دسته‌ها
بلاگ

معرفی دوربین های آنالوگ

معرفی دوربین های آنالوگ

دوربین های آنالوگ از انواع اولیه دوربین های مداربسته هستند که با استقاده از امواج آنالوگ، صدا و تصویر را دریافت و ارسال می کنند. در دوربین های مدابسته آنالوگ کابل های دورشته ای جداگانه تعبیه شده است که صدا و تصویر را از دوبین به مانیتور مورد نظر منتقل می کنند. یکی از این دو رشته برای از ایجاد نویز بر سیم اصلی جلوگیری می کند.

کابل به کار رفته در دروبین های آنالوگ بیشتر از نوع کابل کواکسیال rg59 است اما در صورت نیاز می توان از کابل های دیگر جهت برقراری ارتباط تصویری در آن ها استفاده کرد.

امواج آنالوگ در این دوربین ها در معرض نویز می باشند. متداول ترین نویزهایی که بر سر راه این امواج انالوگ قرار دارد نویزهای الکترومغناطیسی و نویز های ناشی از نوسانات برق است که بر کیفیت این دوربین ها تاثیر منفی می گذارند.

برای پیشگیری از ایجاد این نویزها از کابل ها و تجهیزات با کیفیت بالا استفاده می شود تا تصاویر باکیفیتی برای مانیتور ارسال شود.

این دوربین ها در ارسال تصاویر و صدا بصورت بی سیم ضعیف عمل می کنند و برای این کار مناسب نیستند. در این حالت ارسال تصاویر به صورت آنالوگ از طریق همان محدوده فرکانس امواج آنالوگ صورت می گیرد که موجب تاثیر بیشتر امواج نویز و تداخلی و در نتیجه کاهش کیفیت تصاویر می شود.

از طرفی استفاده از دوربین های مداربسته آنالوگ به صورت بی سیم مشاهده تصاویر را برای دیگر افراد مودجود در محدوده امکانپذیر می کند. بنابراین دوربین های مداربسته آنالوگ انتخاب خوبی جهت استفاده به صورت بی سیم نیستند.

برای ضبط تصاویر دوربین های آنالوگ به یک سیستم دیجیتال نیاز خواهید داشت و تصاویر آنالوگ گرفته شده به صورت دیجیتالی ضبط می شوند. سیستم دیجیتال معمول برای ضبط تصاویر دوربین های آنالوگ dvr نام دارد. این سیستم ها به صورت اختصاصی برای ضبط و کنترل تصاویر دوربین های مداربسته آنالوگ استفاده می شوند. با نصب دی وی آر ها کنترل و ارتباط دیجیتال با شبکه امکان پذیر می شود.

دوربین های آنالوگ ارزانتر از دوربین های دیجیتال بوده و به همین دلیل محبوبیت بالایی دارند. این دوربین ها رایج ترین دوربین های مدار بسته در ایران هستند. هر چند دوربین های دیجیتالی و ip قابلیت های بالایی دارند اما هنوز نتوانسته اند دروبین های آنالوگ را از بازار خارج کنند و دوربین های آنالوگ هنوز هم پرفروش ترین دوربین های مدار بسته موجود در بازار هستند.

 

 معرفی دوربین های آنالوگ

مزایای دوربین های آنالوگ

  • ارزان تر از دیگر دوربین های مدار بسته هستند.
  • دوربین های آنالوگ متنوعی در بازار ایران موجود است.
  • نصب آسان نسبت به دوربین های مدار بسته دیجیتال

 معرفی دوربین های آنالوگ    

معایب دوربین های آنالوگ

  • دوربین های آنالوگ کیفیت تصویر پایین تری نسبت به دوربین های دیجیتال دارند.
  • این دوربین ها بر اساس امواج آنالوگ کار می کنند و به همین دلیل امکان نویز پذیری آنها بالا است.
  • نیاز به صرف هزینه برای سیم کشی
  • با بی سیم کردن این دوربین ها از نظر امنیتی توصیه نمی شود و از طرفی کیفیت تصاویر کاهش می یابد.

معرفی دوربین های آنالوگ

در کشور ایران هنوز هم دوربین های مدار بسته آنالوگ پرطرفدارترین دوربین های مدار بسته هستند و در سطح وسیعی استفاده می شوند. شاید دلیل عمده این محبوبیت را بتوان عدم نیاز به کار با شبکه دانست. در ایران در بیشتر ادارات برنامه هایی برای آموزش کارمندان جهت آشنایی با نحوه نصب و راه اندازی دوربین های آنالوگ اجرا می شود که بیشتر به دلیل یادگیری آسان و عدم نیاز به کار با شبکه های پیجیده است.

به طور کلی در ایران دوربین های مدار بسته آنالوگ پرفروش تر از دیگر دوربین های مدار بسته مانند دوربین های ip و تحت شبکه می باشند و همین مساله موجب شده است وارد گنندگان دوربین های آنالوگ را نسبت به دوربین های بیشتر وارد کنند.

دوربین های آنالوگ نسبت به دوربین های دیجیتال ارزانتر هستند اما به دلیل نیاز به سیم کشی قیمت تمام شده آن تفاوت چندانی با دوربین های دیجیتالی نخواهد داشت. دوربین های آنالوگ هر کدام با یک سیم جداگانه به مرکز تنظیمات وصل می شوند که خود موجب افزایش هزینه های نصب می شود.

 

دسته‌ها
بلاگ

کاربردهای دوربین مداربسته

کاربردهای دوربین مداربسته

دوربین های مداربسته در واقع یکی از بهترین سیستم های حفاظتی موجود هستند که نه تنها برای سیستم های حفاظتی بلکه کاربردهای دیگری نیز در زمینه های نظامی، فضایی، پلیسی، کنترل ترافیک، صنعتی، ارتباطات ویدیویی، و فیلمبرداری نامحسوس دارد. در ادامه شما را با مهمترین کاربردهای دوربین های مداربسته آشنا می کنیم.

  • پیشگیری از ارتکاب جرائم و کاهش آن

دوربین مداربسته یکی از مهمترین ابزارها برای پیشگیری از ارتکاب جرائم است که در سطح بسیار وسیعی استفاده می شود. امروزه دوربین های مداربسته برای پیشگیری از جرائم گوناگون مانند جرایم رانندگی و جرایم جنایی در اماکن و جاده ها نصب می شود. همچنین نصب دوربین مداربسته در منازل یکی از بهترین راهکارها برای یشگیری از سرقت و یا شناسایی سارقین است.

یکی از مشهورترین کاربردهای دوربین مداربسته کاربرد آن ها در دستگاه خودپرداز بانکی است. این دوربین ها امکان رصد و شناسایی جرائم مختلف مانند وارد کردن تصادفی رمز کارت اعتباری را فراهم می کنند. تحقیقات آماری در کشورهای آمریکا و انگلستان نشان داد که نصب دوربین های مداربسته در کاهش جرئم در اماکن مختلف مانند پارکینگ ها به میزان ۵۱ درصد، فرودگاه ها ۲۳ درصد و در دیگر اماکن عمومی به میزان۷ درصد تاثیرگذار بوده است.

کاربردهای دوربین مداربسته

  • کاربردهای صنعتی

یکی از کاربردهای جالب دوربین مداربسته نصب آن ها در مکان هایی است که حضور فیزیکی انسان ها خطرناک بوده و غیرممکن است. برای مثال با نصب دوریبن های مداربسته در بعضی از بخش های کارخانه های صنعتی، شیمیایی و یا نیروگاه های هسته ای که حضور انسان در انجام مراحل مختلف آزمایشات می تواند برای او بسیار خطرناک باشد ضرورتی نخواهد داشت.

دوربین های مداربسته دیگری مانند دوربین های اسکن برای مراکز صنعتی جهت کنترل و اسکن خط تولید و یا دوربین های حرارتی نیز وجود دارد که از اهمیت بالایی برخوردارند.

کاربردهای دوربین مداربسته

  • کنترل ترافیک

یکی از مهمترین کاربردهای دوربین مداربسته نصب در جاده ها برای کنترل ترافیک وسایل نقلیه در سطح وسیع است. دوربین های مداربسته امکان کنترل ترافیک در خیابان ها و ارسال اطلاعات توسط gps برای خودروهای عبوری از هر خیابان را فراهم می کنند. با نصب دوربین های مداربسته کنترل جرائم رانندگی و تصادفات به آسانی امکان پذیر می شود. امکان شناسایی اتوماتیک پلاک خودروها یکی دیگر از دستاوردهای مهم دوربین مداربسته در جاده ها و خیابانها می باشد.

  • امنیت نقل و انتقالات

از دیگر فواید نصب دوربین مداربسته امکان کنترل امنیت نقل و انتقلات عمومی و پیشگیری از حوادث خارج از دید است. برای مثال نصب دوربین های مداربسته در حمل و نقل عمومی مانند مترو، اتوبوس ها و قطارهای شهری امکان کنترل درهای ورود و خروج مسافران را فراهم آورده است. یعنی با نصب دوربین های مداربسته می توان از  خروج کامل هر یک از مسافران اطمینان حاصل کرد.

 

دسته‌ها
بلاگ

انواع دوربین های مدار بسته

انواع دوربین های مدار بسته

یکی از سیستم های امنیتی و حفاظتی مشهور و پرکاربرد دوربین های مدار بسته می باشد. با نصب دوربین های مدار بسته در منازل و اماکن مختلف می توان تمامی حرکات ورود و خروج افراد به ساختمان را ثبت و بررسی نمود. در این مطلب شما را به صورت مختصر با اسامی انواع دوربین های مداربسته موجود در بازار آشنا می کنیم.

دوربین مدار بسته (closet circuit television) یا cctv در لغت به معنی جعبه جادویی مدار بسته بوده که در واقع دوربین هایی هستند که در جای خود ثابت هستند. در واقع دوربین های مداربسته شامل همه دوربین هایی هستند که در مکانی ثابت قرار گرفته اند و قابلیت ارسال تصاویر را برای مانیتورها دارند.

انواع دوربین های مدار بسته

  • دوربین های مدار بسته بر اساس نوع سیگنال:

دوربین های مدار بسته از نظر نوع سیگنال به ۳ دسته دوربین های آنالوگ، دوربین های ip آی پی تحت شبکه و دوربین های دو منظوره تقسیم می شوند.

  • انواع دوربین های مداربسته بر اساس شکل ظاهری:

دوربین های مداربسته از نظر شکل ظاهری شامل دوربین های دام ، دوربین های مینیاتوری، دوربین های صنعتی، دوربین های مینیاتوری، دوربین های مادون قرمز و دوربین های اسپید دام (دوربین های چرخشی) می باشند.

  • انواع دوربین های مداربسته از نظر نوع قاب و پوشش:

دوربین های مداربسته از نظر نوع قاب و پوشش عموما به سه دسته دوربین های مخفی، دوربین های ضد آب قاب بزرگ (پمپ بنزینی) و دوربین های قاب فانتزی تقسیم می شوند.

 

دسته‌ها
بلاگ

گلخانه هوشمند

گلخانه هوشمند

هوشمند سازی منازل یکی از مدرن ترین راهکارها برای داشتن زندگی بهتر و امنیت بیشتر است. سیستم های هوشمند سازی منازل شامل بخش های متنوعی چون سیستم روشنایی هوشمند، سیستم صوتی هوشمند، استخر و سونای هوشمند، آسانسور هوشمند، فیوز هوشمند، پرده های هوشمند و … است.

یکی از جالب ترین بخش های هوشمند سازی منازل، ایجاد گلخانه های هوشمند جهت رشد بهتر گل و گیاهان در خانه و آپارتمان شما است.

در دنیای صنعتی و مدرن وجود عناصر طبیعت در خانه و محل کار می تواند نقش مهمی در ایجاد آرامش و نشاط در زندگی ما داشته باشد. یکی از مهمترین بخش های هر خانه گلخانه آن است. شما ممکن است در گلخانه خود گیاهان متفاوتی را نگهداری کنید که شرایط آبیاری متفاوتی دارند. مثلا گل هایی سنسوریا و بنفشه آفریقایی فصل گلدهی متفاوت و در نتیجه نیازهای متفاوتی دارند.

گلخانه هوشمند

بعضی گیاهان به آبیاری بیشتر و بعضی گیاهان مانند کاکتوس ها به آبیاری بسیار کمتری احتیاج دارند. نگهداری از گیاهان مختلف مستلزم دقت و مراقبت بسیار است که شاید شما نتوانید زمان لازم برای این کار را داشته باشید و وجود یک گلخانه هوشمند کوچک EcoQube Air می تواند مراقبت های لازم برای انواع گیاهان را فراهم آورد.

گلخانه های هوشمند می توانند در هر شرایطی بهترین مراقبت ها را برای گیاهان انجام دهند. حتی در شهرهای آلوده که ممکن است به دلیل آلودگی ها و ریزگرد های موجود در هوا، گیاهان آسیب دیده و رشدشان متوقف شود وجود یک گلخانه هوشمند می تواند بسیار تاثیر گذار باشد. گلخانه هوشمند دارای یک فیلتر هپا است که در شرایط آلودگی هوا فعال شدن و با معلق کردن ذرات در درون فیلتر اجازه عبور را به آن ها نداده و هوای اطراف گیاهان را تمیز نگه می دارد.

گلخانه هوشمند

گلخانه هوشمند هوای تازه برای رشد گیاهان شما فراهم می کند و هر زمان که لازم باشد گیاهان را با توجه به نیاز هر کدام آبیاری می کند. یکی از مشکلات نگهداری گیاهان در گلخانه نبود نور کافی برای گیاهانی است که به نور زیادی و مستقیم برای رشد احتیاج دارند. گلخانه هوشمند دارای یک نور لامپ LED است که می تواند نور لازم برای رشد گل ها و گیاهان موجود در گلخانه را فراهم کند.

گلخانه هوشمند و آبیاری خودکار

یکی از مزیت های بزرگ وجود گلخانه هوشمند امکان آبیاری هوشمند گیاهان مختلف موجود در گلخانه است. میزان آب مورد نیاز برای گیاهان مختلف متفاوت است و بعضی گیاهان ممکن است به دلیل آبیاری بیش از حد یا نبود آب کافی آسیب ببینند. گلخانه هوشمند این مشکل را حل کرده و به صورت اتوماتیک گیاهان موجود در گلخانه را آبیاری می کند.

یکی دیگر از جالب ترین کارکردهای این گلخانه های کوچک هوشمند، بیدار کردن به موقع شما از خواب و همزمان با بیرون آمدن آب و هوای تازه از گلخانه است. شما می توانید ساعت زندگدار خود را از طریق گوشی با زمان معین بیرون آمدن آب و هوای تازه گلخانه هوشمند هماهنگ کنید.

 

دسته‌ها
بلاگ

آشنایی با دوربین های مدار بسته بی سیم wireless و wifi

آشنایی با دوربین های مدار بسته بی سیم wireless و wifi

مهمترین مزیت نصب دوربین های مداربسته وایرلس عدم نیاز به سیم کشی برای نصب است. این دوربین ها داراری یک فرستنده داخلی بوده که به صورت اینترنتی سیگنال‌های تصویری را برای گیرنده ارسال می‌کند.

در سال های اخیر دوربین های مدار بسته بی سیم پیشرفت های زیادی کرده و انواع متفاوتی از آن ها روانه بازار شده است که هز کدام از آنها معایب و مزایای خاص خود را دارند. در این مطلب شما را با انواع دوربین های مدار بسته بی سیم و ویژگی های آن ها آشنا می کنیم.

همانطور که گفته شد این دوربین ها بدون نیاز به سیم کشی سیگنال های تصویری را برای دستگاه گیرنده ارسال می کنند. نصب دوربین های مداربسته بی سیم به مراتب آسان تر از دوربین‌های با سیم است اما این دوربین ها معایب خاص خود را نیز دارند که موجب می شود به صورت گسترده مورد استفاده قرار نگیرند.

آشنایی با دوربین های مدار بسته بی سیم wireless و wifi

تفاوت دوربین مدار بسته بی سیم و سیم دار

دوربین‌های مداربسته سیم دار از طریق یک کابل دوربین سیگنال های تصویری را برای گیرنده خود یعنی مانیتور یا دستگاه‌های دی وی آر ارسال می کند اما دوربین های مدار بسته بی سیم نیازی به این کابل های دوربین ندارند. این دوربین ها تنها طریق شبکه اینترنت تصویر ضبط شده توسط دوربین را برای نانتیور مورد نظر ارسال می کنند.

دوربین های مدار بسته بی سیم گران تر از دوربین های سیم دار هستند اما در عوض مقرون به صرفه می باشند زیرا نیازی به کابل کشی نداشته و به همین دلیل سریع تر و کم هزینه تر از دوبین های مدار بسته سیم دار نصب می شوند.

شما می توانید دوربین‌های مداربسته وایرلس را در هر مکان و نقطه ای از منزل یا محل کار خود نصب کنید اما دوربین‌های سیم دار این قابلیت را ندارند.

از طرفی اگر مستاجر هستید دوریبین های مدار بسته بی سیم گزینه بهتر برای شما هستند زیرا صاحب خانه ها معمولا اجازه کابل‌کشی درون دیوارها و سقف را به شما  نمی‌دهند.

انواع سیستم های انتقال سیگنال RF دوربین های مدار بسته وایرلس

به طور کلی دو نوع سیستم انتقال سیگنال RF  (رادیو فرکانس) یعنی دوربین آنالوگ و دیجیتال وجود دارد.

دوربین آنالوگ:

این دوربین ها تصاویر ضط شده را به صورت یک ردیف داده‌های پیوسته به گیرنده تعیین شده منتقل می کنند. گیرنده های تنظیم شده موجود در دامنه فرکانسی‌ این دوربین ها می توانند این داده ها را دریافت کنند. در این حالت احتمال ایجاد تداخل سیگنالی افزایش می یابد اما اگر گیرنده قوی تری در محیط وجود داشته باشد می تواند سیگنال های دیگر را حذف کرده و داده ها را دریافت کند.

دوربین وایرلس دیجیتالی:

این دوربین ها عملکردی متفاوت دارند. دوربین های دیجیتالی قادر به تغییر سیگنال های دریافتی بوده و با چرخش دائم در میان فرکانس ها از تداخل در آن ها جلوگیری می کنند. در این حالت سیگنال به شکل ایمن تری منتقل می شود. در این دوربین ها پس از جفت شدن گیرنده با دوربین مدار بسته سیگنال های تصویری ارسال می شودو در واقع دوربین و گیرنده با یک سرعت برابر از میان فرکانس ها عبور می کنند.

آشنایی با دوربین های مدار بسته بی سیم wireless و wifi

دوربین های مداربسته وایرلس

اغلب دروبین های مداربسته اعم از آنالوگ و دیجیتالی بر روی دو دامنه فرکانس ۲٫۴ یا ۵٫۸ گیگاهرتز کار می کنند. این دوربین ها معمولا عملکردی مشابه دارند و هر دو دارای یک فرستنده و یک گیرنده مانند مانیتور یا دستگاه دی وی آر می باشند.

دامنه فرکانس ۲٫۴ گیگا هرتز

حداکثر برد این دامنه تا ۲۱۳ متر قابل دسترسی بوده و هم در دوربین های دیجیتالی و هم در دوربین های آنالوگ وجود دارد. در یک دوربین مدار بسته آنالوگ یا دیجیتال با دامنه ۲٫۴ گیاهرتز، گیرنده حداکثر می تواند ۴ سیگنال دریافت کند. بیشتر دوربین های بی سیم و با سیم در این دامنه فرکانس کار می کنند که در این حالت احتمال ایجاد تداخل برای دوربین های آنالوگ بیشتر است.

دامنه فرکانس ۵٫۸ گیگا هرتز

حداکثر برد این دامنه تا ۷۰۰ متر قابل دسترسی بوده و گیرنده آن حداکثر می تواند ۸ سیگنال دریافت کند. این دامنه معمولا برای مصارف خانگی به کار نمی رود. میزان تداخل در این دامنه کمتر بوده و سیگنال های خارجی از طریق گیرنده‌های خارجی نیز دریافت می شوند. این دامنه هم در دوربین های دیجیتالی و هم در دوربین های آنالوگ امکان پذیر است.

آشنایی با دوربین های مدار بسته بی سیم wireless و wifi

وای فای

دوربین مدار بسته وای فای یکی از انواع دوربین‌های مداربسته وایرلس تحت‌شبکه می باشد که امکان دسترسی به به شبکه محلی و تبادل اطلاعات را برای چندین دستگاه الکترونیکی فراهم می کند. این دوربین ها با استفاده از یک روتر، وایرلس و شبکه کردن دوربین آن را به شبکه محلی اطلاعات متصل می کنند.

در این نوع دوربین ها امکان اتصال هر سیستم به روتر وجود دارد و اطلاعات از طریق شبکه اینترنت ارسال می شود. برد این روتر ها حدودا ۴۵ تا ۹۰ متر بوده که در نتیجه می تواند تعداد زیادی دوربین های مداربسته و تجهیزات الکترونیکی را پوشش دهی کند. در واقع این روتر تمامی این تجهیزات را به هم متصل می کند. معمولا روتر ها به صورت جداگانه از دوربین مداربسته به فروش می رسد.

دوربین مدار بسته وای فای یکی از محبوبترین انواع دوربین است که امکان اتصال و مشاهده تصاویر ضبط شده را حتی از راه دور و خارج از شبکه برای شما فراهم می کند. این دوربین ها پیچیده تر از دوربین های سیم دار بوده و برای تنظیم آن حتما به یک کامیپوتر احتیاج خواهید داشت.

دوربین های مداربسته سلولار

یکی دیگر از انواع دوربینهای مداربسته دوربین های سلولار می باشند. این دوربینها جهت ارسال داده های تصویری به یک شبکه سولار متصل می شوند و عملکردی مانند دوربین‌های مداربسته وای فای دارند. این دوربین یکی از مدرن ترین دوربین های موجود در بازار است که عملکردی وابسته به وضعیت شبکه دارد.

دوربین های مدار بسته سلولار یکی از گران قیمت ترین دوربین های مدار بسته بوده که تنظیم آن ها نیز به دلیل نیاز به یک طرح داده‌ای سلولار کمی تخصصی است. میزان قیمت دوربین های سلولار با توجه به نوع سیستم حامل سلولار متغیر است. عملکرد این دوربین ها به شدت به وضعیت شبکه بستگی دارد و عدم پوشش دهی مناسب ممکن است در کار این دوربین ها اختلال ایجاد کند.

آشنایی با دوربین های مدار بسته بی سیم wireless و wifi

شما می توانید با استفاده از تجهیزاتی ساده و با استفاده از یک فرستنده و گیرنده دوربین های سیم دار را به دوربین های بی سیم مبدل کنبد.  این فرستنده کمک می کند تا دوربین به گیرنده دوربین آنالوگ متصل شود.

یکی از سوالات رایج در مورد دوربین های مدار بسته امکان افزایش دامنه فرکانسی این دوربین ها است. امکان افزایش دامنه دوربین ها وجود دارد و برای این کار به ابزاری الکترونیکی به نام تکرارگر نیاز است. این ابزار، سیگنال های تصویری را از دوربین گرفته و سپس برای گیرنده ارسال می کند. این کار موجب دو برابر شدن دامنه فرکانسی دوربین مداربسته وایرلس می شود. بهتر است از چند سیستم تکرارگر برای دروبین استفاده نشود زیرا موجب تضعیف شدید سیگنال های دریافتی می شود.

معمولا برای محاسبه بیشترین دامنه فرکانسی دوربین مداربسته، خط دید را در نظر می گیرند و موانع بین فرستنده و گیرنده را به صورت فرضی حذف می کنند. اما در اصل وجود موانع مختلف مانند دیوارها، پنجره ها و فلزات می تواند موجب تضعیف سیگنال و کاهش برد تبادل اطلاعات تجهیزات شود.

آشنایی با دوربین های مدار بسته بی سیم wireless و wifi

معایب دوربین های بی سیم

  • یکی از معایب دوربین های وایرلس امکان بروز تداخل های سیگنالی است. این مساله اغلب زمانی پیش می آید که شبکه دایرلس به درستی تنظیم نشده باشد که این مساله باعث کاهش کیفیت شبکه وای فای می شود.
  • اگر دوربین‌های مداربسته تحت‌شبکه در نزدیکی نقاط دسترسی به شبکه وای فای باشند به آن وصل می شوند ولی هر چه این فاصله بیشتر شود پهنای باند و میزان این پوشش دهی کمتر می شود. در واقع هر چه شبکه وایرلس جهش بیشتری داشته باشد گستره پوشش دهی آن نیز کمتر می شود.
  • درمورد شبکه‌های وایرلس دور برد و اصلی به خط دید نیاز است. حتی شبکه‌هایی هم که به وای فای وصل هستند (یعنی نیازی به خط دید ندارند) ممکن است قدرت و کیفیت سیگنال آنها در اثر تداخل ناشی از حضور اشیاء مانند شیشه، درخت، آسانسور و … تحت تاثیر قرار گیرد.

 

دسته‌ها
بلاگ

استخر، سونا و جکوزی هوشمند

استخر، سونا و جکوزی هوشمند

هوشمند سازی استخر، سونا و جکوزی یکی از جالب ترین و جدیدترین بخش های خانه های هوشمند است.

مهمترین مزایای هوشمندسازی استخر، سونا و جکوزی:

  1. امکان کنترل هوشمند کیفیت و سلامت آب
  2. امکان کنترل هوشمند سطح آب
  3. امکان کنترل هوشمند دمای آب
  4. تخلیه و پر نمودن هوشمند استخر
  5. نورپردازی هوشمند و قابل تغییر
  6. و …

استخر، سونا و جکوزی هوشمند

یکی از مهمترین مزایای هوشمندسازی استخرها، افزایش صرفه جویی در زمان و انرژی است. برای پر کردن استخرهای معمولی شما باید زمان زیادی را تلف کنید و و سپس دمای آب را به تعادل مورد نظر برسانید. در این حالت حضور شخص برای انجام درست عملیات لازم است اما در استخرهای هوشمند همه عملیات به صورت خودکار و از راه دور انجام می شود و دیگر نیازی به حضور فیزیکی شما نخواهد بود.

با هوشمند سازی استخرها تمام عملیات تصفیه آب استخر و جکوزی و تنظیم گرمایش به شکل اتوماتیک و به صورت ۲۴ساعته انجام می شود. استخرهای هوشمند را می توان از طریق یک مانیتور لمسی کنترل نمود. این مانیتور یک صفحه نمایش لمسی است که شما می توانید همه چیز را روی آن تنظیم کنید.

تنظیم دمای آب استخر، تنظیم زمانبندی پمپ تصفیه آب و … را می توانید به وسیله همین صفحه نمایش لمسی انجام دهید. می توانید برای گرمایش استخر زمانبندی تعیین کنید. مثلا می توانید تنظیمات را به گونه ای انجام دهید که سیستم گرمایش استخر شب ها متوقف شود تا در ساعاتی که از استخر استفاده نمی کنید در مصرف انرژی صرفه جویی شود.

 پس از خاموش کردن دمای استخر حدودا ۱ ساعت طول می کشد تا آب سرد شود و هنوز قابل استفاده است. اگر می خواهید صبح به استخر بروید باید کمی زودتر پمپ ها روشن شود چون حدودا ۳ ساعت طول می کشد تا آب مجددا گرم شود. این مساله موجب کاهش مصرف انرژی و صرفه جویی قابل توجهی می شود.

پس از هوشمند سازی استخر، سونا و جکوزی تنظیمات در اختیار مصرف کننده قرار می گیرد. کار کردن با این صفه نمایش لمسی بسیار آسان است. این تنظیمات همگی به زبان فارسی است و در صورت مشکل از راهنمای فارسی موجود در تنظیمات می توانید استفاده کنید.

استخر، سونا و جکوزی هوشمند

از دیگر مزایای هوشمند سازی استخر، سونا و جکوزی امکان کنترل اتوماتیک کلرزنی، تصیه آب استخر به وسیله اوزون، امکان کنترل میزان رطوبت محیط استخر، تنظیم زمان روشن شدن سونا و تنظیم دمای آب استخر می باشد. صرفه جویی قابل توجه در مصرف انرژی، افزایش طول عمر تجهیزات و بهداشت بهتر آب استخر و جکوزی از دیگر دستاوردهای هوشمندسازی استخر، سونا و جکوزی است.

با هوشمند سازی استخر ها تمامی کلیدهای قدرت از محیط استخر حذف می شوند و این مساله خطر برق گرفتگی را به طور کامل از بین می برد. در استخرهای هوشمند کنترل بخش های مختلف استخر و جکوزی مانند کنترل روشنایی ها و پمپ ها از طریق کلیدهای فرمان انجام می شود.

این کلیدها تنها با برق ۲۴ ولت باطری کار می کنند و در نتیجه هیچگونه خطر برق گرفتگی افراد را تهدید نمی کند. ایمنی و استحکام این کلیدها به قدری بالا است که می توانید حتی با شلنگ آب آن ها را بشویید.

 

خروج از نسخه موبایل