تعمیر جک پارکینگ

امروزه و با وجود استفاده افراد از فناوری های پیشرفته نیاز به تعمیرکاران مجرب بیشتر از قبل احساس می شود. یکی از این تکنولوژی ها که با استقبال زیادی از طرف صاحبان خودرو مواجه شده درب اتوماتیک پارکینگ است. درب های اتومات پارکینگ یک قطعه مهم و ضروری به نام جک دارند که باز و بسته شدن درب پارکینگ با کمک یک ریموت را انجام می دهند. زمانی که این قطعه مهم دچار مشکل شود باز و بسته شدن و عملکرد این درب هم دچار مشکل خواهد شد. تعمیر جک پارکینگ نیاز به تخصص دارد و در صورتی که شما به این مشکل برخوردید سریعاً با کلیدسازی تماس بگیرید.

تهران کلید با داشتن مجرب ترین پرسنل توانسته است چندین سال رضایت مشتریان خود را در زمینه های مختلف جلب کند. در صورتی که شما احتیاج فوری به یک کلیدسازی دارید نیازی به جستجوی محل خود ندارید زیرا تهران کلید با داشتن تعمیرکاران موتورسوار در تمام نقاط تهران خدمات ارائه خواهد کرد. شما کافیست به شماره های موجود در کلید سازی شبانه روزی تهران کلید در هر منطقه ای که ساکن هستید با ما تماس بگیرید.

روش تعمیر جک درب پارکینگ

همانطور که در ابتدای مطلب عنوان کردیم درب های پارکینگ اتوماتیک پراستفاده ترین بخش یک ساختمان مسکونی یا تجاری می باشد و در صورتی که جک آن درست کار نکرده و نقص فنی داشته باشد باید از تعمیرکاران درخواست کنید تا خدمات تعمیر جک پارکینگ ساختمان شما را بر عهده بگیرند. جک قطعه ای محکم بوده که بتواند حرکت درب های سنگین را به درستی انجام دهد ولی ممکن است قطعات الکترونیکی یا مکانیکی آن به مشکل خورده و اجازه درست کار کردن به درب را ندهد. یک تعمیرکارخبره و کاربلد می داند که به چه نحوی می توان این مشکل را برطرف کرد.

سرویس جک درب پارکینگ

همه تجهیزات و دستگاه های الکترومکانیکی به تعمیر و سرویس مداوم نیاز دارند تا علاوه بر عملکرد درست بتوانند عمر بالایی هم داشته باشند. بهترین راه پیشگیری از مشکل این است که از روغن کاری جک درب پارکینگ استفاده کنید تا حرکت قطعه های مکانیکی آن روان شود و ساییدگی ایجاد نشود. این روغن کاری کار آسانی نیست و باید توسط فردی متبحر انجام شود. مراحل زیر برای روغن کاری جک پارگینگ باید طی شود:

  1. باید جک جهت گریس کاری صحیح از جای خود جدا شود.
  2. قطعه های داخلی و خارجی با ابزار مناسب از هم جدا شوند.
  3. پاک کردن روغن های قبلی و قدیمی
  4. روغن کاری تمام بخش های درگیر حرکت جک مانند غلتک، فنر و ریل
  5. متصل کردن قطعات مانند اول و در جای صحیح

روش عملکرد جک درب پارکینگ

یک جک پارکینگ از قطعات زیادی تشکیل شده است که با هماهنگی هم می توانند باز و بسته شدن درب های سنگین پارکینگ را انجام دهند. اگر قطعه ای کار خود را درست انجام ندهد و یا سرویس و نصب آن اصولی انجام نشده باشد به مشکلات اساسی خواهد خورد. برای اینکه دائم به مشکل با جک پارکینگ برنخورید و نیاز به تعمیر جک پارکینگ پیدا نکنید باید در زمان انتخاب جک به نکاتی که گفته می شود دقت کنید:

  • جنس و نوع آلیاژ داخلی جک
  • اندازه درب پارکینگ و سنگینی آن
  • تعداد استفاده از آن با توجه به تردد خودروها
تعمیر جک پارکینگ

   می توانید مقاله زیر را مطالعه نمایید:

تعمیر کرکره برقی

قطعات مهم تشکیل دهنده جک درب پارکینگ

  • چرخانه

چرخانه یا روتور یک قطعه متحرک بوده که باعث حرکت ژنراتور جک می شود و در انتهای آن بخشی به صورت مارپیچ بوده که کار انتقال انرژی چرخانه به قطعه چرخ دنده را انجام می دهد.

  • میل مادران

این قطعه حرکت های جلو و عقب رفتن درب پارکینگ را انجام می دهد و با نیرویی که با چرخیدن روتور ایجاد می شود به چرخ دنده برنجی انتقال داده شده و کار حرکت انجام می شود. میل مادران می تواند پیستون جک درب پارکینگ را حرکت دهد.

  • چرخ دنده برنجی

قطعه ای مهم در جک پارکینگ چرخ دنده برنجی بوده که انرژی لازم جهت باز و بسته شدن درب را با کمک استاتور و روتور به میل مادران می دهد و قطعه ای واسط می باشد. چرخ دهنده برنجی جنسی محکم دارد و اگر مشکلی پیدا کند می توان با تعویض قطعه آن را درست کرد.

  • استاتور

قطعه ای تشکیل شده از قاب، هسته و سیم پیچ استاتور گفته می شود که کار محافظت موتور را انجام می دهد و عملکرد جک را تقویت می کند.

ایرادات معمول در جک درب اتوماتیک پارکینگ

  • ساییده شدن دنده‌های چرخ دنده برنجی

چرخ‌ دنده‌های برنجی ساختاری دندانه ‌دار دارد که اگر جک ها زیاد استفاده شوند باعث ساییدگی و خوردگی آن ها می شود و جک نمی تواند نیرو را به بازوها انتقال دهد و در نهایت کارایی خود را از دست می دهد و بهترین کار عوض کردن چرخ دنده ها می باشد.

  • مشکل در چشمی درب اتوماتیک

در مواقعی که درب پارکینگ با ریموت باز شده ولی بسته نمی شود شاید مشکل در نقص چشمی باشد. یکی از مشکلات تراز نبودن دو چشمی می باشد که به دلیل اینکه با هم هماهنگ نیستند عملکرد درستی ندارند. یکی دیگر از مشکلات چشمی به دلیل نور خورشید و تابش آن می باشد که باعث خرابی تجهیزات و از جمله چشمی درب خواهد شد.

  • ایراد در برد مدار

خراب شدن برد مدار از جمله مشکلات رایج در درب های اتومات پارکینگ می باشد که در عملکرد آن تاثیر خواهد گذاشت. البته تعمیرکار قبل از تعمیر برد این مدار باید مشکلات برقی و سلامت ریموت را هم بررسی کند و در صورت سالم بودن آن ها به مدار جک رجوع کند.

تعمیر جک پارکینگ

انواع جک درب پارکینگ کدامند؟

برای خرید یک جک مناسب برای درب پارکینگ خود باید به نکاتی دقت کنید تا بتوانید قطعه ای مناسب درب پارکینگتان پیدا کنید. در ابتدا باید به اندازه و وزن درب پارکینگ دقت کرده و تعداد تردد خودروها هم موردی مهم بوده که باید به آن توجه کنید. قیمت جک را از برندهای مختلف دربیارید و جنس آن را از یک کارشناس سوال کنید تا بتوانید خریدی متناسب با درب پارکینگ خود داشته باشید. انواع جک در بازار دو حالت تک و دولنگه دارد و شامل جک بازویی، پنوماتیک، الکترومکانیکی و هیدرولیکی می باشد که هر کدام کارایی مختلفی دارند که در ادامه آن را شرح می دهیم:

  • جک بازویی : درب های دو لنگه پارکینگ و یا درب های کشویی پارکینگ بهتر است از این مدل استفاده کنند.
  • جک پنوماتیک: این نوع جک یک نوع جک قدیمی بوده که عملکرد آن بر طبق سیستم کنترل سرعت می باشد و به موتور نیاز ندارد.
  • جک الکترومکانیکی : این جک مناسب جهت درب های ساختمان های مسکونی یا تجاری کم تردد می باشد.
  • جک هیدرولیکی : این جک برای درب مکان هایی که پر رفت و آمد می باشند مناسب خواهد بود.

نتیجه گیری:

امروزه در اکثر ساختمان ها درب های ریموت دار وجود دارند که با جک ها باز و بسته می شوند. این جک ها در واقع عملکرد اصلی را انجام می دهند و در صورتی که به مشکل بخورند عملکرد کلی درب به مشکل می خورد. جک ها در تنوع زیاد و با قدرت های مختلفی و همچنین شرکت های سازنده مختلفی در بازار موجودند که شما با توجه به توضیحاتی که دادیم می توانید بهترین مدل را انتخاب کنید. در صورتی که به دلایلی به مشکل در عملکرد جک پارکینگ برخورد کردید می توانید از کلیدسازی شبانه روی تهران کلید کمک بخواهید که در هر زمان از شبانه روز به سرعت به مکان شما خواهند آمد و مشکل درب پارکینگ شما را برطرف می کنند.

تهران کلید با داشتن مجرب ترین پرسنل توانسته است چندین سال رضایت مشتریان خود را در زمینه های مختلف جلب کند. در صورتی که شما احتیاج فوری به یک کلیدسازی دارید نیازی به جستجوی محل خود ندارید زیرا تهران کلید با داشتن تعمیرکاران موتورسوار در تمام نقاط تهران خدمات ارائه خواهد کرد. شما کافیست به شماره های موجود در کلید سازی شبانه روزی تهران کلید در هر منطقه ای که ساکن هستید با ما تماس بگیرید.

تعمیر جک پارکینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *