ویژگی های مهم برای انتخاب شیشه های دو جداره

متخصصین تهران کلید آماده کمک رسانی به تمام شهروندان تهرانی در تمام مناطق تهران می باشند. کافیست جهت باز نمودن، تعمیرات قفل درب های معمولی و ضد سرقت خود در هر زمان از شبانه روز و در هر منطقه از تهران با شماره تلفن ۰۹۱۲۲۳۴۲۶۹۶ (کلیک جهت تماس) تماس بگیرید و کارشناسان را در محل خود داشته باشید.


عوامل زیادی در انتخاب شیشه دو جداره مناسب برای پنجره ها باید در نظر گرفته شوند که مهمترین آن ها نوع شیشه به کار رفته و ضخامت آن است.

⚪️اهمیت نوع شیشه به کار رفته در شیشه های دو جداره

برای ساخت شیشه های دو جداره از شیشه های مختلفی استفاده می شود که شما با توجه به کاربرد مورد نیازتان باید شیشه دو جداره مورد نظر را انتخاب کنید. برای انتخاب نوع شیشه مورد نظر باید هدف خود از نصب شیشه های دوجداره در پنجره ها را بدانید. به طور کلی معمولا شیشه دو جداره به دو منظور نصب می شود.

  • 👈نصب شیشه دو جداره به عنوان عایق صوتی و یا برای پیشگیری از اتلاف انرژی
  • 👈نصب شیشه دو جداره به دلیل زیبایی بخشی به خانه و محل کار

⚪️شیشه های مناسب برای پیشگیری از اتلاف انرژی

یکی از مهمترین کاربرد های شیشه های دو جداره صرفه جویی در انرژی و پیشگیری از اتلاف آن در زمستان ها و تابستان ها می باشد.

شیشه های دو جداره در واقع از دو شیشه مجزا ساخته می شوند که در فضای خالی بین این دو یک اسپیسر وجود دارد. فضای خالی بین دو شیشه را با گاز آرگون یا هوای خشک پر می کنند که فشاری برابر با فشار بیرون دارند. هر چه ضخامت دو شیشه کمتر و اسپیسر میانی بیشتر باشد شیشه دو جداره عایق بهتری برای پیشگیری از اتلاف انرژی است.

معمولا این و اسپیسر از جنس آلومنیوم است و دارای ماده ای جاذب رطوبت است که رطوبت موجود بین دو شیشه را جذب می کند. به همین دلیل شیشه ها دو جداره معمولا دچار نم زدگی نمی شوند.

 

👈از دیگر کاربرد های مهم شیشه های دو جداره کاهش آلودگی صوتی و عایق صدا بودن آن ها است. هر چه ضخامت شیشه های به کار رفته در شیشه های دو جداره بیشتر باشد شیشه عایق صدای بهتری است. در واقع هر چه ضخامت شیشه بیشتر باشد صوت پس از برخورد به شیشه ها با شدت بیشتری شکسته میشود و صدای کمتری وارد یا خارج می شود.

 ⚪️شیشه های مناسب به عنوان عایق صوتی و عایق حرارتی

شیشه های دو جداره ای که ضخامت شیشه ها ۴ و ۶ میلیمتر باشد و هوای بین آن دو ضخامتی معادل ۸ میلیمتر داشته باشد بهترین شیشه ها برای عایق صوتی و عایق حرارتی بودن هستند.

⚪️نصب شیشه دو جداره به دلیل زیبایی بخشی به خانه و محل کار

شیشه های دو جداره در ابعاد و رنگ های مختلفی به کار می روند و زیبایی آن ها به مراتب بیشتر از شیشه های معمولی است به همین دلیل یکی از مهمترین فاکتورهای انتخابی شیشه دو جداره مناسب، زیبایی آن می باشد. این زیبایی بیشتر متاثر از نوع شیشه به کار رفته در شیشه های دو جداره است.

⚪️انواع شیشه های به کار رفته در ساخت شیشه های دو جداره

  • 👈شیشه ساده: این شیشه ها به دلیل بی رنگ و شفاف بودن بسیار کاربرد دارد و ضخامت های مختلف آن وجود دارد.
  • 👈شیشه های رنگی: این شیشه ها از یک جدار شیشه ای بی رنگ و یک جدار شیشه ای رنگی ساخته شده اند. این شیشه های دو جداره نیز کاربردهای بسیاری دارند.

⬅️شیشه های دو جداره سکوریت: این شیشه ها بسیار مقاوم هستند و دارای ابعادی بزرگ هستند. این شیشه ها بر اثر ضربه به راحتی نمی شکنند. روند ساخت این شیشه ها به این صورت است که ابتدا دما را بسیار بالابرده و ناگهان دما را پایین می آورند.

این سرد کردن ناگهانی موجب ایجاد ترک هایی ریز در شیشه هابی دو جداره می شود. این شیشه ها در صورت شکستن بسیار ریز می شوند که موجب می شود خطر کمتری داشته باشند. در شیشه های جانبی خودروها از شیشه های سکوریت استفاده می شود.

⬅️شیشه های دو جداره رفلکس: این نوع شیشه های دو جداره نیز بسیار زیبا بوده و اغلب در رنگ های نقره ای، طلایی، برنز و آبی تولید می شود. شیشه های دو جداره رفلاکس معمولا مانع از جذب زیاد نور خورشید می شوند و به همین دلیل خانه کم تر گرم می شود اما موجب تاریک شدن درون خانه نیز می شوند.

این شیشه ها به صورتی هستند که روزها درون خانه مشخص نمی باشد ولی بیرون کاملا مشخص است. اما در هنگام شب درون خانه مشخص بوده و مشاهده فضای بیرون از درون خانه ها امکان پذیر نیست.

⬅️شیشه های لمینت: یکی دیگر از انواع شیشه های دو جداره شیشه های لمینت است. این شیشه ها نیز همچون شیشه های سکوریت دارای ترک های ریز است اما پس از شکستن تنها ترک بر می دارند و شکسته نمی شوند.

در بین دو جدارشیشه های لمینت رزین قرار می دهند. از شیشه های لمینت برای نصب در بخش های جلو و عقب خودروها استفاده می شود.

⬅️شیشه های دو جداره مشجر و سند بلاست: این نوع از شیشه های دو جداره به گونه ای هستند که به هیچ وجه درون خانه قابل مشاهده نیست. در سرویس های بهداشتی معمولا از شیشه های مشجر و در برخی اداره ها از سند بلاست استفاده می شود.

امروزه نصب شیشه های دو جداره با پروفیل های upvc در پنجره خانه های نوساز به یک امر فراگیر تبدیل شده است و کمتر خانه نوسازی را می یابید که از شیشه های معمولی برای نصب در پنجره ها استفاده کرده باشد.

شاید بتوان مهمترین دلیل استقبال از شیشه های دو جداره را ویژگی عایق حرارتی بودن آن ها دانست زیرا با نصب این شیشه های دو جداره سالانه به اندازه ۴۰ مترمکعب می توان در مصرف گاز صرفه جویی نمود. همچنین کاهش ورود آلودگی های زیستی و صوتی به درون خانه یا محل کار از دیگر مزیت های نصب شیشه های دو جداره در خانه های نوساز است.

ویژگی های مهم برای انتخاب شیشه های دو جداره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *