سوالات متداول در مورد قفل دیجیتال

⚫️آیا قفل دیجیتال تنها باید توسط فرد متخصص نصب شود؟

نصب قفل دیجیتال کار چندان سخت و پیچیده ای نبوده و به تخصص خاصی نیاز ندارد اما بهتر است این کار را به کارشناس نصب بسپارید تا بعدا بتوانید از خدمات پس از فروش محصول ، گارانتی و… استفاده نمایید.

⚫️آیا میتوان قفل دیجیتال را به سیستم هوشمند منازل متصل کرد؟

پاسخ مثبت است. هوشمند سازی ساختمان یکی از جدیدترین فناوری های امنیتی است که به سرعت در حال پیشرفت بوده و در حال حاضر نیز کاربردهای زیادی در منازل و ادارات پیدا کرده است. پیش بینی می شود تا چند سال آینده بسیاری از ادارات و خانه ها به این فناوری های امنیتی مجهز شوند.

قفل دیجیتالی یا قفل هوشمند بخشی از سیستم هوشمند سازی سختمان است که میتواند با سایر تجهیزات هوشمند خانه متصل شود. این قفل ها از طریق اتصال به سیستم وایرلس به شبکه تجهیزات هوشمند خانه مرتبط شده و دستورات کاربر را هماهنگ با سایر سناریوهای مختلف خانه هوشمند انجام میدهند. در این حالت کاربرد میتوانید از راه دور و حتی وقتی در خانه حضور ندارد قفل درب را باز و بسته نماید.

⚫️آیا قفل های دیجیتالی کلیدهای مکانیکی هم دارند؟

همه قفل های دیجیتالی یک کلید مکانیکی نیز دارند اما کار کردن با این قفل ها به قدری آسان است که شما هیچوقت به این کلیدها نیاز پیدا نخواهید کرد. شما میتوانید قفل های دیجیتال رمزی و اثرانگشتی را به راحتی و در سریع ترین زمان ممکن باز و بسته نمایید و از دردسرهای حمل کلید دور باشید.

کار کردن با قفل های دیجیتال به قدری راحت است که حتی افراد سالخورده و بچه ها با کمترین سواد هم میتوانند آن را باز و بسته کنند. قطعا گذاشتن انگشت بر روی سنسور اثر انگشت و یا تشخیص چهره کاربر سریعتر از پیدا کردن دسته کلید و باز کردن قفل است.

⚫️آیا قفل های دیجیتال قابل هک شدن هستند؟

قفل های دیجیتالی ایمن ترین قفل های موجود در بازار هستند که اغلب آنها مجهز به سیستم ضد هک بوده و غیر قابل هک شدن هستند. این قفل ها دارای الگوریتم های پیچیده ای هستند که امکان هک سیستم، نفوذ سارقین و ورود غیر مجاز را به صفر رسانده اند.

⚫️آیا میتوان قفل دیجیتال را بر روی انواع درب نصب کرد؟

بله! قفل های دیجیتال را میتوان بر روی انوع درب های ضد سرقت، چوبی، فلزی، شیشه ای و… نصب کرد. شما میتوانید بدون نیاز به بازسازی خانه و تعویض درب، قفل دیجیتال را بر روی درب خانه خود نصب کنید. این قفل ها قابلیت نصب بر روی انواع درب های راست باز شو و چپ باز شو را دارند.

⚫️قفل دیجیتال را چطوری بشوییم؟

برای تمیز کردن قفل های دیجیتال میتوانید از آب استفاده کنید اما هرگز آب را به طور مستقیم بر روی آن نریزید. برای این کار میتوانید از پارچه ای مرطوب استفاده کنید.

⚫️منظور از سیستم قفل دوبل چیست؟

وقتی سیستم قفل دوبل فعال می شود درب از داخل نیز قفل می شود. در این حالت برای باز کردن درب باید از کلید مکانیکی استفاده نمایید و یا سیستم را غیر فعال کنید.

⚫️منظور از سیستم ضد حریق قفل دیجیتال چیست؟

اغلب قفل های دیجیتال استاندارد مجهز به سیستم ضد حریق هستند که در صورت موقع آتش سوزی سریعا فعال شده و درب های خروجی را باز میکند.

⚫️آیا میتوان از کلید مکانیکی قفل دیجیتال استفاده کرد؟

بله اما ما به شما توصیه می کنیم از این کلیدها فقط در مواقع اضطراری مانند اتمام باتری و یا … استفاده نمایید.

⚫️قفل بدون دستگیره و قفل دارای دستگیره چه تفاوتی دارند؟

قفل های دیجیتال در هر دو نوع دارای دستگیره و بدون دستگیره تولید می شوند. قفل های بدون دستگیره بیشتر برای درب های شیشه ای (سکوریت) کاربرد دارند اما میتوان آنها را به عنوان قفل دوم و جهت امنیت بیشتر نصب نمود.

⚫️قفل دیجیتالی قابلیت ثبت تردد مراجعه کنندگان را دارد؟

بله! یکی از جذاب ترین قابلیت های قفل دیجیتال امکان ثبت تردد افراد بر روی حافظه داخلی قفل و یا گوشی همراه هوشمند شماست که به شما این امکان را میدهد تا از تمامی ورود و خروج ها به همراه زمان دقیق آنها آگاه شوید.

⚫️نصب قفل دیجیتالی چقدر زمان می برد؟

این زمان به نوع قفل دیجیتالی بستگی دارد اما معمولا بین ۱ تا ۳ ساعت متغیر است.

⚫️آیا میتوان قفل معمولی درب را با قفل دیجیتالی عوض کرد؟

پاسخ مثبت است. شما میتوانید قفل نصب شده بر روی درب را با انواع قفل دیجیتال تعویض کنید.

⚫️اگر کارت یا کلید مغناطیسی قفل دیجیتال را گم کردیم چه کنیم؟

بهتراست هر چه زودتر آن را غیر فعال کرده و مانع از دسترسی غیر مجاز شوید.

⚫️قفل دیجیتال به چند روش باز می شود؟

انواع قفل های دیجیتال معمولا از طریق اثر انگشت، رمز، انواع تگ (کارت، سرسوئیچی، برچسب پشت موبایل، دستبند…)، ریموت کنترل و یا نرم افزار موبایل و در برخی مدل های پیشرفته تر از طریق تشخیص چهره باز می شوند. در صورت لزوم نیز میتوانید با کلید مکانیکی اختصاصی قفل دیجیتال را باز نمایید.

⚫️آیا میتوان درب دیجیتالی را با ریموت کنترل باز کرد؟

بله اغلب قفل های دیجیتال را میتوان با افزودن این قابلیت به آنها با ریموت کنترل باز کرد.

⚫️ضمانت نامه قفل های دیجیتال چه مدت اعتبار دارد؟

اغلب قفل های دیجیتالی که ساخت برندهای معتبر باشند دارای ضمانت نامه هستند که این ضمانت نامه ها معمولا بین ۱ تا ۳ سال اعتبار دارد.

⚫️اگر باتری قفل دیجیتال تمام شد درب را چگونه باز کنیم؟

اگر باتری شما رو به اتمام باشد خود سیستم با زدن صدای بوق به شما هشدار می دهد. اگر شما به هر لیل موفق به تعویض به موقع باتری نشدید و باتری تمام کرد میتوانید برای باز کردن درب، موقتا از یک باتری کتابی v9 استفاده کرده و درب را موقتا باز کنید تا بتوانید باتری را تعویض کنید.

⚫️منبع تغذیه قفل دیجیتال چیست؟

منبع تغذیه این قفل ها ۴ الی ۸ عدد باتری قلمی است.

⚫️قفل دیجیتال را روی چه درب هایی میتوان نصب نمود؟

قفل دیجیتال را میتوانید بر روی انواع درب ها نصب نمایید اما برای نصب این قفل ها بر روی درب دو شرط لازم است. اول ضخامت درب مورد نظر که باید بین ۳.۵ تا ۱۲ سانتی متر باشد و دوم که فاصله لبه درب تا شروع نقش و نگار است که این عدد نیز باید حدود ۱۲ سانتی متر باشد.

سوالات متداول در مورد قفل دیجیتال
کلیدواژه‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *