سیستم روشنایی هوشمند

سیستم روشنایی هوشمند

یکی از جالب ترین بخش های هوشمند سازی منازل، امکان کنترل روشنایی ساختمان حتی از راه دور می باشد. در این روش با استفاده از سیستم bms (هوشمند سازی ساختمان) می توان روشنایی منازل و هر نوع ساختمانی را به صورت خودکار در داخل یا خارج از خانه کنترل کرد.

یکی از وسایل هوشمند جالب، لامپ های هوشمند هستند که در انواع متفاوتی در بازار عرضه می شوند. لامپ های هوشمند قابل تنظیم بوده و با توجه به زمانبندی تعریف شده روشن و خاموش می شوند. در این مقاله شما را با سیستم کنترل هوشمند روشنایی ساختمان آشنا می کنیم.

روش های سیستم کنترل هوشمند روشنایی ساختمان

  • کنترل روشنایی به صورت خودکار

 در این حالت می توان تمامی لامپ های خانه را به شکل هوشمند و بدون تماس فیزیکی خاموش و یا روشن کرد. از سیستم روشنایی هوشمند برای مکان هایی مانند راه پله ها که پر رفت و آمد هستند استفاده می شود. این مساله به مصرف بهینه انرژی نیز بسیار کمک می کند زیرا اگر لامپ ها تمام مدت روشن باشند موجب افزایش هزینه ها و اتلاف انرژی می گردد.

در سیستم روشنایی هوشمند می توان زمان بندی تنظیم نمود. این سیستم ها حساس به حرکت بوده و تنها طبقات on را روشن می کند.

سیستم روشنایی هوشمند

  • امکان کنترل هوشمند روشنایی به صورت جدا و متمرکز

در خانه های کلاسیک که لامپ های زیاد، لوستر، هالوژن، نور های مخفی و … وجود دارد، تعداد پریزها به مراتب از حانه های دیگر بیشتر است. این تعداد پریز زیاد موجب گیجی ساکنان خانواده در پیدا کردن پریز هر لامپ می شود.

از طرفی این مساله زیبایی دیوار را کم می کند. هنگام خروج از منزل هم مجبور به چک کردن و خاموش نمودن تمام پریزهای خانه هستید. با نصب و فغال سازی سیستم کنترل هوشمند روشنایی ساختمان، می توانید تنها با لمس پنل اصلی و یا از طریق موبایل یا تبلت خود تمامی لامپ ها را روشن یا خاموش نمایید. لامپ های هوشمند جدید تنها با حرکات و اشاره دست شما عکس العمل نشان می دهند.

سیستم روشنایی هوشمند

مزایای سیستم روشنایی هوشمند ساختمان

  • زیباتر کردن فضای خانه و عدم نیاز به نصب پریزهای فراوان
  • سرعت عملکرد بالا و مناسب برای همه حتی کودکان و سالمندان
  • امکان کنترل و دسترسی در هر زمان و هر مکان حتی از راه دور.
  • قابلیت کنترل به وسیله تعریف سناریوی خاص با زمانبندی تعیین شده (امکان تعریف سناریویی متفاوت برای هر بخش از خانه)
  • قابلیت کم و زیاد کردن روشنایی خانه
  • مصرف بهینه انرژی و کاهش هزینه ها

سیستم روشنایی هوشمند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *