قفل موتور سیکلت

قفل ها کاربردهای امنیتی متنوعی دارند و می توان از آنها برای ایمن سازی و پیشگیری از سرقت وسایل مختلفی استفاده کرد. در واقع امروزه قفل ها نه تنها برای ایمنی ساختمان ها بلکه برای حفاظت از خودروها و موتورسیکلت ها نیز کاربرد دارند. قفل های متنوعی برای نصب بر روی موتورسیکلت ها وجود دارد که در این مطلب میخواهیم شما را با مهمترین آنها آشنا کنیم. شما می توانید برای تهیه انواع قفل ها با تهران کلید با شماره ۰۹۱۲۲۳۴۲۶۹۶ در تمام نقاط تهران تماس حاصل نموده و از خدمات سیار تیم خدماتی آن ها استفاده نمایید.

مقدمه

موتورسیکلت ها یکی از وسایل نقلیه محبوب و کاربردی هستند که روزانه تعداد زیادی از آنها را در سطح شهر می بینیم. متاسفانه موتورسیکلت ها به دلیل نداشتن حفاظ و امنیت کافی به راحتی مورد سرقت قرار میگیرند و آمار این سرقت ها روز به روز در حال افزایش است. از آنجایی که سرقت موتور برای سارقین ساده تر از دزدیدن خودروها است باید روش های پیشگیرانه ای را برای امنیت بیشتر این موتورها ایجاد کرد. استفاده از قفل موتور سیکلت یکی از بهترین این راهکارها برای حفاظت از موتور است.

🔷چگونه میتوانیم خطر سرقت موتورسیکلت را کاهش دهیم؟

متاسفانه آمارها حاکی از آن است که بسیاری از موتورهای برندهای هوندا، سوزوکی، کواسکی، یاماها و … به راحتی ورد سرقت سارقین خیابانی قرار می گیرد اما در این میان بیشترین تعداد سرقت موتور مربوط به موتورهای برند هوندا است. اغلب سرقت های موتور در فصل تابستان رخ می دهد و در این زمان باید بیشتر مراقب موتور خود باشید. اگر شما هم صاحب یک موتور سیکلت هستید باید پیش از وقوع سرقت تمهیدات امنیتی لازم را بیندیشید. خرید و نصب قفل مناسب برای موتور یکی از بهترین روش ای پیشگیری از سرقت آن است.

🔷پیشگیری از سرقت موتور سیکلت

برای پیشگیری از سرقت موتورسیکلت و افزایش ایمنی آن توصیه میکنیم همواره موتورسیکلت خود را در خیابان و مکان شلوغ پاک کنید زیرا سارقین همواره به دنبال هدف های آسان و بی دردسر هستند. اگر موتور سیکلت در مکان خلوت باشد سارق زمان زیادی برای باز کردن قفل موتور و دزدیدن آن دارد اما بودن موتور در یک مکان شلوغ و پر رفت و آمد کار را برای سارقین بسیار سخت می کند. به طور کل توصیه می کنیم حتی الامکان موتورسیکلت خود را در یک گاراژ یا پارکینگ موتور سیکلت پارک نمایید. نصب قفل بر روی موتور نیز خطر سرقت موتور را بسیار کاهش می دهد و موجب تاخیر و وقفه در کار سارقین می شود اما نمی تواند به عنوان یک عامل کاملا بازدارنده عمل کند. بهترین قفل های مناسب برای ایمن کردن موتورها عبارتند از:

🔷نصب قفل دیسک برای موتور سیکلت

قفل دیسک یکی از بهترین قفل ها برای حفاظت از موتورسیکلت است که باید به دیسک ترمز موتور بسته شود. با بستن این قفل ها چرخ های موتور نمی چرخد و دیگر نمی توان موتور را حرکت داد. البته اگر قصد استفاده از این قفل ها را دارید باید بسیار مراقب باشید که پیش از روشن کردن موتور قفل را باز نمایید زیرا برخی افراد فراموش می کنند قبل از حرکت قفل را باز کنند که می تواند منجر به بروز اتفاقات ناگواری شود.

قفل موتور سیکلت

🔷استفاده از قفل چرخ برای موتور سیکلت

اگر موتور را در جایی پارک می کنید که شئ ثابتی برای بستن موتور به آن وجود ندارد این قفل بهترین گزینه است. این قفل ها بر روی چرخ موتور بسته می شوند و چرخ دیگر نمی تواند بچرخد. البته این قفل ها به تنهایی نمی توانند مانع از سرقت موتور شوند اما عامل بازدارنده خوبی به حساب می آیند.

🔷بستن قفل زنجیری برای موتور

یکی دیگر از روش های موثر و قدیمی برای حفاظت از موتور بستن موتور به وسیله زنجیر و قفل به یک شی محکم است. برای این کار معمولا از زنجیر های سنگین وزن و با استحکام بالا استفاده می شود.

🔷نصب ردیاب موتور سیکلت

یکی از بهترین و مدرن ترین روش ها برای ایمن سازی موتور سیکلت در برابر سرقت، نصب ردیاب برای آن است که در کنار نصب قفل می تواند امنیت موتور شما را تضمین نماید. هر چند قفل یک عامل بازدانده در برای سرقت موتور است اما به تنهایی نمی تواند ایمن لازم را فراهم نماید. با نصب یک ردیاب مناسب بر روی موتور سیکلت می توانید با خیال راحت موتور خود را ترک کنید زیرا هر لحظه که بخواهید می توانید از موقعیت دقیق موتور خود اطلاع حاصل کنید. در این حالت حتی اگر سرقت موتور سیکلت اتفاق بیفتد شما می توانید از طریق ردیاب موقعیت مکانی آن را لحظه به لحظه دنبال کرده و آن را پیدا کنید.

آشنایی با انواع قفل ضد سرقت برای موتور سیکلت
کلیدواژه‌ها:

1 دیدگاه در “آشنایی با انواع قفل ضد سرقت برای موتور سیکلت

  • مرداد 3, 1399 at 9:20 ب.ظ
    Permalink

    سلام
    اطلاعات خوبی بود
    یه پیشنهاد در مورد قفل یک موتور،که حالا بعضی دزدها که موتور رو بار میزنند و صدای آژیر یا قفل مکانیکی هم جواب نمیده.
    یک قفل الکترونیکی ساده و ارزان ایرانی برای موتورهای هوندا هست که بدون نیاز به باتری روی موتور کار میکنه و نصبش خیلی راحته بنام (( قفل الکترونیکی موتورسیکلت)) ا

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *