دسته‌ها
بلاگ درب ضد سرقت قفل و کلید

روش های باز کردن درب ضد سرقت

اگر برای شما هم اتفاق افتاده است که زمانی که از منزل خارج می شوید کلید درب ضد سرقت خود را جا گذاشته اید در این زمان چه کاری را می توانید برای ورود مجدد به خانه داشته باشید؟ در صورتی که قفل درب ضد سرقت شما دیجیتالی باشد مشکلی را نخواهید داشت و نیازی به کلید ندارید ولی بیش تر درب های ضد سرقت از نوع کلیددار می باشند که در صورتی که گم شده و یا فراموش گردند نیاز به جستجوی راهکاری برای باز نمودن آن است. پیشنهاد می شود جهت باز کردن درب ضد سرقت خود بدون آسیب زدن از متخصصان تهران کلید کمک بخواهید. متخصصین تهران کلید آماده کمک رسانی به تمام شهروندان تهرانی در تمام مناطق تهران می باشند. کافیست جهت باز نمودن، تعمیرات قفل درب های معمولی و ضد سرقت خود می توانید در هر زمان از شبانه روز و در هر منطقه از تهران با شماره تلفن با شماره☎️ ۰۹۱۲۲۳۴۲۶۹۶ (کلیک جهت تماس) تماس بگیرید و کارشناسان را در محل خود داشته باشید.

🔶راه باز نمودن قفل درب ضد سرقت بدون کلید

همانطور که گفتیم زمانی که شما کلید درب ضد سرقت خود را گم کرده و یا جا می گذارید باید در پی راه حلی برای رفع آن و ورود مجدد به منزل داشته باشید. در ادامه مقاله راهکارهایی برای باز نمودن درب ضد سرقت بدون کلید ارائه نموده ایم ولی باز هم پیشنهاد می کنیم این کار را به متخصصین کلید سازی وتعمیرات درب ضد سرقت بسپارید تا بدون آسیب رسیدن و در اسرع وقت بتوانند درب ورودی ضد سرقت خود را باز نمایند.

🔶حالت های بسته شدن درب ضد سرقت بدون کلید

  1. 🚪 آیا درب ضد سرقت قفل شده است؟
  2. 🚪آیا درب ضد سرقت فقط بسته شده است؟
  3. 🚪کلید پشت درب ضد سرقت جا مانده است یا خیر؟
  4. 🚪باز نمودن درب ضد سرقت با کارت

🔶۱) آیا درب ضد سرقت قفل شده است؟

درب های ضد سرقت همانطور که از اسم آن ها مشخص است دارای قفل های پرقدرتی هستند که در صورتی که قفل شده و کلید نداشته باشید باز کردن آن کار ساده ای نیست. البته می توان این مورد را از تفاوت های اصلی بین درب های معمولی و درب های ضد سرقت دانست زیرا اگر هر فردی به راحتی بتواند وارد درب ضد سرقت شده و قفل آن را باز کند دیگر معنای ضد سرقت بودن بی معنی خواهد بود. اگر بخواهید خودتان این بازگشایی درب قفل شده را انجام دهید ممکن است به درب آسیب زیادی وارد نمایید. تنها راهی که پیشنهاد می شود کمک گرفتن از کلیدسازهای حرفه ای است که بتوانند در این شرایط به شما کمک کنند تا بدون آسیب این کارعملی شود.

🔹روش بازنمودن درب ضد سرقت با قفل
قفل ها با ساچمه ها رمز گذاری می شوند و جهت باز نمودن درب ضد سرقتی که قفل شده است، کلیدساز موظف است ساچمه ها را از قفل خارج نماید که بتواند درب را باز نماید. با خراب شدن قفل می توان با کمک یک پیچ گوشتی آن را باز نمود. پس از این که قفل و ساچمه ها را خارج کرده و دستکاری شد باید دقت نمایید که حتماً قفل درب ضد سرقت را عوض نمایید.

🔶۲) آیا درب ضد سرقت فقط بسته شده است؟

اگر درب ضد سرقت شما فقط بسته شده و قفل نشده است باز هم جای امیدواری دارید و کار شما به سختی کار قبلی نمی باشد. می تواند با کمک کارت های بانکی، کارت های تلفن یا موارد شبیه به این قفل را باز نمود. باز نمودن درب های آپارتمان با کارت های اعتباری زیاد سخت نمی باشد ولی باید نکته ای را توجه نمایید که درب های ضد سرقت به دلیل امنیت بالاتر فاصله یا درز کمتری نسبت به درب های معمولی دارند و به همین دلیل باز نمودن درب های ضد سرقت بسیار کار سخت و همچنین کار زمان بری است و ممکن است هر فردی نتواند آن را انجام دهد.

🔶۳) کلید پشت درب ضد سرقت جا مانده است یا خیر؟

به دلیل این که درب های ضد سرقت امنیت بالایی را دارند باز نمودن آن ها بدون قفل درب تنها راهی است که از تخریب درب جلوگیری نمود. در صورتی که کلید در پشت درب ضد سرقت بماند باید حتماً قفل عوض شود و چاره ای جز عوض نمودن قفل با کمک کلیدساز خبره نمی باشد. حتی می توان برای قفل درب ضد سرقت کلید جدیدی را ساخت و مشابه قفل های دیگر قابل انجام می باشد. البته ساخت این کار کمی زمان بر می باشد و روش هایی که در بالا تعریف شد زمان کم تری را خواهد گرفت. در حالتی که کلید پشت درب ضد سرقت جا مانده باشد این روش هم جوابگو نمی باشد.

🔶باز نمودن درب ضد سرقت با کارت

در صورتی که کلید درب ضد سرقت شما گم شد و نیاز دارید با کارت اعتباری آن را باز نمایید مراحل زیر را انجام نمایید.
🔹مرحله اول : کارتی مانند کارت بانکی را که بزرگ و سفت باشد را انتخاب نمایید.
🔹مرحله دوم : کارت را در بخش شکاف عمودی که بین درب ضد سرقت و چارچوب درب است، بگذارید.
🔹مرحله سوم : کارت بانکی را در بخش شکاف به سمت پایین کشیده و درب را هم به سمت داخل منزل فشار دهید.
🔹مرحله چهارم : کارت در این مرحله می تواند زبانه را به عقب هل دهد و درب ضد سرقت شما بدون کلید باز گردد.

دقت نمایید که باز نمودن درب های ضد سرقت که قفل شده است نیاز به مهارت زیادی دارند و در صورتی که کلیدساز متبحر نباشد می تواند به درب ضد سرقت شما هم آسیب وارد نماید. پس انتخاب کلید سازی با تجربه از اولین قدم برای انجام کار می باشد. در صورتی که قفل درب ضد سرقت از جنس خوبی انتخاب شده باشد باز نمودن درب هم بسیار سخت می شود و نیاز به کلید ساز حرفه ای خواهد بود. کافیست جهت باز نمودن، تعمیرات قفل درب های معمولی و ضد سرقت خود می توانید در هر زمان از شبانه روز و در هر منطقه از تهران با شماره تلفن با شماره☎️ ۰۹۱۲۲۳۴۲۶۹۶ (کلیک جهت تماس) تماس بگیرید و کارشناسان را در محل خود داشته باشید.

دسته‌ها
بلاگ قفل و کلید

روشهای بستن قفل فرمان چند کاره خودرو

در صورتی که شما هم نیاز به قفل فرمان دارید می توانید جهت مشاوره و خرید ☎با شماره ۰۹۱۲۲۳۴۲۶۹۶(کلیک جهت تماس)تماس بگیرید. تهران کلید ارائه کننده انواع قفل های خودرو و همچنین  تعمیرات آن ها در تامین امنیت شما می باشد.

از ابزارهای بسیار پر فایده برای استفاده جهت جلوگیری از سرقت کردن خودرو می توان به قفل خودرو اشاره نمود. سارقین اگر بتوانند درب خودرو را به راحتی باز کنند نمی توانند قفل فرمان را به راحتی باز کنند و در نتیجه خودرو به حرکت نمی افتد و سرقتی هم صورت نمی گیرد. این نمایش قفل فرمان زمانی که سارق می توانند آن را از پشت شیشه ببینند هم دلیل دیگری می شود تا سارقان با دیدن آن از عمل خود پشیمان گردند. همچنین برای باز نمودن یا شکستن این قفل های فرمان نیاز است که سارقین وقت بیش تری را برای این کار صرف نمایند که می تواند جلوی این کار را بگیرد و آن ها را از این عمل پشیمان نماید.

💠روش بستن قفل فرمان

قفل فرمان از دو بخش فلزی جداگانه درست شده و در بخش اول در بخش داخلی فرمان می باشد و در بخش دوم از فرمان خارج شده و به این بخش اتصال می یابد. روش بستن قفل به این صورت است که اول باید قفل را در وسط فرمان بگذارید وبخش اول را روی فرمان گذاشته و بخش دوم را به این بخش وصل نمایید و فشار داده تا دستگیره بتواند به صورت کامل روی فرمان چفت و بست گردد. در این مرحله ملاحظه کنید که دسته بلندی که روی قفل قرار دارد می تواند جلوی حرکت و تکان خوردن فرمان رابگیرد یا نه. اگر هنوز هم فرمان می تواند حرکت کند باید مجدداً برای بستن آن تلاش نمایید.
⬜️در مرحله آخر باید پس از جا گرفتن دو بخش قفل فرمان در داخل بتوانید دستگیره را قفل نمایید. جهت انجام این کار باید ازکلید هایی که در اختیارتان است می توانید بهره ببرید و پس از اینکه از قفل شدن آن اطمینان پیدا کردید چندین بار دستگیره را تکان داده تا قفل فرمان به صورت درست و کامل محکم شود و از جای خود خارج نگردد. جهت جدا کردن سیستم، پس از بازنمودن قفل آن با کلید، دو بخش فلزی را به سمت مخالف هم بکشید تا قفل فرمان باز گردد و بعداً آن را از روی فرمان جدا کنید.

💠چطور قفل فرمان می تواند امنیت خودروی را ایجاد نماید؟

همانطور که گفتیم به دلیل اینکه قفل فرمان ابزاری است که در معرض دید می باشد می تواند جلوی سرقت را بگیرد. اگر هم سارقی بخواهد فرمان را با قفل فرمان به راست و چپ بگرداند به درب و یا شیشه گیر کرده و تا باز نشدن آن نمی تواند خودرو را حرکت بدهد. یکی از راه هایی که ممکن است سارقین آن را امتحان کنند شکستن قفل فرمان می باشد که می تواند با بریدن قفل فرمان صورت گیرد. برای این کار هم یا باید قفل توسط اهرم شکسته شود و یا با یک منبع تغذیه آن رابرش دهند که هم سروصدا دارد و هم زمان زیادی را برای این کار احتیاج دارد که مانع کار دزدان خودرو می شود.

💠سایز قفل فرمان

قفل های فرمان در اندازه ها و شکل های متنوعی در بازار ایران موجود می باشند که برای خودروهای مختلفی هم مانند خودروهای سبک و سنگین طراحی شده اند. چه راننده یک خودروی معمولی یا سافاری باشید و چه انواع خودروهای سنگین و یا تریلی ها را داشته باشید می توانید قفل های فرمان را در اندازه های کوچک تا بزرگ در بازارها و فروشگاه ها پیدا نمایید و از آن ها استفاده کنید. بستگی به جنس و دوام آن ها قیمت قفل های فرمان هم مختلف می باشد.

💠مزیت استفاده نمودن از قفل فرمان

همانطور که از ابتدای مقاله به این موضوع اشاره نمودیم می توانیم این موضوع را تاکید کنیم که با بسته شدن قفل فرمان سارقین نمی توانند به هیچ وجه خودروی شما را تکان دهند. در صورت حرکت خودرو هم به دلیل بسته شدن یا قفل شدن فرمان و نچرخیدن آن، خودرو مسافتی را نمی تواند طی نماید. قفل های فرمان به نسبت سایر ابزار پیش گیرنده سرقت خودرو قیمت بالایی را ندارند و افراد می توانند با هزینه ای کم تر تا حد زیادی جلوی دزدیده شدن وسائل نقلیه خود را بگیرند و سود زیادی را نمایند.

برای جلوگیری از سرقت ماشین می توانید نسبت به خرید دزدگیر یا ردیاب خودرو اقدام کنید اما یکی از ساده ترین روش های جلوگیری از سرقت ماشین بستن قفل فرمان و قفل پدال است. از جمله مزایای بستن قفل پدال و فرمان می توان به افزایش زمان تاخیر در سرقت خودرو نامید وگرنه با بستن این محصولات صد درصد باعث جلوگیری از سرقت خودرو نخواهید شد پس بهتر است با نصب ردیاب خودرو یا دزدگیر امنیت خودرو را افزایش دهید.

💠قفل فرمان بهتر است یا قفل پدال

این سوال همیشه اکثر مشتریان از فروشندگان می پرسند. مسلما کارایی هر کدام فرق دارد با بستن قفل فرمان سارق نیاز به شکستن شیشه جلوی ماشین دارد  و اما بستن قفل پدال باعث می شود که سارق خم شود و قدرت ریسک این کار بالاست زیرا در هنگام نشستن سارق دید ندارد. به طور کلی برتری خاصی نسبت به هم دیگر ندارند.

💠نحوه بستن قفل فرمان چند کاره خودرو

خب مسلما فهمیدید که قفل فرمان و قفل پدال چه کارایی دارد و با گرفتن شماره تماس تهران کلید می توانید به راحتی محصولات ما را خریداری کنید. اما قفل فرمان چند کاره هم روی فرمان بسته می شود هم پدال یعنی عملا دو کارایی محصول را انجام می دهد که به شکل های زیر می توانید آن را روی ماشین ببندید.

https://tehrankey.ir/wp-content/uploads/2021/01/بستن-قفل-فرمان.mp4
دسته‌ها
بلاگ

آشنایی با انواع باران گیر آیفون تصویری

باران گیر آیفون تصویری در واقع محافظ پنل و دوربین آیفون تصویری است. باران گیر مانع از آب خوردگی پنل در هنگام باران شده و علاوه بر آن سایبان دوربین پنل آیفون تصویری در برابر آفتاب نیز میباشد. باران گیر آیفون تصویری همچنین امکان سرقت پنل را نیز کاهش می دهد. این پنل ها با چهار پیچ در زیر و داخل به پنل متصل شده و باز کردن این پیچ ها برای سارقین سخت و زمان بر است که در نتیجه آن احتمال سرقت پنل آیفون تصویری کمتر می شود. در این مطلب می خواهیم در مورد انواع این باران گیر و محافظ پنل آیفون تصویری با شما صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

🔵انواع باران گیر و محافظ پنل آیفون تصویری

باران گیرهای آیفون تصویری معمولاً در دو نوع فلزی و ABS موجود هستند که هر کدام مزایای متفاوتی دارند. باران گیرهای فلزی از فلز آب دیده و ضد زنگ ساخته شده اند که از پنل در برابر نور خورشید محافظت می کنند. باران گیرهای ABS از نوعی پلاستیک فشرده آنتی استاتیک ساخته شده اند که رنگشان تغییر نمی کند. این نوع محافظ ها برای تمامی آیفون های تصویری قابل استفاده هستند.

🔵مهمترین انواع باران گیر پنل آیفون تصویری

▫️باران گیر پلاستیکی آیفون تصویری

این نوع باران گیرها به خوبی از نفوذ آب به داخل صفحه های جلوی درب ممانعت می کنند و می توانند پنلهایی تا ۱۶ واحد را به خوبی پوشش دهند. قاب های پلاستیکی صفحه پنل را تا حدودی محصور کرده و خطر سرقت را کاهش میدهند. باران گیرهای پلاستیکی طرح صدف از پرکاربردترین باران گیرهای پلاستیکی است که می تواند صفحه ای تا ۱۶ واحد را به خوبی بپوشاند. این قاب پنل آیفون تصویری را در برابر آب و باران محافظت کرده و مانع از آب خوردگی صفحه پنل می شوند. این نوع پوشش های پلاستیکی نیز خطر سرقت پنل را تا حدی کاهش می دهد.

▫️باران گیر یا محافظ فلزی آیفون تصویری

این قاب های فلزی را میتوان بر روی انواع برند آیفون های تصویری داخلی و خارجی نصب نمود. بارانگیرهای فلزی از پنل در برابر نفوذ آب و باران محافظت میکنند و کاملا ضد زنگ هستند. این بارانگیرها مقاوم به رطوبت بوده و از آب خوردگی پنل پیشگیری می کنند. این محافظ ها نیز تا حدی صفحه پنل را محصور کرده و خطر سرقت را کاهش می دهند.

▫️باران گیر کشویی آیفون تصویری

باران گیرهای کشویی نیز فلزی بوده و کاملا ضد زنگ هستند. این باران گیرها از پنل در برابر آبخوردگی و باران و رطوبت محافظت می کنند. یکی از مزایای این باران گیرها کشویی بودن آنهاست که امکان نصب آنها بر روی پنل هایی با اندازه و ابعاد متفاوت را به ما می دهد. این نوع قاب های باران گیر قابلیت تنظیم ارتفاع ۲۰ تا ۳۲ سانتیمتر را دارند. باز کردن این نوع باران گیرها سخت و زمان بر بوده و در نتیجه احتمال باز کردن و سرقت پنل بسیار کمتر می شود. این باران گیرها در برابر ضربه نیز مقاوم بوده و از صفحه پنل به خوبی محافظت می کنند.

🔵اهمیت لاستیک آب بندی پنل آیفون تصویری

این لاستیک ها مانع از ورود آب و گرد و خاک به داخل پنل می شوند.

دسته‌ها
بلاگ

نحوه باز کردن درب اتوماتیک بدون ریموت

امروزه از درب های اتوماتیک برای عبور مرور در بانک ها، فروشگاه های بزرگ و حتی مراکز فروش استفاده می شود. درب های اتوماتیک با استفاده از نیروی برق و موتور کار می کنند از این رو هنگام قطع برق دچار مشکل می شوند برای باز کردن درب اتوماتیک هنگام قطع برق می توانید از کلید خلاص کن استفاده کنید. درب های اتوماتیک باعث عبور و مرور راحت افراد در بانک ها، مراکز فروش و… شده اند اما با وجود ویژگی های آن ممکن است هنگام قطع برق دچار مشکل شوند که کافیست با کلید خلاص کن نسبت به باز و بستن درب ها اقدام کنید. در صورتی که درب اتوماتیک شما نیاز به تعمیرات داشت می توانید در هر زمان از شبانه روز و در هر منطقه از تهران با شماره تلفن با شماره☎️ ۰۹۱۲۲۳۴۲۶۹۶ (کلیک جهت تماس) تماس بگیرید و کارشناسان را در محل خود داشته باشید.

🔵نحوه کار کردن درب اتوماتیک

درب های اتوماتیک به مانند کرکره برقی با نیروی برق و موتور کار می کنند با این تفاوت که نحوه باز و بستن آنها متفاوت است. سنسورهای مادون قرمز تشخیص می دهد که افراد نزدیکی درب هستند و با ارسال سیگنال به باکس فرمان باز شدن درب ها را ارسال می کند. با دادن دستور باز شدن درب موتور روشن شده و تسمه حرکت می کند تا درب باز شود.

توجه داشته باشید که از عوامل باز و بسته نشدن درب پارکینگ می تواند خراب شدن سنسور های مادون قرمز باشد.

🔵نحوه باز کردن درب اتوماتیک هنگام قطع برق

بسیاری از مواقع ممکن است به دلیل مصرف زیاد برق منطقه با قطع شدن مکرر برق مواجه شوید در این مواقع برای کار کردن دستگاه های برقی بهتر است از برق اضطراری استفاده کنید. در هر صورت اگر برق اضطراری برای کار کردن درب اتوماتیک وجود ندارد برای باز کردن آن کافیست از کلید خلاص کن درب اتوماتیک استفاده کنید.

🔵کلید خلاص کن درب اتوماتیک

با قطع برق درب اتوماتیک کار نمی کند برای باز کردن درب اتوماتیک کافیست از کلید خلاص کن استفاده کنید.

🔵باز کردن درب اتوماتیک به روش دستی

در صورتی که شما کلید خلاص کن را فراموش کرده اید کافیست جعبه باکس موتور را باز کنید و محور گیربکس را خلاص کنید. با خلاص کردن محور گیربکس عملیات باز و بستن درب اتوماتیک انجام می شود.

🔵نحوه تنظیم تایمر درب اتوماتیک

زمان باز و بستن درب اتوماتیک چند ثانیه طول می کشد که به آن تایمر گفته می شود. برای تنظیم تایمر درب اتوماتیک به دو صورت انجام می شود.

🔵تنظیم تایمر از روش برد بصورت دستی

  1. 🔸کافیست برد را نگاه کنید و دکمه سمت چپ و پایین برد را برای چند ثانیه نگه دارید.
  2. 🔸پس از آن دکمه D از برد درب اتوماتیک را بزنید.
  3. 🔸با زدن دکمه D تایمر شروع به ثبت شدن می کند.
  4. 🔸شما برای سپری شدن زمان دلخواه باز و بستن درب اتوماتیک چند ثانیه بعد باز هم دکمه D را بزنید.

توجه داشته باشید که زمان بین اولین فشار دادن دکمه D و دومین فشار دادن دکمه تایمر بسته شدن درب اتوماتیک در نظر گرفته می شود.

🔵تنظیم تایمر درب اتوماتیک با دیپ سوئیچ

سه عدد سوئیچ روی برد وجود دارد که شامل موارد زیر است.

  1. 🔸فعال و غیر فعال کردن تایمر اتوماتیک
  2. 🔸چپ گرد و راست گرد موتور درب اتوماتیک
  3. 🔸برقراری ارتباط بین درب اتوماتیک و ریموت

برای فعال کردن تایمر کرکره برقی شما می بایست کلید از برد سوئیچ اتو کلوز یا auto close را بر روی وضعیت فعال on قرار دهید تا در زمان دلخواهی از درب اتوماتیک به پایین بیاید همچنین برای غیر فعال کردن این برنامه می توانید آن را روی وضعیت off قرار دهید.

🔵تنظیم زمان بسته شدن درب اتوماتیک

در صورت باز بودن درب اتوماتیک اگر دکمه ریموت را فشار می دهید و درب بسته نمی شود عوامل زیر را در نظر بگیرید.

  1. 🔸ایراد از فتوسل (چشم ایمنی)‌ درب اتوماتیک است
  2. 🔸ایراد در سیم‌کشی

حتما توجه داشته باشید که عواملی چون برگ کاغذ یا کاغذ مابین چشمی درب قرار نگرفته باشد. هنگام بررسی عوامل زیر شک نداشته باشید که عوامل زیر هم بسزا است.

  • 💠تنظیم دور موتور در سیستم درب اتوماتیک نقش بسزایی دارد.
  • 💠موتور در تمامی سیستم‌های درب اتوماتیک در هنگام کار باید به نرمی و آهستگی کار کند.

🔵کار کردن درب اتوماتیک با برق اضطراری

بهترین حالت برای کار کردن دستگاههای برقی هنگام قطع برق استفاده از برق اضطراری است. برق اضطراری درب اتوماتیک را UPS می نامند و هر کدام از آنها توان و ظرفیت های مختلفی دارند. برخی از آنها بین ۳ الی ۸ ساعت و برخی از دستگاه های برق اضطراری ۲۴ ساعت کار می کند. در صورتی که مقاله سودمند نبود می توانید به مقاله دیگر ما یعنی “۱۵ روش باز کردن درب خودرو و خانه” مراجعه نمایید.

دسته‌ها
بلاگ

دزدگیر ماشین

خدمات تهران کلید نصب و تعمیر باز نمودن انواع درب و قفل منزل و خودرو به صورت موتوری سیار و شبانه روزی می باشد. جهت گرفتن خدمات با بالاترین کیفیت می توانید با شماره☎️ ۰۹۱۲۲۳۴۲۶۹۶ (کلیک جهت تماس) تماس بگیرید و کارشناسان را در محل خود داشته باشید.


🔷 دزدگیر ماشین چیست؟

همانطور که می دانید دزدگیر ماشین سیستمی دارای امنیت می باشد که دارای سنسور بوده و در زمان فعال سازی هشدار می دهد. دزدگیرهای ماشین سالیان زیادی است که اختراع شده اند و هر روز بر پیشرفته تر شدن آن اضافه می گردد. دزدگیرها در حال حاضر در اکثر وسائل نقلیه متصل هستند و به صورت رایجی در بین افراد استفاده می شوند. دزدگیرها مانند ابزارهای دیگر مانند قفل پدال، قفل فرمان و سایر موارد می توانند سرقت ماشین را توسط سارقین به عقب بیاندازند. یکسری از دزدگیرها هم توسط کارخانه بر روی ماشین ها نصب می شوند و با دقت بیشتری کار می کنند. توانایی های هر دزدگیر با توجه به جنس، مدل و موارد دیگر که در ادامه مقاله می گوییم انجام می گردد.

🔷 دلیل استفاده از دزدگیر ماشین

ماشین از دارایی های مهمی می باشد که امروزه به دلیل زیاد شدن سارقین در جامعه افراد از امنیت آن احساس خطر می کنند. اولین راه برای این که از این موضوع جلوگیری نمایید این است که به نکات ایمنی که پلیس در اختیارتان می گذارد دقت نمایید.به طور مثال جا نگذاشتن سوییچ خودرو حتی در زمان کم و چک کردن بسته بودن خودرو در زمان ترک نمودن آن از نکات اولیه می باشد. در مراحل بعدی می توان به زدن قفل فرمان و قفل پدال اشاره نمود. ولی راهکاری که از همه مهم تر است و می تواند با صدا فرد را آگاه نماید استفاده از دزدگیرها می باشد. در واقع دزدگیرها از واجبات زندگی افراد شده اند و بدون آن ها افراد همیشه نگرانی از بابت گذاشتن ماشین در جایی غیر از پارکینگ خود می باشند. با کمک و به کارگیری نکات اولیه و همچنین استفاده از ابزارها و تکنولوژی می توانید جلوی این سرقت را تا حدود زیادی بگیرید. هر فرد یکسری از مشخصات را برای داشتن دزدگیری خوب در ذهن خود دارد که سعی می کنیم در این مقاله به آن بپردازیم.

🔷 ویژگی های بهترین دزدگیر ماشین

همانطور که در ابتدای مقاله گفتیم استفاده از دزدگیر ماشین مساله ای است که برای بیش تر صاحبان خودروها پیش می آید. دانستن ویژگی های دزدگیرهای خوب از مواردی است که افراد باید برای استفاده طولانی مدت به آن توجه نمایند. مسلماً کسی علاقه ندارد وسیله ای که بابت آن هزینه بالایی را داده است، خراب شده و یا بد کار کند. بنابراین انتخاب درست هر دزدگیر از مواردی است که باید برای خرید به آن دقت نمایید. باید نوعی انتخاب نمایید که قبل از روشن شدن خودرو یا باز شدن درب، شما متوجه شوید. توجه به حساسیت سنسورهای تعبیه شده در دزدگیر و همچنین قابلیت کنترل آن از پنل از مواردی است که یک دزدگیر خوب می تواند داشته باشد. برخی از دزدگیرهای هم دارای امکان ارسال پیامک می باشند که البته ممکن است با تاخیر همراه باشد و کارایی زیادی نداشته باشد.
برخی از دزدگیرها هم به صورت اینترنتی و با برنامه به مشتریان عرضه می شوند که در صورت وصل نمودن اینترنت می تواند به صورت پیامک گزارش را ارسال نماید.

🔷 انواع دزدگیر های ماشین

🔳دزدگیر ساده ماشین

دزدگیر ساده ماشین از نمونه دزدگیرهایی می باشند که به طور معمول زیاد استفاده می شوند. این دزدگیر های به محض این که چیزی به آن ها برخورد نماید با صدای بلند هشدار خواهد داد. این دزدگیرهای ساده تا ۱۰۰ متر را پوشش داده و زمانی که شما نزدیک ماشین باشید کارایی دارد. این نوع دزدگیرها ارزان بوده و به راحتی نصب می گردند. اگر فاصله شما از ماشین زیاد بوده و صدای آن را متوجه نشوید، ماشین می تواند به راحتی سرقت شود.

🔳دزدگیر تصویری ماشین

دزدگیر تصویری ماشین یک مانیتور دارد که شما می توانید وضعیت کنونی ماشین خود در آن ببینید. به طور مثال در صورتی که فردی به ماشین شما ضربه ای را وارد نماید در صفحه عکس چکش دیده می شود. این دزدگیرهای تصویری از مدل های ساده پیشرفته می باشند و می تواند زمانی که به ماشین نزدیک شدید درب ها را باز نماید و یا قفل کودک دارد که در دزدگیرهای ساده این امکانات وجود ندارد. همه این امکانات زمانی در تصویر مشاهده می شود که به ماشین خود نزدیک هستید و یا باتری دزدگیر ماشین ضعیف نشده است.

🔳دزدگیر سیم‌ کارتی ماشین

دزدگیر ماشین که دارای سیم کارت می باشد را می توان از مدل های جدید دزدگیر دانست که همراه با پیشرفت تکنولوژی به روز شده است و استفاده از آن روز به روز گسترش می یابد. داخل این دزدگیرها یک سیم کارت تعبیه شده است که با کمک آنتن جی پی اس به کار رفته در آن و پنلی که در اختیار مشتری قرار می گیرد می توان در هر لحظه ردیابی خودرو ها را انجام نمود. امکان موقعیت یابی هر لحظه خودرو، خاموش و روشن نمودن از راه دور، داشتن قفل کودک چند نمونه از امکانات آن می باشد. حتی در مواقعی که فرد به اینترنت متصل نیست هم می توانند این هشدارهای سرقت را از راه پیامک دریافت کند.

🔷 نکات قابل توجه در زمان خرید دزدگیر ماشین

  • 🏼صدای مناسب جهت آژیر
  • 🏼داشتن ریموت کنترل یدک
  • 🏼داشتن باتری پشتیبان
  • 🏼کارایی زیاد با هزینه کردن کم
  • 🏼امکان خاموش نمودن خودرو با ریموت یا اپلیکیشن
  • 🏼امکان تنظیم در مورد حساسیت سنسورها در دزدگیر ماشین
  • 🏼دارای ضمانت و خدمات بعد از فروش

🔷 وظیفه سنسورها در دزدگیر ماشین

سنسورها در دزدگیر ماشین وظیفه تشخیص دادن ضربه ها، حرارت، باز شدن درب های خودرو و … را خواهند داشت. دو سنسوری که بیش ترین استفاده در دزدگیر ماشین را دارد در ادامه معرفی می گردد.

🔵سنسور چشمی

سنسور چشمی با کمک امواج صوتی که در محیط انتشار می باشد می تواند سارق را شناسایی نماید. با قطع شدن این امواج در واقع طول موج تغییر پیدا می کند و می تواند دزدگیر را فعال کند.

🔵سنسور شوک

سنسور شوک زمانی فعال می گردد که سارق به طور مثال با شکستن شیشه ها دزدی کرده و یا به ماشین ضربه وارد نماید.

🔷 طریقه نصب دزدگیر روی ماشین

نصب یک دزدگیر بر روی ماشین به سه بخش کلی تقسیم بندی خواهد شد که در ادامه مقاله آن را شرح خواهیم داد.

  1. تنظیمات قبل از نصب
  2. نصب نمودن ماشین
  3. اتصال نمودن سیم ها

🔧تنظیمات قبل از نصب

برنامه ریزی برای نصب دزدگیر ماشین از کارهای ابتدایی برای انجام این کار می باشد. در ابتدای کار شما باید راهنمای دزدگیر ماشین را خوانده و خود را برای طرح نصب دزدگیر آماده نمایید. در مرحله دوم باید کارهای مربوط به سیم کشی ماشین را بررسی نمایید.

🔧بررسی تمامی ‌درب‌های ماشین

در این مرحله باید این اطمینان را حاصل نمایید که همه درب های ماشین، نشانگر مربوط به باز بودن درب ها را روی پنل در بخش پشت فرمان فعال باشد. با فعال بودن نشانگر شما می توانید در هنگام باز نمودن درب ها صدای آژیر را شنیده و دزدگیر به درستی عمل نماید. در صورتی که درب ماشین شما به نشانگر باز بودن درب خودرو مجهز نمی باشد می توانید از مدل دزدگیرهایی استفاده نمایید که دارای کلیدی برای فعال نمودن آژیر هشدار می باشند.

🔧ارتباط با نمایندگی ماشین

می توانید با سوال از نمایندگی ماشین خود از اطلاعاتی که نیاز دارید آگاهی پیدا نمایید. به طور مثال کدام یک از پنل های ماشین برای نصب دزدگیر باید برداشته گردد و به چه نوع ابزاری احتیاج است. اطلاع از مدل سیم کشی ماشین و طرح آن می تواند نصب دزدگیر را راحت تر نماید.

🔧خارج نمودن پنل‌های ضروری

با درآوردن پنل ها شما می توانید سیم ها را پیدا کنید. این محل مکانی است که برای نصب آژیر مناسب می باشد. در ابتدا باید پنل قسمت میانی داشبورد که در سمت راننده است دربیاورید. پنل ها به طور معمول در نزدیک به کف ماشین و در زیر فرمان می باشند. به دلیل این که پنل هر ماشین با دیگر ی فرق دارد می توانید با توجه به راهنمای سرویس خودرو آن را پیدا نمایید.

🔧نصب نمودن سیستم دزدگیر ماشین

هر چه دزدگیر دور از دید نصب گردد بهتر است. بعضی از افراد آن را در زیر صندلی و یا داخل داشبورد نصب می کنند. باید به این نکته توجه نمایید که هر چقدر از دید سارقان دورتر و غیرقابل تصورتر نصب گردد می تواند نتیجه بهتری را از آن گرفت. باید در هنگام نصب توجه نمایید که سیم های اصلی دستکاری نشود و به قطعات ماشین آسیبی وارد نگردد.

🔧ایجاد سوراخ در بخش موتور و سرنشین

اگر در بین محفظه ماشین و بخش اتاقک، سوراخی برای رد کردن سیم در بین آژیر و دزدگیر وجود نداشته باشد باید خودتان این کار را انجام نمایید. باید از جایی که دریل کاری می کنید مطمنن شوید که پر نباشد.

🔧رد کردن سیم از سوراخ ایجاد شده

در این مرحله باید سیم آژیر را که به دزدگیر وصل شده است از سوراخ رد نمایید و سپس این سوراخ را با سیلسکون پر نمایید تا سیم ثابت در آن نگه داشته شود. در کل باید دقت نمایید سیم را به نحوه ای در این بخش بگذارید که نه کشیده شده و نه فشار زیادی را متحمل گردد.

🔧نصب نمودن آژیر

در این مرحله شما می توانید آژیر را در بین بخش نگه دارنده موتور و بخش داخلی موتور نصب نمایید. این امکان هم وجود دارد که آن را در قسمت دیگری هم نصب نمایید. فقط به این نکته توجه کنید که آژیر باید رو به پایین گذاشته شود تا در بخش ها خالی آب و یا روغن ریخته نشود.

🔧روشن نمودن کلید والت

کلید والت به سیمی که خارج از آژیر خودرو وصل می باشد و این اجازه را به شما خواهد دارد تا در مواردی که نیاز دارید بتوانید آژیر را فعال و یا غیرفعال نمایید. این برای زمانی کاربردی می باشد که شما ماشین فردی را امانت گرفته اید و یا ماشینتان در تعمیرگاه می باشد.

🔧روشن نمودن چراغ ال ای دی

چراغ ال ای دی در دزدگیرهای ماشین، نشاندهنده فعال بودن دزدگیر می باشد. این چراغ را می توانید با ایجاد نمودن سوراخی در بخش داشبورد و سپس نصب سیم به دستگاه دزدگیر نصب کرده و بعد از آن با چسب مخصوص به داشبورد چسبیده شده و دیگر نیازی به خارج نمودن داشبورد نمی باشد.

🔧نصب نمودن آنتن بیرونی

در صورتی که ماشین شما دارای آنتن بیرونی می باشد می تواند باعث شود که مسافتی که ریموت دزدگیر می تواند کار پوشش دهی را انجام دهد بیش تر گردد. این آنتن با دریافت سیگنال از بیرون آن را به دستگاه دزدگیر انتقال می دهد. بیش تر آنتن های بیرونی بر روی شیشه نصب می گردند که در این صورت باید یک آنتن گیرنده در بیرون شیشه و یک تکرارکننده در داخل ماشین نصب نمایید.

🔧اتصال نمودن آژیر

آژیرها دو سیم منفی و مثبت دارند که در بیش تر خودروها خروجی مثبت به آژیر متصل شده و خروجی منفی به کف وصل خواهد شد.

🔧وصل نمودن سنسورهای دزدگیر

سنسورها زمانی که احساس خطر نمایند به صدا در می آیند. شما می توانید سیم های آژیر را از بخش سیم کشی دزدگیر ماشین به بخش سیم هایی که نشانگر باز شدن درب خودرو را فعال خواهند کرد، وصل نمایید.

🔧وصل نمودن سیم برق

در این مرحله شما باید سیم برق دزدگیر را به بخش باتری وصل نمایید تا زمانی که ماشین شما خاموش هم می باشد بتوانید از دزدگیر استفاده نمایید.

🔧برگرداندن پنل‌ها به سر جای قبلی

در مرحله آخر و بعد از طی کردن مراحل بالا می توانید پنل هایی که از ماشین درآورده اید بر سر جای اصلی خود جا بیندازید. دقت نمایید که حتماً به درستی آن ها را نصب کنید.

🔷 دلیل خرید دزدگیر ماشین

بسیاری از افراد هم موافق خرید دزدگیرها نیستند و آن را به نوعی دورریختن پول می دانند. باید در جواب این افراد این توضیحات را بدیهیم که با توجه به این که قیمت خودرو در ایران هر روز در حال افزایش می باشد حفظ کردن خودروهایمان حتی اگر از نوع ارزان هم باشند باز هم امری مهم می باشد. با نگاهی به آمار بالای روزانه سرقت ها می توان متوجه شد که سرقت روز به روز بیش تر از قبل خواهد بود. مسلماً نصب دزدگیرها می توانند برای منصرف کردن سارقین کارکرد بالایی داشته باشد. زیرا ایجاد سروصدا مانع از تمرکز آن ها خواهد شد و ترجیح می دهند به سراغ خودروهای بدون دزدگیر بروند.

🔷 خرید بهترین دزدگیر ماشین

اگر می خواهید دزدگیری را انتخاب نمایید که حتی زمانی که سارقین آن را از کار بیندازند و خودروی شما را به سرقت ببرند، می توانید از مدل هایی استفاده نمایید که این توانایی را دارند که موتورخودرو را از راه دور هم از کار انداخته و ماشین را متوقف نمایند. با این کار جلوی سرقت را خواهید گرفت و مجدداً می توانید با ریموت استارت ماشین را انجام نمایید.

🔷 قیمت دزدگیرهای ماشین

مدل های دزدگیر ماشینقیمت ( تومان)
دزدگیر ماشین ماجیکار i135ASاز ۶،۳۰۰،۰۰۰
دزدگیر ماشین هوتایHuatai Car Security Systemاز ۴۵۰،۰۰۰
دزدگیر ماشین ایزیکار مدل X1از۲،۳۰۰،۰۰۰
دزدگیر ماشین هوتایاز ۵۰۰،۰۰۰تا ۹۰۰،۰۰۰
دزدگیر ماشین تصویری چیتا ریموت شارژی S886از۱،۵۰۰،۰۰۰
دزدگیر ماشین استیل میت مدل Ranger-5163از ۱،۹۰۰،۰۰۰ تا ۲،۳۰۰،۰۰۰
دزدگیر ماشین کی لس استارت اسکوتا Enter Key Less Start Scoutaاز ۲،۱۵۰،۰۰۰
دزدگیر استیل میت ۸۳۸از ۸۵۰،۰۰۰
دزدگیر رویالاز ۵۵۰،۰۰۰تا ۶۳۰،۰۰۰
دزدگیر نیمه تصویری PLCاز ۶۵۰،۰۰۰
خروج از نسخه موبایل