ویژگی های مهم درب های ضد سرقت

از آن جا که استفاده از درب های ضد سرقت در انواع اماکن افزایش یافته است در این مقاله می خواهیم ویژگی های مهم درب های ضد سرقت را بیان کنیم که این ویژگی ها سبب بالا رفتن امنیت این گونه درب ها و کارایی آن ها می شوند.

پیشنهاد می شود مقاله زیر را برای آشنایی بیشتر با درب های ضد سرقت مطالعه نمایید:

تاریخچه ی درب های ضد سرقت

ساختار اصلی درب ضد سرقت

درب های ضد سرقت با کیفیت در مرحله ی اول دارای استحکام بدنه ی بسیار خوبی هستند. بدنه ی درب های ضد سرقت با ساخت بدنه ی درب های معمولی متفاوت است و با قواعد دیگری ساخته می شود که هم سبب استحکام بیشتر بدنه می شود و هم زیبایی درب را حفظ می کند. در این نوع درب ها به جز استفاده از چوب در بدنه از مواد دیگری هم مانند فلزات استفاده می شود. در دو طرف درب های ضد سرقت از فلز ها و یا آلیای هایی از فلزاتی که دارای مقاومت بالایی هستند استفاده می شود. از آن جا که فلزات دارای مقاومت بالایی هستند بنا بر این درب در برابر شکسته شدن و آسیب دیدن مقاوم می شود و سارقان نمی توانند با شکستن درب به اماکن دست پیدا کنند. حتی جنس برخی از این آهن ها طوری است که مقاومت بالایی در برابر تراشیدگی دارند. بعد از تعبیه ی فلز در درون درب ضد سرقت حال برای روپوش درب از چوب استفاده خواهد شد. در برخی از موارد برای اینکه زیبایی درب بالا رود از ورقه هایی با جنس ام دی اف و یا رنگ های یو پی وی سی استفاده می کنند. این رنگ ها دارای مقاومت بالایی در برابر اشعه و تابش نور خورشید هستند و در چنین شرایطی خراب نمی شوند. بنابراین برای استفاده هایی که از درب های ضد سرقت در قسمت های خارجی منازل و ساختمان ها استفاده می شوند کاربرد دارند. وزن درب های ضد سرقت با توجه به میزان فلزی که در آن ها استفاده می شود متغییر می باشد و این گونه درب ها وزنی بسیار بیش تر از درب های معمولی دارند. علاوه بر استفاده از ففلز ها و پلی اوتان برخی درب ها ی ضد سرقت را با بتن پر می کنند. بتن دارای مقاومت و استحکام فوق العاده ای می باشد و می تواند درب را بسیار قدرتمند در برابر ضربات کند. اما هزینه ی درب هایی که به این روش ساخته می شوند بیش از سایر درب ها می باشد.

برای آشنایی بیشتر می توانید مقاله زیر را مطالعه نمایید:

تعداد زبانه در درب های ضد سرقت

ویژگی های مهم درب های ضد سرقت
ویژگی های مهم درب های ضد سرقت

ویژگی های مهم درب های ضد سرقت

درب های ضد سرقت علاوه بر اینکه مکان را در برابر سارقان ایمن می کند، می توانند محافظ خوبی در برابر هوا و یا صدا نیز باشند. به این ترتیب که درب های ضد سرقت علاوه بر تجهیز شدن به فلز برای افزایش مقاومت، به مواد عایق هم تجهییز می شوند. در بین لایه های فلز استفاده شده در درب پشم سنگ قرار می گیرد که هم می تواند از فلزات در برابر آسیب ها و فرسودگی جلوگیری کند و هم محیط را نسبت به صدا ها و یا گرما و سرما عایق کند.

برخی نکات کوچکی وجود دارد که اگر در حین خرید درب های ضد سرقت به آن توجه نکنید، اگر چه درب مقاوم و خوبی را خریداری کرده اید اما ایمنی درب و منزل شما به خطر می افتد. به عنوان مثال شکاف بین درب ضد سرقت و چهارچوب های ضد سرقت که درب در آن قرار می گیرد نباید بیش از ۴ الی ۵ میلی متر باشد زیرا اگر این شکاف زیاد باشد می تواند از میله های خمیده در آن استفاده کرد و یه راحتی درب را باز کرد.

قفل هایی که در درب های ضد سرقت استفاده می شوند یکی از مهم ترین اجزایی است که در این گونه درب ها وجود دارند. این گونه قفل ها دارای انواع مختلفی هستند که دارای قیمت ها و نیز استحکام متفاوتی می باشند. اگر قصد دارید یک درب ضد سرقت با ایمنی بالایی داشته باشید علاوه بر اینکه یک قفل ضد سرقت قوی برای آن انتخاب می کنید باید توجه داشته باشید که مکانی از درب ضد سرقت که قفل قرار است در آن نصب شود دارای استحکام بالایی باشد. زیرا اگر سارقان نتوانند درب های ضد سرقت را از طریق قفل و مغذی قفل باز کنند اقدام به از بین بردن قسمتی از درب که شامل قفل می باشد می کنند.

لولا های درب های ضد سرقت با استحکام و ایمنی خوب به گونه ای تعبیه شده اند که قابل دیدن و دسترسی نباشند زیرا اگر این لولا ها در دسترس باشد به راحتی می توانند درب را از قسمت لولا پیاده کنند. درب های ضد سرقت مرغوب بعد از اینکه چندین سال هم مورد استفاده قرار بگیرند کارایی خود را حفظ می کنند و به راحتی با فشار کم و ضدای کمی بسته می شوند.

نتیجه گیری :

در ادامه آشنایی با ویژگی های مهم درب های ضد سرقت باید بگوییم که امروزه با توجه به گسترش استفاده از سیستم های امنیتی و قفل های متعدد برای بالا بردن امنیت منزل، دفتر کار، خودرو، گاوصندوق و … نیاز به کلید ساز ها هم افزایش یافته است. در گذشته قفل ها به گونه ای ساده بودند و تنها افرادی که دارای اطلاعات کمی در زمینه های قفل سازی داشتند می توانند در صورت بروز مشکلات آن ها را باز کنند و مشکل را برطرف سازند. اما امروزه قفل های حرفه ای و پیشرفته ای پدید آمده اند که ساخت کلید، نصب و تعویض و یا باز کردن آن ها در مواقع اضطراری کار هر کلید سازی نمی باشد. کلید سازی آنلاین تهران کلید یک مجموعه از کلید سازی های برتر استان تهران است که دارای پرسنل و کادر بسیار مجرب در این زمینه است ومی توانند در تمامی ساعات شبانه روز و در تمامی نقاط ارائه ی خدمات به مشتریان کنند.

ویژگی های مهم درب های ضد سرقت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *