تعمیر و رگلاژ درب ضد سرقت

درب های ضد سرقت در ساختمان های امروزی به دلیل ایجاد امنیت بالاتر بیشتر از قبل استفاده می شوند و همچنین از مدل های قدیمی تر زیباتر هم می باشند و استقبال افراد از این مدل ها افزایش یافته است. ممکن است مانند تمام وسائل مصرفی این درب ها هم پس از مدتی استفاده به هر دلیل دچار مشکلات شوند پس نیاز است تعمیر و رگلاژ انواع درب ورودی ضد سرقت انجام شوند. تعمیر این درب های ضد سرقت با تنظیم نمودن ارتفاع و همچنین رفع کردن مشکلات در بخش لولاها و ایجاد کردن توازن در قطعات از کارهای مربوط به رگلاژ درب های ضد سرقت می باشد.

تعمیر و رگلاژ انواع درب ورودی ضد سرقت
  1. خرابی و یا شکسته شدن لولای درب
  2. خرابی و یا از کارافتادن مغزی درب
  3. خرابی و یا کار نکردن قفل درب
  4. مشکل در بخش یراق آلات درب
  5. خرابی چشمی درب و نیاز به تعویض آن
  6. از کار افتادن و یا کم کار کردن دستگیره درب
  7. مشکل در بسته شدن درب و نیاز به رگلاژ آن جهت روان کار کردن

ممکن است درب های ضد سرقت بعد از مدتی که از استفاده آن ها گذشته است به دلیل مشکلاتی نیاز به تعمیر پیدا کنند. تعمیر و رگلاژ درب های ضد سرقت به دلیل پیچیدگی ها در ساخت آن نیاز به افرادی متبحر و کارآزموده دارد. تیم تعمیرکاران تهران کلید در زمینه متخصصانی خبره ای را استخدام کرده است که برای انجام کار نیاز به تماس با آن ها می باشد. شما ساکنین تهرانی محترم جهت گرفتن خدمات با بالاترین کیفیت می توانید با شماره ۰۹۱۲۲۳۴۲۶۹۶ (کلیک جهت تماس) تماس بگیرید و کارشناسان را در محل خود داشته باشید.

نحوه تنظیم و یا رگلاژ درب ورودی ضد سرقت

  • لولاهای درب از بخش هایی می باشد که در تعمیر و رگلاژ انواع درب ورودی ضد سرقت مهم بوده و با مقاومت زیادی که دارد می تواند لنگه درب های ضدسرقت را در چهارچوب درب محکم نگه داری نماید.
  • جهت رگلاژ درب ها نیاز است تا تعمیرکار تعداد لولاها و فاصله دقیق آن را از هم بداند. یک رگلاژ خوب زمانی می باشد که قطعات به نحوی عالی تنظیم شده باشند.
  • مهم ترین مشکلی که ممکن است برای درب ورودی ضد سرقت ایجاد شود مشکل در باز و بسته شدن درب باشد که هم کارایی آن را کم می کند و هم مشکلاتی برای آرامش افراد ایجاد خواهد نمود.
  • تعمیرکار در زمان رگلاژ درب ضد سرقت باید همه قطعه ها مانند لولاها و یراق آلات را چک نماید و در صورتی که نیاز دید یک لولای کمکی به درب اضافه کند و یا با کمک واشر درب را بالاتر ببرد.
  • برای درب های ضد سرقت چینی این رگلاژ سخت تر است و نیاز به حضور یک جوشکار برای جابه جایی لولاها می باشد.
  • در صورتی که تعمیرکار همه نکات مربوط به تعمیر درب را درست انجام داده باشد رگلاژ درب و صدا دادن آن رفع خواهد شد.

می توانید مقاله زیر را هم مطالعه نمایید:

خرید و فروش و نصب درب ضد سرقت

نحوه تعویض نمودن قفل درب های ضد سرقت

قفل درب های ضد سرقت از مهم ترین بخش های آن است که امنیت آن را تامین می نماید. این قفل ها با ساختاری پیچیده ای که دارند از ورود افراد غریبه و سارقین جلوگیری می نمایند. این قفل ها هم مانند قفل های دیگر ممکن است خراب شوند و نیاز به تعمیر پیدا کنند. پس نیاز است که یک تعمیرکار خبره این تعویض را از بهترین قفل های درب ضد سرقت انتخاب کرده و جایگزینی آن را انجام نماید. بخش مهم قفل این درب ها، بخش مغزی آن می باشد که جهت تعویض آن باید بخش های دیگر قفل مانند شب بند و بخش کاسه رزت از داخل قفل باز گردد و پوکی ها را از آن خارج نمود که تعمیرکاران به خوبی این موضوع را دانسته و می توانند به راحتی انجام دهند.

نحوه تعویض نمودن مغزی قفل درب های ضد سرقت

مغزی های درب های ورودی ضد سرقت دو بخش شب بند و مغزی ساده تقسیم بندی می شوند که در ادامه آن را معرفی خواهیم نمود.

تعویض مغزی شب بند:

در ابتدای کار جهت تعویض بخش مغزی شب بند باید پیچ ها باز شده و پوکی با کاسه رزت را از آن خارج کنیم. در ادامه رزت را از بخش پشتی درب ضد سرقت درآورده و به بخش مغزی قفل می رسانیم. بعد از خارج نمودن رزت باید پیچ مغزی را که روی قفل ضد سرقت اتصال دارد را باز نمایید تا بتوانید مغزی قفل ضد سرقت را خارج کنید. در بخش شب بند مغزی از داخل باید دربیاید و جهت عوض نمودن آن کاسه و پوکی را در داخل قفل می اندازید و سپس بعد از انداخته شدن رزت، پیچ ها را می بندید که باید دقت بالایی در قرار گرفتن این مراحل داشته باشید.

تعویض مغزی پایین درب:

در بخش مغزی پایین قفل نیز عوض نمودن به شکل موارد بالا می باشد ولی فرقی که دارد این است که در بخش بالا یعنی شب بند، کاسه و پوکی با هم بسته می شدند ولی در مغزی پایین، کاسه تنها و رزت به همراه پوکی از پشت بسته خواهد شد. توصیه می شود جهت انجام این مراحل از یک متخصص استفاده شود زیرا باز و بسته کردن این قفل ها نیاز به تخصص دارد که کار تعمیرکاران می باشد.

نحوه رگلاژ و روغن کاری در درب های ضد سرقت

زمانی که در بخش های درب ورودی ضد سرقت مانند لولاها، یراق آلات و یا دستگیره سرو صدا ایجاد می شود ممکن است دلیل آن ساییده شدن و یا پس زدن قطعات باشد. دو دلیل برای این امر چاره ساز می باشد که یکی روغن کاری است و دیگری رگلاژ نمودن توسط تعمیرکاران که کار آن ها در این زمینه می باشد.

روش روغن کاری به این صورت می باشد که تعمیرکار می تواند تزریق روغن را به بخش های موردنظر انجام می دهد که این کار می تواند عملکرد روان تر و کم شدن زنگ زدگی و ساییدن قطعات می گردد.

تعمیر و رگلاژ درب های ضد سرقت ترک، چینی و ایرانی

یکی از تفاوت های درب های ضد سرقت چینی و ترک در لولاهای آن ها می باشد. در درب های ضد سرقت ترک لولاها از داخل دیده می شوند ولی در لولاهای چینی این مورد پنهان است و از هیچ سمتی دیده نمی شوند و همین کار را برای رگلاژ نمودن سخت می نماید. در رگلاژ نمودن درب های ضد سرقت وزن هم تاثیر دارد و در این زمینه وزن درب های ضد سرقت چینی از جنس ترک آن سبک تر می باشد.

سوالات معمول تعمیر درب های ضد سرقت

چرا درب ضد سرقت از حالت رگلاژ خارج می گردد؟

زیرا درب های ضد سرقت با تنظیم بودن تمام قطعه ها کار می کند و در صورتی که یک قطعه دچار مشکل شود می تواند حرکات بخش های دیگر را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. بخش های زیادی می توانند در این بخش درگیر شوند که بیش ترین اثر را لولاها، قفل درب، روکش درب، لنگه درب ضد سرقت و همه مواردی که روی چهارچوب هستند شامل می گردد.

افراد می‌توانند خودشان تعمیر قفل درب ضد سرقت را انجام نمایند؟

معمولاً قفل های درب ضد سرقت، دارای دو مغزی می باشد که بخش بالا شب بند و بخش پایین همان مغزی اصلی درب می باشد. همچنین ممکن است تعداد زبانه های درب بالا باشد و سرویس و یا تعمیر نمودن آن بسیار سخت تر هم خواهد شد.

زمان انجام تعمیرات درب های ضد سرقت چقدر می باشد؟

به دلیل اینکه درب ورودی هر واحد از ساختمان از بخش های اساسی جهت امنیت و همچنین حفاظت می باشد پس باید به متخصصانی رجوع کنید تا بتوانند در اسرع وقت کار شما را به بهترین نحو و با کیفیت زیاد انجام دهند.

نحوه روغن کاری درب ضد سرقت در منزل

روغن کاری درب ضد سرقت در منزل راحت بوده و برای رفع نمودن صدای سروصدا می توانید قفل و یا لولای درب ضد سرقت خود را روغن کاری کرده و یا از اسپری های روان کننده استفاده نمایید. این کار راحت است و در چند دقیقه می توانید آن را انجام نمایید. تاثیر این کار بر روی عمر درب و قطعات آن بسیار زیاد می باشد پس باید آن را هرازچند گاهی انجام دهید.

نتیجه گیری:

درب های ضد سرقت طوری طراحی شده اند که در مقابل هر نوع خرابی و یا دزدی مقاوم باشند. زمانی که شما کلید درب ضد سرقت منزل خود را گم و یا فراموش می کنید مجبور هستید برای اینکه به درب آسیب نرسانید از یک کلید سازی کمک بخواهید. همینطور جهت تعمیر و رگلاژ انواع درب ورودی ضد سرقت نیاز به کلیدساز مجرب می باشد. ممکن است کلید سازی در منطقه شما وجود نداشته باشد و یا در دسترس نباشد. راهکار آن کمک گرفتن از کلید سازی سیار و ۲۴ ساعته می باشد که در اسرع وقت به باز کردن انواع درب ضد سرقت بپردازند. در مورد اتومبیل هم همین موضوع صادق می باشد. زمانی که شما سوییچ خودروی خود را گم می کنید باید بدون استرس به فکر چاره باشید. باز هم بهترین راه برای باز کردن درب اتومبیل ایرانی و خارجی این است که از یک تعمیرکار کار قفل و بازگشای درب اتوموبیل استفاده نمایید تا بتوانند در اسرع وقت به کمک شما بشتابند.

تعمیر و رگلاژ انواع درب ورودی ضد سرقت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *