ایموبلایزر چیست و چگونه کار می کند؟

متخصصین تهران کلید آماده کمک رسانی به تمام شهروندان تهرانی در تمام مناطق تهران می باشند. کافیست جهت باز نمودن، تعمیرات قفل درب های معمولی و ضد سرقت خود در هر زمان از شبانه روز و در هر منطقه از تهران با شماره تلفن ۰۹۱۲۲۳۴۲۶۹۶ (کلیک جهت تماس) تماس بگیرید و کارشناسان را در محل خود داشته باشید.

وجود ایموبلایزر در ماشین های داخلی یک نوع آپشن ویژه است. سوال اینجاست با وجود داشتن سیستم ایموبلایزر روی ماشین خیلی از ما ندانیم که ایموبلایزر چیست و چگونه کار می کند. به نوعی می توان گفت ایموبلایزر یک نوع سیستم ضد سرقت است که در این مقاله نحوه کار کردن، از کار انداختن ایموبلایزر را شرح خواهیم داد.

چیپ ایموبلایزر داخل سوئیچ خودرو وجود دارد و با ارتباط سیگنال بین ایموبلایزر و ECU ماشین استارت می خورد در غیر این صورت رله فعال می شود و باک بنزین و برق موتور قطع می شود و همین عاملی بر راه نیفتادن ماشین است.

چیپ ایموبلایزر
چیپ ایموبلایزر

⚪️سیستم های ضد سرقت خودرو

⬅️سیستم قفل مرکزی درب های ماشین

این یک نوع سیستم ساده است که به راحتی روی درب ماشین نصب می شود و با قفل کردن یک درب تمامی ماشین قفل می شود و عکس آن هم عمل می کند. این سیستم با استفاده از کنترل ریموت قادر به قفل و باز کردن درب خودرو است.

⬅️سیستم آلارم دهنده یا همان دزدگیر

یک سری سنسورها در این سیستم وجود دارد که به سیستم کنترل مرکزی ECU متصل است و با حساسیت آن به صورت آژیر یا فلاشر نمایش داده می شود. سنسورهای داخل دزدگیر شامل موارد زیر است:

  1. سنسورهای التراسونیک (حساس به حرکت)
  2. سنسورهای ضربه
  3. سنسورهای فشار هوا (حساس به تغییرات ناگهانی فشار هوای داخل خودرو در اثر باز کردن درب‌ها)
  4. سنسورهای محافظت از سرقت چرخ‌ها

در این سیستم با وجود ریموت کنترل و فشار دادن دکمه های آن سیستم مرکزی فعال و سنسورهای آلارم فعال می شود و برق سوئیچ خودرو قطع می شود.

⬅️سیستم‌های ایموبلایزر الکتریکی و الکترونیکی کددار

یک نوع سیستم ضد سرقت جدید است که باعث جلوگیری از حرکت ماشین می شود. به نوعی داخل ماشین یک نوع حافظه داخلی وجود دارد که به ECU و سوئیچ مرتبط است و در صورتی که کد وارد شده از طریق سوئیچ خودرو درست نباشد نمی توانید ماشین را روشن و حرکت کنید.

👈نواحی حفاظت شده توسط سیستم ایموبلایزر
  1. موتور استارت
  2. سیستم سوخت‌رسانی
  3. سیستم جرقه

به هنگام وارد کردن سوئیچ خودرو داخل استارت خودرو باید دیاگ داخل ماشین فعال شود و اجازه روشن شدن را بدهد. این کد توسط یک کارت به همراه کلیدهای خودرو به مشتری تحویل داده می‌شود (البته اخیرا به دلیل مسایل امنیتی و ممانعت از سرقت خودرو این کد توسط شرکت سازنده به مشتریان تحویل داده نمی‌شود اما در صورت نیاز با نامه نگاری از شرکت سازنده دریافت می‌شود.)

سوئیچ کد دار
سوئیچ کد دار

⚪️نحوه از کار انداختن و غیر فعال کردن سیستم ایموبلایزر

برای غیر فعال کردن سیستم ایموبلایزر به دو دسته نیاز داریم

  1. سوئیچ از لحاظ فیزیکی با سوئیچ اصلی خودرو مطابقت داشته باشد.
  2. کدی که ریموت می‌فرستد با کد ذخیره شده در واحد مرکزی یکسان باشد.

در صورتی که ارتباط سیگنال انجام نشود رله های داخل ماشین باعث قطع شدن برق موتور و باک بنزین می شود.

ایموبلایزر چیست و چگونه کار می کند؟
خلاصه مطلب
ایموبلایزر چیست و چگونه کار می کند؟
نام مقاله
ایموبلایزر چیست و چگونه کار می کند؟
توضیحات
چیپ ایموبلایزر داخل سوئیچ خودرو و با ارتباط سیگنال بین ایموبلایزر و ECU ماشین استارت می خورد در غیر این صورت رله فعال و باک بنزین و برق موتور قطع می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *