دسته‌ها
بلاگ

فاصله استاندارد در شیشه های دو جداره

فاصله استاندارد در شیشه های دو جداره

امروزه به دلیل افزایش آلودگی های صوتی و زیستی و اهمیت صرفه جویی در منابع انرژی تجدید ناپذیر همچون گاز استفاده از شیشه های دو جداره به عنوان عایق حرارتی، صوتی اهمیت خاصی پیدا کرده است. در سال های اخیر شیشه های دو جداره به گزینه اول برای نصب در پنجره های کوچک و بزرگ خانه های نوساز تبدیل شده اند.

معمولا فاصله استاندارد بین دو جام شیشه دو جداره ۱٫۴سانتیمتری است. در این مطلب  به بررسی دلایل این فاصله مناسب می پردازیم.

ساختار شیشه های دوجداره به گونه ای است که نزدیکی بیش از حد استاندارد بین دو شیشه موجب عبور حرارت و اتلاف انرژی می شود. در واقع کاهش فاصله بین دو شیشه موجب انتشار گرما بین قاب ها و اتلاف انژی می شود.

فاصله بین دو جداره باید به گونه ای باشد که شیشه را عایق حرارت بوده و از اتلاف گرما و انتقال انرژی بین دو سمت شیشه جلوگیری کند. به طور کلی افزایش بیش تر از حد استانداد فاصله بین دو جداره باعث افزایش انتقال حرارت و کاهش بیشتر از حد استاندارد این فاصله نیز موجب کاهش خاصیت عایق بودن شیشه دوجداره می شود.

فاصله استاندارد در شیشه های دو جداره

فاصله مطلوب بین دو جداره شیشه برای بالا بردن خاصیت عایق پذیر بودن شیشه بسیار مهم است. این فاصله به موارد دیگری چون اختلاف دمای هوا بیرون و درون ساختمان و گاز بین دو شیشه نیز بستگی دارد. گازی که بین دو شیشه تزریق می شود معمولا گاز آرگون بوده که دارای چگالی بیشتری از هوا است که به افزایش خاصیت عایق بودن آن بستگی دارد.

یکی دیگر از کارهایی که می توان برای کاهش اتلاف انرژی انجام داد پوشش دادن شیشه دو جداره با یک لایه شفاف است که موجب باز تابش نور خورشید شده و از انتقال گرما و اتلاف انرژی جلوگیری می کند.

فاصله استاندارد در شیشه های دو جداره

هوای محبوس بین دو شیشه برای عایق بودن شیشه دوجداره بسیار اهمیت دارد. برای اینکه دمای واقعی شیشه را حس کنید باید دستتان را روی آن نگذارید بلکه باید دستتان رادر فاصله اندکی از شیشه نگه دارید تا دمای واقعی آن را حس کنید زیرا درست در قسمت مماس با شیه نوعی هوای مرده وجود داد که در واقع خود نوعی عایق است.

برای تست کردن این موضوع کافی است در یک روز سرد در اتاقی گرم دست انگشتانتان را در فاصله چند سانتی متری پنجره نگه دارید تا متوجه وجود هوایی سردتر شوید. این لایه هوای مرده تا فاصله ۴ میلی متری از شیشه دو جداره قرار دارد و نوعی عایق محسوب می شود.

شیشه دوجداره
دسته‌ها
بلاگ

پنجره دو جداره قوس دار upvc

پنجره دو جداره قوس دار upvc

یکی از مهمترین بخش های نمای ساختمان پنجره های آن است که با طراحی خلاقانه می تواند باعث زیبایی چند برابری ساختمان شود. طراحان و مهندسان گاهی برای زیباتر کردن معماری ساختمان ها پنجره های آنها را در ابعاد مختلف وقوس دار طراحی می کنند که این فذم خاص زیبایی شگفت انگیزی به نمای ساختمان می دهد.

با نصب شیشه های دو جداره upvc در این پنجره های قوس دار علاوه بر کاهش مصرف انرژی، پیشگیری از ورود گردو غبار و پیشگیری از آلودگی صوتی می توان به زیبایی این پنجره های قوس دار نیز به میزان بسیار زیادی افزود.

در سال های اخیر معماران در ساخت بسیاری از برج ها و مجتمع ها از پنجره های قوس دار برای زیبایی بیشتر نمای ساختمان بهره می برند. شکل قوس دار پنجره موجب می شود که بتوان اشکال مختلفی را در شکل این پنجره ها بوجود آورد که زیبایی خیره کننده ای به نمای ساختمان می دهد.

در معماری امروز انواع پنجره های قوس دار دایره ای، نیم دایره، کمانی و … طراحی و نصب می شوند. این پنجره ها آمیزه ای از معماری سنتی و مدرن را به نمایش می گذارند.

علاوه بر پنجره ها می توان درب های بالکن و یا درب های ورودی مجتمع را نیز به شکل قوس دار طراحی کرد. قوس دار بودن پنجره و درب علاوه بر زیبایی موجب ایجاد سطح بیشتر موجب ورود نور بیشتر به ساختمان ها نیز می شود.

پنجره دو جداره قوس دار upvc

امکان ساخت پنجره های قوس دار به بلندی پنجره های لولایی و عرض پنجره های سایبانی وجود دارد که امکان ورود نور بیشتر و تهویه مناسب تر ساختمان را نیز فراهم می کند. پنجره های قوس دار چند ضلعی با اشکال مختلف نیز امروزه در معماری های مدرن بسیار مورد توجه قرار گرفته است. پنجره های  قوس دار در ابعاد و اشکال مختلف قابل سفارش و نصب است.

تعویض پنجره های دو جداره قوس دار upvc به دو روش قابل اجرا است:

  • خم کردن پنجره upvc به همان صورتی که هست به وسیله دستگاه های کاملا اتوماتیک: این روش روشی پر هزینه بوده و درزگیری و عایق پنجره دو جداره پایین است.
  • پر کردن قوس و هلال پنجره به طور جداگانه: این روش ارزانتر بوده و درزگیری و عایق آن مطمئن تر می باشد.

پنجره دو جداره قوس دار upvc:

درب و پنجره های دو جداره شرکت های معتبر باید دارای ضمانت نامه و گارانتی باشند.

یکی از نکات مهم پس از نصب شیشه های دو جداره باز کرن سریع برچسب های پروفیل است زیرا اگر بمانند براثر تابش مداوم آفتاب به شیشه چسبیده و دیگر جدا نشوند و در صورت جدا شدن اثرشان بر روی شیشه می ماند. برای پاک کردن شیشه های دو جداره می توانید از پاک کننده های ناساینده استفاده نمایید تا به شیشه های دو جداره هیچ آسیبی وارد نشود.

 

 

دسته‌ها
بلاگ

شناخت شیشه های دوجداره غیر استاندارد

شناخت شیشه های دوجداره غیر استاندارد

امروزه به دلیل افزایش آلودگی های صوتی و زیستی و اهمیت صرفه جویی در منابع انرژی تجدید ناپذیر همچون گاز استفاده از شیشه های دو جداره به عنوان عایق حرارتی، صوتی اهمیت خاصی پیدا کرده است. در سال های اخیر شیشه های دو جداره به گزینه اول برای نصب در پنجره های کوچک و بزرگ خانه های نوساز تبدیل شده اند.

فواید شیشه های دو جداره استاندارد:

  1. یکی از بهترین اثرات شیشه های دو جداره استاندارد کاهش آلودگی های صوتی است. شیشه های دو جداره عایق صوت بوده و به میزان ۳۰ الی ۴۵ دسی بل از عبور صدا جلوگیری می کنند.
  2. پیشگیری از مصرف انرژی و کاهش هدر رفت انرژی به میزان ۴۰ تا ۵۰ درصد
  3. پیشگیری از نفوذ گرد و غبار و آب

کاربرد شیشه در ساختمان سازی به ۲۰۰۰ سال پیش باز می گردد اما شیشه های دو جداره در قرن نوزدهم برای اولین بار ساخته شدند. با پیشرفت تکنولوژی شیشه های دوجداره نیز تحول عظیمی پیدا کرده و کاربردهای بیشتری پیدا کردند.

امروزه در ساخت شیشه های دو جداره صنعتی از انواع ماشین های اتوماتیک برش زننده شیشه، چسب های بوتیل و پلی سولفاید، مواد جاذب رطوبت، گاز آرگون بین دو جداره شیشه و … استفده می شود. امروزه استفاده از این تکنولوژی ها در ساخت شیشه های دو جداره موجب شده است که شیشه های دو جداره صنعتی عایق های بسیار خوب صوت و انرژی با دوام طولانی و استحکام بسیار بالاتر باشند.

شناخت شیشه های دوجداره غیر استاندارد

تشخیص شیشه های دو جداره صنعتی و استاندارد از شیشه های غیر استاندارد و ساخته شده به روش دستی بسیار مهم است. شیشه های دو جداره ای که به روش صنعتی ساخته می شوند برای همه مراحل ساخت مانند برش شیشه، تزریق عایق بوتیل، تزریق عایق پلی سولفاید، تزریق مواد جاذب رطوبت و گاز آرگون از ماشین های اتوماتیک و استاندارد استفاده می شود.

اما در شیشه های دو جداره ای که به روش دستی ساخته می شوند تمامی عملیات ذکر شده به شکل دستی انجام می شود و در نتیجه شیشه دو جداره ساخته شده از استاندارد لازم برخوردار نمی باشد.

یکی از تفاوت های شیشه های دوجداره صنعتی و دستی در قسمت فاصله گذار شیشه دو جداره است. شیشه های دوجداره صنعتی و استاندارد دارای فاصله گذار یک تکه هستند در حالی که شیشه های دوجداره غیر استاندارد و دستی دارای فاصله گذار چهار تکه هستند.

شناخت شیشه های دوجداره غیر استاندارد

نشانه های شیشه های دو جداره غیر استاندارد و ساخته شده به روش دستی:

  1. تشکیل ابر و مه در بین دو جداره داخلی شیشه های دوجداره
  2. محکم نبودن چسب و پرس بین جداره های شیشه و اسپیسر( فاصله گذار)
  3. با کیفیت نبودن مواد جاذب رطوبت و وجود رطوبت در درون شیشه دو جداره
  4. بی کیفیت بودن عایق ثانویه و تزریق نادرست آن که منجر به نفوذ هوا به درون شیشه دو جداره می شود.

دسته‌ها
بلاگ

ویژگی های شیشه استاندارد برای پنجره های دو جداره

ویژگی های شیشه استاندارد برای پنجره های دو جداره

  • شیشه هایی با درجه A

شیشه های درجه A بهترین شیشه ها برای نصب در پنجره های دو جداره هستند زیرا این شیشه ها با کیفیت ترین شیشه های موجود هستند. شیشه های درجه A  فاقد هر گونه خال، ترک، خط و یا عدم دید هستند. این شیشه ها بسیار شفاف می باشند.

  • اسپیسر آلومنیومی استاندارد

در بین شیشه های دو جداره از فضا پرکن هایی کاملا یکنواخت و یکپارچه استفاده شده باشد. در این اسپیسر ها نباید هیچ خط و شکافی باشد تنها در یک نقطه باید یک خط اتصال دیده شود که مربوط به اتصال اضلاع اسپیسر به همدیگر است.

  • وجود چسب بوتیل تزریق شده

اولین چسبی که باید بین شیشه های دو جداره زده شده باشد چسب بوتیل تزریق شده است. این چسب حتما باید تزریق شده باشد و اگر به جای آن از چسب بوتیل نواری استفاده شده باشد نشان دهنده غیر استاندارد شیشه دو جداره است.

در صورتی که بین دو شیشه از چسب بوتیل تزریقی استفاده شده باشد نباید اسپیسر آلومنیومی از روبرو مشاهده شود. چسب اولیه بوتیل تزریق شده باید با چسب ثانویه به قدری یکدست ترکیب شده باشد که رنگی ثابت داشته باشد و به شکل یکنواخت اسپیسر را پوشانده باشد.

ویژگی های شیشه استاندارد برای پنجره های دو جداره

  • وجود چسب ثانویه پلی سولفاید

در شیشه های استاندارد دو جداره علاوه بر چسب بوتیل تزریق شده که چسب اولیه برای بین دو شیشه جداره است باید از چسبی ثانویه از جنس پلی سولفاید نیز استفاده شده باشد. برای اینکه مطمئن شوید از پلی سولفاید با کیفیتی به عنوان چسب دوم استفاده شده باشد کافی است از روبرو به شیشه های دوجداره نگاه کنید.

در صورتی که از چسب اولیه بوتیل تزریق شده و چسب ثانویه پلی سولفاید استفاده شده باشد باید نوار دور تا دور اسپیسر آلومنیومی مشکی باشد و به شکلی کاملا یکنواخت اسپیسر را پوشانده باشد به طوری که هیچ گونه خللی از اسپیسر قابل مشاهده نباشد. ضخامت این نوار مشکی در یک شیشه دوجداره استاندارد باید ۵ میلی متر باشد.

  • وجود سوپاپ گاز

در یک شیشه دو جداره استاندارد باید دو عدد سوپاپ گاز در یک طرف شیشه دو جداره روی قسمت اسپیسر آلومنیومی دیده شود. در شیشه های دوجداره ای که فضای بین دو شیشه با گاز آرگون پر شده باشد باید اختلاف دمایی محسوس بین جدار داخلی و جدار بیرونی آن وجود داشته باشد. بخش داخلی پنجره باید سطح گرمتری سبت به بخش بیرونی پنجره دو جداره داشته باشد. در صورتی که سطح درونی و خارجی پنجره هم دما بودند یعنی گاز آرگون بین دو جداره شیشه تزریق نشده است.

ویژگی های شیشه استاندارد برای پنجره های دو جداره

  • وجود مواد جاذب رطوبت در فضای بین دو شیشه

در شیشه های دو جداره استاندارد باید بین دو جدار شیشه مواد جاذب رطوبت (سلی کاژل) تزریق شده باشد.  این مواد جاذب رطوبت، رطوبت بین دو جداره را جذب کرده و مانع از بروز حالت مه گرفتگی بین دو جداره شیشه می شوند.

اگر فضای بین دو شیشه بخار دیده شود یعنی شیشه دو جداره استاندارد نبوده و مواد جاذب رطوبت در اسپیسر وجود ندارد. شیشه های دو جداره ای که دارای مواد جاذب رطوبت در بخش اسپیسر باشند در صورت تکان دادن صدایی مانند صدای دانه های شن و ماسه می دهند.

دسته‌ها
بلاگ

چگونگی نصب پنجره های دو جداره

چگونگی نصب پنجره های دو جداره

  1. نظافت و تمیز کرذن کامل پنجره و جایی که پنجره دو جداره باید نصب شود.
  2. مشخص کردن محل هایی که پیچ های پنجره باید به دیوار وصل می شوند با توجه به محلی که قرار است پیچ ها وصل شوند نوع پیچ را انتخاب می کنیم.

برای محل هایی که سطوح زیر کار آجری هستند بهتر است از پیچ های خودکار یا رول بولت استفاده شود.

برای محل هایی که سطح زیرکار از جنس سیمان و بتون باشد بهتر است از پیچ های رول بولت استفاده می شود.

برای سطوحی که زیرکار آن از جنس قوطی آهن باشد پیچ های خودکار بهترین گزینه ها هستند.

چگونگی نصب پنجره های دو جداره

  1. در این مرحله باید از تراز بودن بخش های افقی و عمودی پنجره در مکان مشخص شده اش مطمئن شد.
  2. ایجاد سوراخ های لازم توسط دریل
  3. اطمینان از سالم بودن تمامی اجزای پنجره دو جداره مانند شیشه و یراق آلات تا پس از نصب نیازی به باز کردن آن نباشد.
  4. قرار دادن پنجره یا درب دو جداره در مکان مشخص شده و ثابت کردن آن توسط اتصال پیچ ها
  5. گرفتن تمامی درزها و اطمینان از نبودن هیچ گونه شکاف و درز توسط تزریق فوم و سیلیکون
  6. جدا کردن برچسب پروفیل
  7. نصب شیشه دوجداره و محکم کردن آن
  8. رگلاژ پنجره دو جداره
  9. پرسیدن توضیحات لازم از نصاب برای چگونگی استفاده از درب یا پنجره دو جداره
دسته‌ها
بلاگ

توری های پلیسه ای

توری های پلیسه ای

توری های پلیسه ای یکی از پرطرفدارترین توری های پنجره های دو جداره می باشند زیرا به خوبی مانع از ورود حشرات موذی می شوند. این تورها به دلیل قابلیت نصب آسان و جابجایی راحت در زمان نیاز، جای توری های ثابت قدیمی را گرفته اند و برای نصب درانواع پنجره های آهنی، چوبی، آلومنیومی و pvc مناسب می باشند.

توری های پلیسه ای به شکل افقی و به سمت راست و چپ حرکت می کنند و در هر ابعادی قابل سفارش و ساخت می باشند. این تورها دوام بالایی داشته و بر اثر باز و بسته شدن زیاد فرم و شکل خود را از دست نمی دهند. تمیز کردن این تورها کار بسیار آسانی است زیرا به راحتی قابل جدا شدن هستند و برای تمیز کردن آن ها نیازی به شستشو نیست چون گرد و غبار را به خود نمی گیرند و تنها برای شستشوی آن ها کافی است از جارو برقی استفاده کنید.

توری های پلیسه ای

در هنگام فصل سرما و یا در زمان هایی که سیستم های خنک کننده خانه روشن می باشند و باید تمامی در ها و پنجره ها بسته باشد دیگر نیازی به تورهای پلیسه ای نیست. در چنین مواقعی به راحتی می توان آن ها را جدا کرده و برداشت و در موقع نیاز به راحتی نصب نمود.

برای تهویه خانه ها بهتر است در طول روز چند ساعتی پنجره ها باز باشد تا هوای تازه به درون خانه ها بیاید در این حالت باید توری های پلیسه ای را نصب نمود تا از ورود حشرات موذی به درون خانه جلوگیری شود. نصب مجدد توری های پلیسه ای نیز بسیار آسان است.

از طرفی نصب توری های پلیسه ای تنها در مواقع نیاز به افزایش عمر آن ها نیز کمک می کند زیرا کمتر در معرض نور خورشید، گرد و خاک و بارش باران قرار گرفته و دوام بیشتری خواهند داشت.

توری های پلیسه ای

این توری ها که به آن ها توری آکاردئون نیز گفته می شوند. برخلاف توری های رولینگ فنر ندارند و به شکل غیر اتوماتیک جمع می شوند. تورهای پلیسه ای دوام بسیار بالایی داشته و زیبایی خاصی به نمای پنجره و ساختمان ها می دهند.

مزایای توری های پلیسه ای:

  1. مقاومت بالا در برابر ضربه
  2. رگلاژ آسان و امکان جداسازی و نصب آسان توسط مشتری
  3. نظافت بسیار آسان
  4. مقاومت بالا در برابر زنگ زدگی
  5. قابلیت نصب آسان تنها توسط ۴ پیچ
  6. مقاومت بالا در برابر نور خورشید و پوسیدگی
  7. امکان نصب توری پلیسه ای در هر جهت
  8. امکان نصب توری های پلیسه ای در جهت افقی و عمودی
  9. امکان قرار گرفتن توری های پلیسه ای در محفظه پروفیل بازشو

دسته‌ها
بلاگ

پارتیشن دوجداره upvc

پارتیشن دوجداره upvc

پارتیشن های دو جداره  پروفیل upvc کاربرد هایی متعدد دارند که مهترین آن جدا کردن بخش های مختلف در اداره ها و خانه می باشد. با استفاده از این پارتیشن های upvc می توان تعداد اتاق های خانه را افزایش داد. این پارتیشن های دو جداره به دلیل دارا بودن پروفیل upvc عایق های بسیار خوبی می باشند.

انواع رنگ های پارتین های دو جداره در بازار موجود است. می توان بر روی این پارتیشن های دو جداره انواع کرکره های متحرک و خودکار مخصوص پنجره های  upvc را نصب نمود. همچنین قاب این پنجره ها نیز قابل سفارش در انواع طرح های چوبی و مات می باشد.

این پارتیشن های دو جداره  پروفیل upvc عایق صوت بوده و به همین دلیل برای نصب در اتاق های مدیر و اتاق جلسه در ادارات مختلف بسیار مناسب می باشند. با استفاده از این پارتیشن های دو جداره می توان در ادارات اتاق های بیشتری برای کارمندان ساخت.

پارتیشن دوجداره upvc

مزایای نصب پارتیشن دوجداره پروفیل upvc:

  1. عایق بسیار خوب صوت و گرما و مانع ورود گرد و غبار و آلودگی ها
  2. امکان جابجایی راحت در مکان های مختلف بدون آسیب رساندن به دیوارها
  3. دوام بالا و استحکام بسیار خوب در برابر ضربه
  4. شستشوی آسان
  5. قابلیت نصب آسان و هزینه کم برای نصب آن
  6. زیبایی بخشی به فضای ادارات و خانه ها

 

دسته‌ها
بلاگ

نکات مهم برای مراقبت از پنجره های دو جداره UPVC

نکات مهم برای مراقبت از پنجره های دو جداره UPVC

می توان با رعایت نکاتی ساده به دوام پنجره های دوجداره UPVC کمک کرد. این نکات به شرح زیر می باشد.

  1. برای دوام پنجره های دو جداره باید در فواصل زمانی طولانی مدت آن هارا روغن کاری کرد. برای روغن کاری پنجره های دو جداره می توان از روغن های رقیق مثل روغن چرخ خیاطی استفاده کرد.
  2. هیچگاه در نزدیکی پنجره های دو جداره جوشکاری نکنید و از گرفتن شعله مستقیم کنار پنجره های دو جداره خودداری کنید.
  3. لاستیک های درزگیر پنجره های دوجداره را چند ماه یک بار با صابون مایع تمیز کنید. شیشه های دو جداره را نیز می توان با آب و صابون تمیز کرد.
  4. ممکن است بر اثر تغییر دمای فصلی شیشه های دو جداره کمی دچار انبساط و انقباض شوند و رگلاژ آن ها دچار مشکل شود. در چنین مواقعی باید رگلاژ پنجره های دوجداره را مجددا تنظیم کرد.

نکات مهم برای مراقبت از پنجره های دو جداره UPVC

  1. ممکن است به مرور زمان پیچ های دستگیره پنجره شل شوند. در این مواقع می توان دستگیره را جابجا نمود و پیچ شل شده را محکم کرد.
  2. اگر می خواهید در اطراف پنجره های دوجداره کارهایی برای بازسازی خانه مانند سیمانکاری و رنگ کردن ساختمان انجام دهید حتما تا پایان کار پنجره ها را به خوبی بپوشانید.
  3. معمولا پنجره های دوجداره استاندارد دارای لیبل می باشند. اگر هنوز کار ساختمان سازی تمام نشده بهتر است تا پایان کار این لیبل ها را جدا نکنید. در صورتی که خواستید لیبل ها را جدا کنید بهتر است از سشوار استفاده کنید تا لیبل ها راحت جدا شوند.
دسته‌ها
بلاگ

کاربرد شیشه های رنگی

کاربرد شیشه های رنگی

تاریخ استفاده از ششیشه های رنگی به هزار سال پیش می رسد و امروزه این شیشه ها هنوز کاربرد خود را در هنر، صنعت و ساختمان سازی حفظ کرده اند.

برای ساخت شیشه های رنگی ابتدا طرح مورد نظر را روی کاغذ طراحی می کنند. با توجه به نوع بافت شیشه خام، رنگ و طرح هر بخش را شماره گذاری می کنند. سپس طرح کاغذی را روی شیشه رنگی چسبانیده و آنگاه با استفاده از الماس طرح را برش می دهند.

در مرحله بعد طرح برش خورده را با طرح اولیه تطابق داده و سپس لبه های شیشه بریده شده را به وسیله چرخ سمباده کاملا صاف می کنند. لبه های یریده و صاف شده را باید با استفاده از نوار مسی چسبدار قابگیری کرد. این کار شیشه را برای چسباندن با لحیم قلع و سرب آماده می کند.

حال تکه های شیشه قابگیری شده را دقیقا مطابق با الگوی اولیه در کنار هم میچینند. پس از اطمینان از تطابق الگو با چینش، مایع تنکار را با استفاده از یک قلم مو روی لبه های قابگیری شده شیشه با مس زده و آن گاه تکه های شیشه روی طرحشان با استفاده از نوار لحیم و هویه داغ چسبانیده می شود.

کاربرد شیشه های رنگی

چسباندن تکه های شیشه رنگی در طراحی اولیه بر روی شیشه، طرح هایی بسیار زیبا خلق می کند. می توان با استفاده از نورهای طبیعی و مصنوعی رنگ هایی خاص را دراین شیشه های رنگی ایجاد کرد. شیشه های رنگی در معماری های سنتی ایرانی جایگاه ویژه ای داشته است اما امروزه استفاده از این شیشه های رنگی محبوبیت کمتری دارد.

اما می توان بار دیگر شیشه های رنگی را به ساختمان ها برد و معماری امروز را نیز با این طراحی های ارزشمند و زیبا جذاب تر کرد. به کارگیری شیشه های رنگی در معماری های امروزی می تواند موجب آرامش و کاهش تنش های عصبی شود. همچنین روی شیشه های رنگی قابلیت اجرای انواع طرح ها وجود دارد.

شیشه های رنگی

شیشه های رنگی از دیرباز در معماری های سنتی شرق و غرب کاربردهای بسیاری داشته است. در قرن نوزدهم کاربرد شیشه های رنگی در معماری شکل تازه ای به خود گرفت.

شیشه های رنگی امروزه با پیشرفت علم شکل های زیباتری به خود گرفته است. شیشه های رنگی با نورپردازی های خاص با لامپ های LED در شیشه‌های دوجداره بازتاب زیبایی از رنگ های مختلف را در محیط ایجاد می کنند. امروزه شیشه های رنگی به دلیل بازتاب خاصی که از نورهای مختلف ایجاد می کنند در اماکن مختلفی همچون فرودگاه، مترو، ادارات و خانه های آپارتمانی به کار می روند.

یکی از کاربردهای اصلی شیشه های رنگی نصب در پنجره های دو جداره است. این شیشه ها از یک جدار شیشه ای بی رنگ و یک جدار شیشه ای رنگی ساخته شده اند. همچنین از شیشه های رنگی برای جداسازی فضاها در ساختمان های امروزی و ایجاد پارتیشن های متفاوت استفاده می شود که موجب زیبایی دوچندان فضا می شود.

دسته‌ها
بلاگ

معرفی شیشه های دو جداره سند بلاست

معرفی شیشه های دو جداره سند بلاست

یکی از پرکاربردترین شیشه ها برای نصب در پنجره های دو جداره شیشه های سندبلاست هستند. شیشه های سندبلاست کاربرد های متعددی در جداسازی فضاهای اداری مانند اتاق های جلسات، فضاهای بین کارمندان سازمان ها و شرکت های دولتی، کاربرد در پارتیشن تک جداره و پارتیشن دوجداره با طرح های متفاوت و … است.

کلمه سند بلاست یک کلمه انگلیسی sandblastو به معنای طوفان شن است. این شیشه های دارای انعطافی بسیار بالا بوده و قابلیت ایجاد طرح های مختلف بر روی آن ها وجود دارد. همچنین می توان به وسیله شن انواع طرح ها و حکاکی ها را بر روی آن ها به وجود آورد.

معرفی شیشه های دو جداره سند بلاست

شیشه های سند بلاست در واقع شیشه های مات مدرن هستند و بهترین جایگزین ها برای شیشه های مات قدیمی می باشند. برای ساخت شیشه های مات ساینده های معدنی مانند شن و ماسه را با شتاب بالایی روی شیشه پرتاب می کنند که موجب مات شدن شیشه می شود.

شیشه های سند بلاست برای حک کردن لوگو و نام تجاری بسیار مناسب هستند و به همین دلیل شرکت های مختلف تجاری از شیشه های سند بلاست برای حک کردن نام تجاری خود استفاده می کنند. علاوه بر این مساله شیشه های سند بلاست برای جداسازی اتاق ها و فضاهای اداری نیز بسیار مناسب هستند.

شیشه های سند بلاست برای استفاده در پارتیشن های تک جداره و دو جداره، پارتیشن های شیشه ای، پارتیشن اداری، کارخانه ای و سازمانی نیز به کار می روند. همچنین شیشه های سند بلاست به دلیل مات بودنشان برای نصب در پارتیشن های حمام ها نیز کاربرد دارند.

شیشه های سند بلاست کاربرد های فراوان دیگر برای نصب در دکور فروشگاه ها، آشپزخانه و حمام خانه ها نیز دارند که می توان طبق سلیقه مشتری طرح های مختلف را روی این شیشه ها سندبلاست کرد.

سند بلاست کردن شیشه

عملیات سند بلاست کردن بر روی انواع شیشه ها امکان پذیر می باشد. شن و ماسه از مواد اولیه برای اجرای سند بلاست کردن می باشد اما از آن جایی که تنفس طولانی مدت آن می تواند موجب ایجاد حساسیت در ریه شود. به همین دلیل امروزه به جای شن و ماسه از مواد دیگری چون سرباره مس، سنگ فولاد، پوسته گردو، پودر ساینده و … استفاده می کنند.

معرفی شیشه های دو جداره سند بلاست

نحوه سند بلاست کردن بر روی شیشه

  • ابتدا قطعه شیشه مورد نظر را انتخاب می کنیم.
  • برچسب مورد نظر را بدون اینکه حبابی زیر آن ایجاد شود بر روی شیشه می چسبانیم. پس از اجرای عملیات سند بلاست این برچسب را بر میداریم. بهتر است از برچسب های شفاف برای این کار استفاده شود.
  • در مراحل بعد باید طرح مورد نظر را بر روی شیشه پیاده کرد.

خروج از نسخه موبایل