روغن کاری درب ضدسرقت

درب های ضد سرقت باید هر چند وقت یک بار روغن کاری شوند زیرا این کار نه تنها ظاهر آنها را زیبا و درخشان تر میکند بلکه به دوام و افزایش طول عمر درب نیز کمک می کند. روغن کاری درب ضد سرقت بر کارکرد بهتر قفل درب نیز موثر بوده و مانع از خرابی زودهنگام قفل درب ضد سرقت می شود. روغن کاری یکی از بخش های مهم برای نگهداری از درب ضد سرقت است و باید به شکل صحیح انجام شود. در این مطلب میخواهیم نحوه انجام صحیح آن را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

می توانید مقاله زیر را هم مطالعه نمایید:

تعمیر درب ضد سرقت و رگلاژ درب منزل

چرا باید درب ضد سرقت را روغن کاری کرد؟

روغن کاری یکی از بهترین راهکارها برای حفظ زیبایی و دوام درب ضد سرقت است و طول عمر آن را به طرز موثری افزایش می دهد. شما می توانید هر چند وقت یک بار خودتان این کار را انجام دهید. این کار آسان و کم هزینه است که در زمان بسیار کوتاهی قابل انجام است. بنابراین روغن کاری درب ضد سرقت و قفل آن را باید هر چند ماه یک بار برای درب خانه خود انجام دهید.

تاثیر روغن کاری بر عملکرد بهتر قفل درب ضدسرقت

همانطور که در بالا اشاره شد روغن کاری برای عملکرد بهتر قفل درب ضد سرقت بسیار موثر است اما چگونه؟ قفل درب ضد سرقت طبیعتا به مرور زمان و بر اثر نفوذ گرد و غبار و وارد و خارج کردن مکرر کلیدها دچار استهلاک و سابیدگی میشود که پس از مدتی عملکرد آن را با مشکل مواجه میکند. قطعا شما هم با مشکلاتی نظیر سفت شدن زبانه قفل درب ضد سرقت یا گیر کردن کلید درون قفل مواجه شده اید. بهترین راهکار برای رفع این مشکلات روغن کاری به موقع قفل است. برای روانسازی قفل و مغزی آن باید ابتدا قفل را باز کنید و سپس بخش های مختلف آن را روغن کاری کنید. اگر گرد و خاک زیادی درون مغزی قفل وجود دارد و راه را مسدود کرده است میتوانید به وسیله یک پمپ هوای کوچک مشکل را حل کنید.

زمان مناسب روغن کاری درب ضد سرقت

برخی افراد عادت دارند تنها زمانی که قفل درب ضد سرقت دچار مشکل شده و باز و بسته کردن آن به سختی صورت میگیرد متوسل به روغن کاری شوند. اگر میخواهید از خرابی قفل درب ضد سرقت خود پیشگیری کنید باید هر چند وقت یک بار آن را روغن کاری نمایید. این کار هم باز و بسته کردن درب را راحت تر میکند و هم مانع از خرابی های احتمالی خواهد شد. اگر در هنگام باز و بسته کردن درب صدای جیرجیر میشنوید و یا به سختی آن را باز و بسته میکنید یعنی وقت آن رسیده که لولا و قفل درب را روغن کاری کنید. برای شروع روغن کاری قفل و لولای درب صد سرقت بهتر است دستکش بپوشید.

چگونه قفل درب ضد سرقت و مغزی آن را روغن کاری کنیم؟

جهت این کار ابتدا باید گرد و غباری که درون حفره قفل و سیلندر آن نفوذ کرده است را به وسیله پمپ هوای کوچک خارج نمایید. پس از انجام این کار باید داخل مغزی قفل روغن بریزید تا کاملا روان شود. در آخر نیز باید با کلید مغزی را بچرخانید تا از روان شدن قفل مطمئن شوید. برای این کار نیز ابتدا مغزی قفل را باز کنید که برای این کار باید پیچ مغزی را باز کرده و قفل را بیرون بیاورید. حالا میتوانید روغن را درون قفل ریخته و زبانه قفل را نیز با ریختن کمی روغن چرخ روان کنید. در پایان نیز باید قفل را مجددا سر هم کرده و بر روی جای اولش نصب نمایید.

اهمیت روغن کاری لولای درب ضد سرقت

هنگام روغن کاری درب ضد سرقت باید حتما لولای آن را نیز روان کنید مخصوصا زمانی که درب به سختی باز و بسته میشود. روغن کاری لولای درب باید به گونه ای انجام شود که روغن کاملا به ساختار داخلی آن نفوذ کند. برای این کار بهتر است از اسپری روغن مخصوص و یا از ظرف های دهن باریک حاوی روغن مخصوص استفاده نمایید. وقتی کار روغن کاری لولای درب ضد سرقت را انجام میدهید باید چند بار درب را باز و بسته نمایید تا روغن کاملا به لولا نفوذ کند. این کار را تا زمانی انجام دهید که دیگر صدای جیرجیر درب نمی آید. وقتی کار روغن کاری تمام شد روغن های اضافی روی لولا را با یک دستمال کاغذی یا پارچه پاک کنید.

نتیجه گیری :

وقتی در حالا روغن کاری لولا و قفل درب ضد سرقت هستید روغن را کم کم بریزید تا روغن زیادی بر روی اطراف لولا و قفل نریزد.

شما عزیزان می توانید جهت نصب یا رفع مشکلات و یا تعمیرات انواع کلید و درب از یک متخصص کمک دریافت کنید. از این رو شما می توانید با شماره تلفن ۰۹۱۲۲۳۴۲۶۹۶ کلیدسازی شبانه روزی تهران کلید تماس بگیرید تا کلید ساز سریعا به محل اعزام شود و مشکل شما را حل کند.

چگونه درب ضد سرقت را روغن کاری کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *