نحوه در آوردن سوئیچ شکسته از قفل خودرو

چند دهه گذشته شاید خیلی از پدربزرگ های ما صبحت از رفتن به شهری دیگر به صورت پیاده روی و سوار بر اسب و قاطر کرده باشند اما امروزه به تعداد خیلی زیاد در خیابان ها ماشین می‌بینید. همانطور که سوار شدن بر ماشین کاملا راحت است اما تعمیر و نگهداری آن کار کاملا سخت و طاقت فرسایی است. در نظر داشته باشید که همیشه امکان خرابی یک قطعه از ماشین و امکان گیر کردن یا شکستن سوئیچ خودرو وجود دارد در این لحظه تنها آرام باشید و با کلیدسازی شبانه روزی تهران کلید تماس بگیرید.

می توانید مقاله زیر را هم مطالعه نمایید:

گیر کردن سوئیچ خودرو داخل استارتر

هنگام گیر کردن سوئیچ خودرو داخل استارتر ماشین به هیچ وجه به آن فشار وارد نکنید زیرا امکان شکستن آن وجود دارد اما در صورت شکستن سوئیچ خودرو اگر ابزارهای چون انبردست، پیج گوشتی، قلاب بافتنی، روغن روان کننده، فلچه سیمی داخل جعبه ماشین دارید می توانید خودتان سوئیچ شکسته را در بیاورید در غیر اینصورت بهتر است با تهران کلید، کلیدسازی شبانه روزی و سیار تهران تماس بگیرید تا سریعا خود را به محل برسانند و علاوه بر بیرون آوردن سوئیچ شکسته یک سوئیچ یدکی برای شما بسازند.

شکستن سوئیچ خودرو چگونه ممکن است رخ دهد و چه آسیبی به ماشین می‌زند؟

اصلی ترین مرحله برای روشن کردن ماشین، قرار دادن سوئیچ خودرو داخل استارتر و چرخاندن آن است که باعث روشن شدن ماشین می‌شود. اگر از ماشین های کلاسیک، مدل های پایین چون پیکان سواری استفاده می کنید مسلما می دانید که سوئیچ خودرو به صورت یک کلید خانه است در صورتی که سوئیچ خودرو امروزه به صورت ایموبلایزر ساخته می‌شود.

داخل سوئیچ خودرو یک چیپ الکترونیکی به نام ایموبلایزر وجود دارد که داخل آن یک کد دسترسی وجود دارد. هر ماشین جدید دارای یک ECU یا همان پردازنده کامپیوتر است که با ذخیره کد دسترسی داخل خود هنگام گذاشتن سوئیچ خودرو داخل استارتر در کمتر از چند صدم ثانیه ارتباط سیگنال بین سوئیچ خودرو و ECU به وجود می آید اگر کد داخل چیپ سوئیچ و ECU یکی باشد قطعا ماشین روشن می‌شود در غیر این صورت امکان روشن شدن ماشین وجود ندارد.

گیر کردن سوئیچ خودرو ممکن است با شکستن آن همراه شود

در صورت چرخاندن سوئیچ خودرو داخل استارتر اگر ماشین روشن نمی‌شود دستپاچه نشوید و کاملا خونسرد باشید ممکن است یکی از عوامل زیر باعث گیر کردن سوئیچ شده باشد.

  1. ممکن است فرمان قفل شده باشد که با حرکت آن به سمت چپ و راست مشکل برطرف می شود.
  2. دنده ماشین را به حالت پارک و یا خلاص قرار دهید.
  3. ممکن است ماشین خاموش نشده باشد.
  4. روی استارتر را نگاه کنید دکمه Off وجود ندارد بنابراین برای خاموش کردن ماشین آنرا روی حالت Lock قرار دهید.
  5. احتمال کثیف شدن و گرد و غبار کردن استارتر خودرو یا همان مغزی سوئیچ خودرو وجود دارد.

موارد بالا ممکن است باعث گیر کردن سوئیچ خودرو باشد در این هنگام حتما موارد را بررسی کنید و نسبت به رفع آن اقدام کنید به هیچ وجه نسبت به وارد آوردن فشار به سوئیچ خودرو اقدام کنید که امکان شکستن سوئیچ خودرو وجود دارد.

گیر کردن سوئیچ خودرو داخل استارتر

شکستن سوئیچ خودرو چه دردسرهایی به همراه دارد؟

شاید هنگام رانندگی در خیابان به ناگهان بخواهید به مغازه بروید و چیزی بخرید با برگشتن و وارد کردن سوئیچ داخل استارتر متوجه شوید که سوئیچ شکسته است. این یعنی یک دردسر بزرگ، دیر رسیدن به سرکار و …. البته اگر به حالت خاموش سوئیچ خودرو شکسته شود خیلی بهتر است زیرا در حالت روشن بودن ماشین امکان تصادف وجود دارد. بنابراین بهتر است هرچه سریعتر نسبت به رفع مشکل اقدام کنید.

برای در آوردن سوئیچ شکسته خودرو چه ابزارهایی لازم است؟

  1. روغن روان کننده به صورت اسپری
  2. قلاب بافتنی
  3. پیچ گوشتی
  4. انبردست
  5. فلچه سیمی

با دقت نسبت به در آوردن سوئیچ شکسته از قفل خودرو اقدام کنید

با فلچه سیمی روی استارتر را تمیز کنید.

نحوه در آوردن سوئیچ شکسته از قفل خودرو
تمیز کردن استارتر ماشین

با استفاده از روغن روان کننده که به صورت اسپری باشد داخل استارتر ماشین روغن بریزید.

 سوئیچ شکسته از قفل خودرو
روغن روان کننده

با استفاده از قلاب بافتنی و یک پیچ گوشتی نصف دیگر کلید شکسته را به آرامی در بیاورید.

سوئیچ شکسته از قفل خودرو با قلاب
قلاب بافتنی

سعی کنید که با قلاب بخش کلید گیر کرده را بیرون بیاورید.

نحوه در آوردن سوئیچ شکسته از قفل خودرو با قلاب
در آوردن کلید شکسته داخل قفل خودرو

در انتها با بیرون آمدن کمی از سوئیچ شکسته با انبردست آنرا به بیرون بکشید.

نحوه در آوردن سوئیچ شکسته از قفل خودرو

خرید سوئیچ یدکی ایموبلایزر از کلیدسازی سیار تهران کلید

پس از در آوردن سوئیچ شکسته نیاز به یک سوئیچ یدکی دارید که بهتر است سریعا با کلیدساز سیار تهران کلید تماس بگیرید تا خود را به شما برساند و سوئیچ یدکی خودرو را بسازد. فراموش نکنید که هنگام سفارش سوئیچ یدکی حتما ایموبلایزر باشد.

نحوه در آوردن سوئیچ شکسته از قفل خودرو

چیپ ایموبلایزر داخل سوئیچ خودرو وجود دارد و با ارتباط سیگنال بین ایموبلایزر و ECU ماشین استارت می خورد در غیر این صورت رله فعال می شود و باک بنزین و برق موتور قطع می شود و همین عاملی بر راه نیفتادن ماشین است.

نتیحه گیری :

هنگام گیر کردن سوئیچ خودرو در داخل استارتر به هیچ وجه ماشین روشن نمی‌شود از این رو ممکن است با فشار آوردن به آن ، سوئیچ شکسته شود به راحتی با قلاب،انبردست، پیچ گوشتی و روغن روان کننده می‌توانید سوئیچ شکسته از قفل خودرو را در بیاورید.

نحوه در آوردن سوئیچ شکسته از قفل خودرو
خلاصه مطلب
نحوه در آوردن سوئیچ شکسته از قفل خودرو
نام مقاله
نحوه در آوردن سوئیچ شکسته از قفل خودرو
توضیحات
با یک روغن روان کننده و یک قلاب بافتنی و انبوردست و خواندن این مقاله نحوه در آوردن سوئیچ شکسته از قفل خودرو را بیاموزید و به راحتی سوئیچ یدکی را خریداری کنید و به رانندگی بپردازید.
نویسنده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *