دسته‌ها
بلاگ

هوشمند سازی هتل ها

هوشمند سازی هتل ها

امروزه مسئله بهینه سازی مصرف انرژی به یکی از مهمترین مسائل در تمامی ساختمان های مسکونی، اداری، تجاری، بیمارستانها، هتل ها و … تبدیل شده است. با استفاده از هوشمند سازی منازل و اماکن مختلف می توان میزان مصرف انرژی را کاهش داد.

در واقع با استفاده از فعال کردن سناریوی هوشمند سازی می توان با توجه به نوع و کاربرد یک فضای خاص، شدت روشنایی را تعریف نموده و  تنها با فشردن یک کلید هوشمند، سناریوی آن را فعال نمود. هتل های مدرن با نصب سیستم های هوشمند نقش موثری در بهینه سازی مصرف انرژی ایفا می کنند.

سیستم های هوشمند هتلی مجهز به سناریوهای صبح بخیر و شب بخیر و خوش آمد گویی مهمانان می باشند. همچنین کنترل روشنایی در مناطق مختلف هتل و اتاق ها نیز فعال است. برای مثال در قسمت هایی مانند سرویس بهداشتی و حمام  سنسور حضور تعریف شده است تا تنها در صورت حضور شخص سیستم روشنایی این بخش ها فعال شود.

هوشمند سازی هتل ها

همچنین لامپ های راهرو و دیوارها و روشنایی بالای تخت ها نیز توسط همین سنسور کنترل می شود. سنسورهای Disturb (مزاحم نشوید) و Make Up Room (نظافت اتاق) نیز توسط همین کلید کنترل می شوند. پنل Don’t disturb به وسیله یک چراغ قرمز رنگی و پنل Make up Room به وسیله یک چراغ سبز رنگ مشخص شده است.

دستگاه Card Holder پس از ورود به اتاق و با استفاده از کارت کشیدن در درب ورودی فعال می شود. این دستگاه برای تامین روشنایی حداقلی و فعال نمودن سیستم سرمایشی و گرمایشی  به طور کامل، تعریف شده است.

این سیستم در مساله بهینه سازی مصرف انرژی نقش بسیار مهمی دارد. این سیستم ،سیستم های مصرف کننده انرژی را تنها در هنگام حضور مهمان فعال می کند و به محض خروج مهمان از اتاق تمامی این سیستم های مصرف کننده انرژی غیرفعال می شود.

هوشمند سازی هتل ها

هوشمند سازی هتل شامل تعریف سناریوهای دیگر مانند سناریوی پذیرایی، نمایش فیلم و اسلاید، برگزاری جلسات مختلف و … نیز می شود. امکان کنترل هوشمند نور، تهویه، کنار زدن پرده ها و … نیز از طریق ریموت کنترل میسر است.

با استفاده از این سیستم هوشمند می توان هنگام برگزاری جلسات روشنایی، صوت و وسایل صوتی و تصویری را کنترل کرده و به آسانی جلسه را برگزار نمود. این سیستم به گونه ای تعریف شده است که با توجه به کاربری فضا می توان سناریوهای لازم را اجرا نمود.

هوشمند سازی هتل ها علاوه بر ایجاد محیطی امن و راحت برای مهمانان، در کاهش هزینه ها و مصرف بهینه انرژی نیز بسیار مفید است.

 

دسته‌ها
بلاگ

آموزش نصب دوربین های مدار بسته

آموزش نصب دوربین های مدار بسته

برای نصب دوربین مدار بسته در خانه یا محل کارتان بهتر است از کارشناسان مجرب در این زمینه بهره بگیرید. البته اگر با برقکاری و لوازم الکترونیکی آشنایی کافی داشته باشید، می توانید خودتان این کار را انجام دهید.

برای نصب دوربین مدار بسته باید به نکات مهمی همچون تعداد و نوع دوربین های مورد نیاز، محل نصب مناسب، قیمت دوربین ها، نوع کابل و دیگر وسایل مورد نیاز توجه کرد. در این مطلب  شما را با تمامی مراحل نصب دوربین های مدار بسته آشنا می کنیم.

آموزش نصب دوربین های مدار بسته

  1. تهیه دوربین و تجهیزات

برای خرید دوربین مدار بسته ابتدا باید با توجه نوع ساختمان، تعداد دوربین مورد نیازتان را مشخص کنید. با توجه به نیاز ساختمان تعداد و نوع دوربین مدار بسته مناسب را انتخاب کنید. برای نصب دوربین های مداربسته به تجهیزاتی مانند دستگاه گیرنده NVR، دستگاه گیرنده DVR، کابل BNC و کابل IP (دوربین های تحت شبکه)، هارد، مانیتور برای مشاهده تصاویر و نورافکن مادن قرمز برای دوربین های دید در شب و … نیاز خواهید داشت.

علاوه بر خرید تجهیزات ذکر شده به وسایلی مانند پیچ و پیچ گوشتی، دریل و … نیز نیاز خواهید داشت.

  1. تعیین مکان نصب دوربین

در این مرحله‌ی شما باید مکان مناسب برای نصب دوربین مداربسته را تعیین کنید. بهترین مکان ها در خانه و محل کار برای نصب دوربین مداربسته عبارتند از:

  • درب های جلویی و پشتی مکان مورد نظر
  • پنجره های که به سمت خیابان و کوچه باز می شوند.
  • اتاق های نشیمن و آشپزخانه خانه
  • قسمت راه پله
  • محل های نگهداری گاوصندوق، اشیاء گران قیمت، اسناد و مدارک و محل نگهداری جواهرات
  • روبروی تراس و …

تعیین صحیح موقعیت نصب دوربین یکی از مهمترین مراحل می باشد. مکان نصب دوربین باید در بالاترین ارتفاع خانه باشد تا منطقه وسیع تری را پوشش دهد و از دسترس سارقین نیز دور بماند. دوربین هایی که در خارج از خانه نصب می شوند باید در مکان های دارای سایه بان نصب شوند تا لنز آن در معرض نور شدید خورشید و نور لامپ نباشد.

دوربین را در مکانی خلوت نصب نمایید تا وسیله اضافی وسعت دید دوربین را نگیرد. دوربین را در گوشه بالاترین نقطه ساختمان نصب نمایید. دوربین را در مکانی نصب کنید تا دیگران متوجه وجود دوربین شوند. مکان نصب دوربین باید نزدیک به اتصالات برقی و پریزها باشد.

آموزش نصب دوربین های مدار بسته

  1. سیم کشی و نصب تجهیزات و اتصالات

نصب دوربین های مدار بسته آنالوگ، دوربین های مجهز به شبکه یا IP و دوربین های مداربسته بی سیم یا وایرلس کمی با هم متفاوت است.

چگونگی نصب دوربین مدار بسته آنالوگ

پس از اینکه دوربین مدار بسته را در محل تعیین شده نصب کردید، سیم برق را به یک منبع تغذیه متصل نمایید. برای اتصال دوربین و دستگاه گیرنده DVR به یک کابل BNC  نیاز خواهید داشت.

کابل BNC  را از یک سمت به بخش  Output دوربین و از طرف دیگر به بخش Input دستگاه DVR متصل نمایید. در مرحله بعد با استفاده از یک کابل BNC بخش Output دستگاه DVR را به بخش Input مانیتور متصل کنید حالا می توانید پس از روشن کردن دوربین، تصاویر را در مانیتور مشاهده کنید. در پایان روی سیم کشی و کابل ها را با پوشش های مناسب بپوشانید.

چگونگی نصب دوربین شبکه یا IP

دستگاه گیرنده این سیستم دستگاه گیرنده NVR است.  در این مجموعه نیز یک کابل، اتصال بین دوربین و دستگاه NVR را برقرار می کند. نصب این دوربین ها تقریبا مشابه با نصب دوربین آنالوگ است. پس از اتمام کار با پوشش های مناسب تمامی کابل ها را بپوشانید.

آموزش نصب دوربین های مدار بسته

چگونگی نصب دوربین بی سیم یا وایرلس

برای نصب این دوربین ها نیازی به کابل کشی نیست. می توانید دوربین را در هر مکان دلخواهی ببرید. تنها کافی است پس از نصب دوربین را  به منبع تغذیه متصل نمایید. دستگاه گیرنده DVR در این سیستم ها بی سیم بوده و وظیفه دریافت تصاویر بر عهده یک دستگاه بی سیم است.

دستگاه DVR تصاویر دریافتی را از طریق سیم به مانیتور منتقل می کند. می توان به راحتی مکان این دوربین ها را تعویض نمود و نیازی به پوشش سیم کشی وجود ندارد.

 

دسته‌ها
بلاگ

آشنایی با سیستم های حفاظتی خانه

آشنایی با سیستم های حفاظتی خانه

راه های معمول زیادی برای حفاظت از امنیت خانه مانند به کارگیری نگهبان در خیابان، نصب حفاظ های آهنی بر دیوارها، نصب درب های ضد سرقت، نصب دوربین مداربسته و داشتن سگ های نگهبان در محوطه منازل برای پیشگیری و کاهش خطر سرقت وجود دارد.

 از طرفی می دانیم این روش ها به تنهایی برای حفاظت از خانه و پیشگیری از سرقت کافی نمی باشد. امروزه نصب وسایل هوشمند الکترونیکی ضد سرقت مانند دزدگیر الکترونیک، دوربین مدار بسته و دیگر سیستم های هوشمند بهترین روش برای به حداقل رساندن احتمال سرقت می باشد.

سیستم های حفاظتی و امنیتی خانگی به دو دسته سیستم های حفاظتی داخلی و سیستمهای حفاظتی خارجی تقسیم می شوند. سیستم های حفاظتی داخلی اغلب بر روی درب ها و پنجره های نصب می شوند و قادر به کنترل دو مساله هستند:

  • تشخیص هر گونه حرکت در خانه و هشدار به موقع
  • تشخیص قفل بودن همه درب ها و پنجره های خانه

با نصب این سیستم های هوشمند الکترونیکی ضد سرقت، می توان با خیالی آسوده خانه را ترک کرد و یا به مسافرت های طولانی رفت.

این سیستم های هوشمند به دلیل دارا بودن حسگرهای حرکتی قادر به ردیابی هر گونه حرکت می باشند. می توان در کنترل پنل این سیستم های هوشمند کدی خاص را تعریف کرده و از این طریق روشن و خاموش نمودن دستگاه دزدگیر را کنترل کرد.

آشنایی با سیستم های حفاظتی خانه

از دیگر سیستم های امنیتی و حفاظتی مشهور می توان به دوربین های مدار بسته و نرده های برقی اشاره کرد. با نصب دوربین های مدار بسته در منازل و اماکن مختلف می توان تمامی حرکات ورود و خروج افراد به ساختمان را ثبت نمود. همچنین نصب نرده های برقی نیز از پریدن سارقین از روی دیوارها و ورود به خانه جلوگیری می کند.

پیش از خرید و نصب سیستم های امنیتی برای منزلتان ابتدا از مشاورین کمک بگیرید تا بهترین و مناسبترین سیتم امنیتی را برای خانه شما انتخاب کنند.

یکی از بهترین سیستم های حفاظتی هوشمند ضد سرقت دزدگیر اماکن بیسیم یا سیمی مادون قرمز می باشد. این سیستم ها خانه شما را از هر جهت در برابر سرقت مصون می کند. برای نصب این سیستم ها باید تمامی نقاط ورود به خانه اعم از درها و پنجره ها مجهز به قفل های ضد سرقت باشند.

آشنایی با سیستم های حفاظتی خانه

در کنار نصب این دزدگیرهای هوشمند نصب دوربین های مدار بسته نیز به شدت توصیه می شود.

با نصب حسگرهای حرکتی و دوربین های مدار بسته می توان تمامی خانه و محوطه بیرون آن را کنترل نمود. دوربین های مدار بسته نوین قادر به اتصال به تلفن های هوشمند و ارسال همزمان تصاویر به گوشی شما هستند. در این حالت در هر جایی که باشید می توانید تصاویر ورود و خروج به خانه خود را از طریق تلفن همراه خود مشاهده نمایید.

دسته‌ها
بلاگ

معرفی سیستم امنیتی هوشمند

معرفی سیستم امنیتی هوشمند

امروزه برای افزایش امنیت اماکن و جلوگیری از سرقت می توان خانه ها، محل کار و اماکن مختلف را به دزدگیر یا سیستم اعلام سرقت مجهز کرد.

این سیتم های امنیتی در صورت شکست قفل و حریم امنیتی با ایجاد صدا خطر مورد نظر را اعلام می کنند. امروزه دزدگیرهای بسیاری در بازار یافت می شوند که همگی دارای یک خط تحریک باز و یک خط تحریک بسته بوده که این خط در واقع محل اتصال حسگر باز و بسته می باشد.

این دزدگیرها از طریق سوئیچ یا قفل رمزی باز و بسته می شوند و برخی از آن ها دارای سیستم کنترل از راه دور بوده و قابلیت روشن و خاموش شدن از راه دور را دارند.

معرفی سیستم امنیتی هوشمند

این دزدگیرها عموما دارای قطعاتی شامل مدار شارژ باتری (روشن و خاموش نمودن برق دستگاه)، مدار آژیر و سیستم شمارش ورود و خروج می باشند.

این دزدگیرهای هوشمند یکی از بهترین سیستم های امنیتی برای حفاظت از خانه ها و اماکن مختلف می باشند. این سیستم های مدرن دارای ۱۰ لایه امنیتی بوده که موجب ضریب امنیتی بالا این دزدگیرهای هوشمند می شود.

این سیستم های امنیتی قابلیت اتصال به ۳۲ حسگر مانند Magnet،Ultrasonic و PIR را دارند. با توجه به قابلیت این سیستم های امنیتی سناریوهای هوشمند متفاوتی را می توان تعریف کرد.

معرفی سیستم امنیتی هوشمند

برای مثال هنگام رفتن به مسافرت می توان دکمه سناریوی مرتبط با مسافرت را زده و با اطمینان خاطر از خانه برای مدت طولانی خارج شد. در این حالت سیستم امنیتی فعال بوده و تمامی کارهای لازم با توجه به کارهای تعریف شده برای سیستم را انجام خواهند داد.

برای مثال سیستم هنگام شب چراغها را با توجه به برنامه تعریف شده روشن و خاموش می کند. حتی می توان با توجه به این سیستم های هوشمند دستگاه صوتی و تصویری را روشن و خاموش کرد و یا پرده برقی خانه را باز و بسته نمود.

در واقع این سیستم ها به گونه ای طراحی شده اند که تصور وجود افراد در خانه را بوجود آورده و سارقین متوجه عدم حضور شما در خانه نشوند.

نصب این دزدگیرها برای تمامی خانه ها امری ضروری است حتی اگر محل زندگی شما نگهبان دارد و یا در خیابانی امن خانه گرفته اید. امروزه نصب دوربین مدار بسته و دزدگیرهای هوشمند در خانه ها و اماکن مختلف مطمئ نترین راه برای پیشگیری از سرقت است.

سیستم های امنیتی متفاوتی در بازار موجود است و نباید نگران هزینه آن باشید زیرا می توانید سیستم های امنیتی با کیفیت، با قیمت هایی بسیار مناسب پیدا کنید. لزوما قیمت زیاد یک سیستم امنیتی نشان دهنده کیفیت بالای آن نخواهد بود.

خروج از نسخه موبایل