در صورت گم شدن ریموت درب پارکینگ باید چه کنیم؟

شاید سوال مهمی که برای افراد بعد از نصب ریموتی شدن درب پارکینگ پیش بیاید این باشد که در صورت گم شدن ریموت درب پارکینگ باید چه کنیم؟ این سوال مهمی می باشد که باید بتوانید راه های حل مشکل را بدانید تا در صورت وقوع آن به سرعت آن را رفع نمایید.

در صورت گم شدن ریموت درب پارکینگ این اقدامات باید سریعا انجام شود:

  1. در اولین فرصت ریموت مفقود شده را غیر فعال کنید.
  2. برای غیر فعال کردن ریموت باید به کلیدهای جعبه فرمان رجوع کنید.
  3. ریموت درب پارکینگ مفقود شده را با استفاده از کددهی غیر فعال کنید.
  4. ریموت را میتوانید از طریق کنترل پنل نیز غیرفعال کنید.

خطر گم شدن ریموت درب پارکینگ

  1. ریموت درب پارکینگ یکی از اشیاء بسیار مهم برای حفاظت از منزل شماست و اگر به دست سارقان بیفتد به راحتی میتوانند وارد خانه شما شوند بنابراین باید به خوبی از آن محافظت نمایید.
  2. یکی از عواملی که خطر سرقت ریموت درب پارکینگ را بیشتر میکند نصب آن به دسته کلید و یا قرار دادن آن در مکان جاسازی شده بر روی درب منزل است.   
  3. در صورت به سرقت رفتن و یا گم کردن ریموت درب پارکینگ اولین و مهمترین اقدامی که باید انجام دهید غیر فعال کردن آن است. در این صورت اگر ریموت به دست سارقین هم افتاده باشد نمیتوانند از آن برای ورود به خانه و ساختمان شما استفاده کنند.
  4. به یاد داشته باشید که پیش از هر چیز باید مراقب وسایل خود باشید و حتی الامکان از گم شدن ریموت کنترل درب پارکینگ خود جلوگیری کنید زیرا گاهی هزینه گم شدن کلید و ریموت برای شما بسیار زیاد می شود.
ریموت درب پارکینگ

مهمترین نکات برای پیشگیری از سرقت ریموت درب پارکینگ

برای پاسخ به سوال در صورت گم شدن ریموت درب پارکینگ باید چه کنیم؟ باید موارد زیر را برای جلوگیری از نفوذ سارقین انجام دهید:

  • همیشه درب ماشینتان را قفل کنید چه وقتی که بیرون از خانه پارک شده باشد و چه وقتی که آن را داخل پارکینگ گذاشته باشید. این روزها سرقت ریموت پارکینگ بسیار اتفاق می افتد و عدم قفل کردن درب خودرو احتمال سرقت را افزایش می دهد.
  • برخی سارقین حرفه ای مانند کلیدسازان ماهر میتوانند قفل درب خودرو را باز کنند اما این کار کمی زمان بر بوده و همین مساله امکان سرقت را بسیار کاهش می دهد.
  • برای پیشگیری از سرقت ریموت درب پارکینگ سعی کنید آن را همیشه به همراه خود داشته باشید. اگر میخواهید ریموت را داخل خودرو بگذارید حتی الامکان آن را در جایی از ماشین قرار دهید که در معرض دید دیگران نباشد.

نحوه غیر فعال کردن ریموت

  • وقتی دکمه ریموت را فشار می دهید یک سیگنال به درب پارکینگ ارسال می شود. جک درب این سیگنال را دریافت کرده و درب شروع به باز شدن میکند. عملکرد همه جک های درب پارکینگ ها این گونه است اما از نظر فرکانس و نحوه کد دهی ریموت ها با هم تفاوت دارند.
  • اگر ریموت درب پارکینگتان را گم کردید در اولین قدم باید آن را غیر فعال نمایید. این رزوها ریموت هایی مدرن ترین به بازار آمده که دارای کدهای پیجیده ای بوده و احتمال سرقت را بسیار کم میکنند.
درب اتوماتیک ریموت دار در صورت گم شدن ریموت درب پارکینگ باید چه کنیم؟
درب اتوماتیک ریموت دار

غیر فعال کردن ریموت با کلیدهای جعبه فرمان

یکی دیگر از پاسخ به پرسش در صورت گم شدن ریموت درب پارکینگ باید چه کنیم؟ موارد زیر می باشد :

  1. در این روش باید به سراغ جعبه فرمان برویم. همه انوع جک درب پارکینگ دارای جعبه فرمانی با چند کلید هستند. اگر به جعبه فرمان درب خود نگاهی بیندازید م یتوانید چند کلید به رنگ های زرد، نارنجی، قرمز یا سبز و بنفش ببینید.
  2. برای غیر فعال کردن ریموت درب پارکینگ باید دکمه ای که زیرا آن کلمه learn نوشته شده را پیدا کنید. کافی است این دکمه را برای چند ثانیه نگه دارید تا ریموت غیر فعال شود. اگر ریموت درب شما گم شده و یا به سرقت رفته است خیلی زود باید این کار را انجام دهید. توصیه میکنیم قفل از فشار دادن این دکمه ابتدا دفترچه راهنمای جک درب پارکینگ را مطالعه کنید.
در صورت گم شدن ریموت درب پارکینگ باید چه کنیم؟

غیر فعال کردن ریموت درب پارکینگ با روش کددهی

در این روش شما باید کددهی را با توجه به مدل ریموت درب پارکینگ در جعبه فرمان انجام دهید. برای یادگیری چگونه انجام این کار بهتر است به دفترچه راهنمای جک درب پارکینگ مراجعه کنید. اگر ریموت شما ساخت یک شرکت ایرانی است برای آموزش صحیح کددهی بهتر است با بخش پشتیبانی آن شرکت تماس بگیرید. در این حالت بهترین راه استفاده از خدمات پشتیبانی به صورت حضوری است.

بسیاری از افراد پس از گم شدن و یا به سرقت رفتن ریموت درب اقدام به قطع جک درب پارکینگ می کنند اما این راه مناسبی برای پیشگیری از ورود سارقین به خانه و پارکینگ نیست زیرا قطع شدن برق و یا قطع کردن جک درب پارکینگ حافظه ریموت را پاک نمی کند.

قطع ارتباط بین ریموت کنترل و درب از طریق کنترل پنل

اگر می خواهید بدون غیر فعال کردن ریموت خطر سرقت را از بین ببرید باید ارتباط بین ریموت و درب را قطع کنید. انجام این روش برای ریموت هایی با جک درب پارکینگ مدرن امکان پذیر است. برای این کار کافی است به سراغ کنترل پنل جک درب پارکینگ رفته و دکمه قفل آن را فشار دهید. این روش تمامی سیگنال های دریافتی از ریموت را خاموش می کند به گونه ای که دیگر نمی توان با ریموت به سرقت رفته درب را باز و بسته کرد. در این حالت برای باز و بسته کردن درب باید به دکمه های درون پنل مراجعه کنید.

نتیجه گیری :

امیدواریم با خواندن این مطلب پاسخ پرسش در صورت گم شدن ریموت درب پارکینگ باید چه کنیم؟ را گرفته باشید. سرقت ریموت درب پارکینگ و کپی برداری از آن یکی از شایع ترین شیوه های سارقین برای ورود به منازل است. اگر ریموت درب پارکینگ خود را گم کردید باید هر چه زودتر اقدامات امنیتی لازم را انجام دهید تا ساقین فرصتی برای اجرای نقشه خود پیدا نکنند. شما می توانید با کلید سازی شبانه روزی تهران کلید با شماره ۰۹۱۲۲۳۴۲۶۹۶ (کلیک جهت برقرای تماس) تماس گرفته و از خدمات آن ها استفاده نمایید.

می توانید مقاله مرتبط زیر را مطالعه نمایید:

آموزش تعمیر ریموت درب پارکینگ

در صورت گم شدن ریموت درب پارکینگ باید چه کنیم؟

1 دیدگاه در “در صورت گم شدن ریموت درب پارکینگ باید چه کنیم؟

  • اسفند 6, 1400 at 1:00 ق.ظ
    Permalink

    سلام ریموت گم شده وهیچ ریموت دیگری با رسیور مچ نمیشود چکار کنیم موتور باید عوض شود یانه راهنمایی لطفآ

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *