گم شدن سوئیچ خودرو

امروزه صنعت کلیدسازی پیشرفته تر و پیچیده تر از گذشته شده و برای ساخت کلید نیاز به افراد متخصص است که با انواع قفل و ساختارهای آن آشنا باشند. کلیدساز باید توانایی ساخت سوییچ یدک از روی سوییچ اصلی را داشته باشد و کار با دستگاه های تراش، برش کاری و انواع لوازم مربوط به کلیدسازی را بلد باشد. هر نوع سوییچی ساختار مخصوص به خود را دارد. به خصوص در سوییچ های جدید این ساختارها پیشرفته تر هستند و ساخت این نوع سوییچ ها نیازمند سال ها تجربه کلیدساز است. قبل از اینکه سوییچ خود را گم کنید، بهتر است از همان ابتدا اقدام به ساخت سوییچ یدک کنید. سعی کنید از سوییچ های یدک ساده برای بازکردن سوییچ های کددار استفاده نکنید و با ساخت سوییچ یدک توسط متخصص این کار، خیال خود را از گم شدن احتمالی یا جاگذاشتن سوییچ ها راحت کنید.

هر شخصی به دلیل مشغله های فکری و کاری ممکن است بعضی اوقات فراموش کند که چه وسیله ای را کجا گذاشته است، بنابراین گم شدن سوئیچ خودرو در خانه و اداره کاملاً طبیعی است. قطعاً قفل شدن درب خودرو و نداشتن سوئیچ یدکی برای هر کسی آزار دهنده است به خصوص اینکه اگر شما کار حیاتی داشته باشید و باید سریعاً خود را به محل برسانید. در صورتی که درب ماشین قفل است و نمی توانید آن را باز کنید کافیست با کلیدسازی شبانه روزی تهران کلید تماس بگیریدکه در اسرع وقت خدمت شما می رسند و علاوه بر باز کردن درب، امکان ساخت سوئیچ یدکی ماشین در کمترین زمان وجود دارد. گم کردن سوئیچ ممکن است روزی چند بار برای هر فردی از افراد جامعه پیش بیاید و جای نگرانی ندارد. در این مقاله قصد داریم تا راه کارهای مناسب جهت باز نمودن درب خودرویتان را عنوان نماییم. اگر کلیدتان گم شده و کلید یدک هم ندارید نگران نباشید زیرا راه کارهایی برای این امر به شما پیشنهاد می شود.

گم شدن انواع سوئیچ های اتوموبیل

همانطور که مدل های خودروها متفاوت است سوئیچ های مختلفی هم دارند. شما باید بدانید سوئیچ خودروی شما از چه نوعی می باشد و برای ساخت مجدد آن چه باید به کلید ساز بگویید.

سوئیچ از راه دور (تراسپوندر)

در صورتی که خودروی جدیدی دارید یک سوئیچ از دور برنامه ریزی با یک ریموت بدون کلید دارید. خودروهای جدید تولید شده دارای سوئیچ های دورکار هستند که با مدل سنتی بسیار فرق می کند. در این خودروها ریموت جفت شدن کلید و قفل را انجام می دهد و درب خودرو قبل از سوار شدن باز خواهد شد.

ریموت های ورودی بدون کلید

این دسته از کلید ها به صورت دائم با خودروی شما ارتباط داشته و خودروی شما را ایمن تر می نماید. ریموت ها که به آن فاب گفته می شود در صورت گم شدن کار دشواری را خواهد داشت زیرا مانند سوئیچ ها معمولی ارزان نمی باشند.

سوئیچ معمولی خودرو

سوئیچ معمولی خودرو از قدیمی ترین و راحت ترین جهت کپی مجدد می باشند. مانند موارد ریموت دار امنیتی ندارند ولی اگر یدکی ندارید و آن را گم کنید می توانید به راحتی شبیه آن ساخته شود.

ایمنی این خودرو بالاتر است ولی در صورت گم شدن سوئیچ باید راهکاری برای پیدا نمود.

بررسی موارد پس از گم شدن سوئیچ خودرو

  • ۱) بررسی نواحی اطراف خودرو: پیشنهاد می شود در قدم اول پس از گم کردن سوئیچ خودرویتان اطراف محیط کاری یا زندگی خود را خوب بگردید تا مطمئن شوید که کلید ها در سرجایشان نیستند و واقعاً گم شده اند.
  • ۲) جمع آوری اطلاعات مورد نیاز: زمانی که سوئیچ خودروی خود را گم کرده و هیچ یدکی هم از آن ندارید باید اطلاعاتی در مورد خودرو داشته باشید تا بتوانید به کلیدسازی اطلاعات را جهت ساخت نمونه جدید بدهید. برای ساخت سوئیچ جدید باید اطلاعات شناسایی خودرو، سال ساخت و مدل خودرو را به کلید ساز بدهید تا بتواند کلیدی جایگزین برای شما درست نماید.
  • ۳) انتخاب کلید ساز یا نمایندگی:در صورتی که سوئیچ خود را گم کرده اید و کلید یدکی هم ندارید دو راهکار دارید یا باید با کلید سازی هایی با مهارت تماس بگیرید و یا باید به نمایندگی مراجعه کنید. در صورتی که خودرو شما قدیمی می باشد ساختن سوئیچ راهکار عاقلانه است و نیازی به دادن هزینه های بالا به نمایندگی ها نمی باشد. زیرا کلید ساز با مهارتی که دارد می تواند به راحتی آن را برای شما ایجاد نماید. در مورد مدل های جدید خودرو ها که سوئیچ های پیچیده ای دارد در صورتی که کلید ساز نتواند کاری بکند باید با نمایندگی تماس بگیرید.
  • ۴) توجه به کیفیت کار و هزینه ها:در صورتی که سوئیچ خود را گم کرده اید شاید استرس آن باعث شود که نتوانید روی کیفیت کار تمرکز داشته باشید. بنابراین باید یک کلیدسازی معتبر را نتخاب نمایید که علاوه بر هزینه های مناسب، کلید هایی با کیفیت را ارائه دهند.
  • ۵) سفارش سوئیچ یدک:مورد آخری که باید به آن توجه کنید این است که زمانی که کلید اصلی برای شما ساخته شد به فکر سفارش سوئیچ یدک خودرو باشید تا در موارد ضروری بتوانید ازآن استفاده نمایید.
گم شدن سوئیچ خودرو

در صورت گم شدن سوئیچ چگونه ماشین را بدون سویئچ روشن کنیم؟

برخی اوقات ممکن است یکی از اعضای خانواده را داخل ماشین بگذارید و بعد از چند ساعت خرید، کار بانکی به ماشین برگردید اما با کمال نا امیدی متوجه گم شدن سوئیچ خودرو شوید، در چنین مواقعی بدون سوئیچ قطعا امکان روشن کردن ماشین وجود ندارد. باید به شما بگوییم که تنها ماشین های قدیمی مثل پیکان امکان روشن کردن ماشین با سوئیچ های مشابه را داشت امروزه تمامی سوئیچ های خودرو مجهز به فناوری ایموبلایزر هستند و تنها با یک سوئیچ امکان باز شدن ماشین وجود دارد. البته اگر خیلی شانس بیارید و ماشین شما قدیمی باشد مثل فیلم هایی که تا به حال دیده اید با سیم های پشت دسته فرمان می توانید ماشین را روشن کنید.

ردیابی سوییچ خودرو

ردیاب های بلوتوثی که امروزه بسیاری از افراد از آن ها برای ردیابی لوازم با ارزش خود استفاده می کنند، دستگاه هایی بسیار کوچک و سبک هستند که می توانید آن ها را بر روی سوییچ خود نصب کنید و احتمال گم شدن آن را به صفر برسانید.

این ردیاب دارای برنامه ای است که بر روی گوشی شما نصب می شود و موقعیت مکانی سوییچ شما را نشان می دهد. ردیاب های  بلوتوثی مقاومت بالایی در برابر افتادن و ضربه خوردن دارند و با یک گوشی و اینترنت همراه به راحتی می توانید از موقعیت سوییچ خود مطلع شوید. اگر از جمله کسانی هستید که سابقه گم کردن مداوم وسایل و سوییچ خود را دارید می توانید با ردیاب بلوتوثی خیال خود را از بابت گم شدن اشیا و سوییچ خود راحت کنید.

اگر قبل از گم شدن سوییچ خودرو، اقدام به خرید ردیاب بلوتوثی کرده باشید، می‌توانید آن را ردیابی کنید. ردیاب بلوتوثی، دستگاهی با اندازه‌ای کوچک است که به شما کمک می‌کند وسایل خود را هنگام گم شدن یا دزدیده شدن پیدا کنید.

سیستم ایموبلایزر خودرو چیست و چگونه کار می‌کند؟

یکی از جدید ترین فناوری های سیستم امنیتی خودرو بکارگیری فناوری ایموبلایزر است که از سال ۲۰۰۰ و ۱۳۸۶ در ایران اجباری شده است. سیستم ایموبلایزر باعث شده است که هر ماشین تنها توسط یک سوئیچ خودرو مختص به خود باز شود. وجود سوئیچ های ضد سرقت خودرو و سیستم ایموبلایزر این اطمینان را به شما می دهد که هر خودرو تنها با سوئیچ مخصوص به خود روشن می شود. و حتی هنگام گم کردن سوئیچ خودرو برای ساخت سوئیچ خودرو حتما باید کد دسترسی خودرو روی چیپ الکترونیکی سوئیچ یدکی تعریف شود.

نحوه روشن شدن ماشین با سوئیچ خودرو مجهز به سیستم ایموبلایزر

امروزه برخلاف ماشین های کلاسیک و نسل قدیمی چون پیکان تمامی ماشین ها مجهز به ECU هستند. ECU را کامپیوتر خودرو می نامند زیرا قادر است یک سری اطلاعات چون کد دسترسی ماشین را ذخیره کند. داخل سوئیچ خودرو یک چیپ الکترونیکی است که کد دسترسی ماشین در آن قرار دارد و قبل از وارد کردن سوئیچ داخل استارتر در کمتر از چند صدم ثانیه سیگنال بین چیپت و ECU برقرار می‌شود چنانچه کد دسترسی سوئیچ با کد داخل ECU مطابقت داشته باشد امکان روشن شدن ماشین وجود دارد در غیر این صورت به هیچ وجه نمی توانید ماشین را روشن کنید.

فواید خرید و ساخت سوئیچ های ضد سرقت ایموبلایزر

  1. روشن شدن خودرو تنها با سوئیچ مخصوص خود
  2. بالا بردن سیستم ایمنی خودرو
  3. جلوگیری از سرقت ماشین با کلیدهای خودروهای دیگر

نحوه ساخت سوئیچ یدکی ماشین مجهز به سیستم ایموبلایزر

هنگام خرید ماشین به همراه کارت ماشین، کارت سوئیچ که شامل کد دسترسی ماشین است به شما داده می‌شود. البته برخی از کارخانه های سازنده کد دسترسی ماشین را پیش خود محرمانه نگه می دارند بنابراین برای ساخت سوئیچ یدکی ماشین حتما باید کد دسترسی ماشین را به کلیدساز ارائه دهید. کد دسترسی برخی از ماشین ها با خواندن کد از روی ECU ماشین، کد یاب مخصوص، روی کارت سوئیچ ماشین قرار می گیرد. و به صورت استثنا برای یافتن کد دسترسی نیاز به کارت خودرو و شماره شاسی است.

چه مواقعی نیاز به ساخت سوئیچ یدکی ماشین وجود دارد؟

  1. گیر کردن سوئیچ خودرو داخل استارتر و روشن نشدن ماشین
  2. شکستن سوئیچ خودرو
  3. خراب شدن سوئیچ خودرو

قیمت ساخت انواع سوئیچ خودرو

انواع سوئیچ قیمت (به تومان )
کپی کلید‌های سوئیچی10/۰۰۰
کپی کلید کامپیوتری و چهارپر3۰/۰۰۰
کپی سوئیچ خودرو ‌های ایرانی25/۰۰۰
کپی سوئیچ خودروهای خارجی، ماکسیما ، پیکاب5۰/۰۰۰
کپی سوئیچ خودرو بنز ، بی ام ،ولو ۱توافق طرفین
کپی سوئیچ خودرو وارداتی ضد سرقت (ایموبلایزر) ۱توافق طرفین
ساختن سوئیچ ضد سرقت پراید ، پژو در کارگاه14۰/۰۰۰ الی 150/۰۰۰
ساختن سوئیچ ضدسرقت ریو ،ال ۹۰ ، زانتیا150/۰۰۰ الی 180/۰۰۰
کپی ریموت در مکان کارگاه75/۰۰۰
نرخ‌نامه سال 1401

نگران گم کردن سوئیچ خودرو یا ریموت خود نباشید!

 در صورتی که سوئیچ یا ریموت اصلی خودروی خود را گم کرده اید می تواند سوئیچ یدکی برای آن بسازید. برای این کار باید به نمایندگی اصلی خودرو بروید یا باید خودرو را به محل آن ها بکسل نمایید که برای شما این کار گران خواهد شد. در ادامه خواهیم گرفت که بهترین راه در زمان گم شدن سوئیچ خودرو چیست؟

شما به چه نوع سوئیچ خودرو نیاز دارید؟

در صورتی که خودرو شما تولید سال 1380 به قبل می باشد می توانید با یک کپی ساده از سوئیچ خودروی خود را روشن کنید ولی در سوئیچ خودروهای امروزی حتی پراید هم کد وجود دارد. ریموت ها و این مدل سوئیچ ها کددهی شده اند و با ایجاد دوباره آن شما به دردسر می افتید.

نوع دیگری از مدل سوئیچ ها مدل keyless می باشد که تیغه ای جهت چرخاندن آن در قفل خودرو ندارند و به صورت ریموتی عمل می کنند. درب خودرو با لمس دکمه باز می شود و جهت روشن شدن خودرو هم فقط باید دکمه استارت را فشار دهید.

باز کردن  قفل خودرو بدون آسیب

باز کردن قفل خودرو نسبت به مدل های آن، روش های متفاوتی نیز دارد. برخی قفل ها به صورت برقی، با اثر انگشت و برخی با سوییچ های ساده گشوده می شوند. باز کردن قفل خودروهای مدرن و اتوماتیک پیچیده تر و دشوارتر از خودروی قدیمی است. سیم های رابطی که در خودروهای جدیدتر تعبیه شده اند نباید آسیب ببینند، زیرا این سیم ها باعث جلوگیری از سرقت و افزایش امنیت خودرو می شوند. باز کردن درب خودرو به طور سنتی به قفل و بدنه خودرو آسیب وارد می کند و باید با دستگاه های سی ان سی و هک ایموبلایزر از طریق شماره شاسی و بدون دخالت دست انجام شود. کلیدسازان حرفه ای و متخصصان این کار، با این روش به آسانی برای شما سوییچ یدک تهیه می کنند.

راهکار اصلی در زمان گم شدن سوئیچ اصلی خودرو

در صورتی که ریموت اصلی یا سوئیچ خودروی خود را گم کرده اید می توانید از سوئیچ جایگزین استفاده کنید. همانطور که در بالا اشاره کردیم در صورتی که بخواهید خودروی خود را به محل نمایندگی فروش خودرو بکسل کنید باید هزینه زیادی را پرداخت کنید. بهترین راه برای اینکار این است که از یک کلیدسازی حرفه ای کمک بخواهید.

کمک گرفتن از یک قفل ساز مجرب می تواند هزینه شما را از بردن خودرو به نمایندگی کمتر کند. کلیدساز در صورتی که سوئیچ اصلی خودروی شما را هم  نداشته باشد، می تواند سوئیچ جایگزین را برای شما بسازد.

 کلیدسازان تهران کلید در این زمینه هم با سالها تجربه می توانند به شما کمک کنند و سوئیچی با کیفیت بالا را برای شما بسازند. شما برای اینکار نیازی ندارید تا خودروی خود را به مکانی بکسل کنید و هزینه بالایی را بدهید. برای استفاده از خدمات کلیدسازی شبانه روزی تهران کلید کافیست تا آدرس مکان خودرو را به ما بدهید تا کارشناسان ما در هر زمان از طول هفته و شبانه روزی در اسرع وقت به شما خدمات ارائه کنند.

اهمیت داشتن سوییچ های کددار

سوییچ های کددار امنیت خودروی شما را به شدت افزایش می دهند، زیرا این سوییچ ها دارای تراشه های کامپیوتری هستند که برای هر خودرو جداگانه برنامه ریزی می شوند. با اینکه این خودروها با یک کلید روشن می شوند اما تا زمانی که سوییچ کددار در دست شما نباشد، این دکمه فعال نمی شود.

دزدیدن خودروهایی که سوییچ کددار دارند آسان نیست، زیرا رمزگشایی و روشن کردن خودرو نیاز به زمان زیادی دارد و ممکن است با هرگونه اشتباه، دزدگیر ماشین فعال شود. همچنین سوییچ های کددار دارای سیستم ضد سرقت هستند که امنیت خودروی شما را بالا می برند و به دلیل ریسک بالای دزدیدن این خودروها، معمولا افراد به سراغ آن ها نمی روند.

برای ساخت سوییچ کددار، کلیدساز سوییچ را برنامه ریزی و کددهی می کند و این پروسه نیازمند کمی زمان و دقت است که افراد متخصص به خوبی از پس آن برمی آیند. بدیهی است که ساخت سوییچ کددار از سوییچ های سنتی و ساده هزینه بیشتری دارد.

حفظ سوئيچ يدکی خودرو

سوئيچ يدکی خودرو از وسایلی است که باید همیشه در جای درستی باشد زیرا در صورت گم شدن آن به دردسر خواهید افتاد. در خودروها داشتن دو موضوع سوئیچ یدکی و لاستیک زاپاس از مواردی می باشند که در صورتی که به هر دلیلی دچار مشکل شوند باید هر چه سریعتر از روی نمونه اصلی نوع یدک آن را تهیه کنید. با گم شدن سوئیچ خودرو احتمال به سرقت رفتن آن هم افزایش می باشد.

بهترین راه جلوگیری از این مشکل این است که زمانی که گم شدن سوئیچ خودرو اتفاق می افتد باید رمز خودرو را تغییر دهید. این کار می تواند برای شما هزینه داشته باشد ولی حفظ خودرو و تامین ایمنی آن مهم تر می باشد.

عوامل موثر بر قیمت ساخت سوییچ یدک

سوییچ های امروزی دارای ساختاری پیچیده هستند که برنامه ریزی و کددهی می شوند. اگر کلید ساز دانش کافی در این زمینه نداشته باشد قادر به ساخت این سوییچ ها نخواهد بود. به همین دلیل هزینه تعمیر و یا ساخت کلید یدک در سوییچ های پیشرفته بالاتر از سوییچ های سنتی و قدیمی است.

اگر نیاز داشته باشید که کلیدساز حضورا به محل شما مراجعه کند و به خصوص اگر در خارج از ساعات اداری و شب ها به آن ها احتیاج داشته باشید، باید هزینه بیشتری را که شامل ایاب و ذهاب هم می شود، پرداخت کنید.

تعداد سوییچ و کلیدهایی که نیاز دارید نیز از عوامل دیگری است که هزینه را تحت تاثیر قرار می دهد. بدیهی است ساخت چندین سوییچ نسبت به یک سوییچ هزینه بالاتری را شامل می شود.

نشانه های خرابی سوئیچ ماشین

از اجزای مهم خودرو سوئیچ خودرو بوده که می تواند کار روشن و روشن کردن خودرو و قفل کردن درب خودرو را انجام دهد و خرابی آن باعث دردسرهای زیادی مانند موارد زیر می شود:

  •  خودرو روشن نمی شود.

از معمول ترین مشکل بعد از خراب شدن سوئیچ خودرو این است که با چرخاندن سوئیچ ماشین شما روشن نمی شود.

  • خودرو در زمان رانندگی متوقف شده است.

اگر برای شما پیش آمد که در زمان رانندگی خودرو متوقف می شود ممکن است سوئیچ خودرو خراب باشد زیرا کار سوئیچ رساندن برق به استارتر می باشد و اگر خراب شود برق به استارتر نرسیده و خودرو خاموش خواهد شد.

  • چراغ داشبورد چشمک می زند.

اگر مشاهده کردید که چراغ داشبورد چشمک می زند حدس بزنید که مشکل از سوئیچ باشد.

  • کلید نمی تواند سوئیچ را روشن کند.

در صورتی که کلید نمی تواند سوئیچ را روشن کند یا گیر کرده و به سختی می چرخد نشان دهنده خرابی سوئیچ می باشد.

خرابی سوئیچ می تواند باعث شود تا مشکلات دیگری مانند فعال نشدن دزدگیر، کار نکردن قفل درب و به صدا درنیامدن آژیر خودرو بشود.

تعویض سوئیچ خودرو

در صورتی که با هر یک از نشانه های بالا رو به رو شدید باید سوئیچ خودرو را بررسی کنید و در صورتی خراب شدن به تشخیص کارشناس، آن را عوض کنید.

نکات مهم جهت جلوگیری از خراب شدن سوئیچ خودرو

  • در زمان ورود کلید به داخل سوئیچ فشار زیادی به آن وارد نکنید.
  • کلید خودرو را در مواقعی که از خودرو استفاده نمی کنید در سوئیچ نگذارید.
  • به صورت مرتب سوئیچ را تمیز کنید.

ساخت سوئیچ 206

خودروی 206 یکی از خودروهای پرطرفدار در ایران بوده که چندین سال است که محبوبیت خود را از دست نداده و به مدل های مختلفی به بازار عرضه شده است. در صورتی که سوئیچ این خودرو گم شده یا خراب شود با دو روش می توانید این مشکل را حل کنید که در ادامه آن را شرح می دهیم.

  • اول : ساختن یک سوئیچ نو
  • دوم :ساختن یک سوئیچ یدکی

روش اول در زمانی که سوئیچ یدک ماشین 206 خود را گم کرده اید یا به آن دسترسی ندارید کارایی دارد و باید یک سوئیچ نو ساخته شود و در روش دوم روشی کم هزینه و سریع بوده و آن زمانی است که می توانید یک کلید یدک بسازید.

روش ساخت سوئیچ نو برای ماشین 206

خودروهای 206 تولیدی از سال 80 به بعد کد ایموبلایزر دارند که جهت روشن شدن نیاز به کد داشته و در صورتی که استارت هم بزنید روشن نیم شود و با چیپی که در بخش سوئیچ قرار داده شده زمانی که کلید را داخل آن بگذارید چیپ موردنظر کد را به ایموبلایزر می دهد و با تایید کد خودرو روشن می شود. این چیپ ها منحصر به فرد بوده و باعث می شوند که مراحل به سرعت انجام شوند. در زمان خرید خودرو دو عدد سوئیچ به خریداران داده می شود که اگر خراب شد یا گم شد دومین سوئیچ را داشته باشید که بتوانید از روی آن بسازید.

اگر سوئیچ خودروی 206 شما گم شد می توانید با یک کلیدساز تماس بگیرید که با توجه به نگاه کارشناسانه خود برای ساخت سوئیچ جدید به روش قدیمی یا جدید تصمیم بگیرد.

ساخت سوئیچ خودرو 206

جهت ایجاد و ساخت سوئیچ خودرو 206 دو راه وجود دارد. یکی از این روش های روش قدیمی ساخت است و روش دیگر روش جدید در ساخت سوئیچ می باشد.

روش ساخت قدیمی سوئیچ خودرو 206

در روش قدیمی برای ساخت سوئیچ خودرو 206 قفل درب ماشین باز می شود و بعد از روی ساچمه های روی قفل کلید تراش خورده و درب خودرو باز می شود.سپس کارشناس با دستگاه ECU خودرو را باز کرده و با وی کد می تواند کد خودرو را پیدا کنید و با آن برای خودرو سوئیچ تعریف کند.

روش ساخت جدید سوئیچ خودرو 206

جهت ساخت کلید کد دارد یا ایموبلایزر باید به کد دسترسی باشد که این کد را نمایندگی در زمان تحویل خودرو به مشتری می دهد ولی زمانی که شما کلید را گم می کنید یا در دسترس ندارید باید کارت ماشین را به کلیدساز تحویل دهید. کارشناس کلیدساز با مراجعه به سایت ایران خودرو و فرستادن کد شناسایی خودرو می تواند کد تیغه و کد ایموبلایزر را بگیرد و این کد به دستگاه کلیدسازی وارد شده و تیغه بر طبق آن تراشیده می گردد و تعمیرکار می تواند با دسترسی به خودرو با دستگاه پردیس سوئیچ را برای آن تعریف کند. اگرکلید سازی مجهز به دستگاه پردیس نباشد باید از راه قدیم ساخت سوئیچ را انجام دهند.

هزینه ساخت سوئیچ خودرو 206

هزینه ساخت سوئیچ خودرو 206 به مدت زمان طول کشیدن ساخت سوئیچ و روش ساخت آن بستگی دارد.

ساخت سوئیچ خودرو پژو

پژو در ایران در مدل های مختلفی موجود بوده و بیشتر مدل های آن هم به سیستم ECU مجهزند که برای امنیت بالاتر خودرو طراحی شده است. سوئیچ ها دارای دسته بندی های مختلفی دارند که در ادامه آن را معرفی می کنیم.

دسته بندی سوئیچ های خودرو

  • سوئیچ هایی که به کد دسترسی نیازی ندارند:

این نوع سوئیچ ها به کد دسترسی نیازی نداشته و یا احتمالاً ECU یکسانی دارند و با دانستن مدل خودرو به راحتی سوئیچ کپی می شود.

  • خودروهایی که کد دسترسی مخصوص به خود دارند:

در دسته دوم خودروهایی می باشند که مخصوص و یکتا برای همان خودرو خواهد بود. برای این دسته کد دسترسی باید توسط دستگاه کدیاب استخراج گردد.

  • کدیابی قابل انجام نیست:

در این دسته خودروهایی هستند که کد دسترسی قابل استخراج ندارند و باید برای دریافت کد به گروه خودروسازی مراجعه کرد.

  • سوئیچ دارای کد نیست:

در این نوع خودروها جهت ساخت سوئیچ باید از سوئیچ همان خودرو یدکی ساخت زیرا کد ندارند و باید فقط با کپی برداری ساخته شوند.

روش ساخت سوئیچ خودرو پژو:

ساخت سوئیچ خودرو پژو نیاز به کار افراد ماهر است و باید دقت کرد که تراشکاری تیغه فلزی آن با مهارت بالا و نانومتری با دستگاه صورت گیرد. اگر سوئیچ خود را گم کردید بهتر است که سوئیج قبلی را حذف کرده و یک سوئیچ جدید برای خود بسازید. ساخت سوئیچ خودروهای جدید و مخصوصاً پژو بسیار سخت و پیچیده بوده و نیاز به افرادی ماهر دارد که باید حتماً با یک کلیدسازی با مهارت بالا مشورت کنید زیرا اگر برد ریموت سالم باشد فقط قاب پلاستیکی آن عوض می شود و در صورتی که برد آسیب دیده باشد نیاز است که ریموت جدید بسازید. مواردی مانند وارد شدن ضربه به ریموت، نوسانات برقی، ورود آب به داخل ریموت و موارد دیگر باعث آسیب به ریموت می شود.

ساخت سوئیچ و ریموت لیفان

اگر شما صاحب یک خودروی لیفان هستید می توانید با سوئیچ لیفان درب خودرو را باز و بسته کنید. سوئیچ دارای کدگذاری دیجیتال بوده که اجازه دسترسی غیرمجاز را نخواهد داد. شما با کمک یک کلید به صورت فیزیکی یا یک ریموت خودرو را روشن کنید و راه بیاندازید. استفاده خودرو لیفان از یک کد امنیتی باعث می شود تا افراد به راحتی به خودروی شما دسترسی پیدا نکنند. ریموت لیفان هم یک سیستم کنترلی بوده که می توانید از راه دور خودروی شخصی خود را کنترل کنید و با دکمه های متنوع مانند باز و بسته کردن درب و قفل ها، راه اندازی یا توقف خودرو و هشدارهای امنیتی می توانند به شما در حفظ خودرویتان کمک کنند. خودرو با داشتن سوئیچ و ریموت می تواند امنیت بیشتری را داشته باشد و اجازه دسترسی های غیرمجاز را ندهد. سوئیچ و ریموت خودرو لیفان دارای طراحی زیبایی با کارایی آسان است که با دادن یک کد می توانید آن را تنظیم کنید.

گم شدن سوئیچ و ریموت خودرو لیفان

در صورتی که سوئیچ و ریموت خودرو لیفان شما خراب یا گم شد می توانید مراحل زیر را امتحان کنید:

  • مراجعه به نمایندگی لیفان: در صورتی که ریموت لیفان شما گم شد یا کار نمی کند می تواند با نمایندگی خودرو تماس بگیرید یا به آن مراجعه کنید تا با راهنمایی آن ها بتوانید مشکل را برطرف کنید.
  • تعمیرات سوئیچ: اگر سوئیچ شما از کار افتاده و ممکن است با تعمیر درست شود می تواند از نمایندگی خودرویتان قطعات آن را بگیرید و آن را تعمیر کنید.
  • سفارش سوئیچ جدید: در صورتی که قطعات را پیدا نمی کنید یا ریموت قابل تعمیر نیست می توانید از یک کلیدساز ماهر بخواهید تا یک ریموت جدید برای شما بسازند.
  • استفاده از کلید یدک: اگر کلید یدک خودرو را دارید می توانید بدون ریموت باز و بسته شدن درب خودرو و روشن شدن آن را انجام دهید.
  • تغییرات در سیستم ریموت: اگر می خواهید که سیستم ریموت خودروی شما به سیستم جدیدی تبدیل شود می توانید از با مشورت با کارشناسان نمایندگی این موضوع را انجام دهید.

همیشه یدک کلید و ریموت خود را داشته باشید تا در زمان های اضطراری از آن ها کمک بگیرید. در صورتی که به هر نوع مشکلی در خودروی خود برخوردید فوراً با کلیدسازی تهران کلید تماس بگیرید تا با تجربه طولانی در این زمینه به شما کمک کنند.

نتیجه گیری :

در صورتی گم شدن سوئیچ خودرو می توانید در هر منطقه ای از تهران که می باشید با کارشناسان کلید سازی شبانه روزی تهران کلید تماس بگیرید. تهران کلید ارائه کننده انواع مدل های قفل و مغزی درب های ضد سرقت و همچنین تعمیرات انواع قفل های درب منازل و ساخت سوئیچ انواع خودرو می باشد. شما به راحتی می توانید برای ساخت انواع سوئیچ خودروی خود و همچنین ساخت سوئیچ یدک اتوموبیلتان با شماره اعلام شده تماس بگیرید تا کارشناسان در اسرع وقت در محل شما حضور یافته و مشکل تهیه سوئیچ و همچنین یدکی سوئیچ شما را برطرف نمایند.

می توانید مقاله مرتبط زیر را هم مطالعه نمایید:

نحوه در آوردن سوئیچ شکسته از قفل خودرو

گم شدن سوئیچ خودرو
Summary
ساخت سوئیچ یدکی خودرو
Service Type
ساخت سوئیچ یدکی خودرو
Provider Name
کلید سازی تهران کلید, Telephone No.+989109535192
Area
تهران - کرج - حومه
Description
تهران کلید آمادگی دارد تنها با تماس شما با شماره 09109535192  اقدام به ساخت سوئیچ  یدک برای خودرو شما نماید. ارسال درب منزل . بدون مراجعه حضوری ساخت سوئیچ  یدک با ارزانترین قیمت برای خودرو و ماشین شما

42 دیدگاه در “گم شدن سوئیچ خودرو

  • مرداد 16, 1397 at 3:19 ق.ظ
    Permalink

    جان خودم کی فکرش رو میکرد ساخت سوئیچ یدک برای ماشین هم روزی اینترنتی بشه. جداً دمتون گرم .

    پاسخ
  • بهمن 15, 1397 at 11:11 ب.ظ
    Permalink

    سلام خسته نباشید
    من سوییچ ماشینمو گم کردم کد قفل ماشینم رو دارم میخوام بدونم کجا باید برم برای باز کردن درب ماشین یا ساختن سوییچ جدید مدل ماشین ۲۰۶SDهست
    و ی سوال دیگه اینکه اگه برم نمایندگی بدون بردن ماشین فقط با کارت کد قفل سوییچ بهم میدن ؟

    پاسخ
    • اسفند 20, 1401 at 1:29 ب.ظ
      Permalink

      سلام خیر نمیخواهد از توی دسوتر بزنید بعد میاد دم خونتون در ماشین رو باز میکنه اگر هم بخواین سوئیچ هم براتون درست میکنه

      پاسخ
  • اسفند 16, 1397 at 0:20 ق.ظ
    Permalink

    سلام یکی از سوییچهای اتومبیلم شکسته میخواستم بدانم چگونه یکی تهیه کنم. ماشین پراید ۱۳۱ایموبلایزر دارد.
    منزلم خرمدره زنجان
    اگه مقدور بود لطفا قیمت ساخت و نوع تحویل را بفرمایید سپاسگزار.

    پاسخ
    • فروردین 29, 1400 at 0:37 ق.ظ
      Permalink

      ایادرشیرازشعبه دارین

      پاسخ
  • فروردین 17, 1398 at 2:55 ب.ظ
    Permalink

    سلام و خسته نباشید سویچ خودرو ال نود من در عرض سه دقیفه دربین پنج نفر گم شده راهنمایی بفرمایید

    پاسخ
    • اردیبهشت 20, 1402 at 3:02 ب.ظ
      Permalink

      نفر دوم از راست

      پاسخ
  • اردیبهشت 27, 1398 at 11:40 ق.ظ
    Permalink

    سلام برای شهرستان هم میفرستین؟

    پاسخ
    • خرداد 20, 1399 at 1:21 ق.ظ
      Permalink

      سلام کلید ماشین من گم شده قزوین هستم و یدک ندارم

      پاسخ
      • آذر 24, 1400 at 11:37 ق.ظ
        Permalink

        کلید ماشین من هم گم شده ، اینکه دلیل نمیشه راه بیوفتی همه جا جار بزنی ، میدونیم بابا آره تو هم ماشین داری ، مبارکت باشه ، چرخت براش بچرخههههه ،

        پاسخ
      • بهمن 20, 1402 at 0:18 ق.ظ
        Permalink

        سلام کلید ماشین که روشن میشه یک کلید داره درب ماشین یکی چکار کنم یک کلید باشه پراید مدل 90میگن کد داره چقد هزینه اش میشه راهی داره ممنون میشم راهنمایی کنید

        پاسخ
    • دی 20, 1401 at 7:40 ق.ظ
      Permalink

      سلام کد سوییچ پژو پارس گم شده و الان میخواهم کلید جدید با کد جدید بگیرم آیا امکانش هست لطفاً راهنمایی بفرمایید و باید چکار کنم

      پاسخ
    • اردیبهشت 9, 1402 at 6:51 ب.ظ
      Permalink

      خودرو من پژوپارس مدل 85است دکمه های آن خراب شدهاست آیا از نمونه آن را میشود تهیه کرد با تشکر از شما استاد بزرگوار

      پاسخ
  • شهریور 28, 1398 at 0:48 ق.ظ
    Permalink

    سلام سوئیچ ماشین هست ولی کدداخلش گم شده چه بایدکرد ممنونم راهنمایی کنید

    پاسخ
    • شهریور 28, 1398 at 1:13 ق.ظ
      Permalink

      سلام درب خودروبازمیشه سوئیچ هم هست ولی کدداخل سوئیچ گم شده ماشین روشن نمیشه لطف میکنید راهنمایی کنید

      پاسخ
  • دی 2, 1398 at 7:31 ب.ظ
    Permalink

    سلام
    ریموت ماشین من رانا مدل ٩٢ گم شده و درهای عقب ماشین قفل نمیشه تو شهر خودمون اراک رفتم کلید سازی میگن ریموت مدل ٩٢ پیدا نمیشه باید چکار کنم

    پاسخ
  • دی 20, 1398 at 10:28 ب.ظ
    Permalink

    سلام.سویچ ماشینم گم شده این سویچ یدک خیلی ازش راضی نیستم.چون سویچ قبلی خیلی باحال وخوب بود.ایا میشه تعمیرکرد.مثل اولیش.

    پاسخ
  • مهر 23, 1399 at 8:43 ب.ظ
    Permalink

    سلام
    بنده سویچ ماشین وانت زامیاد مدل ۹۶ را گم کردن آیا سویچ زامیاد هم کد دار هست؟

    پاسخ
  • Pingback:حنیور

  • آذر 29, 1399 at 5:43 ب.ظ
    Permalink

    با سلام ‌خسته نباشید
    میخواستم کلید یدک برای ماشین پراید صبا
    مدل 87 بسازم
    خواستم بدونم قیمت چند هست
    ‌کجا باید مراجعه بشه
    آیا مدرکی هم همراهمون باید باشه
    ‌چقدر زمان میبره
    متشکرم

    پاسخ
  • Pingback:کلیدسازی سیار تهران کلید ؛ چه افرادی در کلید سازی های سیار کار می کنند؟

  • Pingback:کلید سازی سیار تهران کلید - مجله اینترنتی نکس رسانه

  • Pingback:کلید سازی سیار تهران کلید - شفقنا اقتصادی

  • شهریور 17, 1400 at 7:50 ب.ظ
    Permalink

    سلام از شهر جدید پردیس پیام میدم.من سوئیچ یدکم گم شده واصلا سوئیچی ندارم ماشینم پراید صبا ست.لطفا هزینه رو بگید چقد میشه و من از کجا باید اقدام کنم

    پاسخ
  • مهر 8, 1400 at 7:47 ق.ظ
    Permalink

    سلام
    سوئیچ یدک گم شده اصلی هست امکان کپی گرفتن از اصلی وجود دارد یا خیر؟

    پاسخ
  • Pingback:کلید سازی شبانه روزی تهران - مجله وب‌اینجاست

  • دی 17, 1400 at 4:40 ق.ظ
    Permalink

    سلام
    سوئیچ ماشینم گم شده پراید مدل ۹۱ ساژم هست
    لطفا راهنمایی کنید ممنون

    پاسخ
    • دی 17, 1400 at 4:42 ق.ظ
      Permalink

      من در شهرستان پاکدشت هستم لطفا اگر کسی رو میشناسید کارشه بهم معرفی کنید

      پاسخ
  • اسفند 15, 1400 at 0:02 ق.ظ
    Permalink

    سلام کلید ماشین همراه ریموت گم شده عاقلانه تربت راه برای ساخت یک کلید همراه با ریموت چیه
    بهم گفتن هم مغزی سوییچ و درها و دوتا ریموت و چیپ ریموت باید عوض بشه

    پاسخ
  • اسفند 22, 1400 at 6:49 ق.ظ
    Permalink

    لطف کنید جهت ساخت سوییچ پراید 141 دارای ایمولیزر که گم کرده ام مرا راهنمایی کنید این حقیر ساکن شهر ری هستم

    پاسخ
  • تیر 19, 1401 at 9:41 ب.ظ
    Permalink

    سلام..خسته نباشید .جناب من سویچ دنا پلاس کلید سازی برام یک دونه تک درست کرد و ریموت قبلیشم هست خوب حالا کلید همه کاری میکنه استارت میزنه ولی ماشین روشن نمیشه ایراد از چی میتونه باشه کلید بد درست کرده .؟پس چرا استارت میخوره سوچ باز میکنه پشت امپرا کامل باز میشه ولی روشن نمیشه لطف کنید پاسخ بدین ممنون…

    پاسخ
    • اردیبهشت 31, 1402 at 2:35 ب.ظ
      Permalink

      کد میخواد

      پاسخ
  • تیر 28, 1401 at 10:12 ب.ظ
    Permalink

    سلام سوئیچ یدک ماشینم گم شده میخوام بدونم یدک بسازید ربموت دار می‌شود درست کرد

    پاسخ
  • مهر 6, 1401 at 10:14 ق.ظ
    Permalink

    جناب قفل درب ماشین عوض شده یکبار و مطابق شماره شاسی نیست سویچ درب هم الان گم شده ایا میشه کلیدشو ساخت..
    ماشین سوناتا ۲۰۱۵ سفارش امریکاست

    پاسخ
  • بهمن 1, 1401 at 7:26 ب.ظ
    Permalink

    سلام من سوییچ ماشینم گم کردم سوییچ یدک هم ندارم کد هم ندارم میشع راهنماییم کنیدبایدچکارکنم ماشینم هم توبیابان ۵۰کیلومترباشهرفاصله دارم

    پاسخ
  • خرداد 16, 1402 at 11:58 ق.ظ
    Permalink

    سلام
    ریموت اصلی ماشین من که ساینا sهست گم شده و پیدا نشد و الان فقط یه ریموت یدک معمولی دارم که استفاده میکنم.و هر وقت ماشین رو جایی پارک میکنم استرس اینو دارم که نیان ماشین رو با سوییچی که گم کردن باز کنن ببرن
    الان بهترین راه حل برای من چی هست که خیالم از بابت امنیت ماشین راحت باشه
    ممنون میشم راهنمایی کنید.

    پاسخ
  • شهریور 3, 1402 at 0:59 ق.ظ
    Permalink

    لکسوس h300کلیدم رو دزدیدن و نیاز دارم که از کلید زاپاس بعد از تغییر در کد یکی دیگر اضافه داشته باشم آیا این تیپ را دارید و قیمت چند میشه ???

    پاسخ
  • بهمن 30, 1402 at 12:32 ب.ظ
    Permalink

    سلام،ریموت ال نود ای یک بهمراه سوییچ آن گم شده، اگر خواهم سوییچ یدکی اصلی داشته باشم بادو ریموت بفرماییدهزینه وآدرستان
    سپاس

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *