مقایسه قفل های الکترونیکی و قفل های هوشمند

قفل های مکانیکی و معمولی انواع قدیمی تر قفل ها هستند که به دلیل قیمت کم هنوز هم محبوبیت و کاربرد زیادی دارند. این قفل ها از هزاران سال پیش و از دوره روم باستان برای افزایش امنیت مکان های مختلف به کار میرفته و تا امروز تغییرات زیادی کرده و هنوز مورد استفاده قرار میگیرند. این قفل ها همگی با کلید مخصوص به خود باز می شوند. قفل های معمولی و مکانیکی معایبی دارند که از میان آنها میتوان به امنیت بسیار پایین و لزوم استفاده از کلید و دردسرهای آن اشاره کرد. در دهه های اخیر و با پیچیده شدن روش های سرقت اینگونه قفل ها دیگر پاسخگوی نیازهای امنیتی خانه و محل کار نبوده و همین مساله زمینه ساز ساخت قفل های پیشرفته امروزی را فراهم آورد. در این مقاله قصد داریم تا مقایسه قفل های الکترونیکی و قفل های هوشمند را انجام دهیم.

معرفی قفل الکترونیکی یا قفل دیجیتال

قفل های دیجیتال و قفلهای الکترونیکی در واقع یکی هستند که نحوه ساخت آنها به گونه ای است که با استفاده از جریان الکتریکی درب را باز و بسته می کنند. قفل های دیجیتال یا الکترونیکی انواع مختلفی دارند که از میان آنها می توان به قفل های رمزی، کارتی و اثرانگشتی (بیومتریک) اشاره کرد.

می توانید مقالات زیر را مطالعه نمایید:

راهنمای خرید بهترین قفل دیجیتال

آشنایی با قفل دیجیتال بیومتریک

مزایای استفاده از قفل کارتی

مزایای قفل دیجیتال نسبت به قفل مکانیکی

مهمترین مزیت این قفلها را میتوان عدم نیاز به حمل کلید و نگرانی های ناشی از گم شدن آن دانست. این ویژگی امکان سرقت را بسیار کم کرده و از طرفی هیچگاه عزیزانتان را به دلیل نبود کلید پشت در معطل نخواهد کرد. شما بدون نیاز به حمل کلید هر زمان که بخواهید میتوانید درب را تنها به وسیله، کارت و یا اثر انگشت خود باز کنید.

مقایسه قفل های الکترونیکی و قفل های هوشمند

قفل های هوشمند

قفل های هوشمند بهترین و ایمن ترین قفل های موجود در بازار جهانی هستند که در ساخت آنها از آخرین فناوری ها استفاده می شود.قفل های هوشمند ایمنی بسیار بیشتری نسبت به قفلهای دیجیتالی دارند. در واقع قفل هوشمند یک نوع قفل الکترومکانیکی است که به دلیل دارا بودن کلیدهای الکترونیکی رمزگذاری شده ایمنی بسیار بالایی دارد. این قفلها دارای پروتکل های هوشمند و بی سیم هستند که دستور باز و بسته شدن را ارسال میکنند.

قفل های هوشمند را میتوان با سایر سیستم های خانه هوشمند متصل کرد. برای مثال میتوان یک قفل هوشمند را با یک تلفن هوشمند کنترل نمود.

در واقع قفل هوشمند یک نوع قفل الکترونیکی است که به دلیل فناوری های پیشرفته به کار رفته در آن قابلیت اتصال به سیستم های هوشمند و کنترل از راه دور را نیز دارد. قفل های هوشمند نسبت به قفل های دیجیتالی ایمنی بسیار بالاتری دارند.

می توانید مقاله زیر را مطالعه نمایید:

بهترین قفل های هوشمند برای اداره و محل کار

مزایای قفل های هوشمند نسبت به قفل دیجیتالی

  • امکان اتصال و کنترل به وسیله به تلفن همراه

شما میتوانید با استفاده از گوشی هوشمند خود و با نصب نرم افزار مربوطه در هر زمان و مکانی که هستید قفل هوشمند خانه خود را کنترل کرده و حتی از راه دور باز و بسته نمایید. این ویژگی را می توان مهمترین مزیت قفل هوشمند دانست.

  • سهولت در باز و بسته نمودن درب

استفاده از قفل های هوشمند بسیار آسان است زیرا شما میتوانید به راحتی تنظمیات آن را از راه دور و با استفاده از دستگاههای متصل به آن مانند گوشی همراه انجام دهید در حالیکه تغییر در تنظمیات قفل های الکترونیکی یا دیجیتال تنها به صورت حضوری امکان پذیر است.

  • عدم نیاز به حمل کلید و امکان دسترسی به درب تنها از طریق گوشی هوشمند
  • کنترل تردد از راه دور و ایجاد محدودیت های لازم در بخش های مخلتف ساختمان (این ویژگی به شما کمک میکند که دسترسی افراد مختلف مانند مهمانان به بخش های مورد نظر در خانه را محدود کنید. این قفلها امکان ثبت تاریخ و زمان دقیق ورود و خروج افراد را نیز برای شما ممکن میسازند.

مقایسه قفل های الکترونیکی و قفل های هوشمند

قفل های هوشمند الکترونیکی ویژگی هایی منحصر به فرد، امکانات جانبی فراوان و از همه مهمتر ضریب ایمنی بسیار بالایی دارند که امکان سرقت را به حداقل رسانده و بهترین انتخاب برای تامین ایمنی خانه و محل کار هستند.

نتیجه گیری :

بسیاری از افراد قفل های الکترونیکی، هوشمند و دیجتالی را یکی میدانند در حالیکه این قفل ها از نظر سازوکار و ایمنی با هم بسیار متفاوتند. بدون شک قفل الکترونیکی و قفل هوشمند ایمنی و کارایی بالاتری نسبت به انواع قدیمی تر قفل یا همان قفل های مکانیکی و معمولی دارند اما خود این دو نوع قفل نیز تفاوت های زیادی دارند. شما عزیزان هر یک از این مدل قفل ها را که نیاز دارید می توانید با کلید سازی شبانه روزی تهران کلید تماس حاصل فرمایید تا تعمیرات یا نصب این قفل ها را برای شما انجام دهند. از این رو شما می توانید با شماره تلفن ۰۹۱۲۲۳۴۲۶۹۶ کلیدسازی شبانه روزی تهران کلید تماس بگیرید تا کلید ساز سریعا به محل اعزام شود و مشکل شما را حل کند.

مقایسه قفل های الکترونیکی و قفل های هوشمند

1 دیدگاه در “مقایسه قفل های الکترونیکی و قفل های هوشمند

  • مهر 29, 1401 at 9:52 ب.ظ
    Permalink

    سلام این نوع قفل ها خیلی خوب است

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *