گم شدن سوئیچ خودرو

متخصصین تهران کلید آماده کمک رسانی به تمام شهروندان تهرانی در تمام مناطق تهران می باشند. کافیست جهت باز نمودن، تعمیرات قفل درب های معمولی و ضد سرقت خود در هر زمان از شبانه روز و در هر منطقه از تهران با شماره تلفن ۰۹۱۲۲۳۴۲۶۹۶ (کلیک جهت تماس) تماس بگیرید و کارشناسان را در محل خود داشته باشید.

👈کلیدهای بیسیم منفعل خودرو که نام های دیگری چون سیستم های جرقه زنی بی سیم (RKI)، سیستم های ورودی بدون کلید یا بی سیم منفعل (PKES) و یا کلیدهای هوشمند نیز دارد در واقع سیستم هایی هستند که قابلیت های یک RKE را داشته و بدون نیاز به فلز می توانند ماشین را استارت زده و راه اندازی کنند.

👈در این حالت درب ماشین بدون نیاز به فشردن دکمه باز می شود. اغلب ماشین ها سیستم RKI دارند. این سیستم امکانی را برای رانندگان فراهم کرده که بدون درآوردن کلید از جیب و تنها با لمس سنسورهای روی دستگیره بتوانند درب را باز کنند.

👈کی فوب ها برای جرقه زنی و استارت ماشین نقش کلیدی دارند. در برخی خودروها کی فوب حتما باید در شکاف جرقه زنی تعبیه شود اما در بعضی خودروهای دیگر به محض ورود کی فوب به داخل ماشین، جرقه و استارت روشن شدن ماشین زده می شود.

جرقه زنی و استارت روشن شدن ماشین به صورت خودکار، خطرات امنیتی نیز به همراه دارد که مهمترین آن خطر سرقت خوردو در هنگام نزدیک بودن صاحب خودرو به آن است.

⬅️مثلا وقتی صاحب خودرو مشغول برداشتن چیزی از صندوق عقب است و یا در حال سوختگیری است، خطر استارت و جرقه زنی خودرو توسط سارقین وجود دارد. برای پیشگیری از خطرات این چنینی تمهیداتی اندیشیده شده است. کلید خودرو معمولا دارای دو کانال است و هنگامی که راننده به خودرو نزدیک می شود خودرو به علت کوپلینگ القایی کانال LF (120-135 کیلوهرتز) به کلید متصل به یک کانال در محدوده ۱ تا ۲ متری وصل شده و سپس جریان را از طریق کلید به کانال UHF (315-433 کیلوهرتز) بازنشر می کند که تا شعاع ۵۰ تا ۱۰۰ متری نیز تاثیرگذار است.

⬅️در واقع ماشین سیگنال های LF را به صورت دوره ای ارسال کرده و به دنبال آن باید سیگنال های UHF مجاور توسط کلید تایید شود. سپس شماره آی دی مورد نظر همراه با سیگنال LF ارسال شده و در آخر سیگنال UHF پاسخ را برای کلید ارسال می کند. در صورتی که باتری خالی شده باشد بخش منفعل کلید فعال کرده که در هر دو جهت کار می کند. بخش منفعل کنار RFID بوده و برای جرقه خوردن و روشن شدن ماشین باید کلید فلزی را در کی فوب استفاده شود.

آشنایی با کلیدهای بیسیم منفعل خودرو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *