دربهای ضد سرقت

درب های ضد سرقت بهترین حفاظ برای بخش ورودی خانه هستند که ایمنی و آسایش لازم را برای ساکنین خانه فراهم می کنند. این درب ها اغلب مجهز به قفل های ضد سرقت بوده که مهمترین نقش را در پیشگیری از سرقت و ورد غیرمجاز به خانه دارد. در هنگام خرید درب ضد سرقت سوالات زیادی ممکن است برای خریدار پیش بیاید که ما در این مطلب سعی کرده ایم پاسخ جامعی برای این سوالات پیدا کنیم. مهمترین سوالاتی که در هنگام خرید درب ضد سرقت برای مشتریان مطرح می شود عبارتند از:

🔶آیا درب های ضد سرقت واقعا ضد سرقت هستند؟

در پاسخ به این سوال آنچه مسلم است این است که درب های ضد سرقت ایمنی و استحکام بسیار بیشتری نسبت به درب های معمولی دارند و ضریب ایمنی خانه را بسیار افزایش می دهند. این درب ها میوانند تا حد بسیار زیادی مانع از ورود غیر مجاز وسرتق احتمالی شوند اما این مساله نمیتواند به طور ۱۰۰ درصد تضمین شود. میزان ضد سرقت بودن یک درب به عوامل مختلفی بستگی دارد که شاید مهمترین آن استحکام مواد به کار رفته در ساخت درب و نوع قفل درب می باشد.

معمولا باز کردن قفل درب ضد سرقت به دلیل داشتن چندین زبانه متعدد برای سارقین غیر ممکن و یا دشوار است. در واقع حتی اگر یک سارق حرفه ای بتواند قفل درب را باز نماید زمان زیادی باید برای این کاز بگذارد که خود مانعی بسیار بزرگ برای پیشگیری از سرقت می باشد و در چنین شرایطی معمولا سارقین به سرعت محل را ترک می کنند. از طرفی سارقین نمی توانند درب ضد سرقت را مانند یک درب معمولی با دیلم یا شکستن چوب باز کنند زیرا این درب ها جایی برای وارد کردن دیلم نداشته و مواد به کار رفته در ساخت آنها نیز بسیار محکم است.

🔶آیا می توان درب معمولی را با درب ضد سرقت تعویض نمود؟

یکی دیگر از سولات متداول مشتریان این است که آیا میتوانیم درب معمولی ساختمان را درآورده و به جای آن درب ضدسرقت نصب کنیم. پاسخ مثبت است. در صورتی که چهارچوب درب قبلی با اندازه درب های ضد سرقت هم اندازه باشد میتوان به راحتی یک درب ضد سرقت را به جای یک درب معمولی قرار داد و حتی در صورتی که این اندازه ها یکسان نباشد میتوانیم با کمترین تخریب درب معمولی را با درب ضد سرقت تعویض کنیم. البته این کار باید توسط افراد حرفه ای و کارشناسان خبره انجام شود تا درب ضد سرقت به خوبی نصب شود.

دربهای ضد سرقت

🔶ساختار درب ضد سرقت چگونه است؟

درب ضد سرقت از دو بخش داخلی و خارجی ساخته شده که بخش خارجی آن معمولااز جنس چوب یا فلز است و بخش داخلی آن نیز که در بین دو رویه درب قرار گرفته با ورقه های آهنی یا فولادی ضخیم پر شده که مهمترین نقش را در استحکام این درب ها دارد. بخش خارجی این درب ها معمولا در رنگ ها و طرح های متنوعی ساخته می شود که زیبایی خاصی به این درب ها داده است. لولای درب های ضد سرقت در مدل های مختلف متفاوت میباشد و در ممکن است مخفی یا پیدا باشد.

🔶درب ضد سرقت موجود در بازار ساخت کدام کشورند؟

درب های ضد سرقت موجود در بازار ایران معمولا ساخت یکی از کشورای ترکیه، ایران و یا چین هستند که هر کدام از این درب ها ویژگی ها، مزایا و معایب خاص خود را دارند. معمولا درب های ضد سرقت ترک باکیفیت ترین درب ای ضد سرقت هستند که زیبایی منحصر به فرد و قیمت بالاتری نیز دارند. درب های ضد سرقت ایرانی نیز کیفیت بالایی دارند و در واقع همان درب های ضد سرقت ترکیه ای هستند که قطعات آنها در ایران مونتاژ و به هم وصل شده است.

دربهای ضد سرقت

🔶کدام درب های ضد سرقت بهترند؟

همانطور که گفتیم درب های ضد سرقت ترکی، ایرانی و چینی هر کدام مزایا و معایبی دارند و شما می توانید با توجه به نیاز خود و بودجه ای که دارید بهترین انتخاب را داشته باشید. بسیاری از ایرانی ها به دلیل تجربه ای که از برخی کالاهای چینی داشته اند فکر می کنند درب های ضد سرقت چینی نیز کیفیت بسیار پایینی دارند اما این یک برداشت لزوما صحیح نیست. انواع مختلفی از درب های ضد سرقت چینی در بازار ایران موجود است که برخی از آنها از نظر کیفیت با درب های ضد سرقت ترک برابری میکنند.  محصولات چینی نیز مانند دیر کالاها دارای درجه بندی کیفی بوده که بر طبق استانداردهای جهانی تنظیم میشوند. بنابراین برای خرید یک درب ضد سرقت به جای توجه به کشور سازنده درب بیشتر به کیفیت درب و استاندارد بودن آن توجه کنید.

🔶قفل درب های ضد سرقت چقدر ایمن هستند؟

قفل درب ضد سرقت مهمترین نقش را در امنیت این درب ها دارد. تفاوت درب ضد سرقت با درب های معمولی تعداد زبانه های آن است و هر چه تعداد این زبانه ها بیشتر باشد امنیت این قفل ها نیز بیشتر خواهد بود. در هنگام خرید درب ضد سرقت بیشتر از هر چیز باید به آن قفل توجه داشته باشید و توجه داشته باشید که در ساخت درب های ضد سرقت باکیفیت از قفل های ساخت ترکیه استفاده میشود. درب های ضد سرقت دارای دو نوع کلید اصلی و کارگری بوده که کلیدهای کارگری در زمان ساخت و ساز خانه به کار میروند و کلیدهای اصلی باید تنها نزد صاحبخانه باشند.پس از اتمام کار و تحویل خانه نیز باید تنها از کلیدهای اصلی استفاده نمایید.

دربهای ضد سرقت

🔶وزن بالای درب های ضد سرقت موجب به هم خوردن ریگلاژ آن نمی شود؟

یکی دیگر از سوالات رایج درباره دربهای ضد سرقت چگونگی حفظ رگلاژ آنها است. در واقع از آنجایی که اغلب درب های ضد سرقت سنگین بوده و وزنی بالغ بر ۱۰۰ کیلوگرم دارند برای بسیاری از خریداران این سوال پیش می آید که رگلاژ درب های ضد سرقت چگونه با این وزن سنگین به هم نمیخورد؟ این مساله به تعداد لولاهای درب ضد سرقت برمی گردد. درب ای ضد سرقت حداقل دارای سه لولا بوده که موجب تقسیم متناسب وزن درب و حفظ رگلاژ آن میوشند. البته نصب صحیح درب در چهارچوب به گونه ای که هیچ خمیدگی و تابی در آن بوجود نیاید نیز برای حفظ رگلاژ آن ضروری است و چهارچوب درب باید کاملا با ابعاد درب متناسب و تراز بوده و قسمت پاخور چهارچوب با سطح کاملا مماس باشد.

🔶آیا می توان ایمنی یک درب ضد سرقت را بیشتر کرد؟

بله! خوشبختانه وسایل جانبی زیادی وجود دارد که با نصب آنها بر روی درب ضد سرقت میتوان ایمنی آنها را چندین برابر کرد. آلارم هشدار یکی از همین تجهیزات جانبی  بسیار جالب است که به محض وارد شدن ضربه بر روی قفل به صدا در می آید. نصب قفل های دیجیتال و هوشمند مانند قفل های کارتی، رمزی یا اثر انگشتی بر روی این درب ها ایمنی درب را دو چندان کرده و از طرفی دیگر نیازی به حمل کلید نخواهد بود. این قفل ها دارای انواع مختلفی هستند که همگی دارای یک منبع تغذیه بر روی خود بوده و هیچ نیازی به سیم کشی ندارند و از طرفی قابلیت اتصال به سایر سیستم های هوشمند موجود در خانه و کنترل از راه دور را نیز دارا میباشند.

🔶آیا همه درب های ضد سرقت ضد حریق هم هستند؟

خیر! برخی از دربهای ضد سرقت ضد حریق نیز می باشند اما این مزیت برای همه درب های ضد سرقت نیست. در قسمت داخلی این درب ها سنگ پشم نسوز قرار دارد که موجب می شود در صورت بروز آتش سوزی و با بالا رفتن حرارت محیط درب در برابر حریق به شدت مقاوم باشد و تا ساعت ها آتش نگیرد.

🔶آیا می توانیم درب ضد سرقت را خودمان سفارش دهیم؟

پاسخ مثبت است! شما میتوانید روکش درب ضدسرقت مورد نظر را مطابق با سلیقه خود تغییر دهید و یا به کارخانه سازنده ویژگی های مورد نظرتان را بگویید. برای مثال میتوانید از کارخانه مورد نظر بخواهید درب ضد سرقتی با ویژگیهای ضد حریق، ضد اسید و مقاوم به رطوبت  بسازد تا تمامی نیازهای مورد نظر شما در ساخت درب ضد سرقت لحاظ شود. شما می توانید تمامی نظرات و علایق خود را با کارشناسان بخش فروش شرکت در میان بگذارید تا درب ضد سرقت شما درب ایده آل برای خانه شما باشد.

دربهای ضد سرقت

این روزها دربهای ضد سرقت در برندها، رنگ ها و طرح های متنوعی به بازارها روانه می شوند. در سالهای اخیر بازار درب های ضد سرقت در ایران با پیشرفت چشمگیری مواجه بوده و هر روزه به تعداد مشتریان این درب ها افزوده می شود. در حال حاضر شرکت های متعددی در زمینه ساخت و فروش درب های ضد سرقت با هم رقابت می کنند که این امر موجب افزایش کیفی و ایمنی درب های ضد سرقت موجود در بازار شده است.

سوالات متداول درباره دربهای ضد سرقت
کلیدواژه‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *