تعمیر قفل درب خودرو

قفل خودرو از مهم ترین اجزای کلیدی در زمینه امنیت خودرو می باشد. عواملی مانند باز و بسته شدن زیاد قفل ها، گردو غبار، گذاشتن خودرو در زیر نور خورشید و سایر موارد می تواند خرابی قفل را تشدید کند. ما در این مقاله قصد داریم تا تعمیر قفل درب خودرو سمند و تعویض آن را عنوان کنیم.

می توانید مقاله زیر را مطالعه نمایید:

تعمیر قفل درب خودرو 206 و صندوق عقب آن

نحوه تعویض قفل درب عقب خودرو سمند

در بیشتر خودروهای جدید از قفل مرکزی استفاده می شود و هر دربی دارای یک محرک برقی و یک محرک جانبی جهت بازگشایی قفل دارد. کار محرک جانبی برای باز و بسته شدن درب ها از داخل یا با کمک سوئیچ می باشد. اگر برق خودرو قطع شود می توانید با محرک جانبی درب ها را باز و بسته کنید. فردی که قصد عوض کردن قفل درب عقب خودرو سمند را دارد باید در ابتدای کار برق خودرو و سیستم قفل مرکزی را بررسی نماید. اگر این قطعه ها سالم بودند می تواند قفل را عوض کرده و یا محرک های آن را تعمیر کند.

تعمیر قفل درب خودرو

روش تعمیر قفل درب صندوق‌عقب خودرو سمند

قفل صندوق عقب خودرو محرکی دارد که با کمک یک موتور و فشار دادن یک دکمه از داخل خودرو باز می گردد. اگر دیدید که دکمه داخلی خراب بوده یا موتور الکتریکی آن از کار افتاده و یا سیم اتصال آن قطع شده است باید قفل درب صندوق عقب را تعمیر کنید. در صورتی که لازم دیدید قفل درب سمند را تعمیر کنید باید نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  • بررسی سیستم ارتباط کلید داخلی و قفل
  • مطمئن شدن از سالم بودن کلید داخلی
  • بررسی محرک قفل صندوق
  • بررسی عملکرد سیستم برق خودرو

برای هر یک از نکات بالا نیاز به یک کارشناس متخصص می باشد که نیاز به تعمیر یا تعویض قطعات را تشخیص دهد. در صورتی که خودتان تاکنون تجربه ای در زمینه تعمیرات ندارید آن را امتحان نکنید.

تعمیر قفل داشبورد خودرو سمند

علاوه بر تعمیر قفل درب خودرو سمند و صندوق عقب آن شاید نیاز به تعمیر قفل داشبورد آن هم پیدا کنید. این امکان وجود دارد تا به دلیل شکسته شدن فنر پشت دستگیره داشبورد، گیر کردن خود دستگیره داشبورد یا گیر کردن کلید در داخل قفل و … نیاز به تعمیر قفل داشته باشید. در صورتی که سابقه کار تعمیراتی را دارید می توانید با بررسی قفل یا مشکل ایجاد شده قطعه را تعویض نماید ولی در غیر این صورت باید به سراغ انتخاب یک تعمیرکار ماهر بروید.

دلایل تعویض و یا تعمیر قفل در خودرو سمند

به دلایل مختلفی شما مجبور به تعمیر قفل یا عوض کردن آن می باشید و این نکته مهم است که بدانید که چه زمانی وقت تعمیر یا تعویض آن رسیده است. بیشترین مواردی که ممکن است برای خرابی قفل ها پیش بیاید ماندن خودرو در مدت طولانی در محیط گرم یا مرطوب،  استفاده مداوم از درب و قفل، قرار گرفتن در معرض گردو غبار به مدت زیاد، تعویض سوئیچ در تعمیرگاه های غیرمجاز، فرسوده شدن سوئیچ و باز و بسته شدن بیش از حد درب خودرو می باشد.

گاهی ممکن است افراد بدون اطلاع از مشکل تعمیر قفل درب خودرو سمند و تعویض آن را انجام داده و قفل خودرو را عوض کنند و دوباره به همان مشکل بربخوردند. اینجا مشخص می شود که مشکل از قفل نیست و باید سیستم برقی خودرو یا مدارهای آن بررسی شده و باید توسط یک متخصص بررسی شود.

برای تعویض از چه نوع کلید یا قفلی استفاده کنیم؟

در این مقاله در مورد تعمیر قفل درب خودرو سمند و تعویض آن صحبت کردیم. برای انتخاب قفل و کلید برای خودروی خود باید از یک متخصص کاربلد کمک بگیرید. اگر کلید یدک را در زمان خرید خودرو دارید آن را نگه دارید ولی اگر ندارید باید به یک کلیدسازی متخصص رجوع کرده تا تعمیر قفل شما را انجام دهد.

برای این کار باید توجه کنید که کلید و قفل حتماً مخصوص خودروی سمند باشد زیرا مدارهای آن و مکان قرارگیری قفل ها متناسب با همین نوع می باشند. اگر نتوانستید تا قفل نو تهیه کنید می توانید از تعمیرگاه های ایران خودرو مشابه قفل خودروی خود را به صورت دست دوم بخرید.

نتیجه گیری :

در ایمنی خودروها قفل‌ها از مهمترین موارد می باشند که باید برای جلوگیری از به سرقت رفتن آن ها به موقع تعمیر شده و یا در زمان مناسب تعویض شونذ. روش های مراقبت از قفل ها و توجه به نکات آن برای حفظ ایمنی راننده و سرنشینان آن مهم می باشد. در صورت هر گونه خرابی بهتر این است که با متخصصین تهران کلید تماس بگیرید تا در اسرع وقت در مکان شما حضور یابند. شما می توانید با شماره تلفن ۰۹۱۲۲۳۴۲۶۹۶ کلیدسازی شبانه روزی تهران کلید تماس بگیرید تا کلید ساز سریعا به محل اعزام شود و مشکل شما را حل کند.

تعمیر قفل درب خودرو سمند و تعویض آن

1 دیدگاه در “تعمیر قفل درب خودرو سمند و تعویض آن

  • اسفند 2, 1402 at 0:18 ق.ظ
    Permalink

    سلام اگر اموزشگاهی هست تا تعمیر قفل دربهای خودرو و کلا هر اموزشی در این مورد مثل شیشه بالابر وغیره لطفا ادرس وراهنمایی بفرمایید

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *