دسته‌ها
بلاگ

رگلاژ پنجره دوجداره

متخصصین کلیدسازی شبانه روزی آماده کمک رسانی به تمام شهروندان تهرانی در تمام مناطق تهران می باشند. کافیست جهت باز نمودن درب، تعمیرات قفل درب های معمولی و ضد سرقت،خراب شدن درب اتوماتیک، نصب قفل برقی خود در هر زمان از شبانه روز و در هر منطقه از تهران با شماره تلفن ۰۹۱۲۲۳۴۲۶۹۶ (کلیک جهت تماس) تماس بگیرید و کارشناسان را در محل خود داشته باشید.

⬅️در دهه های اخیر شیشه های دو جداره به یکی از مهمترین ابزارها برای جلوگیری از ورود آلودگی های صوتی و زیست محیطی به درون خانه ها مبدل شده است. شیشه های دو جداره علاوه بر اینکه از ورود گرد و غبار جلوگیری می کنند مانع از اتلاف انرژی نیز می شوند.

⬅️امروزه نصب شیشه های دو جداره با پروفیل های upvc در پنجره خانه های نوساز به یک امر فراگیر تبدیل شده است و کمتر خانه نوسازی را می یابید که از شیشه های معمولی برای نصب در پنجره های آن استفاده شده باشد. نحوه نصب و کیفیت آن نیز بر میزان کارایی این شیشه های دو جداره تاثیر زیادی دارد.

⬅️رگلاژ صحیح پنجره و درب های دو جداره بسیار مهم است و عدم انجام صحیح آن موجب بروز مشکلاتی مانند عدم حرکت روان دستگیره، ایجاد فاصله بین بازشو و فریم، سخت شدن باز و بسته کردن پنجره و … می شود.

⬅️برای پیشگیری از ایجاد فاصله بین لنگه بازشو و قاب می توان از رگلاژ لولای پنجره دوجداره و فوم و چسب مخصوص درزگیری استفاده کرد. می توان با یک رگلاژ صحیح بسیاری از این مشکلات پیشگیری نمود. در این مطلب به بررسی چگونگی رگلاژ پنجره دوجداره لولای ۳D می پردازیم.

⚪️روش رگلاژ پنجره دوجداره

👈ابتدا باید لولا را از کاور بیرون بیاوریم. پنجره را باز می کنیم و به وسیله پیچ گوشتی آلن کاور را آزاد کرده و آنگاه به درستی جابجا می کنیم.

👈در مرحله بعد لنگه بازشو پنجره را در محور افقی و عمودی جابجا کرده و سپس با یک آچار آلن ۵ میلیمتری اقدام به باز و بسته نمودن پیچ رگلاژ می کنیم. با این کار امکان حرکت افقی پنجره دو جداره UPVC فراهم می شود.

👈پیچ را به اندازه ای جابجا می کنیم تا مشکل عدم انطباق لنگه بازشو پنجره دو جداره در جهت افقی حل شود.

👈در مرحله بعد به رگلاژ عمودی پنجره می پردازیم و برای این کار بهتر است از آلن ۴ میلیمتری کمک بگیریم. با استفاده از آلن پیچ را برگردانیده و به صورت ساعتگرد می چرخانیم تا لنگه باز شو به سمت بالا حرکت کند.

👈اگر پیچ در جهت پادساعتگرد چرخانیده شود لنگه باز شو باید به سمت پایین حرکت کند. در پایان باید اقدام به موازی سازی رگلاژ پنجره هم در جهت افق و هم در جهت عمودی نماییم تا پنجره به درستی باز و بسته شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل