آبی شدن صفحه آیفون تصویری

یکی از مشکلات احتمالی در آیفون های تصویری آبی شدن صفحه آیفون تصویری است که اغلب مواقع پیدا کردن علت اصلی آن تنها توسط کارشناس امکانپذیر است. امروزه کمتر خانه ای پیدا می شود که حداقل یک آیفون های تصویری در آن نباشد. آیفون های تصویری نیز مانند هر ابزار دیگری ممکن است دچار خرابی ها و مشکلاتی شوند که آبی شدن یا همان تصویر نداشتن آیفون تصویری یکی از همین مشکلات شایع است. در این مطلب شما را با دلایل اصلی این مشکل و چگونگی رفع آن آشنا می کنیم. آبی شدن صفحه آیفون تصویری معمولا به سه دلیل رخ می دهد.

⚫️مانتیور خراب شده است!

خراب بودن مانیتور آیفون تصویری دلیل اصلی و احتمالی آبی شدن صفحه مانیتور است. وقتی مانیتور خراب شده باشد تصویر از پنل دریافت می شود اما به دلیل خراب بودن LCD مانیتور، تصویری بر روی مانیتور نمی افتد. اگر علت آبی بودن صفحه مانیتور خراب بودن مانیتور باشد چاره ای جز تعویض LCD نخواهد بود.

⚫️برد  LCDخراب شده است!

دومین علت اصلی آبی شدن صفحه مانیتور آیفون تصویری خراب شدن برد LCD آن است. این برد سیگنال های دریافتی را از پنل دریافت و آنها را تبدیل به تصویر کرده و سپس به مانیتور ارسال میکند. خراب شدن این قطعه نیز میتواند باعث آبی شدن صفحه مانیتور آیفون تصویری شود.

⚫️سیم کشی آیفون تصویری خراب شده!

دلیل سوم نبود تصویر در مانیتور آیفون تصویری و آبی شدن آن خراب بودن سیم کشی پنل آیفون است که در این حالت مجبور به پرداخت هزینه بیشتری خواهید شد. اغلب این مشکل مربوط به سیم شماره ۴ است که وظیفه آن انتقال تصویر به بخش داخلی آیفون تصویری است. اگر این سیم در طی مسیر قطع شده و یا آسیب دیده باشد تصویری برای برد ال سی دی ارسال نخواهد شد. تعمیرکار ابتدا مانیتور و برد ال سی دی را بررسی میکند و در صورت سالم بودن این دو باید به سراغ بررسی سیم کشی آیفون برود که کاری سخت و هزینه بر است. سیم کشی ممکن است در یک نقطه نیاز به تعمیر داشته باشد اما در بدترین حالت ممکن است مجبور به تعویض کلی سیم کشی آیفون تصویری از درب منزل تا داخل آن شوید.

آبی شدن صفحه آیفون تصویری

⚫️دوربین پنل آیفون تصویری خراب شده!

دلیل چهارم احتمالی آبی شدن صفحه مانیتور آیفون تصویری سوختن دوربین پنل جلوی درب است. اگر دوربین سوخته باشد دیگر تصویری به مانیتور شما ارسال نخواهد شد. اگر میخواهید از این مساله مطمئن شوید تنها کافی است وضعیت آیفون تصویری را از واحدهای دیگر ساختمان جویا شوید. در صورتی که دوربین سوخته باشد هیچکدام از واحدها تصویری بر روی مانیتور خود نخواهند داشت و صفحه مانیتور آبی خواهد بود. در صورتی که خانه شما تک واحدی بوده تشخیص این مساله را باید به کارشناس واگذار کنید. کارشناسان برای چک کردن دوربین آیفون تصویری یک مانیتور جداگانه را با خود آورده و مستقیما به پنل وصل میکنند تا عملکرد دروبین را تست کنند.

⚫️نحوه رفع آبی شدن صفحه آیفون تصویری

اگر صفحه یک آیفون تصویری از دست رفته و اصطلاحا آبی شده باشد اولین و بهترین کاری که باید انجام دهید خاموش کردن مانیتور و کشیدن آن از پریز برق است. این کار برای پیشگیری از آسیب دیگر قطعات آیفون ضروری است. سپس باید با یک کارشناس ماهر در زمینه تعمیر خرابی های آیفون تصویری تماس بگیرید تا هر چه زودتر برای رفع خرابی به خانه شما مراجعه کند.

تعمیر و رفع آبی شدن تصویر مانیتور آیفون تصویری یک کار کاملا تخصصی بوده و تنها باید توسط کارشناسان خبره و کاربلد صورت گیرد. هیچگاه برای رفع این مشکل را به برق کار مراجعه نکنید. اگر تعمیرات آیفون تصویری خانه را به دست یک کارشناس ماهر بسپارید هم در وقت شما صرفه جویی شده و هم هزینه کمتری برای شما به دنبال خواهد داشت.

⚫️هزینه تعمیر آبی شدن صفحه آیفون تصویری

هزینه تعمیر آبی شدن صفحه مانیتور آیفون تصویری بیشتر به قیمت خود آیفون تصویری بستگی دارد زیرا قیمت قطعات هر برند و مدل آیفون تصویری با هم فرق دارد. در صورتی که آبی شدن مانیتور آیفون تصویری مربوط به خراب شدن برد تصویر یا دوربین پنل باشد هزینه تعمیر کمتر و در صورتی که خرابی مربوط به سیم کشی ساختمان باشد هزینه بیشتری برای شما به دنبال خواهد داشت. البته هزینه دقیق تعمیر آیفون تصویری تنها با نظر دقیق کارشناس تعیین می شود.

آبی شدن صفحه آیفون تصویری و چگونگی تعمیر آن

7 دیدگاه در “آبی شدن صفحه آیفون تصویری و چگونگی تعمیر آن

  • مرداد 7, 1398 at 2:14 ب.ظ
    Permalink

    سلام ایفون تصویری سوزکی داریم تصویر همه چیز شفاف هست ولی در طول روز مانیتور داخل ابی میشه گوشی بر میداریم تصویر هست علت چیه

    پاسخ
    • دی 7, 1398 at 8:41 ب.ظ
      Permalink

      دلیل اول سوکت پشت مانیتور خراب است .
      اگر مانیتور خود بخود روشن میشه و تصویر داره TIP127 را تعویض نمایید

      پاسخ
    • خرداد 12, 1400 at 10:52 ق.ظ
      Permalink

      همکاران ما در تهران کلید در تمام ساعات شبانه روز آماده خدمات رسانی به شما عزیزان هستند.

      پاسخ
  • اسفند 22, 1399 at 11:10 ق.ظ
    Permalink

    سلام آیفون سوزوکی ۱۲واحدی نصب کردم زمانی که میخواهیم درب باز کنیم صفحه آبی میشه مشکل از چیه

    پاسخ
    • خرداد 12, 1400 at 10:52 ق.ظ
      Permalink

      همکاران ما در تهران کلید در تمام ساعات شبانه روز آماده خدمات رسانی به شما عزیزان هستند.

      پاسخ
    • خرداد 8, 1401 at 11:37 ب.ظ
      Permalink

      فاصله ترانس تا پنل زیاد یا ترانس ضعیف است ۱ امپر

      پاسخ
    • اسفند 7, 1401 at 6:57 ب.ظ
      Permalink

      سلام صفحه سورمه ای شده و بالاش علامت میزنه مینویسه door و این کلمه هی میره و میاد وقتی زنگ میزنیم صدای ایفون میاد اما تصویر نداره باید چکارش کنم؟

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *