، باز شدن قفل درب خودروی خود در هر زمان از شبانه روز و در هر منطقه از تهران با شماره تلفن های سایت تماس بگیرید و کارشناسان را در محل خود داشته باشید.


عمل نکردن قفل مرکزی خودرو

کار نکردن سیستم قفل مرکزی می تواند به عوامل زیادی صورت بگیرد که می توانید به رفع عیوب آن بپردازید.

1)درآمدن میله سوئیچ از خار پلاستیکی

در صورتی که از بیرون سوئیچ خودرو را بچرخانید و تنها درب راننده باز شود و سه درب دیگر باز نشود عملاً میله سوئیچ از خار پلاستیکی بیرون آمده است.

رفع عیب :

برای رفع عیب کافیست مطابق عکس زیر میله سویئچ را داخل خار پلاستیکی قرار دهید.


2) بیرون آمدن سری محرک از پین قفل

اتصال محرک ( پمپ) به پین قفل که در سمت راننده می باشد را باید بررسی نمود و در صورت بیرون زدگی آن را جا انداخت.

رفع عیب:

جا انداختن سری محرک در بخش پین قفل


3) وجود لقی و عدم اتصال در کانکتور مستر سوئیچ یا رله

سوکت مستر سوئیچ یا سوکت رله را چک کنید و از اتصال آن با دیگر کانکتورها مطمئن شود در صورت وجود لقی آن را برطرف کنید.

رفع عیب :

درست مونتاژ نمودن کانکتورها


4) خراب بودن (سوکت ) مستر سوئیچ

سلکتور مولتی متر را در موقعیت تست اتصال کوتاه قرار دهید. یکی از پراب های مولتی متر را به حالت افقی سوکت و پراب دیگر را در حالت عمودی یک به یک بگذارید. در صورتی که صدای قطع وصل شنیده نشود سوکت مستر سوئیچ معیوب است و باید تعویض شود.


5) مشکل داشتن دسته سیم خودرو

برای اطمینان از سالم بودن سیم کشی از مولتی متر استفاده کنید.

رفع عیب:

مشکل ایجاد شده در دسته سیم خودرو باید اصلاح شود.


6) معیوب بودن رله تایمر قفل مرکزی

روش اول برای تست رله قفل مرکزی کانکتور (سوکت )سه خانه روی دسته سیم خودرو را که به کانکتور مسترسوئیچ مونتاژ می گردد مونتاژ نموده و با یک تکه سیم کوتاه سالم بودن رله را مشابه شکل، تست می نماییم. به این صورت که یک طرف سیم را در بخش افقی کانکتور متصل به رله ، جابه جا می کنیم. در این حالت قفل درب ها باز و بسته می گردد که نشان از سالم بودن رله می دهد و در غیر این صورت رله مشکل دار است و حتماً باید عوض شود.

در روش دوم یک رله سالم در دست خود نگه دارید و با رله روی مستر سوئیچ خودرو عوض کنید. در صورت کار کردن رله معیوب است.

رفع عیب:

عوض نمودن قطعه موردنظر

\


7) خرابی دزدگیر

در صورتی که با زدن دکمه قفل سوئیچ سیستم قفل مرکزی کار نکند ممکن است سیستم قفل مشکل داشته باشد در غیر این صورت احتمال خرابی دزدگیر وجود دارد که باید تعویض گردد.

رفع عیب : در صورت سالم بودن محرک قفل مرکزی خودرو ایراد از دزدگیر است و آن را برطرف کنید. در صورت سالم بودن دزدگیر باید محرک (پمپ) قفل مرکزی را عوض کنید.


دلایل باز نشدن قفل یکی از درب های خودرو یا کند شدن دکمه قفل کن

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که با جا انداختن سوئیچ داخل قفل درب راننده یکی از درب ها باز نمی شود یا اینکه دکمه قفل کن به کندی عمل می کند. در این مواقع سیستم قفل مرکزی خودرو دچار مشکل شده است و باید نسبت به رفع آن اقدام کنید.

چندین دلیل برای باز نشدن یکی از درب های خودرو یا کند بودن قفل باز کن وجود دارد که شامل موارد زیر است.


۱)معیوب بودن دسته سیم ماشین

یکی از دلایل باز نشدن یکی از دربهای خودرو معیوب بودن دسته سیم خودرو ست که در این حالت باید وضعیت سیم کشی خودرو و اتصال کانکتورها کنترل شود. سالم بودن سیم کشی و عدم قطعی در دسته سیم و کانکتورها به وسیله مولتی متر امکان پذیر است. به وسیله یک سیم کوتاه دو خانه کانکتور (سوکت) دسته سیم را به هم متصل کنید. سپس پراب های مولتی متر را به پایه های ۱ و ۲ رله تایمر متصل کنید. با انجام مراحل بالا می توانید سالم بودن یا قطعی دسته سیم را بررسی کنید.

رفع عیب :

در صورت قطع بودن دسته سیم باید نسبت به رفع عیب موجود در دسته سیم اقدام کنید. در صورت سالم بودن دسته سیم موارد دیگر چون خمیدگی میله های قفل مکانیکی، وجود پلیسه در کاور دکمه قفل کن را بررسی کنید.


۲) دلیل کندی حرکت قفل درب خودرو

ممکن است هنگام کند شدن حرکت قفل باز کردن درب خودرو میله های قفل مکانیکی کند شده یا پلیسه ای در کاور دکمه قفل باز کن وجود داشت باشد که باید آن را برطرف کنید.

خم شدن میله های قفل مکانیکی باعث ایجاد اصطکاک در بدنه و کندی حرکت قفل باز کن شود که با اصلاح میله مشکل حل می شود.وجود پلیسه در قسمت کاور دور دکمه قفل کن باعث کندی حرکت قفل می شود که در این مواقع باید لب دری تعویض شود.

رفع عیب :

اصلاح نمودن میله و تعمیر نمودن کاور


3) خرابی محرک برقی درب خودرو

در صورت سالم بودن سیم کشی درب خودرو و همچنین خم نبودن میله قفل مکانیکی، نبودن پلیسه در قسمت کاور ممکن است محرک برقی درب خراب باشد. برای تست سالم یا خراب بودن محرک کافیست یک محرک برقی سالم را جا بیندازید اگر مشکل باز نشدن یکی از درب ها یا کندی حرکت قفل باز کن برطرف شد مسلما نیاز به تعویض محرک برقی درب خودرو دارید.

رفع عیب :عوض نمودن متحرک


۴)شکستگی بست های پلاستیکی درب

با چشم خود نگاه کنید اگر بست از داخل میله خارج شده است به معنای شکستن بست پلاستیکی است. در این مواقع باید نسبت به تعویض قطعه یا در صورت عدم وجود قطعه، قطعه قفل مکانیکی را عوض کنید.

رفع عیب :

در صورتی امکان قطعه عوض شود و اگر قطعه نباشد بخش قفل مکانیکی تعویض شود.


دلایل باز نشدن درب خودرو با دستگیره داخلی

در ادامه بحث مشکل در سیستم قفل مرکزی خودرو برخی اوقات ممکن است با دستگیره داخلی درب ماشین نتوانید آنرا باز کنید و مجبور شوید شیشه را پایین بزنید و از دستگیره خارجی درب باز کنید. دلیل باز نشدن درب با دستگیره داخلی عوامل زیر است که باید هر چه سریع تر آن را برطرف کنید.

  1. شکستن یا در رفتن فنر کششی
  2. بلند شدن طول میله دستگیره به دلیل وارد شدن نیروی زیاد به آن
  3. کار نکردن بادامک قفل درب ماشین

۱) شکستن یا در رفتن فنر کششی درب خودرو

مطابق تصویر زیر قفل درب ماشین را باز کنید و در صورت دررفتگی فنر آن را جا بیندازید و در صورت شکستن فنر آن قطعه را عوض کنید.

رفع عیب :

در صورت در رفتن آن را جا انداخته و در صورت شکستن آن را عوض کنید.


۲) بلند نشدن طول میله دستگیره داخلی درب خودرو

منطبق نبودن سوراخ محل پیچ بروی دستگیره و بدنه نشان از بلند بودن طول میله دستگیره درب است که مطابق عکس زیر باید از دو نقطه محل های خم با کم کردن زوایا کاهش دهید.

رفع عیب :

از دو نقطه مشخص شده باید طول را با کم کردن زاویه ها کاهش داد.


۳) کار نکردن بادامک قفل درب خودرو

اگر باز و بسته شدن قفل درب به صورت عادی و روان انجام نمی شود باید قعطه معیوب یعنی قفل مکانیکی را عوض کنید.

رفع عیب :

عوض نمودن قطعه


دلایل باز نشدن درب خودرو با دستگیره بیرونی

هنگام نصب دستگیره خارجی درب خودرو ممکن است بست پلاستیکی به درستی روی میله بسته نشده باشد که یکی از موارد باز نشدن  درب خودرو با دستگیره خارجی آن است. موارد زیر می تواند از دلایل دیگر باز نشدن درب خودرو با دستگیره خارجی آن باشد که باید سریع تر آن را برطرف کنید.

  1. شکستن یا نامناسب بودن بست پلاستیکی دستگیره بیرونی
  2. رگلاژ نامناسب میله رزوه دار قفل در بست پلاستیکی دستگیره بیرونی

۱)شکستن یا نامناسب بودن بست پلاستیکی دستگیره بیرونی

با مشاهده شکستگی یا هرز بودن بست پلاستیکی دستگیره بیرونی درب خودرو نسبت به تعویض قطعه اقدام کنید.

رفع عیب :

عوض نمودن قطعه


۲)رگلاژ نامناسب میله رزو دار قفل

با مونتاژ نامناسب میله رزوه دار قفل دستگیره بیرونی خودرو با حرکت دادن دستگیره درب با تاخیر یا اصلا باز نمی شود. نسبت به رگلاژ مناسب میله رزوه دار قفل اقدام کنید.

عوامل دیگری چون شکستگی یا در رفتن فنر کششی یا کار نکردن بادامک قفل درب عامل باز نشدن درب خودرو با دستگیره بیرونی باشد که باید نسبت به تعویض قطعه اقدام کنید.

رفع عیب :

رگلاژ نمودن خوب


دلایل کار نکردن دکمه قفل کن درب خودرو ها

در ادامه مشکلات سیستم قفل مرکزی خودرو اگر با فشردن دکمه قفل کن یکی از درب ها یا هیچ یک از درب های خودرو بسته نمی شود عوامل زیر ممکن است باعث مختل کردن سیستم قفل مرکزی خودرو شده باشد.

  1. پرچ کاری نامناسب قفل
  2. رگلاژ نامناسب میله رزوه دار قفل در بست پلاستیکی دستگیره بیرونی
  3. کوتاه بودن میله دستگیره داخلی درب جلو ماشین
  4. شکستگی یا خارج شدن خار خورشیدی یا بستهای پلاستیکی آن
  5. شکستگی یا در رفتن فنر پیچشی ( بازویی) درب

۱) پرچ کاری نامناسب قفل درب خودرو

پرچ نامناسب قفل باعث می شود که دکمه قفل کن خودرو کار نکند برای تست سلامت قفل مکانیکی کافیست یک با اعمال ولتاژ ۱۲ ولت عملکرد قفل را بررسی کنیم. در صورت وارد آمدن ولتاژ ۱۲ ولت روی قفل اگر محرک سالم باشد باید قفل مکانیکی را عوض کنید.

رفع عیب :

عوض کردن قفل

۲) رگلاژ نامناسب میله رزو دار قفل

با مونتاژ نامناسب میله رزوه دار قفل دستگیره بیرونی خودرو با حرکت دادن دستگیره درب با تاخیر یا اصلا باز نمی شود. نسبت به رگلاژ مناسب میله رزوه دار قفل اقدام کنید. عوامل دیگری چون شکستگی یا در رفتن فنر کششی یا کار نکردن بادامک قفل درب عامل باز نشدن درب خودرو با دستگیره بیرونی باشد که باید نسبت به تعویض قطعه اقدام کنید.

رفع عیب :

رگلاژ نمودن خوب


۳)کوتاه بودن میله دستگیره داخلی درب جلوی خودرو

یکی دیگر از دلایل کار نکردن دکمه قفل کن کوتاه بودن میله دستگیره داخلی درب راننده است.

رفع عیب :

مطابق تصویر زیر از دو نقطه در محل های خم با زیاد کردن زوایا، طول میله را افزایش دهیم تا مشکل حل شود.


۴)شکستگی یا خارج شدن خار خورشیدی یا بست های پلاستیکی آن

اگر دکمه قفل کن درب را فشار می دهید و درب ماشین قفل نمی شود احتمال شکستگی یا خارج شدن یکی از بست ها یا خارج شدن خار خورشیدی وجود دارد.

رفع عیب :

برای رفع مشکل خار خورشیدی مجددا مونتاژ یا در صورت شکستگی خار خورشید را عوض کنید. برای رفع مشکل بست پلاستیکی مجددا مونتاژ یا در صورت شکستگی بست پلاستیکی جدید جا بیندازید.


۵) شکستگی یا در رفتن فنر پیچشی ( بازویی) درب خودرو

در صورتی که موارد بالا چک کردید و مشکلی نداشت می تواند در رفتن فنر پیچشی عامل کار نکردن دکمه قفل کن باشد.

رفع عیب :

در صورت در رفتن فنر آن را جا بیندازید یا در صورت شکستگی قطعه را عوض کنید.


مشکل در مکانیزم Self Canceling

از دلایل بروز مشکل مکانیزم بالا بودن نیروی محرک یا وجود مشکل در اهرم اصلی قفل مکانیکی است.

رفع عیب :

در صورت روان نبودن حرکت محرک، ایراد از محرک است که باید تعویض شود و در صورت روان بودن محرک، ایراد از قفل مکانیکی است که باید تعویض گردد.

زمانی که قفل مرکزی خودرو کار نکند چه باید کرد؟

قفل درب خودروی شما می تواند به صورت دستی باشد یعنی با یک کلید کار باز و بسته شدن انجام شود ولی در بیشتر اوقات ما از کلید برقی جهت فعالسازی سوییچ خودرو استفاده می کنیم. این راه روشی سریع برای افراد می باشد.

روش مکانیکی کنترل قفل مرکزی خودرو

کنترل قفل مرکزی خودروی شما با تعدادی غلتک می باشد که کار تعویض حالت قفل را انجام می دهد. اگر بخواهیم به صورت مکانیکی روش کار سیستم قفل مرکزی خودرو را شرح دهیم می توانیم به صورت خلاصه موارد زیر را بگوییم:

  1. در ابتدا توسط دکمه کنترل، سیگنالی به بخش تقویت کننده قفل درب خودرو ارسال می شود.
  2. بخش تقویت کننده قفل، بخش فعال مربوط به قفل را داخل درب فعال می کند.
  3. قفل خودرو باز شده و شما به خودروی خود دسترسی خواهید داشت.

هزینه تعمیر قفل مرکزی چه مقداری می باشد؟

سوییچ قفل در فعال کننده به جای ریموت کنترل عمل خواهد کرد و مشکلی که ممکن است پیش بیاید این است که در صورتی که شارژ ریموت مرکزی درب خودرو تمام شود، فعال کننده آن راه دیگری جهت فعال کردن آن ندارد و نمی توان قفل خودرو را باز کرد. با توجه به این که بیشتر این قطعات به صورت مونتاژ کامل ارائه می شوند تعمیر آن عملی نمی باشد و باید آن قطعه را تعویض نمود. ممکن است اجزای کامل آن گران باشد بنابراین در صورتی که مجبورید که آن را در یک یا چند درب تعویض کنید هزینه تعمیر قفل مرکزی خودروی شما هم افزایش خواهد یافت.

استفاده مداوم از این قفل های درب می تواند باعث تعویض و جایگزینی آن ها شود. به مرور و با استفاده مداوم از آن ها اجزای الکتریکی آن خراب شده و نیاز به تعویض پیدا می کنند.

چرا درب خودروی من به خوبی قفل نمی شوند؟

عملکرد قفل مرکزی خودرو می تواند به دلایل مختلفی دچار مشکل شود. در ابتدای مقاله مشکلات آن به همراه راه حل را شرح دادیم. در ادامه  بخشی دیگر از این مشکلات را توضیح خواهیم داد:

  • سوختن یک فیوز

در صورتی که درب دیگر مانند قبل کار نمی کند می توانید قبل از اقدام به هر کاری فیوز آن را بررسی کنید و در صورتی که مربوط به سوختن فیوز بود آن را با هزینه کم تعویض نمایید.

  • خراب بودن مجموعه کلیدها

در صورتی که مشاهده شد که هیچکدام از قفل درب خودرو به درستی کار نمی کند می توانید به عملکرد مجموعه کلیدها شک کنید. بهترین راه درست کردن قطعات مکانیکی آن بوده که با عیب یابی و تست با یک کامپیوتر انجام می شود و اگر دچار مشکل باشد سیگنالی را نخواهد داد و باید تعویض شود.

  • اتمام شارژ مجموعه کلید

زمانی که به مشکل در قفل برخوردید قبل از هر کاری باید باطری مجموعه کلید خودرویتان را بررسی کنید. در صورتی که مشاهده کردید که مشکل از باطری نمی باشد می توانید اقدامات بعدی دیگر را انجام دهید.

  • خرابی سیم پیچ قفل درب خودرو

در صورتی که یک قفل درب خودرو دچار مشکل شده باشد ممکن است که سیم پیچ داخل قفل خودرو خراب شده باشد و نیاز به تعمیر خواهد داشت.

  • مشکل در سیم های برقی خراب شده یا آسیب دیده

یک راه آسان جهت تشخیص دادن سیم های خراب شده در خودرو این است که سوییچ را بالا نگه دارید و درب خودرو را به صورت پشت سر هم  باز و بسته کنید. در این حالت سیمی که خراب باشد تکان خودرو و اتصال برقرار می شود.

هزینه تعمیر قفل مرکزی به چه مواردی بستگی دارد؟

جهت تعمیر یا تعویض قفل مرکزی خودرو نمی توان هزینه مشخصی را عنوان کرد و این موارد بستگی به مدل و ساخت خودرو شما دارد. تعویض کردن قفل مرکزی برای خودروهایی که مدل استاندارد دارند می تواند هزینه بالایی داشته باشد.

عملکرد قفل مرکزی خودرو به چه صورت است؟

در قدیم رانندگان برای قفل کردن همزمان درب های خودرو باید کلید را به صورت دستی وارد قفل می کردند ولی قفل مرکزی با فشردن یک دکمه روی سوئیچ این امکان را فراهم کرده تا تمام درب ها از راه دور قفل شوند. این مکانیسم باعث راحتی راننده شده و سیستم قفل مرکزی این کار را به دو صورت متمرکز و غیرمتمرکز انجام می دهد. در سیستم متمرکز با فشردن یک دکمه از روی سوئیچ تمامی درب ها همزمان بسته می شوند و در سیستم غیرمتمرکز امکان کنترل هر درب به صورت جداگانه وجود دارد. جهت کنترل باز و بسته شدن درب های یک واحد کنترل الکترونیکی(ECU) بر روی هر درب نصب می شود. واحد کنترل الکترونیکی نسبت به سیگنالی که از میکروسوئیچ درب راننده دریافت می کند، درب ها را باز یا بسته می کند. در خودروهای قدیمی میکروسوئیچ فقط روی درب راننده و بر روی درب شاگرد هم قرار داشت.

ولی در خودروهای جدید علاوه بر آن از سیستم فرستنده و گیرنده نیز استفاده می شود. این سیستم با امواج رادیویی کار کرده و دستورات توسط گیرنده دریافت شده و با رله های موجود در سیستم مرکزی اجرا می شوند.

مزایای داشتن قفل مرکزی چیست؟

  • سیستم قفل مرکزی کار را برای راننده راحت کرده و می توان با زدن یک دکمه از روی سوئیچ یا داشبورد، تمام درب ها را همزمان قفل کرد.
  • این سیستم امنیت خودرو را هم بالا برده و دزدها به راحتی نمی توانند دست به سرقت بزنند.
  • در پارکینگ اگر محل پارک خودرو را فراموش کرده باشید با فشردن دکمه از روی سوئیچ می توانید چراغ های چشمک زن خودرو را دیده و یا با شنیدن صدای باز شدن درب، خودرو را پیدا کنید.
  • در بسیاری از خودروها با فشردن یک دکمه روی سوئیچ و چند ثانیه نگه داشتن آن، درب صندوق عقب باز می شود؛ این قابلیت برای زمان هایی که خرید کرده و دستتان پر است، بسیار کاربرد دارد.
  • در فصل زمستان گاهی با یخ زدگی چرخ ها، سیستم عمومی خودرو نیز مختل شده و درب ها باز نمی شوند. سیستم قفل مرکزی تا 30- یخ نزده و درب ها در سرمای شدید نیز باز می شوند.
  • با وجود قفل مرکزی امکان نصب دزدگیر نیز وجود داشته و اختلالی در سیستم خودرو به وجود نمی آید.
جلوگیری از مشکلات قفل مرکزی
  • یکی از مشکلات شایع که بعد از مدتی برای سیستم قفل مرکزی می افتد، کم شدن قدرت ارسال سیگنال بوده که درب ها از راه دور قفل نشده و برای باز کردن آن ها مجبور به نزدیک شدن به خودرو می شوید. این مشکل به راحتی با تعویض باتری خودرو برطرف شده و قدرت سینگال اولیه به ریموت بازمی گردد.
  • گاهی اوقات وجود ایرادی در برق خودرو سبب شده تا ریموت شما کار نکند و درب ها باز نشوند، برای حل این مشکل از سوئیچ زاپاس استفاده کنید و سعی کنید همیشه آن را در دسترس داشته باشید.
  • از نگهداری سوئیچ در مکان های مرطوب جلوگیری کرده تا به کیت های الکترونیکی داخل آن آسیب نرسد و ریموت از کار نیفتد.
  • سوئیچ را از دسترس کودکان دور نگه داشته تا با آن بازی نکنند و یا دکمه ها را فشار ندهند، زیرا گاهی اوقات فشار دکمه ها سبب ریست شدن کدهای ریموت شده و برای کدنویسی دوباره آن باید به نمایندگی های خودرو مراجعه کنید.
  • بهتر است ریموت را از میدان های مغناطیسی مانند کامپیوتر، اسپیکر، تلفن همراه و تلویزیون دور نگه دارید؛ سیستم قفل مرکزی با امواج رادیویی کار کرده و این میدان های مغناطیسی سبب آسیب رسیدن به آن می شوند.
سیستم قفل مرکزی دوبل چیست؟

عملکرد این سیستم به گونه ای است که با دو بار فشردن دکمه قفل مرکزی روی سوئیچ فعال شده و درب ها به این صورت باز و بسته می شوند. از مزایای این سیستم، کاهش خطر سرقت خودرو بوده که با شکستن شیشه هم امکان باز شدن درب بدون سوئیچ وجود ندارد. از دیگر مزایای قفل دوبل، دفع خطر باز کردن درب توسط سرنشینان خودرو بوده که امنیت افراد به خصوص کودکان در طول مسیر رفت و آمد یا مسافرت تامین می شود. این سیستم یک عیب نیز داشته که در صورت خراب شدن یا به وجود آمدن مشکلی در سیستم قفل، درب ها به صورت دستی باز نشده و نیاز به کمک گرفتن از یک فرد متخصص می باشد.

عیب یابی قطعات قفل مرکزی

در صورتی که ریموت قفل مرکزی کار نکند، دانستن عیوب قطعات به گرفتن تصمیم از سوی شما کمک می کند. وقتی این سیستم از کار می افتد خرابی در چندین قسمت می تواند اتفاق بیفتد که در ادامه به آن ها می پردازیم:

  • خرابی در سیستم قفل مرکزی

خراب شدن برخی از قطعات داخلی این سیستم مانند فیوز، رله، یونیت، سوکت یونیت و مدار قدرت شایع بوده و با سوختن یا نیم سوز شدن آن ها قفل مرکزی از کار می افتد. اگر این قطعات سالم بودند باید به سراغ دیگر قسمت ها رفته و در نهایت از یک متخصص کمک بگیرید. در خودروهای جدید قطعه یونیت وجود نداشته و عیب یابی سیستم قفل مرکزی با دیاگ زدن قابل تشخیص است.

  • ایراد پیداکردن ریموت قفل مرکزی

گاهی اوقات نیز مشکل در ریموت بوده که رفع کردن آن ساده تر از ایرادات سیستمی قفل مرکزی است. اتمام باتری، خارج شدن کنترلر از سنکرون، بروز مشکل در چشمی مادون قرمز ریموت از مشکلات شایع در از کار افتادن این سیستم هستند. خارج شدن کنترلر از سنکرون به این معنی است که وقتی فاصله راننده با خودرو زیاد باشد و ریموت را چندین بار فشار دهد این سیستم کد فرستنده را دریافت نکرده و از مدار خارج می شود. برای رفع این مشکل باید در کنار خودرو بایستید و با ریموت آن را باز و بسته کنید تا مجددا سیگنال را دریافت کند.

  • خرابی پمپ درب

یکی دیگر از مشکلات شایع در از کار افتادن سیستم قفل مرکزی، خرابی پمپ درب هاست. در صورت خرابی این بخش باید سوکت آن را جدا کرده تا به قسمت های دیگر آسیب نزدند و یا سریعا آن را تعویض کنید. گیر کردن شاسی قفل رودری خودرو، خرابی موتور یا چرخ دنده های پمپ و نیم سوز شدن پمپ از شایع ترین ایرادها هستند. پمپ های درب با سایر پمپ ها و یونیت های قفل مرکزی ارتباط داشته و سوختن آن باعث آسیب رساندن به سایر قطعات می شود، پس تعویض فوری این قطعه ضروری است. اگر پمپ ها دائما می سوزند باید علت را در شاسی قفل، مدارهای یونیت و سایر قسمت های مرتبط جستجو کنید.

نتیجه گیری :

به وجود آمدن مشکل در سیستم قفل مرکزی خودرو بیشتر در بخش هایی مانند فیوز ، یونیت، سوکت یونیت، مدار قدرت الاکلنگی و رله ها روی می دهد. هر یک از این قطعات که خراب یا نیم سوز شود می تواند قفل مرکزی را به طور کلی از کار بیاندازد. جهت تشخیص این مورد، باید در ابتدا به سراغ این قطعات رفته و از سالم بودنشان مطمئن گردید. دقت کنید که در بسیاری از خودروهای جدید، یونیت قفل مرکزی وجود ندارد و مشکلات مربوط به این بخش فقط با دستگاه دیاگ تشخیص داده می شود.

326 دیدگاه دربارهٔ «عیب یابی سیستم قفل مرکزی خودرو»

باعرض سلام و خسته نباشید(بسیار بسیار ممنون و متشکرم از شما بزرگواران)حقیقتا استاد به تمام معنی هستبد«این حقیر اندک سر رشته ای دارم و دستی به اچار هم دارم»_مطالب شمارو خوندم و از صمبم قلب براتون ارزوی سلامتی و نشاط ارامش و امنیت روزی بسیار. و آزادی به معنای واقعی برای ملت ایران دارم خدا قوت

سلام بزرگوار رودریگو باز کن دوتا میله که یکیش بازوی قفل شماست ویکی میله بازو کردن دستگیریه در یدونه کوچولو فنر داره یا در رفته یا شکست باعث میشه زبونه بیفته ونه از بیرون ونه از داخل باز نشه

ببخشید وقتی یکی از دربها باز نمیشه چطور میشه موارد بالا رو تست کرد!!!!!!!
من دنا دارم درب عقب سمت شاگرد باز نمیشه نه از داخل و نه از خارج نه با ریموت حالا چکار باید کرد!!!!؟

داخل مطالب یه شماره گذاشتند .زنگ بزن بیاد درست کنه.همه رو ما نمیتونیم خودمون درست کنیم.بالاخره یه جاهی هم باید پول خرج کنی.

سلام استاد من رانا 93 دارم درب عقب سمت رانده قفل شده باز نمیشه نه بامرکزی نه با سوئچ نه با دزد گیر چه ایرادی پیدا کرده راهنمایی کنید با تشکر

منم کیا اسپورتیج دارم دقیقا شبیه شما درب قفل شده و طراحی روکش داخلی درب طوریست که قابل باز شدن نیست و دسترسی به قطعات قفل ندارم و نمیدونم چکار کنم؟ درب به هیچ شکلی باز نمیشه نه از بیرون و نه داخل.واقعا کلافه شدم و تعمیرگاه هم میگه روکش داخلی درب باید تخریب بشه تا قطعات مکانیکی مشاهده و تعمیر بشه

سلام ببخشید علت اینکه در ماشین بعد از قفل کردن خودبخود باز میشه چیه؟ برخی مواقع همون لحظه باز میشه برخی مواقع چند دقیقه بعد.

داداش منم دقیقا مشکل تورو دارم ماشینمم تو کوچه است نمیدونم چیکار کنم اگه فهمیدی به منم بگو

سلام
منم رو سمند این مشکل دارن مضافاً این که دربهای عقب و باک هم عمل نمیکنه و چراغ زیر درهای عقب هم قطع شده

سلام
یکی از میکروسوئیچ های لای درب خرابه وباید تعویض بشه .

کلافه نشو پراید و پژو و سایر ماشین هام یه روکش داخلی دارن فقط ماشین کیا اسپورتیج شما نیست که داره. اون تعمیرکار به شما اینو نگفت. پس وارد نیست ببرید جایی دیگه. یه جوری می گید تخریب انگار ماشینت تافته جدابافتس بابا.

سلام
من ایکس ۳۳دارم
الان اومدم با ریموت درب ماشین و باز کنم باز نشد
ریموت عمل نکرد
با خود کلید درب رو باز کردم فقط درب راننده باز شد
خواستم روشن کنم روشن هم نشد
به نظرتون علت چیه

خب شما با ریموت قفل کردی با کلید باز کردی،نباید استارت بخوره،مگر از داخل دکمه باز شدن قفل ها رو بزنید تا ماشین روشن بشه

سلام پراید ۹۲دارم چراغ درب باز است روشن موند سنسور هارو عوض گردم سیم کشی رو مکانیک نکاه گرده مشکل حل نشد لطفان راهنماییم کنید ممنون

سلام، خسته نباشید، قفل مرکزی پژو پارس بلافاصله بعد از قفل کردن خود به خود دوباره باز میشود، مشکل از چیست؟

دقیقا این مشکل رو منم دارم میشه بگین علتش چیه هر کی میدونه خواهشا بگه هر کاری کردم درست نشد

سلام دوستان در رابطه با بستن درب های پژو پارس من هم دچار مشکل شدم به نمایندگی مراجعه کردم علت را مشخص نکرد فقط با دیاگ و ورود به سیستم برطرف شد و دوباره هم برایم مشکل دار شد خودم علت را متوجه شدم وقتی با ریموت درب ماشین را ببندید و بعد از بسته شدن سریع به حالت باز برگرده هنوز کاپوت خودرو بسته نشده ، باید کاپوت را دوباره باز کرده و محکم تر ببندید بعد با ریموت درب را که بستید نیاید به حالت باز برگرده وبا تکرار بستن ریموت آیینه ها جمع می‌شود ،موفق باشید

یکی پمپ دربهات مشگل داره یا خراب است ویا شاسی درب که درب باز وبست میشه یه شاسی کوچک که بغل هردربی داره رو برسی کنید.

سلام. چند دلیل میتونه داشته باشه ۱.تک تک قفلها را چک کن یکی از قفلها سفت هست باید روان بشه نکته مهم اینکه وقتی درب خودرو را باز نگه میداری با یه پیچ گوشتی یا خوده سوییچ زبانه قفل درب را ب داخل حرکت بده تا قفل مرکزی درحالت درب باز عمل کنه و بعد روغنکاری کن تا روان بشه
۲.علت بعدی خرابی پمپ درب جلو هستش یا ریگلاژ نبودن اهرم قفل بازکن داخل کابین که اکثرا یکبار با بازوبست رودری حل میشه (درب های جلو)
۳.اگه خودرو شما دزدگیر داره به احتمال زیاد یکی از درب ها صندوق کاپوت یا۴در باز میمونه
۴. کم بودن زمان تایم تحریک رله باکس قفل مرکزی که در ۹۰درصد موارد با برداشتن سرباتری بمدت ۵دقیقه و گذاشتن و برداشتن سریع سرباتری ۳مرتبه پشت سرهم مشکل حل میشه

سلام
بنده چند وقت پیش تصادف داشتم
ماشین از عقب ضربه خورد.
از بعد تصادف با ریموت اصلی قفل نمیشه درب ها ‌و مجبورم شب ها بست باطری رو بردارم تا فلاشر ها باطری رو نخوابونه

با ریموت دزدگیر قفل میشه ولی بعد چند دقیقه سر و صدای دزدگیر و فلاشر زدن شروع میشه.

خیلی جاها نشون دادم هنوز متوجه نشدن.
کسی می‌تونه راهنمایی کنه ؟
ممنون میشم.

سلام وقت بخیر ماشینم سمنده عادی هست مدل 1396چندروزهست وقتی باریموت درها را قفل میکنم یکیش سمت شاگرد قفل نمیشه باید با سوییچ قفل کنم وقتی هم باریموت درها را باز میکنم زود برمیگرده خود به خود بسته میشه باز باز میکنم لطفاً راهنمایی ام کنید مرسی

عالی بود خداییش من سه ساعت دارم مطلب میخونم از سلیتهای جور واجور اما شما کامل و دقیق توضیح دادید ?دمت گرم

سلام
قفل مرکزی ماشین من(ساینا)با ریموت کار نمیکنه ولی وقتی رله را از سوکت جدا میکنم ۱بار درهای ماشین بسته وباز میشه واگر با دست قفل را باز کنم دوباره بسته وباز میشه .نمیدونم چرا.

منم کوییک دارم به همین مشکل بر خوردم . اگه ماشین را استارت میزنی و میگه یکی از در هات باز ولی تو مطمنی که تمام در ها بسته شده باید زیر هر در یه چیزی مشکی وجود داره برای سنسور در اینو یکم باهاش بازی کن بعد با بقیه در هام همین کار را بکن بعد دوباره استارت بزن ببین علامت باز میندن در رو میده یا نه

سلام،خسته نباشین،۲۰۶ تیپ ۵،درب جلو،سمت شاگرد با قفل ریموت و مرکزی بسته میشود،ولی وفقط با دستگیره،از داخل باز میشود،و ریموت درب را باز نمیکند،ممنون میشم راهنمایی کنیدمشکل کار از کجاست؟

سلام رو درب شاگردو بازش کن یه سیم ده سانتی‌متری پشت دستگیره هست که معمولا اونه که میوفته،

با تشکر خودرو من سمند مدل ۸۹ است اخیر به محض باز کردن سوییچ درب صندوق عقب باز میشه و تا زمانی که دزب هارو ففل نکنم این حالت تکرار میشه می خواستم راهنمایی بفرمایید البته بنطر میرسه رادیات بخاری نشتی داره چون بخار زیادی شیشه جلو رو میگیره میتونه باعث اتصالی شده باشه ممنو میشم رانمایی بفرمایید ا

سلام.اگر شیشه جلوی ماشینتون بخارمیکنه ایراد از سوراخ شدن رادیاتور بخاری هست.سریعا ببرید درستش کنن.واسه ماشین منم همین مشکل پیش اومد یهو دیدم آب رادیاتور از کف ماشین وارد اطاق شد

سلام پژو405مدل 86دارم رله قفل مرکزی باسویچ عمل نمیکنه وقتی قاب روی رله رادرمی آورم وبادست رله رو میچسبونم درها باز و بسته میشن اما وقتی درها رو می‌بندم باسویچ رله عمل نمیکنه ایراد مال چیه ممنون

سلام
اگر خودرو شما روی داشبورد شاسی صندوق پران داره شاسی خراب شده ودر حالت اتصال مونده وباید تعویضشه
درمورد بخارشیشه هم حتما باید دریچه هوای باز روی پنل بخاری فعال باشه تا هوای داخل کابین بگردش دربیاد وازبخار جلوگیری بشه وعلامت این حالت عکس خودرو ویک فلش ازبیرون به درون کابین هستش ودر تابستان این دریچه باید بسته باشه تا هوای گرم داخل کابین نشه
موفق باشی

من درب سمت رانند با سویچ سه دربسته نمشه ولی با دزد گیر بسته مشودماشینم تیبا ی۱۴۰۰ است

بسیار عالی . از آموزشها و اطلاعاتی که در اختیار مان میگذارید واقعا ممنونم…..
سوالی داشتم خدمتتان ؛ ریموت دزدگیر هواتای پژو ۲۰۶ ام که فشنگی کاپوت چون عمل نمیکرد سیم آنرا قطع کردم چسب زده و کنار گذاشتم ، نمیدانم چرا کد ریموت بهم خورد ، کد دهی کردم اما باید با قفل مرکزی و ریموت بخاطر صدای آژیر باز کنم ؛ ولی برای بستن میشود فقط با ریموت دزدگیر بست ،و عمل میکند . راهنمائیهائی بفرمایید .تشکر

بسیار عالی . از آموزشها و اطلاعاتی که در اختیار مان میگذارید واقعا ممنونم…..
سوالی داشتم خدمتتان ؛ ریموت دزدگیر هواتای پژو ۲۰۶ ام که فشنگی کاپوت چون عمل نمیکرد سیم آنرا قطع کردم چسب زده و کنار گذاشتم ، نمیدانم چرا کد ریموت بهم خورد ، کد دهی کردم اما باید با قفل مرکزی و ریموت بخاطر صدای آژیر باز کنم ؛ ولی برای بستن میشود فقط با ریموت دزدگیر بست ،و عمل میکند . راهنمائیهائی بفرمایید .تشکر

سلام دوست بزرگوار عالی بود توضیحاتتون
۱ ماشین من سوییچ موند تو صندوق عقب سوییچ یه بنده خدا رو گرفتم گفتم شاید باز نکنه دیگه سوییچ خودشم باز نمیکنه دلیلش؟
۲ بابالا رفتن دور موتور قفل میشه باز میشه تا دو یا سه رار؟
۳ با ریموت قفل میکنم فلاشر ها بدون فلاشر روشن میمونه؟

سلام من پژو۴۰۵مدل ۹۲دارم باریموت سوئیچ کارنمیکنه باطریشم عوض کردم نشد ولی باسوئیچ ک درب رانندروقفل میکنم بایدهنه درها قفل بشن ک فقط دوتادرجلوقفل میشن دوتادرعقب قفل نمیشه علتش چیه؟

سلام
من ماشین سمند دارم،مدل ۸۲
من دیروز ماشینم رو با دزدگیر قفل کردم ‌و موقعی که میخواستم باز کنم،با دزد گیر باز نشد.
بعد من باتری رو قطع و وصل کردم و…. کارم راه افتاد.
بعد که الان درست کردم،دزدگیر نمیزنه
مشکل چیه؟؟

سلام من ی کوییک امروز از نمایندگی تحویل گرفتم هرکاری میکنم در ماشین با ریموت قفل نمیشه. همش علامت درب خودرو باز است روشنه چ کنم

درب صندوق خودرو باز است باید آنرا محکم ببندید تا درها با ریموت بسته شود و علامت درها باز است پاک شود.

چرا محکم؟ وقتی میشه درب صندوق رو ریگلاژکرد؟ منم همین مشکلو داشتم ولی بجای کوبیدن درب صندوق، ۲تا پیچ گیره ی قفل رو شل کردم و کشیدم جلو. خیلی جزئی.الان براحتی صندوق بسته میشه ریموت هم کار میکنه

سلام دادش من هم کوئیک رو روز اول گرفتم همینطوری بود درب صندوق بازه اون رو محکم ببند درست میشه

اره دقیقا واسه منم که امروز تحویل گرفتم همین مشکل بود ریموت قفل نمیکرد در ها رو صندوق عقبو محکم بستم خوب شد

سلام استاد خسته نباشید بنده ریو ۸۴دارم قفل مرکزی اش خراب شده بعضی وقتها باریموت باز میشه ولی باز نشه ازکلید استفاده میکنم درضمن درهوای سرد بیشتر اتفاق می افته که ریموت باز نشه ودرآخرخودبخودریموت بسته شده وباز نمیشه وبه زور با دست باز میشود لطفا راهنمایی کنید باتشکر

سلام ممنون از راهنمایی منم امروز کوییک تحویل گرفتم همین مشکل داره برم پارکینگ ببینم بامحکم بستن درب صندوق درست میشه خودرو ملی خدا…. ایرادبعدی چی باشه

سلام من تازه تحویل گرفتم همین مشکل رو دارم برم ببینم با محکم بسن خل میشه یا نه

سلام دوستان
منم امروز خودرو کوییک 1401 صفر تحویل گرفتم و جالب بود با اینکه درب های ماشین رو محکم میبستم ولی علامت باز بودن درب ها رو نشون میده و با ریموت درب خودرو قفل نمیشه!!❗

سلام خسته نباشید من پراید دارم درب عقب هر جفتشون نیمه باز میشه درها از بیرون بخوای که از دستگیره باز کنی باز نمیشه با تشکر از راهنمایییتون

سلام من پژو مدل۹۷دارم بعضی مواقع بیشترمواقعی که هوا سرد هست وقتی درهای ماشینو قفل میکنم خودبخود همون لحظه بازمیشه علتش چی میتونه باشه

من پارس معمولی 93 دارم دادم قفل هارو سرویس کردن الان همین مشکل رو پیدا کردم سیم کش هم بردم کلشو خواروند گفت نمیدونم باید باز بشه

سلام ماشین پارس 96دو روزه درب عقب سمت راننده به هیچ عنوان قفل نمیشه و زبانه بالای درخیلی سفت شده. وپایین نمیره. نگران آقا دزده ام

سلام بنده پراید ۸۶ دارم دربها با ریموو فقط سمت خود راننده باز میشود و بقیه باز نمیشود دلیل چیست

چرا‌در‌ماشین‌های‌بعضی‌اوقات‌قفلشون‌زیاد‌صدا‌می‌ده‌می‌بندبم‌علت‌سفن.بودنه

سلام من امروز کوئیک صفرگرفتم درب خودرو با ریموت و کلید قفل مرکزی داخل بسته نمیشه و علامت درب خودرو باز نمایش میده

برای رفع نشان دادن درب خودرو باز است یک پلاستیک مشکی توی چهار چوب هر درب وجود داره اونها رو ریگلاژ کن

وقتی باقیمت، درخودرورامیبندم مدام، راهنما، روشن، خاموش، میشه باطری ضعیف، مکنه، علتش، از، کجاست

زبانه درب صندوق عقب با آچار ۱۰ باز کنید به طرف خود بکشید بعد سفت کنید لازم نیست درب صندوق محکم ببندید یا علی

سلام ، درب پراید وقتی بسته میشه تمام درها قفل میشه ( ماشین متصل به دزدگیر نیست ) از وقتی رله رو عوض کردم اینطور شده یا وقتی که ماشین در حال حرکت به دست انداز میرسم و رد میشم درها همه قفل میشن، دلیلش چی میتونه باشه؟

سلام ببخشیدخودرومن نوربه درب طرف راننده میخوره خودبه خوددرهاش بازمیشه علتش چیه

دوستانی که کوییک یا تیبا دارن در ماشین با ریموت قفل نمیشه به خاطر اینه که در صندوق عقب بازه محکم بکوبید بسته میشه مشکل همه هست.

سلام
ممکنه از درب کاپوت باشه
چند بار شاسی زیر درب رو فشار بده
همچنین شاسی های مشکی زیر هر چهار درب رو چند بار فشار بده
نهایتا اگه مشکل حل نشد بست باطری رو چند دقیقه بردار و زمان گذاشتن سه الی پنج بار پشت سر هم قطع و وصل کن و بعدش بذار سر جاش

باعرض سلام خسته نباشی : پراید ۱۴۱مدل۹۰ دارم که درب ها رابا ریموت قفل میکنیم دسته درب از بیرون که می گیریم قفل دربها باز می شود . علت چیست

با سلام خسته نباشید. دزدگیر ماشین با ریموت قفل میکنه ولی. خودکار قفل نمیکنه لطفا راهنمایی کنید ممنون.

سلام من دیروز ماشین کوئیک از نمایندگی تحویل گرفتم درهای ماشین با ریموت کنترل قفل نمیشن لطفا راهنمایی کنید. ممنونم

منم ساینا گرفتم دقیقا همینه با سویچ هم فقط درب راننده باز و بسته میشه ولی با دکمه قفل کن داخل ماشین همش باز و بسته میشه احتمال خیلی بالا رله کل داره نهایت با 50 حل میشه انشاالله

سلام شما مشکل و برطرف کردی؟
از رله بود؟ منم ساینا دارم با ریموت باز نمیشه کلیدو تو قفل میچرخونی هم فقط درب راننده باز میشه از داخل قفل مرکزی کار میکنه اما ریموت و کلید تو قفل خیر

عرض سلام وادب واحترام من یه ماشین رانا دارم الان مدتی هست درب خودروباسوییچ قفل نمیشه واین مشکل همیشه نیست وموقعی که درب ماشین هم قفل نمیشه علامت درب بازسمت خودم رومانیتور بازونشون میده گفتم مشکل اساسی ازکجاست

سلام من سورن مدل ۸۷ دارم وقتی سویچ رو میبندم وماشین خاموش میشه درب ها اتوماتیک باز نمیشن مشکل از کجاست

سلام من همپتون پارس مدل۹۹دارم در حرکت به سرعت۲۰کیلومتر که میرسی درب ها قفل میشه ولی وقتیماشین رو خاموش میکنی درب ها باز نمیشه با کلید داخل اتاق هم قفل میشه ولی باز نمیشه نمایندگی یونیت وکلید را عوض کرده خوب نشده علت چیست ممنون اگر راهنمایی کنید

ماشین من پراید مدل ۸۴ هست اگه رله رووصل کنم فیوزمیسوزه امکان داره رله جدید و قدیمی تفاوت داشته باشه

باسلام.میشه لطفا ظرفیت خازن c1 روی برد ریموت تیبا رو بگین؟ فکر میکنم باید۳.۳ یا ۴.۸ میکرو فاراد باشه ولی شماتیک مدار و برد مشابه پیدا نکردم.

سلام
من ماشینو شستم بعد از اون درها هر ۱ ،۲ ساعت یبار خود به خود باز و بسته میشن و ماشین شروع میکنه به بوق زدن

مشکل چیه

سلام داداش از زیر انتن اب میاد داخل اتصال میکنه انتن باز کن یکم چسب اکواریوم بزن حل میشه

باعرض سلام از زحماتی که تقبل فرمودیدمطالب شما جامع وخیلی جالبه سوال من اینه که وقتی قفل کن درب تیبا را میزنم خودبخود بالا وپایین میره یعنی چه با دست چه با ریموت درب قفل نمیشه البته وقتی سویچ سرجاش قرار داره وشما حرکت میکنید این مشکل دیده میشه ممنون میشوم از راهمایی شما

سلام دوستان ممنون از ایده وراهنمایتایتان
من پرشیادارم دربهارا قفل میکنم بادزدگیریابا سویچ نیم ساعت نشده خودش خودکاربازمیشه صدبارقفل کنم صدباربازمیشه لطفا راهنمایی کنید

سلام
سورن مدل ۹۰ دارم
۱ گاهی اوقات وقتی رو سرعت ۲۰ تا ، دربها اتومات قفل میشن بلافاصله باز میشه ،بعد چند بار زدن دستی دکمه درست میشه
۲ گاهی اوقات وقتی درب ماشین رو قفل میکنم خود به خود باز میشه
به نظرتون مشکل از کجاست؟ پمپ در ، سوئیچ لاغری یا خود قفل مرکزی؟؟؟؟؟؟

سلام و وقت بخیر
بعد از زدن مقداری گریس به زبانه های قفل های درب رانا الان با ریموت دربها بعضی مواقع بسته نمی شوند
انگار یکی از درها باز ماندند حتی با قفل هم میبندی پس میزنه ولی بعضی موقع هم کار میکنه
ممنون میشم راهنمایی کنید

سلام پژو 405 مدل 98 دارم وقتی درهای ماشینو قفل میکنم بعد چند دقیقه بعضی وقتا بعد نیم ساعت بی دلیل بوق میزنه دزدگیر روش وصل نکردم همون قفل مرکزی خودشه میخواستم ببینم دلیلش چیه همه درها رو هم چک کردم میکروسوییچ درها رو هم عوض کردم بازم درست نشد. ممنون میشم از راهنمایتون

من پرایددارم،دربِ خودرو،خودبه خودبازمیشه،دزدگیرروقطع کردم درست شد،علتش چیه هرجاهم نشون دادم بلدنبودن،هرکی میدونه بگه

باسلام من ۱۳۲دارم مدل ۹۸قفل مرکزی قفل میکنه وبازمیکنه یدفعه خود به خود به حالت سایلنت رفه یعنی بی صدا بازوبسته میکنه میشه کمکم کنین چطوری صداشو فعال کنم باتشکر

سلام من تیبا ۱ دارم قفل مرکزی کار نمیکنه درب ها بسته
نمیشود ولی چراغهایش عمل میکنه ولی باز میکنه با ریموت

سلام خسته نباشید ماشینم پراید هست درحین رانندگی دوزگیری درها قفل شده و ماشین خاموش میشه علت ان چه ممنون

سلام من تیبا 2 دارم درب ها با ریموت قفل که میشه بلافاصله دوباره باز میشه و اگر هم دستی همه در ها رو قفل کنی اگر هر 4 تا در رو بزنی دوباره بسته و باز میشن خواستم بدونم مشکل چیه ؟

سلام من وانت دارم درب سمت شاگرد قفل نمیشه گیر میزنه چکار کنم دزدگیر هم نصب کردم روش هر‌چه روغن ترمز و کریس هم میزنی نمیشه صافکار هم میگه این کار را انجام بده

با سلام وخسته نباشید .من خوردرو سمند دارم با کلید درب خودرو سمت راننده فقط باز میشود ودیگر دربها باز نمیشود ولی سمت شاگرد با کلید تمامی دربها باز میشود .لازم به ذکر است که با ریموت هیچ مشکلی نیست .لطف راهنمایی کنید .با تشکر از شما

سلام یکی از سیمهای پشت یونیت قطعه ببر پیش یه باطری ساز بگو وصلش کنه درست میشه

سلام من ماشینم قفل شده سویچ تو ماشین مونده باید چکار کنم هر کاری می کنم با سویچ باز نمیشه

سلام من ۴۰۵مدل ۹۶ دارم با ریموت سوییچ قفل نمیشه ولی با دزدگیر قفل میشه مشکل از کجاست از راهنماییتون ممنونم

سلام من ۲۰۷ دارم با ریموت قفل میشه ولی باز نمیشه به هر کسی من رفتم درست نشد یکم ور میرم با خودرو باز میشه ولی دوباره بعداً باز نمیشه چکار کنم ممنون

سلام اقا ببخشید منم ماشینم همین مشکل شماروداره چکارکردی ازشمادرست شد به من هم بگیدالبته چندوقت پیش هم همینطورشد سوکتش درامده بودجازدم درست شدولی الان دگه هرچی گشتم متوجه چیزی نشدم سوکتم درنیامده بود ممنون میشم اگه مشکلتون حل شده به منم بگید

ماشین پرایدوقتی در بایکوت قفل میکنم یک دقیقه بعد خودکار د رها باز میشود ولی باسویج قفل میکنم باز نمیشه د رسته

سلام ساینا صفرگرفتم ریموت کار نمی کند وبا سویچ فقط درب سمت راننده باز میشود لطفا پاسخ دهید ممنون

سلام قفل کودک خودروی من(ساینا)پس از چند ثانیه عمل میکنه ولی موقع خاموش کردن خودرو قفل باز نمیشه ممنون میشم راهنماییم کنید

احتمالا باید کودکی در خودرو داشته باشید لطفا به ای سی یو خودرو اطمینان دهید که مراقب کودک هستید در را باز میکند

با سلام و عرض ادب
ممنون بنده پارس elx دارم متاسفانه وقتی ماشین پارک هست و درب ها قفل هستند مدام درب ماشین قفل می شود و فلاشر می‌زند انگار هی کسی با ریموت مجدا درب رو می‌خواهد قفل کند که موجب باطری ماشین میخوابد راهنمایی بفرمایید

سلام وقتتون بخیر من توسان دارم وقتی درها با ریموت قفل میشن برا باز شدن دسته در را باید چند بار بیرون بکشم تا درها باز شوند میشه راهنمایی بفرمایید علت چیست جلالیفر هستم از دزفول

از فردا شروع کنید روزی یک مرتبه کمتر بکشید تا عادت کند پایان روز هفتم با یکبار کشیدن باز میشود.موفق باشید.

با سلام
چراغ سقف سمنده بنده روشن نمیشد و چراغ سقف را در آوردم تا ببینم ایراد از چیست منتها باعث شد قفل مرکزی درب ها از کار بیفتد و درب ها قفل نشود لطف میفرمایید راهنمایی کنید
با تشکر

با سلام و عرض ادب
من x22 دارم و تازه خریدم از کس دیگری.امروز متوجه شدم درب راننده با خود سوئیچ باز نمیشه یعنی ریموت عمل میکنه و مشکلی نداره و همه درها رو باز میکنه اما بدون ریموت نه با سوئیچ اصلی و نه با یدک در رو باز نمیکنه.ممکنه بفرمائید مشکل از کجا میتونه باشه.
سپاس

سلام پین میله سویچ شکسته و میله بیرون آماده یا این که خود قلف وقتی پیچ میخوره مردمک اون نمیچرخه ودر واقع باید پین آن را محکم کنید یا تعویض کنید

سلام . ۳ ماهه خودرو دنا را تحویل گرفتم و الان درب عقب پشت راننده قفل شده و نه از داخل و نه از بیرون باز نمیشه. چیکار کنم؟ میشه راهنماییم کنید.ممنون

با سلام. من مشکل عجیبی برام پیش اومده. ماشینم کوئیک هست و درب ها توسط ریموت به راحتی قفل و باز میشه. ولی به محض اینکه سوئیچ رو باز میکنم چند بار صدای تق تق باز و بسته شدن درب ها میاد و بعضی وقتها این اتفاق وقتی حتی ماشین در حال حرکت هست پیش میاد و صداش رو میشنویم . از همه بدتر وقتی ماشین روشن میشه دکمه قفل کردن دربها از روی داشبرد کاملا از کار میفته و با زدنش هیچ عکس‌العملی نشون نمیده. ولی وقتی ماشین رو خاموش میکنم دکمه روی داشبرد درست میشه و مشکلی هم نیست.

سلام یه کوییک تازه تحویل گرفتم درها با ریموت کامل باز و بسته میشوند و همچنین با دکمه جلو داشبورد ولی با کلید که میندازم فقط در راننده باز میشه یا از سمت شاگرد کلید میندازم فقط در شاگرد باز میشه مشکل از چی میتونه باشه تشکر

سلام پرایدمدل ۹۰ دارم درب سمت راننده از داخل و بیرون باسوئیچ باز نمیشه . ممنون میشم اگه نظرتون را بفرمایید .

سلام دزدگیر ماشینم درسته اما وقتی قفل میکنم عمل نمیکنه باید با سوئیچ قفل کنم قفل مرکزیشم درسته علتش چیه که دربها با دزد گیر قفل نمیشه .ماشینم پراید مدل ۸۹.با تشکر

باسلام منپراید ۸۳ دارم هرچند وقت یک بار قفل مرکزی خراب میشه یکهفته پیش بردم نزد قفل ساز رله راعوضکرد دوروز خوب بود ولی دوبار خراب شد حالا وقتی قفل باز میکنه ولی نه بادستی نه با دزدگیر سه درب نمی بنده اشکال از کجاست ممنون میشم راه نمایی کنید

mehdi nik:
سلام

دزدگیر ماشینم استیل میت هست ساده است

درب را قفل میکنم دوباره قفل دربها باز میشود ولی دزدگیر فعاله و اگر دری را باز کنم صدای آژیر در میاد

در صورتی که ماشین روشنه وقتی درها را قفل میکنم قفل میشود

دزدگیر را از ماشین (ساینا)جدا کردم با سوییچ قفل میکنم درها قفل میشه

وقتی در ماشین باز نمیشه چطور باید رویه دری رو باز کرد؟من ماشینم درب سمت شاگردش نه از داخل و نه از بیرون هیچ جوری باز نمیشه تا بتونم درستش کنم …..ماشینم تیبا مدل ۹۴

سلام ماشین من پراید ۹۸ قفل ماشینم با دزگیر قفل نمیشه وقتی میزنی انگار یکی از درها باز باشه قفل سریع باز میشه و میپره ولی مطمعا هستیم ک دربها کامل بستت با سویچ کامل قفل همینطور وقتی ماشین روشنه دزدگیر عمل میکنه و قفل میونی ولی در حالت خاموشی ماشین عمل نمیکنه علتش چیه لطفا راهنمایی کنید

سلام برا منم هم همینجوریه وقتی سوئیچ رو باز میکنی تمام در ها با ریموت دزد گیر بازو بسته میشه ولی وقتی سوئیچ رو میبندم کار نمیکنه

سلام ،علتش چیه دربهای پراید؛قفل مرکزی۴درب بازمیکنه سوئیچ میندازم،ولی برای قفل کردن،دونه دونه باید۴درب قفل کنم،توضیح ندادین توتعمیرات ورفع عیب های قفل،ممنون.

سلام.ماشین من پژو ۴۰۵مدل ۹۵هست مشکلش اینکه ۴دربش نه با ریموت نه باسوییچ بسته نمیشه علتش از چیه .ممنون از لطفتون

سلام علت اینکه قفل صندوق پران تیبا۲ موقع باز شدن فقط یه زبونه از قفل بازمیکند وصندوق نیمه باز میمونه

سلام دوستان من وقتی با ریموت قفل میکنم همین که دربها قفل میشه خود به خود باز میشه علتش چی هست

سلام. ماشین 206 SD . وقتی استارت میزنم و ماشین روشن میشه قفل مرکزی یکبار عمل میکنه بدون اینکه ماشین راه بیافته. کسی علتش رو میدونه

سلام وقت بخیر.ممنونم از نکات عالی که گفتید.
من ساینا اس دارم الان ۲تا ریموت هاش درب ها رو باز نمیکنن؟یا سویچ باز میکنم جفت راهنما میزنه و بوق بوق میکنه.
ممنون میشم راهنمایی کنید

سلام استاد من وانت نیسان شوکا دارم قفل درم انداخت بازمیشودولی ازبیرون بازنمیشود آیا قفل درم باپراید یکی توخداجواب بده

سلام سوالات دوستان رو اگر لطف کنید و جواب بدین سایت پر باری خواهد بود و مشکلات خیلی از مردم که گیر سیم کش های سودجو یا نابلد می افتند کمتر خواهد شد

باسلام ماشین کویک. وقطی باریموت قفل میکنم همزمان بازمیشه. باکلید قفل میکنم فقط درراننده قفل میشه. اشکال کجاست

سلام کوئیک دارم وقتی به صورتی دست قفل میکنم فقط درب راننده قفل میشه بقیه درها عمل نمیکنه ولی باریموت مشکلی نداره.چیکار باید کرد.ممنون

وقتی بوسیله دکمه دزد گیر دربها رامیبندم زبانها پایین میآیند وبلافاصله به بالا بر میگردند ،اگر دربها بسته باشند همین اتفاق میفته اما معکوس یعنی زبانه بالا می آید وبلا فاصله به پایین بر میگرده وناچار هستم بوسیله سوئیچ دربها را باز وبسته کنم،ممنون میشم علت وبفرمایید

سلام من پژوپارس۹۹دارم وقتی سویچ رو میبندی درب ها اتومات باز نمیشه کلید پهلوی ظبط خودرو را که میزنی درب ها قفل میشه ولی باز نمیشه نمایندگی کلید ورونیک را عوض کرده باز هم خوب نشده ممنون میشم یکی راهنمایی کند

سلام و درود
من یه کوییک دارم که قفل درب سمت راننده رو باید حتما یا با سوویچ باز و بسته کنم یا از داخل زبانه قفل رو تغییر حالت بدم که باز و بسته شه ، خیلی هم سفت شده زبانه ی قفل ، با ریموت هم که میزنم همه ی درب ها قفل میشه بجز درب راننده ، میفرمایید مشکل چیه ؟ و اینکه وقتی با سوویچ درب راننده رو قفل میکنم فقط و فقط درب راننده قفل میشه نه بقیه درها ، که این مورد رو توی یه کوییک دیگه هم دیدم ، آیا این عادی هست یا اینم مشکل داره ،
ممنون میشم راهنمایی یفرمایید

سلام دوستان.
تیبا دو دارم.درب جلو سمت چپ ک همون درب راننده میگم خود ب خود تو مسیر باز میشه.اگه چاله چوله زیاد باشه تو جاده ک هر دیقه بازمیشه حتی وقتی از داخل قفل کنم باز هم تاثییر نداره.نمیدونم عیب از کجاشه.کسی میدونه چ مرگشه

با سلام.من 206 تیپ 5 دارم وقتی درب رو با ریموت یا روی داشبورد قفل میکنم با دستیگره های درب داخل ماشین باز میشه.بچه هربار دست میندازه دستگیره درب باز میشه.ممنون میشم راهنمایی کنین چطور قفل کنم از داخل باز نشه.مرسی

سلام. من درهارو قفل میکنم ولی دوباره باز میشه. قفل مرکزی رو عوض کردم درست شد. منتهی گفته بود چراغ اتاق مشکل داره روش چراغی ننداز. من دوباره چراغ انداختم باز همون مشکل پیش اومد. اتصال از کجا میتونه باشه

باسلام درب راننده و درب شاگرد هر دو بسته نمی شوند یعنی زبونه ی که هنگام بسته شدن روی میله متصل به اتاق باید بشینه تا بسته بشه متاسفانه انگار تو حالت قفل مونده و به حالت عادی بر نمی گرده تا درب بسته شه لطفاً راهنمایی بفرمایید سپاس

سلام خسته نباشید پراید مدل ۸۹ دارم وقتی درب ماشین باز هست درب رو قفل میکنم و درب رو میبندم قفل باز میشه فرقی هم نمیکنه چه با سوییچ یا ریموت یا دستی درب رو قفل کنم تا درب رو میبندم باز میشه

سلام پراید 131 در ماشین قفل میکنم نه بسته میشه نه باز تمام درها اصلا قفل مرکزی کار نمیکنه مگه میشه راهنمایی کنید

سلام ..درب سمت شاگرد قفل مرکزی عمل نمیکنه..سه تا در ماشین قفل میشه به جز این یکی در ..دلیلش چی میتونه باشه .. فروردین 1401

تو‌همه کوییک ها حتا اتوماتش مشکل عدم قفل شدن دربها توسط ریموت هست. اونم بخاطر محکم بسته نشدن درب صندوق عقب ه . با تشکر از راهنمایی دوستان

استاد سلام من ماشین برلیانس ۳۳۰ دارم صبح که میبینم همه دربهاش باز هستن میشه دراین مورد توضیح بدی که کدوم قسمت ایراد داره

سلام
من پژو ۲۰۶ هاچبک دارم درای ماشینو چ با ریموت چ با کلید قفل میکنم اما بلافاصله یا مثلا نهایت یک ساعت دیگه میام نگاه میکنم میبینم باز شده
قفل مرکزی و همه چیشم عوض کردم هیچ فرقی نکرده هرجا هم میبرم بلد نیستن درستش کنن
نمیدونم دیگ باید جیکار کنم
ممکنه ب همین خاطر ماشین و بدم بره….

با سلام
دوست عزیز ایا ماشین شما دزدگیر داره یا نه ؟
امکان داره سنسور یکی از درها خراب باشه در این صورت ماشین یا همان لحظه قفل می‌پرونه یا اینکه بعد یه مدت خود به خود باز میشه اگر دزدگیر دارین قطع کنین ببینین بازم اتفاق میوفته
بعد مدل ماشین نگفتی اگر از ۹۰ به پاین هست به اخطار برات تو صفحه مانیتور مینویسه اونو یاداشت کن به فارسی ترجمش کن
احتمالا لادری صندوق عقب هم خراب باشه هست

باعرض سلام و خسته نباشید اگر هرکدوم از بزرگواران بنده رو راهنمایی بفرمایید ممنونتون میشم(برای دربهای پراید چراغ خطر درب گذاشتم و سیم کشی رو انجام دادم و به کلیدهای لادری چراغ همون درب رو وصل کردم تا اینجا موردی نداره و اما با باز کردن هرکدوم از درهای ماشین مابقی چراغ درب ها هم روشن میشن حتی اگر باقی درها هم بسته باشن قاعدتا باید هر چراغی با باز کردن همون درب روشن بشه اگر هرکدوم از شما میتونید کمک کنید مشکلم حل بشه موفق باشید

سلام
من ۲۰۶ تیپ ۲ دارم
ماشین قفل کودک نداره؟
چون در حال حرکت وقتی بچه دستگیره درب ماشین میکشه، درب ها باز میشه چرا؟

حتی وقتی اگر قفل مرکزی هم بزنم

سلام خسته نباشید
پراید کاربرات دارم و قفل مرکزی کار نمی کنه ینی وقتی دزدگیر رو می زنم فقط در راننده باز و بسته میشع و بقیه در ها هیچ تکون نمی‌خورن بعضی اوقات هم مثلا وقتی دزذگیر رو می زنم و در راننده باز میشه بعد از ۱۰ دقیقه بقیه در ها باز می شن
لطفا راهنمایی کنید مشکل از کجاست

سلام من لیفان x60 دارم فیوز قفل مرکزی سوخت چند بار عوض کردم دوروز کار میکنه دوباره میسوزه چکار کنم

سلام خیلی ممنون ازراهنمایی های خوبتون بنده پرایددارم دزدگیرکارمیکنه ولی دربها قفل نمیشن با سویچ ۴تا در قفل میشه ولی بادزدگیرکارنمیکنه لطفا راهنمایی کنیدممنون

با سلام من یه 206 sd تیپ 5 دارم که وقتی با ریموت می‌خوام قفل کنم قفل نمیشه رد میکنه مجبورم از سمت شاگرد با کلید قفل کنم لطفا بگین مشکل از کجاست .

سلام ،کویبک رو تازه خریدم هنگامی که خودرو رو روشن میکنم قفل مرکزی تق تق صدا میده دیگه قفل مرکزی کار نمیکنه نمیدونم مشکلش چیه ممنون میشم راهنمایم کنید

سلام استاد
قربان من 206مدل پایین دارم درب راننده با دستگیره بیرونی بازنمیشه وامروزم دستگیره داخلی شکست الان چطوری میشه بادرب بسته واین شرایط… دربوبازکنم تا پنل درب رودربیارمو قفلوتعمیرکنم؟؟؟لطفا راهنمایی کنید ممنونم

سلام من سمندef7مدل90دارم درحال حرکت درب راننده خودش بازمیشه مشکل ازکجاست توروخداراهنمایی کتید.

در جعبه محکم ببند درست میشه الان از منم خراب بود اینجور درست شد کویک باید در صندوق عقب محکم ببندی تا چراخ درا خاموش بشه و قفل بشه

سلام خدمت استادان گرامی بنده سمند مدل 88دارم جافیوزی داخلی کاپوت جای چند تا از فیوز هاخراب شده بود گاه وقتی فیوز چراغهای جلو و عقب فیوز می‌سوخت جافیوزی رابا دقت بالایی عوض کردم همه سوکت هاسرجای خودشان خودشان نصب کردم حالا یک اشکال بوجود آمده باقفل کردن قفل مرکزی فیوز مربوط به قفل مرکزی وچراغ سقف وچراغ داخل دربها که فیوز شماره 15که 10آمپرهست میسوزدو داخل صفحه کیلومتر علامت دو درب جلو بازهست می آید لطفا راهنمایی کنید متشکرم

با سلام و عرض ادب
هنگام باز کردن سویچ در حالت اول خودرو تیبا ، قفل مرکزی عمل کرده و بالا و پایین میشه بیزحمت راهنمایی بفرمایید

سلام دوست عزیز من یه پراید دارم وقتی میخوام با دزدگیر درب ماشینو ببندم همه رو قفل میکنه دوباره باز میکنه مثل زمانی که یه در ماشین بازه رله وپمپ هم دادم عوض کردن ولی بازم نشد میشه راهنمایی کنین واقعا با هزینه ها خیلی سخته بریم پیش یکی که سریع خطا کنه ببینه ایراد چیه

سلام خسته نباشیدتیبا2بازدن دزدگیر۲بارراهنماسمتراننده روشن میشه بعددرب صندوق باز میشه یعنی قفل صندوق بارانهای فلشردزدگیردوبارمیزنه کسی هست بدونه ممنون میشم

با سلام
ماشین من 206اس دی مدل 95 ای سیو اس ست هست
چند روزه درب ماشینو که با ریموت قفل میکنم، خود بخود درب باز میشه و شروع میکنه به بوق زدن
به نظرتون مشکل از کجاست
ضمنا تو صفحه وقتی که ماشین روشنم هست چراغ ایمبولایزر چشمک میزنه

با سلام، بنده دنا معمولی مدل۹۸ دارم سوئچ ماشینم داخل جا موند درب ها قفل شد از امداد خودرو آمدند با کیسه درب راننده‌ رو باز کردن از آن روز درب طرف راننده‌و صندوق عقب قفل نمیشود،دو سه تا نمایندگی ایران خودرو بردم میگن سی بی ام سوخته باید عوض شه ، لطفا نظرتان را بفرمائید ودر صورت امکان برای حلش کمکم کنید.

سلام وقت بخیر
ببخشید من ساینا دارم بعضی مواقع دکمه قفل مرکزی و دکمه باز شدن درب خودرو روی ریموت کار نمیکنه علت چیست؟

سلام وقتتون بخیر سمند سورن مدل ۹۰دارم درب سمت شاگرد وقتی ماشین قفل خود ب خود صدا میده و باعث میشه باتریم بخوابه ممنون میشم کمکم کنید

سلام خسته نباشید . پژو پارس مدل ۹۷ با سیستم مولتی پلاس وقتی درب را با ریموت یا سوییچ قفل میکنم پس میزنه و باز میشه چند بار باید اینکار را بکنم تا یک دفعه قفل شود . وقتی هم داخل ماشین هستم و دربها را میبندم تو صفحه کیلومتر نشانی از باز بودن هیچ کدوم از درب ها نیست . تشکر میکنم اگر راهنماییم بکنید

سلام قفل درب صندوق عقب ساینا خراب شده ظاهرا نه با ریموت کار میکنه نه با اهرم دستی و درب صندوق عملا باز نمیشه چی کار باید کرد؟

سلام من یه کوییک دارم که وقتی سویچ میکنم تو ماشین همه قفل ها چند بار صدا میده و دکمه رو داشبورد دیگه عمل نمیکنه و وقتی سویچ در میاری دوباره امل میکنه و مشکلی نداره

با سلام و عرض ادب
من پژوپارس مدل 96ازنوع Tu5
هنگام خاموش بودن ماشین وقفل کردن دربها،کلیدی که هنگام حرکت ماشین دربها راقفل می کند آیا باید هنگام توقف وقفل ماشین چشمک بزند یا خیر

سلام من یه کوییک دارم که وقتی سویچ میکنم تو ماشین همه قفل ها چند بار صدا میده و دکمه رو داشبورد دیگه عمل نمیکنه و وقتی سویچ در میاری دوباره امل میکنه و مشکلی نداره

سلام من یه کوییک دارم که وقتی سویچ میکنم تو ماشین همه قفل ها چند بار صدا میده و دکمه رو داشبورد دیگه عمل نمیکنه و وقتی سویچ در میاری دوباره امل میکنه و مشکلی نداره

سلام خسته نباشید لطفا راهنمایم کنید ماشین من پرشیا هست عکس-کلید میاد ماشین من روشن نمیشود هر جا بردم سردرنیاوردن

سلام و عرض ادب, ماشین من پژو پارس 1400 سال می‌باشد اخیراً مشکلی پیدا کرده اینکه پس از شستن ماشین فلاشر یا چهار راهنما فعال شده و بطور پیوسته روشن می ماند تا کابل منفی باطری را جدا کنم بعد از خشک شدن ماشین ایراد برطرف می‌شود لطفاً دوستان راهنمایی بفرمایید.

سلام . تیبا ۲ دارم در ها رو که با سوییچ قفل میکنم بعد از۳۰ ثانیه باز میشه با قفل مرکزی هم همینجوریه . دلیلش چیه؟با تشکر

سلام من رانا ۹۲دارم هر چند وقت رو صفحه مانیتور اخطار درب سمت شاگرد باز است میده چراغ سقف هم خاموش روشن میشه بعضی وقتها دربهای ماشین که بستس داخل خونه هستم میبینم آژیر ماشین میزنه میرم میبینم دوباره اخطار باز بودن درب جلو سمت شاگرد میده در صورتی ک دربها کاملا بستس بعد دزدگیر بازو بست دربهار چندبار ک بزنم آژیر قطع میش

سلام می خواهم کلید قفل مرکزی برقی رو برای پراید نصب کنم که وقتی کلید رو فشار بدم قفل بشه و وقتی دوباره فشار بدم باز بشه میشه بگید چجوری نصب کنم روی ماشین

سلام دمتون گرم..اقا درب پراید من قفل میشه اما سریعا باز میشه ..آیا باطری خالی کردن هم به این موضوع ربط پیدا میکنه یا نه؟؟ممنونم
ببخشیددوتا سوال کردم

سلام،برای منم همین مشکل ایجاد شده بود اما امروز ۱۸ اذر ۱۴۰۱ بعداز روانکاری تمام اجزای داخل درب راننده پژو ۴۰۵ ام ، قفل درب راننده را با اسپری wD40 و اسپری انزکتورشو بارها و بارها شستم و روانکاری کردم، بعدش با انگشتم چفت قفل درب رو عقب دادم و ریموت رو قفل کردم ، این بار قفلهای هر چهار درب ماشبن بسته شد

درب پرایدموقع قفل کردن دوبار میپره بیرون قفل ها..ولی باانگشت نگهدارمش یه صدا میده که بپره بیرون ولی چون نمیزارم بیاد بیرون دیگه مجبور میشه قفل بمونن درها…چه ایرادی میتونه باشه..درود برشما

سلام،اذر ۱۴۰۱ ، مشکل من برای پژو ۴۰۵ مدل ۹۴ بود، وقتی با ریموت تصویری ماشین رو قفل میکردم زبانه درب پایین میرفت و دوباره بلافاصله باز میشد، اما با سوئیچ میتونست همه‌ی ۴ درب رو ببنده، بعداز باز کردن روکش درب سمت راننده و تمیز کردن و روان‌کاری کردن تمام جاهایی که دیده میشد و بررسی داخل درب فهمیدم که چیزی خراب نشده و نشکسته و ظاهرا همه چیز سالمه، بعدش دوباره با اسپری انژکتور شور و اسپریه روان کننده‌ی wD-40 قفل درب سمت راننده رو شستشو دادم و کلی جرم و سیاهی و زنگ‌زدگی اومد پایین ، بعدش زبانه‌ی داخل قفل درب رو با انگشت دادم عقب ،دزدگیر رو قفل کردم و همه چیز درست شد و قفلها عمل کرد و بسته شد.

سلام ۴۰۵ مدل ۸۵ دارم جدیدا با زدگیر ک میزنم ماسین راحت قفل میشه صدای قفلا پرقدرته ولی بارو‌ک میزنم فقط راننده ب ضعیفی باز میشه و بقیه با صندوق باز نمیشن یه دفعه بعد از ۱۰ دیقه حرکت درست میشه راحت بازو‌بسته میشه رفتم پیش باطری ساز برق از باطری گرفت برای قفل مرکزی اتصالیم نداشت مشکل چیه؟

سلام. استاد ، من درها رو با ریموت که قفل میکنم بعد از چند دقیقه یا چند ساعت باز میشن ، ایراد از کجاست؟ ماشین ویتارا هستش ، دزدگیر هم نداره

سلام من دنا ۹۶معمولی دارم هر کاری میکنم با ریموت با قفل سمت راننده درب ماشین قفل نمیشه…ریموتشو عوض کردم بازم حل نشد ی بار ک دکمه ریموت قفل و میزنی همون ی بار قفل و باز می‌کنه اصلا قفل نمیشه موندم چیکار کنم

سلام من چند وقت دنا پلاسم ریموت که میزنم درب ها قفل میشه باز دوباره باز میشه باز

سلام ماشین من ۴۰۵ مدل ۹۲ هست از چند رزو پیش درها رو که باز یابسته میکردم خودبه خود بازو بسته میشد چند بار تا که خودش درست میشد الا امروز باریموت باز نمیشه و باکلید هم فقط همون در باز میشه روشن هم میشه ماشین

سلام.تازه کوییک تحویل گرفتم ازدرب کارخانه توراه که ازداشبورد استفاده میکردیم یکباره میخواستم چیزی بردارم بازنشد هرکاری کردم بازنشد آمدم شهرستان رفتم نمایندگی گفت باید اینترنتی ثبت نام کنید یکی دوهفته دیگه بیایید هرچه گفتم که یک نفر دودقیقه بیادنگاه کنه قبول نکرد.چون ماشاءالله اینقدر بی کیفیت است که نمایندگیپرازماشین نو وهر کدام یک عیب خداوندا مارا به حال خود مان وا مگذار که فردای قیامت پاسخگو خواهیم بود.

سلام من پراید 83 دارم یک هفته هست ریموت دزد گیر میزنم در را باز و بسته نمیکنه ولی ریموت را کلیک میکنم صدا میده ودزد گیرش کار نمیکنه ولی درب را باز و بسته نمیکنه این اتفاق بعد از باران آمدن اتفاق افتاده

سلام
با تشکر از راهنمایی شما .من بدلیل اینکه با ریموت در باز نشد با سوییچ باز کردم برای قطع صدای دزد گیر بست منفی باطری را جدا کردم .حالا دیگه فقط درب راننده باسوییچ باز میشه و قفل مرکزی کار نمی کنه .ممنون از راهنمایی شما

سلام پارس tu5 دارم چند روزه دزدگیر نصب کردم تا چند روز باریموت روی سوئیچ قفل مرکزی کار میکرد الان چند روزه از کار افتاده اولش فکر کردم شاید باطری تموم کرده ولی باطریشم درسته سوئیچ یدکم آوردم بازم کار نکرد ممنون میشم راهنمای کنید

سلام من پارس ۸۸ دارم
ماشین قفل میکنم قفل میشه بعد باز میشه تمام درب ها بسته هم بودن
باید چکار کنم

سلام وقت بخیر پژو پارس سال دارم ومشکل که داره اینه که قفل های هرچهار تا درب خود بخود باز وبسته میشه لطفا راهنمایی کنید.ممنون

مشكل منم اين هست كه درب ها با ريموت كه بسته ميشن گهگاهي مجددا باز ميشن و اژير ماشين به صدا در مياد؟

سلام کویک دارم.دزکیر هوتای است.موقع خاموش کردن ماشی جرا درها باز نمیشود.تصویری است دزگیرش

امان از تولیدات مزخرف ایرانی…یه دونه دزدگیرسمند ببین چه بلایی سر مصرف کننده ها اورده…بعدش اینا چطوری موشک نقطه زن تولید میکنن؟؟😎😎🤔🤔

سلام خیلی توضیحات عالی بود یه سوال برام پیش امده ماشین من ساینا هستش الان با ریمت قفل میشه ولی باز نمیکنه حتی چراغ فلاشر هم روشن میشه که باز بشه ولی درا باز نمیشن علت چیه با سویچم باز میکنی فقط در سمت راننده باز میشه

با سلام و تشکر فراوان خودرو من تارا صفر هست، پس از فعال کردن قفل مرکزی هم دربهای جلو و هم عقب ماشین توی حرکت حتی با سرعت بالا از داخل ماشین با کشیدن دستگیره باز میشه، سوال من اینه که مگه نباید حداقل دربهای عقب ماشین تا هنگام توقف و غیر فعال شدن قفل مرکزی غیر قابل باز شدن از داخل باشه ؟ممنون میشم اگر راهنمایی بفرمایید.

درود وقت بخیر
ااقعاعالی بود،مطالب بسیار عالی و کاربردی برای کسانی که تقریباواردهستندو کمی حساس،چون اگر وارد و حساس نباشی و بخوای واسه کم کردن خرج خودت اینکارا رو بکنی مطمعنا بجای تعمیر بیشتر تخریب میکنیم،بیشترقطعات پلاستیکی هستندکه اگردقت نکنیم و بخوایم با زور و نه باتکنیک از هم جداشون کنیم باعث تخریب بیشتر میشیم،پس اگر واقعاحساس و بادقت و کاربلدنیستیدبهتر اینه استادکار انجامش بده
من خودم چون خیلی حساس و بادقت چک میکنم میدونم یه اشتباه میتونه بدترش کنه
بهرحال از شمااستادعزیز سپاسگذارم بابت مطالب خوب و دقیقتون

سلام وقتتون بخیر قفل مرکزی ۲۰۶ تیپ ۵ وقتی با سوییچ قفلو میزنم بعد قفل شدن بلافاصله باز میشه مشکل از کجاست. تمام در ها و کاپوت هم بسته اس ممنون میشم راهنماییم کنید

سلام منم همین مشکل را دارم بعد از بستن درب با ریموت سریع قفل و دوباره باز میشود لطفا مرا راهنمایی کنید
ممنون از شما

سلام‌استاد خودرو سمند ای اف سون دارم . وقتی با ریموت خود ماشین در ماشینو قفل میکنم خودرو شروع به فلش زدن میکنه که مجبورم سر منفی باطری باز کنم‌ تا به حالت عادی برگرده ولی با ریموت دزد گیر درو قفل میکنم هیچ مشکلی نداره . خود دزدگیر هم‌از مدار خارج کردم‌ولی با ریموت خودش همین مشکلو داره . خواهشا میشه بگید ایراد از کجاشه؟؟؟

باسلام بزرگوار پارس ۹۹ تی یو فایو دارم موقع حرکت دربها قفل نمیشه کلید داخل هم فقط قفل میکنه باز نمیشه ممنونم راهنمایی بفرمایید درضمن دیاگ هم زدم درست نشد

باسلام.یکی ازدربهای سرنشین عقب ازداخل بازنشدودستگیره داخلی مثل اینکه به هیچ جای وصل نیست وهفته بعد درب پشت سر راننده هم ازداخل باز نمیشود ودستگیره مشابه سمت راستی کاملا ول است .ماشین سوزوکی ویتارا۲۴۰۰است.لطفا راهنمایی شودچون متاسفانه درشهرما استادکار ماهر وجودندارد.تشکر

سلام. ببخشید من دیروز کوییک تحویل گرفتم درهای عقب از داخل باز نمیشه دوستان علت چیه ؟؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

سلام وقت بخیر من یه سورن پلاس 1400 دارم از وقتی تحویل گرفتم ریموتها به سختی درب رو باز و بسته میکنه چند بار هم به نمایندگی مراجعه کردم ولی گفتن چون دزدگیر بستید مشکل پیدا کرده در صورتی که از ابتدا این مشکل رو داشت. اگه ممکنه راهنمایی بفرمایید.

سلام من یه کوییک ۱۴۰۱ دارم از وقتی تحویل گرفتم قفل در ک میزنم ک دربها قغل بشن هی قفل بازو بسته میشه از موقع تحویل تا الان همش نمایندگی هستیم قفل صندوق عقب و قفل مرکزی عوض کردیم بازم همین مشکل داره نمیدونم دیگه چیکار باید کرد خستم کرده بعد عد وبوقی یه ماشین خریدم توزندگیم اینم اینجورشد دوستان اگه کسی این مشکل داره راهنمایی کنه ممنون میشم

سلام آقا مال من همین جوره بود گفتن مال کیت قفل مرکزی که جاش زیر پا شماست باید عوض بشه

باسلام من ماشین 206دارم که فقط روزها یعنی هواکه گرم است بجز در شوفر همه درها باز میشود کسی علت آن را میداند

سلام من ۲۰۶ مدل ۸۶ درب ها هیچ کدام نه با سویچ قفل میشود نه با دزد گیر علت چی است ممنون

سلام وقت بخیر
دنا پلاس ۱۴۰۰وقتی بارموت قفل می کنم وباسویج درب ها را بازمی کنم اصولا نباید ماشین روشن بشه اما باسویج روشن میشه وبوق بوق قطع میشه
علت چیست متشکر

سلام،یه هفته ست کوییک رو تحویل گرفتم، دزدگیر وجی پی اس رو تو خود نمایندگی وصل کردم،الان که قفل میکنم،درها باز نمیشه،بعضی وقتها میشه،علتشو هر کی میدونه بگه ممنون

سلام
سر ما که کلاه رفت . ما مونده بودیم تو خیابون ، داخل تهران مغزی سویچ رو دوستان همین سایت عوض کردن جنس هشتصد هزار تومنی رو دو میلیون و دویست با من حساب کرد . من که ناچار بودم پولو بدم ولی ناراضی ، شما هم زیاد رو این سایت حساب نکنید . من هم هر کجا و توی همه شبکه های اجتماعی اعلام میکنم تا سر دیگران کلاه نره . عوضشون با خدا . کلاه بردارها

سلام وقت بخیر
علت عملکرد سرخود قفل کودک با بستن درها با ریموت چی میتونه باشه؟
یکی از درای عقب

سلام وقت بخیر من یه سمند ef7 مدل نود دارم بعضی وقتا درها باهم قفل میشن یا بازمیشن. چهارچراغ خطر میزنن باریموت دکمه درهامیزنم بازیا بسته بشن تاچراغاش خاموش بشن حالاتامیخوام ماشین روشن کنم چراغا شروع به زدن میکنن سوئیچ بازمیکنم برق پشت صحفه میادولی استارت نمیخوره بایدسرباتری بازکنم چندثانیه وبعدببندم تاچراغاخاموش بشن وبعداستارت بخوره. بیشتروقتااین مشکل رادارم. ممنونم راهنمایی کنید

با عرض سلام پراید ۱۳۲ مدل ۹۶ ریموت کارخانه بعداز ۵ ثانیه چه ماشین روشن چه خاموش ۴ تا درب خودبخود قفل میکنه و من بیرون ماشین میمونم برقکار های زیادی رفتم حتی تمایندگی سایپا رله باکس قفل مرکزی و پمپ قفل دوتا درب جلو و حتی لای دی ها را بدستورشون عوض کردم ولی عیب ماشین برطرف نشد معما شده کلافه م کرده و کسی هم نمیدونه لطفا اگر کسی راهکار درستش میدونه لطف کنه کمکم کنه ممنون میشم

سلام من وقتی ماشین و قفل میکنم روز بعد صبح یا حتی چند ساعت بعد ویاحتی بعضا همون لحظه درب باز میشه ممنون میشم راهنمایی کنین

سلام ماشین 207 دارم وقتی ریموت میزنم که کل درب ها قفل بشن در ب عقب سمت راننده باز میمونه علتش چیه؟

سلام
ماشین پژو 405دارم دراشو که قفل میکنم بعد چند دقیقه یا بعضی مواقع بعد یه ساعت باز میشه چه با دزدگیر چه با سوئیچ ممنون میشم راهنمایی کنید

سلام ماشینم پارس هست وقتیکه باکلیددرب هاراقفل میکنم مشکلی ندارندولی وقتیکه بادزدگیرقفل میکنم درب هابسته ودوباره بازمیشن علتش چیه؟درضمن وقتیکه درب راننده ودو درب عقب رایکی یکی بازمیکنم فلاشر میزندولی وقتیکه درب جلوسمت شاگردرابازمیکنم فلاشرنمیزندعلت چیست

سلام وقت بخیر
لطفا علت کارنکردن قفل مرکزی ۴۰۵ بعداز تصادف تقریبا شدید را بفرمایید
با تشکر

سلام. من ۲۰۶ اس دی دارم..قبلا وقتی ماشین حرکت می کرد دربها بصورت اتوماتیک قفل می شدند الان قفل نمیشه و باید از روی تکمه رو داشبورد این کار را انجام داد.علت خرابی آن چیست.ممنون اگه راهنمایی بفرمایید.

۲۰۶ دارم درب ها که بسته است درب سمت شاگرد آلارم باز بودن رو نشون میده هم توی حرکت هم زمانی که تو پارکینگ هست و قفل میکنم ماشین رو

باسلام
بنده یه کوئیک تازه از نمایندگی گرفتم وقتی با ریموت قفل شدن درب ها رو میزنی 4 تا بوق میزنه این عادی هست

سلام.پژو پارس دارم که درب عقب سمت راننده قفل شده و همچنین شیشه بالابر هم همزمان کار نمیکند البته از سمت درب راننده شیشه بالا پایین میشود.در ادامه خدمت شما عرض شود هنگام استفاده از قفل مرکزی قفل درب ذکر شده هیچ تکانی نمی‌خورد در اصل انگاری هیچ برقی به اون نمی‌رسه. راه حل لطفا!
تشکر

دمتون گرم قفل مرکزیم خراب بود دیشب با مطلب شما خودم‌ درستش کردم. فقط الان با ریموت باز و بسته نمیشه خود ریموت کار میکنه اما درهارو باز نمیکنه

سلام
ممنون از لطفتون
سمند ۹۶ مولتی پلکس دارم وقتی سویچ رو باز میکنم قفلها بالا و پائین میشن بازم وقتی ماشینو استارت میزنم قفلها بالا و پائین مکنن
ممنون میشم کمک کنید

بسیار بسیار عالی وکاربردی واقعا دستتون درد نکنه حیلی مفید واموزنده بود

سلام من کوییک دارم اخیرا وقتی در ماشین راننده رو با سوییچ می‌بندم فقط در راننده و در عقب چپ بسته میشه و درهای سمت راست بسته نمیشه البته گهگاهی این اتفاق می افته و همچنین با ریموت بسته میشه و بعد از مدتی صدای دزدگیر درمی آد

سلام من دنا پلاس توربو ۴۰۲ دارم درب رو قفل میکنم بعد از گذشت چند ساعت خود ماشین درها رو باز میکنه مشکل چیه و کجا باید رفع اشکال کنم ، ایرانخودرو رفتم نتونستن درست کنن

سلام بنده سمندسورن مدل ۹۰دارم ماشین رو قفل میکنم بعد یک ساعت خود ب خود تمامی درب هاباز میشه و فلاش میزنه ماشین تمام پمپ و شاسی همشو عوض کردم ممنونم اگه راهنمایی بفرمایید

سلام من ی پراید وانت خریدم مدل ۱۴۰۱امروز دوتا درشو با سویچ بستمو باز کردم الان سویچها به درهارو باز نمیکه میچرخه باز نمیش ممنون میشم راهنماییم کنید

سلام داش من پراید 111دارم صندوق ماشین باید چند بار محکم بزنی تازه بسته شه وبعداا ماشین قفل مرکزی خراب

سلام من سمندمدل94دارم
درب سمت شاگرداصلا باز نمیشه نه از داخل نه از بیرون
هرچی باریموت وقفل داخلی هم میزنم باز نشد
لطفا اگه کسی بلد است راهنمایی کنید
سپاسگزارم

سلام استاد
ماشین ۲۰۶ تیپ۲ مدل ۱۴۰۰، دیروز در برف و سرمای شدید جاده بودم، حالا زمانی که ماشین با ریموت یا سوئیچ قفل میکنم بلافاصله باز میشود

سلام تیبا ۲ دارم درها رو با ریموت که قفل میکنم بعداز ی مدتی همه درها خود بخود باز میشن مشکلش چیه ممنون میشم پاسخ بدید

سلام وقتتون بخیر
من پمب درب دنا رو تعویض کردم ولی الات بعد از قفل کردن درب ها مجدد باز میشوند

سلام .پژو۴۰۵ دارم دستگیره کاپوت را میکشم اما بالا نمیزنه ..حتما یکی باید احرمی را بکشه تا بشه کاپوت بالا بدم..مشگل از چیست

سلام.پارس ۱۴۰۰دارم قفل مرکزی ماشین عمل میکند وقتی دربها با ریموت قفل میشوند بعداز ۱۰دقیقه که درب صندوق را با سویچ باز میکنم چراغ داخل صندوق روشن میشه ولی چراغ سقفی داخل روشن نمیشه وآژیر نمیزنه مثل قبلا لطفا بنده را راهنمایی بفرمایید.تشکر

سلام وقت بخیر ،کوییک صفر تحویل گرفتم ریموت قفل مرکزی میزنم بجای قفل کردن دربهای خودرو بوق میزنه ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

سلام من ۲۰۶ تیپ ۲ تازه خریدم وقتی از داخل قفل کن دکمه رو میزنم در قفلش بسته وباز میشود و چراغ سقفم چشمک میزنه

سلام وقت بخیر ماشین ما پارس مدل ۹۹ اینکه قبلا موقع حرکت خودرو فورا درب ها به صورت خودکار قفل میشد ولی الان نه تنها قفل نمیشه بلکه پیچ قفل کن دستی روی رودری سمت راننده از لحاظ ارتفاع پایین تر از بقیه پیچ هاست و برای قفل کردن با ریموت یا باید پیچ رو کمی شل کرد یا با استفاده از خود سوییچ قفلش کرد قبلا مشکلی براش پیش اومده بود بعد از تعمییر این اتفاق افتاد براش

سلام وقت بخیر من رانا دارم چند روزی هست که وقتی درب سمت راننده رو می‌بندم خود به خود اخطار باز بودن درب میده یا وقتی روی یک چاله کوچک می افته اخطار میده مشکل کجاست ممنون

سلام وقت بخیر و خدا قوت
تشکر میکنم از توضیحات کامل سایت در مورد قفل درب خودرو.
من تیبا دارم و قفل درب جلو سمت راست رو تعویض کردم اما بعدش قفل مرکزی کار نکرد، با خواندن توضیات سایت متوجه ایراد آن شدم و رفع عیب کردم.
زنده و پایدار باشید.

تو رو خدا منو راهنمایی کنید ماشین ساینا اس دارم یکماهه که با ریموت دزدگیر نمیتونم درب اش رو قفل کنم یکی در میون کار میکنه ربموت اصلیشم که اصلا کار نمیکنه قفل مرکزیش یکبار درپیون کار میکنه علتش چیه داخل ماشینم باز بودن هیچکدوم از دربها رو نشون نمیده دکمه ی داحل قفل مرکریشم یکی بار دد میون کار میکنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل