یک کلیدساز حرفه ای چه خصوصیاتی دارد؟

کلیدسازی یکی از قدیمی ترین مشاغل است که همگام با پیشرفت صنعت کلیدسازی تکمیل شده و به شکل امروزی درآمده است. یک کلیدساز کسی است که توانایی فلزکاری داشته و بتواند برای قفل های مختلف کلید ساخته و کپی نماید. امروزه قفل های بسیار پیشرفته ای ساخته شده که قطعا کار ساخت کلید برای آنها نیز کاری پیچیده و مهم است که تنها با داشتن آموزش های لازم و تجربه امکان پذیر است. ساخت کلید برای قفل های مدرن مانند انواع قفل های دیجیتالی تنها توسط کلیدسازان حرفه ای امکان پذیر بوده نیازمند ابزارهای مدرن، تجربه، خلاقیت و تخصص است. در این مطلب قصد داریم شما را با خصوصیات یک کلیدساز حرفه ای آشنا کنیم تا در صورت نیاز این کار مهم را تنها به فردی متخصص و مجرب در این زمینه بسپارید. با ما همراه باشید.

می توانید مقاله زیر را هم مطالعه نمایید:

آشنایی با انواع قفل گاوصندوق

معرفی حرفه کلیدسازی

کار کلیدسازی یکی از مشاغل حساس و مهم است که مستقیما با امنیت خانه و خانواده در ارتباط است. هر چند امروزه قفل ها دیجیتالی و هوشمند متنوعی ساخته و روانه بازارها شده است اما هنوز هم شغل کلیدسازی اهمیت خود را حفظ کرده است. یک کلیدساز حرفه ای باید بتواند در زمینه های متنوعی به مشتریان خود خدمات لازم را ارائه دهید که در ادامه به بررسی دقیق آن پرداخته ایم.

کلیدسازی حرفه ای

مهارت های لازم برای کلیدسازی

یک کلیدساز حرفه ای باید بتواند خدمات اولیه را در تمام زمینه های ساخت کلید و تعمیر انواع قفل را به شما ارئه دهد. از مهمترین وظایف یک کلیدساز خوب و مجرب میتوان به داشتن تخصص در زمینه ساخت کلید یک برای کلید اصلی، ساخت کلید برای هر نوع قفل، داشتن مهارت در زمینه گرفتن پلیسه کلیدها، تعمیر انواع قفل، کار با انواع دستگاههای کلیدسازی مانند ماشین کلیدزن، کولیس، اره کمان اصلی وبرش کاری با آن اشاره کرد. البته اینها تمامی توانایی یک کلیدساز خوب و حرفه ای نیست. یک کلیدساز خوب کسی است که همگام با پیشرفت فناوری های امنیتی بتواند خدمات لازم را به مشتریان خود ارائه دهد و هموراه به روز باشد تا بتواند ایمنی لازم را برای مردم ایجاد کند.

چگونه میتوانم کلیدسازی را یاد بگیرم؟

اگر علاقه مند به یادگیری و کسب مهارت در زمینه کلیدسازی هستید میتوانید به مراکز فنی و حرفه ای معتبر مراجعه کرده و در زمینه صنایع فلزی مهارت های لازم را آموزش ببینید. البته کارآموزی در مراکز معتبر و تحت نظر اساتید مجرب در این زمینه نیز میتواند بهترین تجربه برای شما باشد تا به خوبی این شغل را یاد بگیرید.

یک کلید ساز خوب چه وظایفی دارد؟

کلیدساز بیش از هر چیز باید به وظایف خود آشنا باشد و نکات لازم را همواره مد نظر داشته باشد. یک کلیدساز حرفه ای همیشه به موقع در محل کار خود حاضر شده و تمامی ابزارهای لازم را به همراه دارد. توانایی ساخت  کلید برای انواع قفل، عیب یابی سریع قفل و انتخاب بهترین و به صرفه ترین راه برای رفع آن از مهترین وظایف یک کلیدساز مجرب و حرفه ای است.

قیمت کلیدسازی

قیمت کلیدسازی معمولا طبق مصوبه اتحادیه مربوطه تعیین میشود اما در اینجا میخواهیم به طور کلی عوامل تعیین کننده قیمت نهایی کلیدسازی را بررسی کنیم. عوامل زیادی در تعیین قیمت نهایی کلیدسازی موثر هستند اما چند عامل اصلی را به شما معرفی میکنیم.

عوامل موثر بر قیمت کلیدسازی

  • اولین عامل موثر در قیمت تمام شده کلیدسازی نوع قفل و میزان پیچیدگی آن است. هر چه ساختار یک قفل پیچیده تر باشد و باز کردن آن برای کلیدساز سخت و طولانی باشد، قیمت کار کلیدسازی را نیز افزایش می دهد. بنابراین کار با قفل ها پیچیده ای مانند قفل های دیجیتالی پر هزینه تر از کار با قفل های مکانیکی و ساده تر است.
  • دومین عامل تعیین کننده در قیمت کلیدسازی جنس و نوع آلیاژ کلید است. در واقع با توجه به جنس یک کلید، ساخت و یا کپی کردن آن نیز سخت تر بوده که بر افزایش قمیت کلیدسازی موثر است.
  • مورد دیگر تعداد کلیدهای سفارش شده و زمان لازم برای انجام کار است که بیشتر بودن تعداد کلیدها و کار زمان بر آن قیمت را افزایش می دهد.
  • عامل پایانی بر قیمت تمام شده کلیدسازی نیز محل کار است. اگر کلیدساز برای انجام کار مجبور باشد به محل زندگی یا کار مشتری برود قطعا هزینه بیشتری برای اتمام کار طلب خواهد کرد.

نتیجه گیری :

کلید سازی شبانه روزی تهران کلید با بهره گیری از تخصص و مهارت کلیدسازان حرفه ای خود در تمام ایام سال آماده خدمات رسانی به شما عزیزان است. گروه تهران کلید در تمامی مناطق شهر تهران موتور سواران کلید ساز مستقر دارد که در هر زمانی که مشتری سفارش کار داشته باشد، نزدیک ترین کلید ساز موتور سوار به محل اعزام می شود. برای ارتباط با ما میتوانید با شماره تلفن ۰۹۱۲۲۳۴۲۶۹۶ (کلیک جهت تماس)تهران کلید تماس بگیرید تا سریعاً متخصصین اقدام به رفع مشکل شما کنند.

یک کلیدساز حرفه ای چه خصوصیاتی دارد؟
کلیدواژه‌ها:

3 دیدگاه در “یک کلیدساز حرفه ای چه خصوصیاتی دارد؟

  • بهمن 28, 1400 at 9:16 ب.ظ
    Permalink

    سلام و وقت بخیر بنده در مرکز فنی حرفه ای تهران آموزش کلید سازی دیده ام ولی احساس میکنم احتیاج به راهنمایی برای استارت کار دارم خواهشمندم راهنمایی کنید و امکان داره که من رو عضو کانال یا گروهی کنید که در مواقع ضرور باهاشون تماس بگیرم ؟ علی باقری از اراک شماره تماس 09186016617 ممنونم از مطالب خوبتون

    پاسخ
  • بهمن 28, 1400 at 9:17 ب.ظ
    Permalink

    سلام و وقت بخیر بنده در مرکز فنی حرفه ای تهران آموزش کلید سازی دیده ام ولی احساس میکنم احتیاج به راهنمایی برای استارت کار دارم خواهشمندم راهنمایی کنید و امکان داره که من رو عضو کانال یا گروهی کنید که در مواقع ضرور باهاشون تماس بگیرم ؟ علی باقری از اراک شماره تماس 09186016617 ممنونم از مطالب خوبتون لطفا اگر یک فروشنده خوب و منصف برای تهیه کلید و ریموت سراغ دارین بهم معرفی کنین

    پاسخ
  • بهمن 28, 1400 at 9:18 ب.ظ
    Permalink

    سلام و وقت بخیر امکان داره که من رو عضو کانال یا گروهی کنید که در مواقع ضرور باهاشون تماس بگیرم ؟ علی باقری از اراک شماره تماس 09186016617 ممنونم از مطالب خوبتون لطفا اگر یک فروشنده خوب و منصف برای تهیه کلید و ریموت سراغ دارین بهم معرفی کنین

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *