رنگ بندی انواع درب ضد سرقت

رنگ بندی انواع درب ضد سرقت موجود در بازار تنوع چندانی ندارد و همه انواع درب های ضد سرقت ترک، چینی و ایرانی از نطر رنگ بندی تفاوت چندانی ندارند. یکی از سوالاتی که ممکن است برای اغلب خریداران درب ضد سرقت پیش بیاید این است که آیا میتوان درب ضد سرقت را رنگ آمیزی کرد؟ در ادامه این مطلب شما را با رنگ بندی انواع درب ضد سرقت و نحوه رنگ آمیزی این درب ها آشنا خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

⚫️رنگ درب ضد سرقت

روکش، رنگ بندی و نمای قفل از موارد تاثیر گذار در زیبایی درب ضد سرقت است. رنگ درب ضد سرقت را باید با توجه به نمای بیرونی و داخلی ساختمان و دکوراسیون داخلی خانه انتخاب کرد تا در نهایت هماهنگی و هارمونی لازم در میان تمام اجزای خانه برقرار باشد. اغلب درب های ضد سرقت موجود در بازار قهوه ای یا سفید رنگ هستند اما میتوان طیف متنوعی از رنگ های دیگر را نیز برای این درب ها پیدا کرد.

⚫️درب ضد سرقت قهوه ای رنگ

درب ضد سرقت قهوه ای معمولا پرفروش ترین رنگ درب ضد سرقت است که البته تنالیته های متنوعی از آن در بازار موجود است. علت محبوبیت این رنگ نمای چوبی آن و هماهنگی آن با اکثر عناصر موجود در محیط است. توصیه می شود رنگ درب ضد سرقت هر واحد با واحد نزدیکتر و حتی درب دیگر واحدهای ساختمان هماهنگی داشته باشد.

رنگ بندی انواع درب ضد سرقت

⚫️درب ضد سرقت سفید

دومین رنگ پرفروش در میان درب های ضد سرقت درب سفید رنگ است. درب ضد سرقت سفید رنگ نیز به راحتی با نمای رنگ های بیرونی و داخلی منزل ست شده زیبایی خاصی به خانه می دهد. در ساخت درب های ضد سرقت ایمن صرف نظر از رنگشان از ورق فولادی ضخیم استفاده می شود و یک درب ضد سرقت باکیفیت و مدرن باید عایق صوتی و حرارتی باشد.

⚫️درب های ضد سرقت در رنگ متنوع

رنگ بندی درب های ضد سرقت به رنگ سفید و قهوه ای منحصر نمی شود. درب های ضد سرقت فلزی در رنگ های متنوعی تولید می شوند و این رنگ باید ویژگی های خاصی داشته باشد. رنگ درب ضد سرقت فلزی باید با رنگ های پودری الکترواستاتیکی رنگ شده باشد تا فلز در برابر خوردگی و هوازدگی مقاومت کافی را داشته باشد.

رنگ بندی انواع درب ضد سرقت

⚫️رنگ دور لنگه درب ضد سرقت

رنگی که برای رنگ آمیزی دور لنگه استفاده می شود نیز باید با رنگ درب ضد سرقت هارمونی داشته باشد. در دربهایی که دور آنها فلزی است باید از رنگ فلز استاتیکی برای رنگ آمیزی دور لنگه درب ضد سرقت استفاده شده باشد. رنگ فلز درب های ضد سرقت فلزی حتی در صورت روکوب چوبی نیز باز هم از پشت درب دیده می شود. پس رنگ فلز درب ضد سرقت و چهارچوب آن باید زیبا و باکیفیت باشد. درب های ضد سرقت فلزی که بر روی آنها رنگ های پودری زده شده نقش فلزشان به صورت خال خال دیده می شود.

⚫️نحوه رنگ آمیزی درب های ضد سرقت چوبی و درب ضد سرقت

رنگ آمیزی درب های ضد سرقت، درب سرویس بهداشتی و درب های اتاق ها کار چندان سختی نبوده و نیاز به تخصص خاصی ندارد. شما میتوانید در عرض چند ساعت درب ضد سرقت یا هر درب دیگری را در خانه رنگ کنید. اگر میخواهید درب های ضد سرقت چوبی را رنگ گنید باید نکات مهمی را رعایت کنید که در ادامه آنها را شرح داده ایم.

⚫️نکات مهم در رنگ زدن درب های چوبی

اول باید درب را از لولا جدا کرده و روی یک سطح صاف یا روی یک پایه بگذارید. دستگیره درب را دربیاورید و گوشه ای بگذارید. برای رنگ آمیزی درب ابتدا باید تمام سطح درب را با سمباده پاک کنید تا برای رنگ آمیزی آماده شود. وقتی سطح درب کاملا صاف و یکنواخت شد باید با یک پارچه تمیز و مرطوب درب را تمیز کنید.

اگر میخواهید برای رنگ آمیزی درب از دو رنگ استفاده کنید محدوده هر رنگ را باید مشخص نمایید. ابتدا با رنگ اول کل درب را رنگ کنید و در صورت نیاز این کار را ۲ تا ۳ بار انجام دهید تا سطح رنگ کاملا صاف و یکنواخت شود. وقتی این رنگ خشک شده باید بخش هایی که با رنگ اول رنگ شده را با چسب کاغذی بپوشانید و سپس بقیه درب را با رنگ دوم رنگ آمیزی کنید و بگذارید خشک شود. در نهایت وقتی رنگ دوم کاملا خشک شد چسب ها را بکنید و درب را روی جای اصلیش نصب کنید.

⚫️رنگ مناسب برای رنگ آمیزی درب

برای درب های ضد سرقت میتوانید یکی از رنگها موجود در پالت رنگی خانه را انتخاب کنید. اگر نمیتوانید رنگ خاصی را برای رنگ آمیزی درب ضد سرقت خود انتخاب کنید ما به شما رنگ های مشکی و سفید را پیشنهاد میکنیم که ظاهری ساده و کلاسیک به درب میدهند. رنگ های قرمز آتشی و نارنجی XT نیز برای رنگ آمیزی درب انتخاب بسیار خوبی خواهند بود.

رنگ بندی انواع درب ضد سرقت و رنگ آمیزی آن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *