معرفی سیستم درب ورودی مغناطیسی و روش نصب آن

در صورتی که شما هم نیاز به خرید،نصب و یا تعمیرات انواع  قفل دارید می توانید جهت مشاوره و خرید ☎با شماره ۰۹۱۲۲۳۴۲۶۹۶(کلیک جهت تماس)فقط در سطح تهران تماس بگیرید. تهران کلید ارائه کننده انواع قفل ها و همچنین تعمیرات آن ها در تامین امنیت شما عزیزان می باشد.

یکی از مهمترین راه های افزایش امنیت خانه، انتخاب درب و قفل مناسب برای درب ورودی ساختمان است. امروزه قفل های ضد سرقت متفاوتی در بازار موجود است که یکی از محبوب ترین آن ها قفل الکترومگنتیک (قفل مغناطیسی) است. این قفل ها بر اساس خاصیت آهن ربایی بین دو قسمت کار می کنند. در این مقاله شما را با طرز کار این قفل های مغناطیسی و روش نصب آن ها آشنا می کنیم.

⚪️تعریف سیستم درب ورودی مغناطیسی:

👈درب های ورودی مغناطیسی دارای قفل هایی با مکانیزم مغناطیسی هستند که می توانند ارتباط بین صفحه کلید، برای وارد کردن رمز عبور و دستگاه های کنترل تردد اشخاص برقرار کنند.

👈این سیستم یک صفحه ی فولادی سیم پیچی شده و یک صفحه ی فلزی دارد که صفحه فولادی به قسمت قاب و صفحه فلزی به قسمت متحرک درب، متصل است. بخش آهنربای الکتریکی در واقع همان صفحه فولادی است.

👈با عبور جریان از آهنربای الکتریکی خاصیت الکترومغناطیسی ایجاد می شود که موجب جذب صفحه فلزی  و در نتیجه بسته ماندن درب متحرک می شود. هر چه صفحه فولادی بهتر سیم پیچی شود قفل محکم تر نگه داشته می شود و سیستم پیچ صفحه فولادی، قفل را مانند یک آهنربا کرده و نیروی ربایش آن را افزایش می دهد.

👈وجود جاذبه مغناطیسی بین آهنربای و صفحه فلزی درب را بسته نگه می دارد. این قفل ها برای بسته ماندن به حداقل ولتاژ ۱۲ تا ۲۴ ولت نیاز دارند. پیش از انتخاب قفل مغناطیسی، وزن و ابعاد در مورد نظر را اندازه گیری کنید. هنگام نصب قفل، صفحه فلزی و بخش مگنتی قفل باید هم تراز بوده و ردیف رو به روی هم قرار گیرند.

⚪️مزایای سیستم درب ورودی مغناطیسی

  1. 🔅امکان باز کردن درب از طریق وارد کردن رمز عبور با صفحه کلید
  2. 🔅برقراری ارتباط با قفل و باز کردن در از طریق دستگاه کارتخوان (در این حالت اگر کارت گم شود یا مدت زمان همکاری شخص با محیط مورد نظر پایان یابد، می توان کارت فرد مورد نظر را غیر فعال نمود تا پس از آن تاریخ، امکان استفاده از آن کارت وجود نداشته باشد.)
  3. 🔅امکان نصب دستگاه های حفاظتی کنترل تردد دیگر مانند دستگاه های تشخیص چهره یا اثرانگشت و… برای فعال یا غیرفعال کردن قفل
  4. 🔅امکان نصب این قفل های مغناطیسی روی تمامی درب های مختلف مانند درهای شیشه ای، آلومنیومی، درب های خودکار و درب هایی با کنترل تردد الکترونیکی
  5. 🔅باز شدن درب بدون سرو صدای اضافی (مناسب برای مکان های مختلف مانند سینما، بیمارستان و …)

⚪️چگونگی نصب سیستم درب ورودی مغناطیسی

👈برای نصب قفل مغناطیسی بر روی درب ورودی به یک دریل با اندازه مته نیاز دارید. موقعیت های مناسب را با خط کش اندازه گیری کرده و با مداد علامت بزنید. همپچنین به پیچ گوشتی و پیچ نیز نیاز خواهید داشت.

👈ابتدا قسمت نازک قفل الکترونیکی را روی بخش مورد نظر درب نصب کنید. تمامی مناطقی که قرار است دریل کالری شود را ابتدا با مداد علامت گذاری کنید. برای علامت گذاری روی بخشی که لبه قاب روی درب قرار می گیرد، باید حتما پیش از علامت گذاری درب را ببندید. سپس بخش های علامت گذاری شده را با مته سوراخ کنید.

👈پیش از سوراخ کاری نهایی در را باز و بسته کنید تا از هموار بودن درب و جای سوراخ ها مطمئن شوید. اگر از هموار بودن در مطمئن شدید می توانید سوراخ کاری نهایی را انجام داده و پیچ ها را ببندید.

👈در مرحله بعد باید قسمت اصلی قفل مغناطیسی را نصب کنید. اتصال کامل بین هر دو طرف سیستم را به درستی متصل کنید تا سیستم ورودی درب مغناطیسی به کار بیفتد. پس از نصب قفل روی درب باید از نشستن دو قطعه به روی هم مطمئن شوید.

👈در این مرجله باید مته کاری انجام شود. مته کاری را به گونه ای انجام دهید که محل های سیم کشی مشخص شده باشند. در نهایت هم سیم کشی برق قسمت مغناطیسی را انجام داده و پیچ ها را محکم کنید. سیستم درب ورودی مغناطیسی شما آماده است. توصیه می کنیم برای تهیه تمام لوازم نصب درهای مغناطیسی به فروشگاه های معتبر در این زمینه مراجعه کنید.

معرفی سیستم درب ورودی مغناطیسی و روش نصب آن

1 دیدگاه در “معرفی سیستم درب ورودی مغناطیسی و روش نصب آن

  • اسفند 5, 1397 at 3:10 ب.ظ
    Permalink

    یکی دیگه از روش های تامین امنیت خانه استفاده از سیستم هوشمند bms هست که اعلام سرقتش دارای سناریوهای امنیتی باشه مثل الارم و فلاشر و تماس با شماره هایی که به سیستم معرفی میکنیم و….

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *