تعمیر و نصب آرام بند درب

برخی از افراد بنا به موقعیت ساختمان خود دوست دارند که در درب ورودی از نصب آرام بند درب استفاده کنند و همچنین افرادی که از آرام بند استفاده می کنند ممکن است بعد از مدتی نیاز به تعمیر آن پیدا کنند. برای این افراد که درب ورودی ساختمان خود را برقی کرده و از آرام بند استفاده می کنند خراب شدن یا تعمیر هم جزوی از استهلاک قطعات این وسیله بوده و برای هر مصرف کننده ای پیش می آید. نام های دیگر آرام بند، جک درب، فنر درب، فنر آرام بند و جک آرام بند هم می باشند. ما در این مقاله قصد داریم تا در مورد تعمیر و نصب آرام بند درب ساختمان صحبت کنیم. پس با تهران کلید همراه باشید.

قیمت نصب آرام بند چطور محاسبه می شود؟

باید بدانید که قیمت نصب آرام بند بر حسب مواردی که در ادامه خواهیم گفت متفاوت و در نوسان می باشد. دلیل این تفاوت در نرخ نصب آن موارد زیر است:

نوع درب استفاده شده برای نصب آرام بند:

برای نصب آرام بند وزن درب مهم بوده و اینکه قرار است بر روی درب پارکینگ یا درب نفررو باشد دارای هزینه متفاوتی است. به طور معمول درب هایی که دو لنگه دارند نیاز به موتوری قوی تر و آرام بندی دو جک دارند و هزینه نصب هم بالاتر می رود.

نوع برند جک آرام بند:

مانند هر ابزار دیگری برندها اثر بیشتری را بر روی هزینه نصب خواهند داشت. برندهایی که خوب و قوی در بازار شناخته می شوند دارای جک های سنگین و پرسرعت بوده که نصب سخت تری را هم دارند و هزینه را بالا می برند.

قیمت تعمیر آرام بند با توجه به وزن درب ساختمان مشتری متغیر بوده و موارد دیگری مانند هزینه های جانبی هم به آن اضافه می شود.

در صورتی که آرام بند درب منزل یا شرکتتان دچار مشکل شد می توانید برای تعمیر آن با یک متخصص کاربلد و متبحر تماس بگیرید. تهران کلید با معرفی بهترین تعمیرکاران در زمینه تعمیر و نصب آرام بند درب در خدمت شماست.

نصب آرام بند درب به چه صورتی می باشد؟

از مشکلاتی که افراد را به نصب یک آرام بند ترغیب می کند باز ماندن درب منزل یا شرکت می باشد. با نصب این ابزار این مشکلات بسیار کم شده و امنیت ساختمان ها را بالاتر می برد. این ابزار باعث آرام بسته شدن درب ورودی به ساختمان می شود و ما قصد داریم تا در مورد نصب آن و نحوه کار توضیحات بیشتری را ارائه دهیم.
آرام بند درب ابزاری با نیروی محرکه قوی بوده که در بین درب ساختمان و چهارچوب درب رابط می شود و کار بسته شدن درب را بعد از هر باز شدن آسان می کند. آرام بند از چند بخش اصلی تشکیل شده که بازوی اصلی، ساعد بازویی، پاشنه و پیچ تنظیم کننده سرعت نامیده می شود.
این نکته را به یاد داشته باشید که در صورتی که پیچ تنظیم سرعت را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید باعث آرام بسته شدن درب شده و در صورتی که خلاف عقربه ها باشد درب با سرعت بیشتری بسته می شود.

تعمیر و نصب آرام بند درب

نحوه نصب جک آرام بند درب منزل

  • 1) خرید آرام بند درب هیدرولیکی مناسب

شما باید قبل از انتخاب و نهایی کردن خریدتان درب منزل خود را اندازه گرفته و عرض مناسب آرام بندی که متناسب آن باشد را انتخاب کنید.

  • 2) برداشتن آرام بند قبلی از روی درب

شما می توانید با یک پیچ گوشتی پیچ های وصل شده به درب را باز کرده و با باز کردن آن ها آرام بند قبلی را جدا نمایید.

  • 3) نصب آرام بند جدید

اگر به تازگی می خواهید آرام بند را نصب کنید نیاز به کار با دریل و جوشکاری می باشد و باید آرام بند را در جای مناسب نگه داشته و با دریل جای پیچ ها را به صورت حفره درآورید که البته کار حساسی بوده و توصیه نمی شود. در تعویض آن می توانید آرام بند را بر روی چهارچوب درب بگذارید و پیچ های آن را محکم کنید.

دلایل اصلی خرابی آرام بند چیست؟

آرام بند درب از ابزاری بوده که در طول روز به میزان زیادی باز و شده و باید در زمان کار با آن دقت زیادی کرد. از اصلی ترین دلایل خرابی آرام بند درب استفاده نادرست از آن بوده که فشار زیاد باعث خرابی و نشت روغن اورینگ آن می شود.

مواردی که آرام بند نیاز به تعمیر دارد چیست؟

  • نشتی روغن آرام بند به بیرون

تنظیم نکردن درست پیچ درب که باعث می شود درب با شتاب به چهارچوب برخورد کند. در صورتی که پیج ها پلاستیکی باشند به مرور گشاد شده و درب شل می شود و امکان سقوط وجود دارد و اگر پیچ از نوع آهنی نصب شود ممکن است با استفاده زیاد جک نتواند آرام بند را تنظیم کند و باعث می شود درب بسته نشود.

  • مشکل نشت روغن در جک آرام بند

سرما و گرما می تواند تاثیر بالایی بر روی انبساط و انقباض آرام بند بگذارد و تغییر فصل می تواند یک مشکل اساسی برای روغن آن ها ایجاد نماید. در فصل تابستان روغن روان شده و در فصل زمستان منقبض می شود. در این شرایط باید پیچ های تنظیم سرعت آرام بند را محکم تر یا شل تر کنید تا درب ثبات پیدا کند. میزان پیچاندن پیچ ها هم دو دور می باشد و نیاز به میزان کمتر یا بیشتر نمی باشد.
اگر مشاهده شد که در زمان باز و بسته شدن درب صدایی ایجاد شده یا مشکلی دارد باید دلیل اصلی را فرسوده شدن روغن جک دانست. همین سرد و گرم شدن و تغییر فصل می تواند کیفیت روغن را کم کرده و در کار درب مشکل ایجاد نماید.

نتیجه گیری
در این مقاله سعی کردیم در مورد تعمیر و نصب آرام بند درب صحبت کنیم تا با نحوه انجام آن آشنا شوید. ما به شما توصیه می کنیم که در صورتی که هر نوع مشکلی در آرام بند درب پیدا کردید در اولین فرصت آن را تعمیر کنید و نگذارید تا مشکل بیشتر شود که دیگر نتوان کاری برای آن کرد.
دقت کنید که آرام بند ها به مرور زمان مستهلک شده و در زمان استفاده باید رعایت اصول اولیه را در نگهداری آن ها کرد تا در مدت زمان کم نیاز به تعمیر یا تعویض نداشته باشد.
آرام بند ها به راحتی در ورود و خروج منزل کمک زیادی کرده و باید در روش نصب آن حتماً اطلاعات داشته و به نکات دقت نمایید. استفاده از برند مناسب هم به شما در داشتن یک آرام بند بدون دردسر کمک می کند.

برای نصب آرام بند و حتی رگلاژ آرام بند می توانید با شماره تلفن ۰۹۱۲۲۳۴۲۶۹۶ (کلیک جهت تماس) کلید سازی تهران کلید(فقط در تهران) تماس بگیرید. تهران کلید با داشتن انواع کلید سازان ماهر و سیار در نقاط مختلف تهران آمادگی نصب آرام بند، قفل برقی بر روی انواع درب ساختمان دارند.

می توانید مقاله مرتبط زیر را مطالعه نمایید:

آموزش نصب آرام بند بر روی انواع درب ها

تعمیر و نصب آرام بند درب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *