ساختار داخلی قفل

متخصصین تهران کلید آماده کمک رسانی به تمام شهروندان تهرانی در تمام مناطق تهران می باشند. کافیست جهت باز نمودن، تعمیرات قفل درب های معمولی و ضد سرقت خود در هر زمان از شبانه روز و در هر منطقه از تهران با شماره تلفن ۰۹۱۲۲۳۴۲۶۹۶ (کلیک جهت تماس) تماس بگیرید و کارشناسان را در محل خود داشته باشید.


قفل به وسیله ای گفته می شود که روی درب یا صندوقه می بندند تا کسی نتواند آن را باز کند. قفل های زیادی در بازار وجود دارد و به نوعی اشکال مختلف آن وجود دارد اما ساختار داخلی قفل یکسان است. اگر بخواهیم اجزای داخلی یک قفل کتابی یا مغزی قفل درب ضد سرقت را بررسی کنیم داخل آن یک سوراخ است که با چرخاندن کلید مخصوص خود قفل باز می شود. اما شاید تا به حال به خود گفته باشید نحوه کار کردن قفل کتابی یا مغزی قفل درب ضدسرقت به چه صورت است.

⚪️ساختار داخلی قفل آویز و نحوه کار کردن آن

قفل آویز به شکل استوانه ای است که میله ای منحنی شکل دارد و داخل آن توپی یا مغزی قفل وجود دارد. با دیدن عکس زیر مشخص میشود که داخل قفل آویز توپی هم به صورت استوانه ای شکل است که هر کدام چند سوراخ دارد. داخل قفل آویز تعداد پین وجود دارد که به فنر متصل است با چرخاندن کلید هر پین در جایگاه خود قرار می گیرد. پس از آن فنر قفل باز می شود و در این صورت قفل آویز به راحتی باز شده است.

⚪️ساختار داخلی مغزی و توپی قفل درب ضد سرقت

درب های ضد سرقت امروزه با کیفیت بالایی که دارند به تولید انبوه رسیده اند. درب ضد سرقت ایرانی، چینی و ترک در بازار موجود است. قفل درب ضد سرقت جزو اصلی درب محسوب می شود. مغزی و توپی قفل به شکل زیر است.

⬅️اگر به تصویر زیر نگاه کنید داخل توپی و مغزی قفل هم تعدادی پین و فنر است که با گذاشتن کلید داخل آن و چرخاندن گیره بدنه آن بر زبانه قفل درب فشار می آورد تا درب باز یا بسته شود.

مغزی قفل درب ضد سرقت

⚪️روش های باز کردن قفل آویز

تنها کاری که هنگام باز کردن قفل آویز باید به آن توجه کنید صدای پین هاست. به راحتی می توانید سنجاق سر یا کاغذی را وارد مغزی قفل کنید و با حرکت پین ها و قرار گرفتن در محل خود قفل را باز کنید.

ساختار داخلی قفل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *