درب ضد حریق

متخصصین کلیدسازی شبانه روزی آماده کمک رسانی به تمام شهروندان تهرانی در تمام مناطق تهران می باشند. کافیست جهت باز نمودن درب، تعمیرات قفل درب های معمولی و ضد سرقت،خراب شدن درب اتوماتیک، نصب قفل برقی خود در هر زمان از شبانه روز و در هر منطقه از تهران با شماره تلفن ۰۹۱۲۲۳۴۲۶۹۶ (کلیک جهت تماس) تماس بگیرید و کارشناسان را در محل خود داشته باشید.


⚪️ویژگی های درب های ضد حریق مورد تایید آتش نشانی

  1. ⬅️درب ضد حریق فلزی دارای چهارچوب فلزی می باشند که این چهارچوب فلزی ضخامتی معادل دو میلیمتر دارد و از جنس ورق های های هیدروکربن است.
  2. ⬅️ورق های فلزی موجود در لنگه درب از جنس PLATE هیدروکرین با ضخامت ۶ میل است. این لنگه فلزی دارای ساختاری خاص می باشد و لولای فلزی نصب شده برای درب نیز ضد حریق می باشد. ورق های فلزی هیدروکربنی موجود در لنگه درب علاوه بر مقاومت زیاد موجب ثابت نگه داشتن مواد داخل درب مثل پشم سنگ در هنگام حریق می شوند.
  3. ⬅️پشم سنگ به کار رفته در درب های ضد حریق فلزی مورد تایید آتش نشانی، استاندارد بوده و فاقد مواد مضر است. این پشم سنگ دارای چگالی ۸۰ و مقاومت حرارتی ۱۵۰ درجه سانتیگراد می باشد.
  4. ⬅️دستگیره درب ضد حریق Anti panic بوده و لولای این درب ها نیز ضد حریق است. دور لنگه این درب ها، درزگیری تعبیه شده است که از خروج گازها سمی و دود در یک ساختمان مشتعل پیشگیری می کند و همچنین از ورود اکسیژن به داخل جلوگیری می کند که موجب کند شدن سرعت اشتعال می گردد. همگی این بخش ها تعبیه شده در این درب ها مورد تایید آتشنشانی می باشد.
  5. ⬅️این درب های ضد حریق فلزی مورد تایید آتش نشانی قابل نصب بر روی چهارچوب فلزی ساده و فرانسوی نمی باشند زیرا ضخامت بسیار بالایی ( ۶٫۵ سانتی متر) دارند.
  6. ⬅️درب های ضد حریق فلزی از دو نوع فلز گالوانیزه یا ورق سیاه یا روغنی ساخته شده اند که انتخاب نوع فلز به کار رفته در درب به میزان رطوبت منطقه بستگی دارد. پشم سنگ به کار رفته در این درب ها ضامتی معادل پنج سانتی متر داشته و چگالی آن ۸۰ می باشد. این اعداد در واقع استانداردی برای ساخت درب های ضد حرق است و قابل تغییر نیست.
  7. ⬅️این درب های ضد حریق مورد تایید آتش نشانی وزنی در حدود ۸۰-۱۲۰ کیلوگرم داشته و دارای عرض چارچوب ۱۲۰ و ۱۱۰ و ۱۰۰ سانتی متری می باشند. برای ایجاد بازشوی استاندارد باید ۲۰ سانتی متر از این اعداد کم کرد.
  8. ⬅️چارچوب این درب ها پرواز دار بوده و قابل نصب روی سنگ و یا دیوار می باشد. نصب این درب ها از طریق جوشکاری صورت می گیرد و باید در نصب صحیح رگلاژ دقت کرد تا به مرور زمان دچار افتادگی از لولا نشود.

⚪️نصب درب ضد حریق  مورد تایید آتش نشانی

برای نصب درب های فلزی ضد حریق ابتدا باید درب توسط ۴ تا ۵ نفر کارگر به طبقه مورد نظر برده شود. وزن این درب ها حدودا ۱۲۰ کیلوگرم بوده و برای حمل آن به طبقات باید به طول زیاد درب ها نیز توجه شود. برای نصب این درب های فلزی ضد حریق به هیچ وجه نمی توان از چوب و مواد اشتعال زای دیگر به عنوان روکوب استفاده کرد. برای رنگ آمیزی این درب ها از رنگ های استاتیکی مورد تایید سازمان آتش نشانی استفاده می شود که ضد اشتعال می باشند.

⚪️ساختار درب ضد حریق

👈دستگیره های این درب های ضد حریق با نظر مشتری انتخاب می گردد اما در مساله ضخامت درب تغییری امکانپذیر نیست. دستگیره ها معمولا به گونه ای ساخته می شوند که در صورت ایجاد حریق با کوچکترین حرکت و فشار باز شوند.

👈درب های ضد حریق را به دلیل تعبیه نوار منبسط شونده ی دور لنگه این درب ها که از خروج دود جلوگیری می کند به شکل پاشنه دار می سازند.

👈نوع و درصد مواد به کار رفته در درب های ضد حریق با توجه به شرکت سازنده ممکن است متفاوت باشد که در میزان مقاومت در برابر حریق اثرگذار است. معمولا در ساخت این درب ها از موادی چون شم سنگ و گچ نسوز و یا پشم سرامیک و پشم سنگ استفاده می کنند. تمامی مواد به کار رفته در ساخت درب همچون ورق هیدروکربن، ورق سیاه یا ورق روغنی، ورق های گالوانیزه و مواد به کار رفته در کلاف بندی همگی تست شده و مورد تایید سازمان آتشنشانی می باشند.

درب ضد حریق
کلیدواژه‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *