آشنایی با گاوصندوق های ضد سرقت و اهمیت بتن ریزی آنها

متخصصین کلیدسازی شبانه روزی آماده کمک رسانی به تمام شهروندان تهرانی در تمام مناطق تهران می باشند. کافیست جهت باز نمودن، تعمیرات قفل درب های معمولی و ضد سرقت،خراب شدن درب اتوماتیک شیشه ای خود در هر زمان از شبانه روز و در هر منطقه از تهران با شماره تلفن ۰۹۱۲۲۳۴۲۶۹۶ (کلیک جهت تماس) تماس بگیرید و کارشناسان را در محل خود داشته باشید.

گاو صندوق ها یکی ازپرکاربردترین ابزار های امنیتی هستند که از گذشته های دور تاکنون برای نگهداری اشیاء گرانقیمت و پول به کار می رفته اند. شکل و نوع ساخت گاوصندوق ها در طول زمان تغییر کرده و انواع پیچیده تری از آن ها ساخته شده است. گاو صندوق های جدید، ایمنی بسیار بالایی دارند و یکی از بهترین ابزار برای پیشگیری از سرقت در منزل و محل کار می باشند.گاوصندوق ها اغلب برای نگهداری اشیاء گرانقیمت و وسایل با ارزش مادی و معنوی مانند پول، طلا، اسناد مهم، عکسها، فیلم ها و وسایل شخصی نصب می شوند. این ابزارهای امنیتی بدون داشتن رمز یا کلید غیر قابل باز شدن بوده و در نتیجه بهترین وسیله برای پیشگیری از سرقت وسایل با ارزش هستند. در ادامه آشنایی با گاوصندوق های ضد سرقت و اهمیت بتن ریزی آنها را شرح می دهیم.

⬅️گاوصندوق های دیجیتالی یکی از مدرن ترین و ایمن ترین انواع گاوصندوق های موجود در بازار هستند که به دلیل امنیت بسیار بالا محبوبیت زیادی پیدا کرده اند. این گاوصندوق ها بدون وارد کردن رمز غیر قابل باز شدن هستند.

⬅️با وجود ایمنی بسیار بالایی که گاوصندوق های ضد سرقت دارند نگرانی دیگری نیز وجود دارد و آن امکان جابجایی و حمل گاوصندوق توسط سارقین است. پس یک گاو صندوق خوب در درجه اول باید به قدری سنگین باشد که نتوان به راحتی آن را حمل کرد.

⬅️هر چه گاو صندوق سنگین تر باشد حمل آن مشکل تر بوده و در نتیجه امکان سرقت آن کاهش می یابد. یک گاوصندوق استاندارد و ضدسرقت باید وزنی در حدود ۳۰۰ کیلوگرم داشته باشد تا به راحتی قابلیت جابجایی نداشته باشد.

 

👈بخش هایی همچون جنس ورق و مواد مابین فضای دو دیواره داخلی و بیرونی گاوصندوق، مهمترین عامل در مقاومت گاوصندوق در برابر حرارت و برش هستند. مواد مختلفی در ساخت بدنه گاوصندوق ها به کار می رود. اغلب موادی برای ساخت گاوصندوق انتخاب می شود که بسیار سنگین و مقاوم باشند. مواد اصلی به کار رفته در ساخت گاوصندوق های استاندارد آهن، ورق آلات و بتن است.

🔘بتن ها به دلیل دارا بودن ابزاری چون رابیتس ضخیم و یا میلگرد آجدار بسیار مقاوم بوده و وزن گاوصندوق ها را افزایش می دهند. این مواد در برابر آتش و حرارت شدید نیز بسیار مقاوم هستند و در ساخت گاوصندوق های نسوز به کار می روند.

🔘بتن به کار رفته در بدنه گاوصندوق ها ابتدا در میکسرهای کوچک ساخته می شود و سپس به بدنه گاوصندوق وارد می شود. ساخت بتن به صورت دستی زمان بر است و از طرفی نتیجه کار نیز کیفیت و مقاومت خوبی نخواهد داشت.

🔘بتنی که برای گاوصندوق ساخته می شود باید عیار متوسطی داشته باشد. بتن های با عیار بالا دچار هوا گرفتگی می شوند اما بتن های با عیار متوسط به راحتی درون بدنه گاوصندوق ها جا می گیرند.

🔵بهترین زمان بتن ریزی

🔶در پروسه ساخت بدنه گاوصندوق های بتنی، بهترین زمان برای بتن ریزی هنگامی است که دیواره های بیرونی و داخلی گاوصندوق به همدیگر کلاف شده باشند. بهتر است بتن ریزی در هوای آزاد انجام گیرد. در این حالت بتن به آرامی و تنها با حرارت محیط بیرون خشک می شود و این کار موجب می شود که کیفیت و استحکام بتن باقی بماند. اغلب گاوصندوق های سبک، بی کیفیت و ارزان قیمت از نظر بتن ریزی ایراد دارند.

🔶متاسفانه برخی شرکت های نامعتبر برای ساخت گاوصندوق از بتن کم عیار و ارزان قیمت استفاده می کنند. حتی برخی از آنها به جای بتن ریزی از از ماسه یا گچ برای پر کردن جداره داخلی گاوصندوق استفاده می کنند. چنین گاوصندوق هایی نا ایمن بوده و مقاومتی در برابر حرارت ندارند. وزن این گاوصندوق ها به مراتب کمتر از گاوصندوق های بتن ریزی شده است.

⚠️معمولاً جداره داخلی گاوصندوق ها بتن ریزی می شود و این لایه را به هیچ وجه نمی توانید ببینید. به همین دلیل توصیه می کنیم برای خرید گاوصندوق ایمن، ضد سرقت و نسوز تنها به شرکت های معتبر و برندهای مشهور اعتماد کنید.

🔵نحوه ساخت گاوصندوق :

آشنایی با گاوصندوق های ضد سرقت و اهمیت بتن ریزی آنها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *