تفاوت شیشه های دو جداره و سه جداره

متخصصین تهران کلید آماده کمک رسانی به تمام شهروندان تهرانی در تمام مناطق تهران می باشند. کافیست جهت باز نمودن، تعمیرات قفل درب های معمولی و ضد سرقت خود در هر زمان از شبانه روز و در هر منطقه از تهران با شماره تلفن ۰۹۱۲۲۳۴۲۶۹۶ (کلیک جهت تماس) تماس بگیرید و کارشناسان را در محل خود داشته باشید.

شیشه های به کار رفته در پنجره های دو جداره دارای انواع شیشه های تک جداره، دو جداره، سه جداره و چهار جداره می باشند که با توجه به نوع کارایی آن ها قیمت های متفاوتی دارند. با ما همراه باشید تا با انواع شیشه و تفاوت های آن ها آشنا شوید.

👈نوع و ضخامت شیشه های دو جداره با هم متفاوت می باشد زیرا هر شیشه ای با توجه به جنس و ضخامتش فرکانس بحرانی متفاوتی دارد. فرکانس بحرانی مربوط به عایق صدا بودن شیشه است. هر چه شیشه فرکانس بحرانی کمتری داشته باشد راحت تر لرزیده و صوت را بیشتر منتقل می کند.

👈شیشه های به کار رفته در پنجره های دوجداره ضخامت های متفاوتی دارند که با توجه به این ضخامت حدودا ۱۰ تا ۱۵ دسی بل از انتقال صدا جلوگیری می کنند. با افزایش ضخامت و همچنین ایجاد عدم تقارن دیواره ها می توان ویژگی عایق صدا بودن شیشه را بهبود بخشید.

👈برای ساخت انواع شیشه های چند جداره عایق صدا و حرارت، از شیشه فلوت استفاده می شود. برای ساخت شیشه های چند جداره، مواد مذاب را روی بستری از قلع مذاب شناور می کنند و در نهایت شیشه های چند جداره عایق صدا و حرارت با کیفیت بالا تولید می کنند.

⚪️شیشه تک جداره

از قرن ها پیش شیشه های تک جداره برای نصب در پنجره ها استفاده می شدند. شیشه های تک جداره به صورت تک لایه نصب می شوند و برای نصب در انواع پنجره های چوبی، آلومنیومی و آهنی مورد استفاده قرار می گرفتند.

شیشه های تک لایه به دلیل ضخامت کم، عایق خوبی برای جلوگیری از ورود آلودگی های زیست محیطی و صوتی به درون اماکن نیستند و به همین دلیل امروزه با ورود شیشه های دو جداره و سه جداره به بازار شیشه های تک جداره کاربرد خود را در ساختمان سازی از دست داده اند.

👈البته در استودیو های موسیقی شیشه های تک جداره با ضخامت بالا را به عنوان عایق صدا نصب می کنند.

⚪️شیشه های دو جداره

پنجره های دو جداره عایق هایی بسیار خوب برای جلوگیری از ورد آلودگی های زیست محیطی و صوتی به درون اماکن است که از اتلاف انرژی نیز پیشگیری می کند و به همین دلیل شیشه های دو جداره بیشترین کاربرد را در ساختمان سازی دارند.
👈این شیشه ها در واقع به صورت دو لایه مجزای شیشه فلوت در فاصله معینی به وسیله اسپیسر نصب شده و در بین دو لایه یک گاز بی اثر مثلا ارگون قرار می دهند. در روشی دیگر فضای خالی بین دو شیشه را از هوای خشک پر می کنند.

گرما و سرما از این شیشه های دو جداره عبور نمی کند و این شیشه ها مانع از اتلاف انرژی در زمستان و تابستان ها شوند. همچنین با نصب این شیشه ها در پنجره های خانه از میزان ورود و خروج صدا به شدت کاسته شود. شیشه های دو جداره با وجود عایق بندی مطلوب قیمت های مناسبی دارند. به دلیل این قیمت مناسب شیشه های دو جداره نسبت به دیگر شیشه ها مشتریان بیشتری دارد.

👈معمولا شیشه های دو جداره با ضخامت ۴+۶ کاربرد بیشتری دارد.

⚪️شیشه سه جداره

نوع دیگری از شیشه های به کار رفته در پنجره های دو جداره، شیشه های سه جداره هستند. این نوع شیشه ها، به شکل سه لایه شیشه به همراه دو عدد اسپیسر نصب می شوند که همین مساله موجب گران بودن آن ها نسبت به شیشه های دو جداره می گردد.

👈شیشه های سه جداره معمولا در ضخامت های ۴ +۶+۴ در بازار عرضه می شوند و عایق های بسیار خوبی هستند. شیشه های سه جداره عایق حرارتی بسیار بهتری نسبت به شیشه های دیگر هستند.

⚪️تفاوت شیشه های دو جداره و سه جداره

  • ⬅️شیشه های سه جداره به میزان ۱٫۸ قیمت بالاتری نسبت به شیشه های دو جداره دارند که تفاوت قیمت بیشتر به دلیل این است که شیشه های سه جداره عایق های حرارتی بهتری هستند.
  • ⬅️در زمینه انتقال صدا و آلودگی صوتی نیز شیشه های سه جداره عایق های بهتری نسبت به شیشه های دو جداره می باشند.
  • ⬅️همچنین شیشه های سه جداره عایق های بسیار خوبی برای پیشگیری از اتلاف انرژی هستند و حدودا ۴۰ درصد از شیشه های دو جداره عایق انرژی بهتری هستند.
  • ⬅️اگر هنگام نصب شیشه در پنجره دو جداره، از پروفیل UPVC استفاده شود شیشه های دو جداره و سه جداره تفاوت چندانی در مساله پیشگیری از عبور گرد و وغبار ندارند.

تفاوت شیشه های دو جداره و سه جداره
کلیدواژه‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *